Darkspore יהיה משחק מאוד "חדשני"

עופר שוורץ| כללי הוספת תגובה

נתחיל מקצת רקע: Darkspore הוא משחק ה"המשך" המתוכנן ל-Spore. זה משחק המשך בערך באותו מובן ש-A Bug's Life הוא סרט המשך ל-Toy Story. דרך יותר בריאה להסתכל על זה היא "משחק action-RPG שעורך הדמויות שלו מבוסס על מנוע היצורים של Spore" (כאן "action-RPG" במובן של דיאבלו, לא של דאוס אקס). כרגע תאריך היציאה המתוכנן הוא סוף מרץ, והמשחק זוכה למעט מאוד הייפ, ולמעשה מעט מאוד התייחסות באופן כללי, מה שקצת מפתיע ביחס ל-overhype המטורף של Spore המקורי.

Darkspore DarksporeMulti

היום פורסם ב-RPS ראיון עם מייקל פרי, המפיק של דארקספור, וזו לדעתי הזדמנות מצוינת להציג את המשחק, וגם לעבור על כמה מהפיצ'רים ה"ייחודיים" שלו וללעוג להם. כי בעוד שזה משחק עם הרבה פוטנציאל, שמבוסס על טכנולוגיה מוצלחת ונכתב ע"י צוות (כנראה) מוצלח, בסופו של יום זה פשוט עוד clone של דיאבלו, ולכן השאלה המתבקשת היא למה בכלל לקנות אותו ולא לחכות לדיאבלו 3 (התשובה המתבקשת: כי דיאבלו 3 ייצא ב-2017 בקצב הנוכחי). אז הנה כמה דברים "מקוריים" ש-Darkspore "מחדש", לפי הראיון:

  • במקום דמות אחת מרכזית, יש לכם הרבה דמויות, שאפשר לשפר אותן במקביל, ולבחור בכל רגע באילו מהדמויות אתם משתמשים. כלומר, מה שקורה בחצי ממשחקי התפקידים אי פעם (למשל Dragon Age, Planscape: Torment וכל סדרת Final Fantasy). זה מה שפרי נותן בתור ה-דבר שדארקספור מחדש.
  • כשמסיימים שלב, צריך לבחור בין שתי אפשרויות: לקבל item מיוחד כלשהו ולחזור לספינה, או להמשיך לשלב נוסף באותו כוכב, שבו יש מפלצות יותר קשות אבל אפשר לקבל ממנו חפץ יותר טוב. לידיעת צוות דארקספור: זה לא חידוש, זו פשוט גירסה מאוד מוגבלת של sidequests ו-exploration.
    חוץ מזה, פרי מתגאה בזה שהמשחק יכיל 6 כוכבים שונים, עם 4 שלבים (בשרשרת שכזו כמו שמתוארת למעלה) בכל כוכב. אבל כל שלב אמור לקחת באיזור 15 דקות, מה שאומר שסה"כ, כולל כל הרמות האפשריות, יש כאן לא יותר מ-6 שעות משחק. באיזה מובן זה משהו להתגאות בו?
  • הציוד שמספקים לדמויות משפיע לא רק על המראה החיצוני שלהן, אלא גם על התכונות הבסיסיות. וזה מאוד חשוב כדי להצליח להביס אויבים. נשמע סרקסטי? זה ציטוט כמעט מדויק מהראיון.
  • אפשר לשחק ביחד עם עוד אנשים, ואז תוכלו לשלב את היכולות של הדמויות כדי ליצור טקטיקות מתוחכמות. ציטוט מדויק הפעם: "ה-AI director… מעלה את רמת הקושי, כמות והתנהגות המפלצות בהתאם. אבל יותר אויבים אומר יותר שלל!"
    באמת, איך לא חשבו על זה קודם?

בנימה קצת פחות צינית (אבל עדיין ביקורתית), בסופו של דבר Darkspore נראה כמו מין הכלאה בין דיאבלו ו-Sims. לאור העובדה שהחיתוך בין קהלי היעד של שני המשחקים יחסית קטן, אני סקפטי כרגע. אבל בתור מישהו שגדל על מוש השור, אני דוגל במוטו "תמיד יש הפתעות", ואני מניח שנשמע עוד על המשחק הזה כשתאריך היציאה שלו יתקרב.

[הריאיון המלא ב-Rock, Paper, Shotgun]

6 תגובות ל “Darkspore יהיה משחק מאוד "חדשני"”

  1. red מאת red:

    למה לכתוב כל כך הרבה מילים על משחק שלא מעניין אף אחד?

  2. אביב מאת אביב:

    באמת בדיחה..
    העיקר שיוצרי סימס עושים משהו שהוא לא עוד סימס.

  3. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    red – אתה מתלונן על הזמן המבוזבז של עופר או שלך? או אולי על המקום שבזבזנו על השרת?

  4. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אה, ותגובה יותר עניינית: לא התרגשתי יותר מדי מההייפ שהיה מסביב ל- Spore לפני ההפצה, ואולי כתוצאה מזה, מצאתי את המשחק עצמו די חביב. אבל Darkspore באמת לא מעניין לי שום חלק בגוף, וראיונות כמו הראיון שמקושר פה מזכירים לי למה. 🙂

  5. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    Darkspore קצת עניין אותי, עד שקראתי את הראיון הזה. הסיבה העיקרית שכתבתי עליו היא ששיעשע אותי כל העסק הזה.

  6. LLL190 מאת LLL190:

    DARKSPORE הוא לא משחק המשך של SPORE
    SPORE ו-DARKSPORE הם משחקים שונים לגמרי

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS