מבזקים טרופיים

עופר שוורץ| כללי הוספת תגובה

והפעם: תיירים זומבים, בריונים קירחים וגיטרות מפלסטיק.


ספוטלייט: זה לא סוד שאנחנו מאוד אוהבים זומבים. ועוד יותר אוהבים משחקים עם זומבים. ובכן, Dead Island הוא משחק עם זומבים. אבל הוא יותר מלהיב מזה: מדובר על משחק sandbox שמתרחש באי נופש טרופי. כתוצאה מכך, המיקוד הוא פחות ברובים ופיצוצים כמו Left 4 Dead, ויותר בנשק קר, כשהרעיון הוא לאסוף מה שאפשר מהחפצים הסטנדרטיים שמפוזרים ברחבי האי, ולהרכיב מהם כלי נשק, כמו ב-Dead Rising. למעשה המשחק מזכיר את Dead Rising ביותר ממובן אחד, אבל האווירה נראית שונה לגמרי, ובמשחק זומבים האווירה היא אחד הדברים הכי משמעותיים.

המשחק הוכרז כבר לפני 3 שנים, אבל רק לאחרונה התחילו לצוץ פרטים אמיתיים. למשל הטריילר (שמופיע באתר), שכרגיל לא מכיל אפילו תמונה אחת של גיימפליי, אבל מעביר תחושה כללית של אימה וטירוף בצורה מדהימה ומזעזעת, שאני מקווה שתהיה גם במשחק עצמו. יש באתר גם תמונות מהמשחק, ועוד כל מיני מידע על דמויות וכד'. אה, ויש גם קו-אופ, כמובן. עד 4 שחקנים. למה זה תמיד 4? אני יודע שלקונסולות בדרך כלל יש לכל היותר ארבעה קונטרולרים, אבל מה לגבי משחק אונליין? בכל מקרה, המשחק מתוכנן לצאת "ב-2011", ל-PS3, אקסבוקס ו-PC.

[עדכון: PC Gamer פירסמו סקירה קצת יותר נרחבת של המשחק, למי שמעוניין]


Avalanche Studios, החברה שפיתחה את Just Cause 2 האהוב על כולם (אפילו על יאצי (האהוב על כולם)), עובדת על משחק חדש שנקרא Renegade Ops. לפי הריאיון ביורוגיימר, כשהם פיתחו את JC2 הם ניסו לחשוב מה עוד אפשר לעשות עם המנוע שלו, ובפרט ניסו לשחק איתו בפרספקטיבה של מבט מלמעלה, וגילו שזה מגניב. אז Renegade Ops יהיה בדיוק זה: Just Cause 2, רק במבט מלמעלה ועם יותר דגש על כלי רכב ונשקים מגניבים. ויש גם מולטיפלייר. אה, והמשחק שואב הרבה השראה מ- Shadow Complex, שזה מצוין.


אחרי שני משחקים מעולים (או משחק אחד מעולה ואחד סבבה, שמעתי שיש אנשים שלא אהבו את השני), מקס פיין נעלם ולא שמעו ממנו כלום במשך כ-5 שנים (נו, הסרט לא נחשב). לפני שנתיים הוא עלה שוב לפני השטח, אבל רק לרגע קצר כדי לקחת אוויר ומיד חזר להתחבא. השבוע הוא צץ שוב, אבל כנראה ששוב רק לביקור קצר ולא מעניין במיוחד. יש שתי תמונות חדשות, שלא עוזרות להרגיע את החשש מהעובדה שמקס פיין הפך להיות ביריון קירח, וחוץ מזה יש הכרזה מרוקסטאר (שמפתחת את המשחק במקום Remedy שעשתה את שני הראשונים) שהמשחק יהיה "יותר מתוחכם". הא? למקס פיין אף פעם לא היה חסר תחכום. למעשה, למקס פיין לא היה חסר שום דבר. למה הם כל כך להוטים לשנות את מה שעבד מצוין?

בנימה יותר אופטימית – אלה בכל זאת רוקסטאר, שעשו את GTA ואת Red Dead Redemption, וגם מביאים לנו בקרוב את L.A. Noire שנראה מאוד מלהיב. אז עוד יש תקווה.


גירסת ה-PC של Deus Ex: Human Revolution מפותחת לא ע"י Eidos אלא על ידי חברה חיצונית בשם Nixxes. ב-PC Gamer נתנו שני טיעונים בעד ושני טיעונים נגד. לדעתי, הטיעון המרכזי פה הוא שמשחק שבעבר היה אחד מעמודי התווך של היסטוריית ה-PC gaming, עכשיו מפותח בראש ובראשונה לקונסולות, וגירסת ה-PC היא סוג של תוצר לוואי. (ומצד שני, טוב לדעת שזה לא יהיה פורט מסריח של הרגע האחרון, כמו למשל GTA IV)


נסיים כרגיל במשהו משמח: לפי סטטיסטיקות שפורסמו לפני כמה ימים, משחקי וידאו עקפו את תעשיות המוזיקה והסרטים במכירות בשנת 2010. עוד כמה עשרות שנים ככה, ואולי גם תהיה הכרה עולמית בעובדה שמשחקים הם אמצעי בידור אמיתי ולגיטימי, ולא סתם צעצועים של ילדים מגודלים.

באותו עניין: Black Ops אמנם היה המשחק שמכר הכי הרבה עותקים אי פעם (יותר מ-3 מיליון), אבל מסתבר שמי שהרוויח הכי טוב בהיסטוריה הוא דוקא גיטר הירו 3, עם רווחים של 830 מיליון דולר. זה עדיין לא מתקרב לרווחים של סרטים הוליוודיים (אווטאר למשל מתקרב ל-3 מיליארד, ללמדכם שמי שטוען שמשחקי וידאו הם יקרים מדי כנראה צריך לוותר גם על סרטים), אבל אין ספק שזה מרשים, וטוב לדעת שיש לגיטר הירו 3 (לדעתי המשחק הכי טוב בסדרה) מקום של כבוד בהיכל התהילה.

12 תגובות ל “מבזקים טרופיים”

  1. Wopidasa מאת Wopidasa:

    התמונה של מקס פיין שהבאת ישנה, בתמונות החדשות רואים שהוא בהחלט לא קירח, תודה לאל.

  2. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    התמונות החדשות כמו למשל זאת?

  3. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    גם בחלק מהתמונות החדשות הוא קירח:
    http://www.rockpapershotgun.com/2011/03/30/still-alive-baldy-baldy-max-payne-3/
    קצת יותר מאוחר התפרסם הסבר. מסתבר שהמשחק יעבור בין כמה תקופות בחייו של מקס פיין:
    http://www.rockpapershotgun.com/2011/04/04/edge-borg-reveals-max-payne-3-details/

  4. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    וואו, איכשהו פספסתי את הכתבה הזו. ועדיין, נראה לי שהם קצת הולכים בכיוון הלא נכון כאן. מקס פיין אמור להיות A Man's Man, כזה ששותה בורבון ומדבר בקול עמוק. לא ביריון קירח ובטח שלא שמן ומדוכא.
    אני מדמיין את מקס פיין בפתיחה של המשחק הראשון, אומר "The final gunshot was an exclamation mark to everything that has led to this point". עצם העובדה שאני זוכר את המשפט הזה, ואת הקול המדויק שבו זה נאמר, אומרת הרבה. ומה לעשות, השמן הקירח הזה הוא פשוט לא מקס פיין.

  5. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    מקס פיין לא מדוכא? אני לא זוכר רגע אחד בשני המשחקים שבו הוא לא היה מדוכא.

    לי זה דווקא מסתדר מצוין, ונראה לי כיוון טוב מאוד לקחת בו את הסדרה. וגם, כמו שאמרת – מדובר ברוקסטאר. לא בדיוק חברה שידועה בכשלונות המהדהדים שלה.

  6. ududy מאת ududy:

    לא הייתי קורא למקס "גבר שבגברים". איך שאני זוכר אותו, הוא אוהב לדבר לעצמו יותר מדי, לטוות מחרוזות מילים פואטיות מול הירח הלבן ולהתבכיין על מר גורלו ועל כמה העולם אכזר ומרושע באופן כללי.

  7. red מאת red:

    מקס פיין לא מדוכא? הוא גיבור משחקי המחשב הכי דכאוני אי פעם. או שאולי זאת הקומבינציה של שמן+דכאוני שלא באה בחשבון?

  8. swym מאת swym:

    עשיתם בלגן שלם עם המכירות…
    – הנתון של 3 מיליון יחידות שBO מכר הוא באנגליה בלבד (וזה יותר עותקים ממה שאווטר מכר שם – אבל הם כמובן משווים רק לDVD/בלוריי). כל הידיעה הזו מתייחסת לכך שמשחקים מכרו שם יותר *עותקים* השנה מסרטים/מוזיקה, כי במונחים דולריים המשחקים כבר עברו את התעשיות האחרות לפני שנים.
    – והידיעה השניה מתייחסת לארה"ב בלבד: שם BO הפך למשחק הכי נמכר אי פעם (או לפחות מאז שהNPD קיים), אבל הנתון הזה הוא גם לא עולמי.
    – ושם יש לכם עוד טעות כי גיטר הירו לא הרוויח יותר אלא פשוט *הכניס* יותר (פשוט בגלל שעותק ממוצע של גיטר הירו נמכר במחיר גבוה יותר בגלל הגיטרה). זה עדיין לא אומר לנו איזה משחק באמת הרוויח יותר.
    – ואגב, המספרים האלו של רוק באנד (כלומר 830 מיליון דולר בארה"ב בלבד) בהחלט מתקרבים למספרים של תעשיית הקולנוע, או בעצם עוקפים אותם: ההכנסות של אווטר בקולנוע בארה"ב עומדות על 760 מיליון דולר.

    ובנוגע לשמן ומדוכא: בחירה מעניינת – זה עבד מצויין לדמות של ויק מאקי ב"מגן".

  9. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    טוב, אני חייב להודות שאת החלק הזה של הפוסט כתבתי ב-1 בלילה אחרי יום מאוד ארוך, כנראה שלא כדאי לעשות את זה…

  10. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    עדכון על Dead Island: פורסם preview של המשחק ב-PC Gamer. נשמע מאוד מעניין.
    http://www.pcgamer.com/2011/04/07/dead-island-preview/

  11. שנאוצר מאת שנאוצר:

    אומנם זה פוסט ישן, אבל יש לי משהו להגיד על "מקס פיין 3". עד כמה שאני מחכה למשחק הזה, אני עדיין מפחד מהאפשרות שיהפכו את הסדרה לסתם עוד משחק יריות מגוף שלישי מבוסס מחסה. לא שזה כמובן רע בפני עצמו, אבל במשחקים הקודמים, ובשני במיוחד, היו עוד דברים חוץ מאקשן המדהים. ב"מקס פיין 2" הייתה כמות אדירה של תוכן. בין אם זה היה, למשל, תוכניות הטלוויזיה שפזורות במהלך השלבים ("Adress Unknown"), הנשקים והתחמושות שחבויים במקומות סודיים, השיחות שמנהולות על ידי דמויות שונות – גם אויבים וגם לא אויבים (השלב בתחנת המשטרה, מישהו זוכר?) הסביבות האינטרקאקטיביות וגם לא מעט ביצי פסחא משעשעות. ביליתי שעות בחיפוש אחר דברים כאלה, והתוכן הנוסף הזה מהווה בערך 20% מהסיבות שאני אוהב את המשחק השני כל-כך.
    הבעיה היא שלא עוד הרבה אנשים יודעים על התוכן הנוסף הזה, ולא הרבה אנשים זוכרים אותו. הם זוכרים רק את האקשן, והחשש הגדול שלי שהוא שרוקסטאר אכן יתעלמו מכל התוכן הנוסף, ויתרכזו רק במערכת הקרבות – שאני אומנם מצפה שתהיה מדהימה, אבל היא עדיין לא אמורה להיות *הכל* במשחק.

    (מצטער אם התגובה נראית כאילו היא לא באה בשום הקשר או דיון, פשוט הייתי חייב להוציא את זה).

  12. גיימפאד » מבזקים: מהדורת קאמבק מאת גיימפאד » מבזקים: מהדורת קאמבק:

    […] טוב לדחוס את הפרקים של הגיימפוד, אבל העובדה היא שכבר כמעט שנה לא הייתה לי סיבה לכתוב פוסט “הנה רשימה של דברים שהם […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS