תדמיינו שהבלוג סגור היום

עופר שוורץ| חדשות הוספת תגובה

דיסקליימר קצר: רציתי לכתוב פוסט ארוך ומפורט על מה שהולך עכשיו בארה"ב עם SOPA ו-PIPA. אבל בקושי יש לי זמן לישון בשבועיים האחרונים, ובטח שלא לכתוב פוסטים ארוכים ומפורטים. אז דחיתי ודחיתי, ובסוף הגיע היום הקריטי, אז לא נשארה לי ברירה אלא להעלות פוסט קצר עם כמה לינקים לדברים שאנשים אחרים כתבו.

בקצרה: SOPA הוא Stop Online Piracy Act, ו-PIPA הוא Protect Intellectual Property Act. אלה שני חוקים די זהים שעומדים עכשיו לדיון בארה"ב (אחד בבית הנבחרים ואחד בסנאט. הדיון ב-SOPA נעצר כרגע בהתערבות הבית הלבן, אבל הוא עוד יחזור), ואם אחד מהם יעבור הוא יהרוג לחלוטין את האינטרנט כפי שאנחנו מכירים אותו. לא, זו לא הגזמה. המטרה המוצהרת של החוקים, כמו שהשמות מרמזים, היא למנוע פיראטיות ברשת. אבל הם כמובן לא יעשו את זה. הפיראטים תמיד ימצאו דרכים להתגבר על ההגבלות. מצד שני, החוק המוצע ייתן למחזיקי זכויות יוצרים את האפשרות לסגור מיידית, בלי שום הליך משפטי ושום התראה, כל אתר שמקשר לחומר מוגן. כן כן, כל אתר. זה כולל פורומים שמשתמש כלשהו העלה אליהם תמונה מוגנת בזכויות יוצרים; זה כולל רשתות חברתיות; זה כולל מנועי חיפוש.

אני מקווה שברור לכולם פה למה זה יהיה רע. בפרט, הרבה אתרים גדולים כמו גוגל, ויקיפדיה, רדדיט ועוד, "מחשיכים" את עצמם היום בתור מחאה וכדי להעלות את המודעות. השאלה המתבקשת היא – למה זה רע לנו? כלומר, לגיימרים? ובכן, משחקי אונליין, פורומים, אתרי חדשות/ביקורות, מפתחי אינדי שמשתמשים בתשתיות אינטרנט שעלולות להיסגר – כולם ייפגעו מהחוק הזה. והכי גרוע – ה-ESA (ההתאגדות הרשמית של מפיצות המשחקים הגדולות, הארגון שאחראי על ייצוג רשמי של תעשיית המשחקים ובין השאר מארגן את E3) תומך ב-SOPA.

הנה מאמר ב-PC Gamer שמפרט את כל הסכנות. הנה וידאו שמסביר בדיוק מה הולך ולמה זה רע. הנה פוסט של שיימוס יאנג, שמסכם את כל הסיפור יחסית בקצרה ובדרך משעשעת ומעניינת כמו תמיד. והנה עוד וידאו, באדיבות Extra Credits:

איך אתם יכולים לעזור? קודם כל, אם יש לכם חברים בארה"ב, בקשו מהם להיות פעילים בעניין הזה. מעבר לזה, אפשר לדבר על זה בפורומים, לפנות למפיצות הגדולות – כל דבר הכי קטן שתעשו יכול לעזור. ושיהיה לנו אינטרנט פתוח וחופשי.

עדכון: המחאה אשכרה עבדה, ועוד לפני שהיום נגמר, כבר צצו כמה פוליטיקאים שהסירו את התמיכה שלהם בחוקים.

תגיות:

4 תגובות ל “תדמיינו שהבלוג סגור היום”

  1. פלאג מאת פלאג:

    הייתי רוצה לראות את ההתייחסויות של יוזמי החוק לטיעונים האלו. ברצינות. הם בוודאי לא טיפשים.

  2. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    לא, הם פשוט מקבלים הרבה כסף או טובות הנאה או ווטאבר מתעשיית הבידור.

  3. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    והנה עוד וידאו מ-TED, שמסביר את הכל אפילו *יותר* טוב.
    http://www.youtube.com/watch?v=9h2dF-IsH0I

  4. בני מאת בני:

    נו, זה שפוליטיקאים הפסיקו לתמוך בהצעה רק מראה שגם שם הפוליטיקאים לא באמת מתעניינים במה שהם חותמים עליו. לא רק אצלנו חברי הפרלמנט מתנהגים כמו חותמת גומי לחוקים מטומטמים.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS