Crysis: רשמים ראשונים

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

לא עברו כמה שעות מהרגע שסיימתי את BioShock, והחלטתי שהגיע הזמן להניח את הידיים שלי על עותק של Crysis. אז הלכתי להשיג לעצמי עותק.

לפני שנגיע לחלק העיקרי של הפוסט, אני רוצה להביע מחאה קצרה כלפי באג. האתר של החנות מציין שמחיר המשחק ברשת הוא 180 ש"ח. נכון, האתר מציין שהמחירים האלה תקפים רק להזמנת משחקים באמצעות האינטרנט, אבל מכיוון שאני יכול לאסוף את המשחק בחנות עצמה בשביל לחסוך לעצמי די משלוח, לא ברור למה המשחק עולה 220 ש"ח בחנות. למה להעניש מישהו רק בגלל שהוא לא נכנס לאתר האינטרנט של באג לפני שהוא נכנס לחנות עצמה?

בסוף, בגלל שהיה יותר מדי תור ב"באג" ולא היה לי כוח להתווכח עם המוכר על ההיגיון המטופש הזה, הלכתי לסניף הקרוב של "Tower Records". המשחק עלה שם 180 ש"ח. אבל בואו ונשים בצד את סוגיית המחירים. בואו נדבר על Crysis.

Crysis

בעוד זמן קצר (אני מקווה), תתפרסם ביקורת שלי על המשחק ב- Gamer. עקב העובדה הזו, אני מתאפק לא לרשום את כל מה שיש לי להגיד על המשחק כבר עכשיו פה בבלוג. בכל זאת, אני צריך לשמור קצת התרשמויות להמשך. ובכל זאת, אם הייתי רוצה להבהיר את הדעה שלי, זה היה נראה בערך ככה: כן, Crysis נראה מדהים. כן, קשה שלא להסחף לנושאים טכניים בעליל כמו גרפיקה ומנוע פיזיקלי כשמדברים על Crysis. אבל כשעושים את זה, קצת מפספסים את הנקודה.

הנקודה, כמו ב- Far Cry, היא החופש. היכולת להגיע לכל מקום שאתם מסוגלים לראות בעיניכם, לשחק עם כל חפץ שמונח בטווח הראייה שלכם, ולזכות לתגובות ריאליסטיות מכל אחד ואחד מהדברים הללו. התקווה הגדולה ביותר שלי לגבי הכיוון בו Crysis יתפתח היא שהוא לא יבחר (בניגוד ל- Far Cry) לא לרוץ עם הגישה הזאת עד הסוף. Far Cry שקע, אחרי כמה שלבים, לסדרה של מסכים שמתרחשים בתוך מבנים קלסטרופוביים ולינאריים. Crysis, עד עכשיו, דואג להשאיר אותי בקביעות באזורים פתוחים להחריד, שבהם תעייה בדרך לא תוביל אותי לחומת אבן בלתי ניתנת למעבר, אלא לבסיס קטן של חיילים קוריאניים שאני יכול לתקוף בתמורה לעוד קצת תחמושת או מודיעין. Crysis מסרב, בכל אחד משלביו, להראות לא מושקע. אפילו הבסיסים הקטנטנים שנתקלתי בהם הציגו כמה אפשרויות טקטיות מעניינות בפלישה אליהם, וגישה לא זהירה הזעיקה כמה לוחמים קוריאניים מבסיס סמוך אל האזור.

זה פשוט כיף. התחושה של נסיעה ברחבי שלבי הענק של Crysis מעלה בראשי פרסומות לטמפונים שמדברות על "קלילות ושחרור". מדובר באנטיתזה מוחלטת למסכים הקטנים והסגורים של BioShock. אחרי האימה הלינארית של Rapture, זה פשוט עובד.

6 תגובות ל “Crysis: רשמים ראשונים”

  1. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    מעניין מה שאתה אומר, כי אתמול הייתי בבאג בקניון חולון והמשחק עלה שם 179 ש"ח. מוזר.

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    מעניין. אז הם הורידו את המחיר, אני מניח.

  3. RoyM מאת RoyM:

    פעם, כשהייתי בבאג כדי לרכוש את S.T.A.L.K.E.R., על תג המחיר היה כתוב שהמחיר הינו 249 ש"ח, אך בקופה ביקשו ממני רק 220. יכול להיות שתג המחיר היה פשוט לא מעודכן.

  4. demonshlomo מאת demonshlomo:

    אני לא נוהג לעדכן תגי מחיר בחנות שבה אני עובד, הם בכל אופן ישתנו אחרי כמה ימים, וחבל לי על הנייר. 💡

  5. מעריץ סמוי מאת מעריץ סמוי:

    זה נראה שאני היחיד בעולם שחושב ככה, אבל אני דיי התאכזבתי מהקרייסיס הזה… ודווקא מהצד הטכני שלו. ה-AI לפעמים פשוט גרם לי לבהות מול המסך ולגחך מרמת קהות האויבים. זה נראה שהאויבים פשוט לא מותאמים לאזורים הענקיים שבקרייסיס. למשל, קרה לי פעמים רבות שאויבים, שהיו במרחק כמה עשרות מטרים ממני, זרקו רימונים שהתפוצצו במרחק עצום ממני. השיא היה שנתקלתי באויבים שקחו מחסה, או התחבאו כביכול, בצד הלא-נכון של קיר או כל אובייקט אחר, כשהם חשופים לגמרי לכוונת הרובה שלי ולא מגיבים כלל.

    עוד משהו מאכזב היא הפיזיקה. הפיצוצים המרהיבים באמת עשויים ללא חת, אבל פיצוצים מרהיבים לא חסרים בשום משחק… אני מדבר בעיקר על פרטים שנמצאים תקועים באוויר באופן מחשיד. יצא לי גם להתקל בטנק שהתהפך, עלה בלהבות, ולפתע החל לרחף… 8)

    נו באמת, אז יש גראפיקה ומרחבים "אין-סופיים", אבל מה הלאה? את הדברים האלה היה בזמנו גם ב-far cry, וכזכור -far cry 2 הוכרז, ואמור לצאת בסוף השנה הבאה. היו כמה סצינת נחמדות, אבל באמת שאין פה שום דבר מעניין אחר… אם מורדים את הציפוי הגראפי, מקבלים משחק רגיל. הם יורים – אתה יורה. יש את "חליפת הקסם" שהיא מגניבה, אבל זה גימיק נחמד וזהו. כל השאר עושה 'פאר-קריי', אפילו טוב יותר.

  6. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    קודם כל, אני מסכים בנוגע ל- AI המעצבן, במיוחד ביחס לזה של Far Cry המצוין. אולי ברמות הקושי הגבוהות יותר זה מסתדר. אני לא מסכים, לעומת זאת, עם נושא הפיסיקה. העובדה שיש באגים במנוע הפיסיקלי לא הופכת אותו לפחות מרהיב.

    אני גם חושב ש"חליפת הקסם" היא מעבר לגימיק, ושהיא פשוט עושה את המשחק, אבל לזה אני אגיע כבר בביקורת על המשחק. 🙂

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS