פרסומות או לא להיות

עידן דקל| כללי,פוסט אורח הוספת תגובה

אבישי טנא, אחד מקוראי הבלוג, שלח לנו טקסט אורח.

אבישי, הבמה שלך:

בתור גיימר וותיק, אני מחזיק בגאון ביוזרים אצל שני אתרי המשחקים הגדולים בישראל, גיימר ו-vGames.

אני לא משתמש פעיל במיוחד באף אחד מהפורומים. מגיב לעיתים רחוקות בלבד.

לפני שבוע קבלתי הפתעה לתיבת הדואר האלקטרוני שלי. כותרת ההודעה, שהגיעה מרשימת התפוצה של vGames, הציעה לי להתחיל לספור פז"מ אפילו לפני שהתגייסתי. נכנסתי להודעה כדי להודיע לאתר המשחקים שחלה טעות, ושהשתחררתי כבר משירות סדיר, ושבמילואים הפז"מ כבר לא כל כך משמעותי, ונחרדתי לגלות שמכתב הזה, שהגיע תחת שם vGames, הוא פרסומת לסלקום.

רגע? מתי נתתי להם בכלל את הכתובת שלי? ניסיתי להזכר, ואז הבנתי שבמהלך ההרשמה לפורומים אכן סיפקתי להם כתובת לאישור ההרשמה. בדרך כלל אתרים שמכבדים את עצמם כותבים בתהליך ההרשמה שכתובת הדואר תשומש לצרכים מסחריים, במידה והם מתכוונים לשלוח אליה פרסומות. בגלל שאני דואג לא להרשם לאתרים כאלה, התקשתי להאמין שבהסכם ההרשמה שלהם vGames מציינים הצהרה כזו.

בדקתי. הם לא. בהסכם השימוש לא מצויין שום דבר כזה. בנוסף, בעמוד הגדרות המשתמש אפשר לסמן רובריקה מיוחדת שלפיה "אני לא מעונינן לקבל דברי פרסום בדואר", שמסומנת במשתמש שלי מהיום שנפתח. כנראה שב-vGames לא יודעים לקרוא את רצונות המשתמשים כפי שנרשמו באתר שלהם.

אין לי שום רצון לנתח את המהלכים העסקיים ש-vGames עושה בשביל בצע כסף. הרי אף אחד לא השלה אותי וטען שמדובר באתר לא מסחרי, ואם המטרה היא להרוויח כסף אז כל האמצעים כשרים.

מצד שני, משלוח ספאם שלא קשור במאומה לנושא העיסוק העיקרי של האתר, לרשימת כתובות של משתמשים שלא הותראו על כך במהלך ההרשמה, זה עניין מסריח, מגעיל וחסר כל כבוד לגולשים. מספיק אני סובל את עשרות הפרסומות בתוך האתר, שעושות את הגלישה בו לאיטית ולפעמים בלתי אפשרית (אילולא רמת הדיון בפורומים, שעולה פי עשרות מונים על זו של "גיימר" המתחרה, כבר מזמן הייתי נוטש). אני לא צריך להענש על כך שאני מתמיד וממשיך לגלוש בו גם בצורת ספאם בדואר האלקטרוני.

לצערי הרב, vGames הוכיחו שלא מדובר במעידה חד פעמית. בימים האחרונים נשלחה הודעה פרסומית נוספת שלא קשורה ישירות לנושא האתר, הפעם ליריד מוצרים של חברת bigbox. פרטיות המידע שסיפקו הגולשים לאתר? הצחקתם את מנהלי vGames, שמתנהגים כמו אחרוני הספאמרים.

עצוב לי ש-vGames הפכו לספאמרים מהסוג הגרוע ביותר. אם הייתה לי אפשרות הייתי מבטל את חשבון המשתמש שלי בתקווה שזה יבטיח שלא אקבל יותר פרסומות כפויות לתיבת הדואר שלי, אך אני יודע שקל מאוד להכנס לרשימות התפוצה של ספאמרים, אבל מאוד קשה לצאת מהם (ובגלל זה גם בחיים לא אלחץ על הלינק "הסר אותי". כולם יודעים שזו פיקציה).

תנו לנו לשחק בשקט. תנו לנו לדבר על התחביב שלנו בזירה ניטראלית ונעימה. צריך פרסומות כדי לממן אותה? פצצות. הציבו אותן בטעם טוב ועם כבוד מינימלי לגולשים, אחריהם הפרסומות האלה מחזרות.

אם האתר הזה ימשיך להתנהג כמו פרסומאי מתלהב שלא מבין מאומה באינטרנט ובקשרי-גולשים-אתר, אני ורבים נוספים פשוט ננטוש אותו. אם גם זה לא יעזור והפרסומות ימשיכו לזרום, נחכה עוד קצת שהחוק האוסר משלוח דואר זבל יכנס לתוקף, ונוכל גם להראות לספאמרים העלובים האלה שזילזול כל כך בוטה בקהל שלהם יכול גם לכאוב להם בכיס.

5 תגובות ל “פרסומות או לא להיות”

  1. Vich מאת Vich:

    איי איי… זה לא שאני מת על Vgames או משהו, אבל ברצינות… שלחו לך פרסומת בדואר האלקטרוני? נו באאמת.

  2. שפי גור ארי מאת שפי גור ארי:

    כן גם לי הם שולחים. זה לא הדבר היחיד שהם עושים, הם נותנים לינקים לאתרים בחול ולמוכרים, והם מרוויחים כסף אם אנשים קונים מהלינק הזה. והם כמובן לא מציינים את זה. והפרסום שלהם באמת מעצבן

  3. יובל בירב מאת יובל בירב:

    שלום רב,
    ניתן להסיר את האימייל שלך מרשימת התפוצה של ויגיימס על ידי לחיצה על הלינק שמופיע בהודעת האימייל וכך לא תקבל יותר הודעות. לא, זו לא פיקציה – אם כי לפעמים קורות טעויות ורשימת האימיילים אינה מתעדכנת בזמן.

    ועכשיו לעניין הכללי יותר: ויגיימס הוא אתר מסחרי שנאבק להמשיך ולהתקיים למרות כל הסיכויים, ומצליח לעשות את זה כבר 9 שנים ברציפות. זה אולי נראה מבחוץ שאנחנו עושים המון כסף, אבל האמת היא שאנחנו, כמו רוב האתרים מסוגנו בארץ, נאבקים מדי חודש על קיומנו. ובניגוד לאתרי משחקים ישראלים אחרים כמו גיימר ו- Playzone, ויגיימס הוא היחיד שלא נתמך כלכלית במישרין או בעקיפין על ידי חברות ההפצה ולא מקבל מהן פרסום בחינם, משחקים בחינם וכיו"ב.

    כולנו היינו שמחים לחיות בעולם מושלם שבו אנחנו מקבלים את הכל, בחינם, בלי פרסומות ובאיכות הכי גבוהה. לצערי, העולם הזה לא קיים. מכיוון שאנחנו בויגיימס מעוניינים להמשיך ולהתקיים כאתר משחקים איכותי, ושיהיו לנו קוראים כמוך, עלינו לממן את הפעילות שלנו בדרך זו או אחרת. האימיילים השיווקיים היא דרך אחת כזו, וכאמור מי שלא מעוניין בכך יכול להוציא את עצמו בקלות מהרשימה. וכן, שפי גור אריה, אנחנו מקבלים כמה גרושים על הפניית אנשים לקניית משחקים, כפי שזה מקובל בכל העולם. אתה יודע כמה אנחנו עושים מזה בחודש? בערך 200 שקל בחודש טוב – שזה פחות מהעלות של כתיבת ביקורת אחת בלבד.

    אני מסכים, יש יותר פרסום בויגיימס ממה שאני עצמי הייתי רוצה לראות. אמנם, זה עדיין לא מגיע לכמויות הפרסום שמופיעות באתרים גדולים כמו Ynet או TheMarker, אבל זה בטח יותר מבגיימר. אבל אם אנחנו, כעצתך, נוריד או נצמצם את הפרסום, אתה יכול להגיד שלום ליוזר שאתה מחזיק בגאון באתר, כי יום אחד, מהר מכפי שאתה חושב, האתר פשוט ייסגר בשל הפסדים. ואני, אישית, מעדיף שהוא יישאר.

    יובל בירב
    עורך ראשי
    http://www.vgames.co.il

  4. שפי גור ארי מאת שפי גור ארי:

    סבבה יובל, אני הראשון שיגיד שצריך להרוויח כסף ממה שעושים, אבל יש הבדל גדול בין לפרסם סלקום לאיימיל שלנו, לבין למשל לפרס את הכנס גאדג'טים שיהיה במוצש. ההבדל הוא שאחד מהם רלוונטי, אפילו אם בצורה רופפת משהו, ואחד הוא פרסום.
    הביקורת על הפרסומת הזאת היא לטובתכם, במקום שאנשים יתעלמו מפרסומות בכללותן בגלל פרסומות מסוימות שאינן רלוונטיות, פרסום רלוונטי יעזור לאתר שלכם.

  5. גיא מאת גיא:

    אני חייב לציין שמעולם לא קיבלתי מייל פרסומי, לא מVGAMES ולא מGAMER.
    לפעמים יש פשלות עם מסד הנתונים, אבל אני חושב שההשתפכות שלך פה מוגזמת לגמרי.
    אם כבר אז Gamespot לעומת זאת, שמים קצוץ על הפרטיות שלי. אני חושב שהמצב בארץ הרבה יותר טוב (או שלא, הייתי מעדיף לקבל עוד קצת מיילים פרסומיים אם באמת היה לנו משהו בסדר גודל הזה בארץ)

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS