Xbox 360: הדור הבא

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

אחרי חודשים שבהם הוא נדחף לכל מקום והוזכר בכל הזדמנות, שוחרר לאוויר העולם העדכון החדש למערכת ההפעלה של ה- Xbox 360. כצפוי, זו לא היה תהליך נקי מבעיות. ה- Marketplace של ה- Xbox Live לא החזיק מעמד, אנשים מסוימים (מצטער, דורון) גילו כי הם לא מצליחים להתחבר לרשת, והעובדה שכמה מיליוני אנשים הורידו עדכון מסיבי כל כך גרמה לקצב ההורדה שלי להזכר בעצב בימים בהם היה לי מודם של 33.6KBPs, ולא חיבור ADSL מהיר. אבל עכשיו, קצת יותר מיומיים אחרי, נראה שכל הבעיות הסתדרו, העדכון עובד ללא בעיות, ואפילו דורון הצליח להתחבר שוב לרשת. מגניב.

העדכון החדש ידוע גם בשם היומרני-משהו – "New Xbox Experience" (או NXE בקיצור). הדבר הראשון שהוא עושה זה להפוך לחלוטין את כל הממשק של ה- Xbox 360. ה- "Blades" הקלאסיים התחלפו בממשק שאמור להראות הרבה יותר "מגניב", "תלת-מימדי", "נוח לניווט" ו"בחיית, תפסיקו להגיד שגנבנו רעיונות מה- Wii". התוצאה מאוד מוצלחת – אחרי זמן התרגלות קצר ביותר, אני חייב להודות שהממשק החדש הרבה יותר מגניב ונוח לניווט, ובאמת לא מזכיר לי שום דבר ב- Wii.NXE Avatars

חוץ מהקטע של ה- Avatars. ה- Avatars הם הפיצ'ר הראשון שקופץ לעין ברגע שמפעילים את ה- Xbox Live והוא מאפשר למשתמש ליצור דמות תלת-מימדית שתייצג אותו. בתחילת התהליך, אתם בוחרים דמות מתוך מאגר של מספר דמויות שנוצרו באופן אקראי, ואז יכולים להתחיל לערוך אותה כרצונכם – לשנות את תווי הפנים שלה, להוסיף לה בגדים, איפור, צמידים, טבעות וכל פריט שעולה על רוחכם. כן, כמו ב- The Sims. את תוצאות העבודה של דורון, שלי ושל החברה שלי (בסדר הזה, משמאל לימין) אתם יכולים לראות בתמונה הקטנה בצד. אחרי שיצרתם את הדמות, אתם יכולים להפוך אותה ל- Gamerpic החדש שלכם. ואחרי שעושים את זה, אפשר להתחיל להשתמש בממשק כהלכה.

הממשק החדש, אם נתחיל דווקא בתלונות, סובל מכמה נקודות שקצת מציקות לשחקן כמוני. את רוב הזמן שאני מבלה על ה- Xbox אני מבלה בתוך ה- Games Library שלי. בממשק החדש, האפשרות שמסומנת כברירת-מחדל בתפריט "My Xbox" היא להטעין דווקא את המשחק שנמצא בתוך הכונן של ה- Xbox, וגם אחרי שאני נכנס ל- Games Library, אני צריך עוד כמה לחיצות בשביל להכנס לרשימת המשחקים המלאה (בהתחלה, מוצגת בפני רק רשימת המשחקים האחרונים שהפעלתי).

אפשרות נוספת שקצת זכתה ליותר יחסי ציבור ממה שמגיע לה היא האפשרות להעתיק משחקים שלמים לתוך ה- Xbox. לכאורה, מדובר בגן עדן עבור אנשים עם דיסק קשיח של 60 או 120 ג'יגה ב- Xbox שלהם – סוף כל סוף הם יכולים באמת לנצל את הדיסק הקשיח שלהם לצורך משחקים. אבל במציאות, מסתבר שרוב המשחקים החדשים ל- Xbox 360 דווקא די מותאמים להטענה הדרגתית מה- DVD, ולא נהנים משיפור דרסטי בביצועים כשמריצים אותם מהדיסק הקשיח. היתרונות של ההעתקה הזאת מסתכמים בעיקר בעובדה שה- Xbox נשאר שקט יותר בעת ההפעלה של המשחק. תחליטו בעצמכם עד כמה זה מרשים.

אבל מיקרוסופט הוסיפה לתוך הממשק המון פיצ'רים קטנים שהופכים את הבעיות הקטנות שלו למורגשות הרבה פחות. למשל, אתם מסוגלים לסנן מתוך ה- Games Library שלכם את כל משחקי ה- Trial שהורדתם. או להסיר מרשימת ה- Achievements שלכם את כל המשחקים שיש לכם בהם Gamerscore שעומד על אפס – פיצ'ר שימושי במיוחד אם אתם שייכים לקבוצת האנשים ששיחקו ב- Halo 3 רק במשך 5 שניות באירוע חברתי, ומאז הוא לנצח משוייך עם המשתמש שלכם.

מלבד הפיצ'רים הקטנים האלה, הממשק החדש מגיע גם עם Themes חדשים (ולרוע המזל, אין שום אפשרות לראות איך הם נראים לפני שמורידים אותם – במחיר מעט מוגזם של 250 נקודות), אפשרות לראות סרטים של Netflix (אם אתם גרים בארה"ב), האפשרות להוריד "משחקי קהילה" ותפריט חדש שמופיע על המסך כשאתם לוחצים על כפתור ה- X של השלט שלכם. התפריט הזה הוא אולי החלק הכי גאוני בעדכון החדש – הוא מתאפיין בממשק דמוי ממשק ה- Blades הקודם של ה- Xbox 360, ומאפשר לכם לעבור ממשחק למשחק (או ממשחק ל- Marketplace) בזריזות ובקלות.

אפשרות מוצלחת נוספת שקשורה לעדכון החדש היא השדרוג שעבר אתר ה- Marketplace של ה- Xbox ברשת. כעת, הוא מאפשר לכם לגלוש בו באופן חופשי, ולסמן משחקים ותוכן שאתם מעונינים להוריד לקונסולה שלכם. בפעם הבאה שתתחברו עם הקונסולה שלכם לרשת, הפריטים שבחרתם יתווספו מיידית לרשימת ההורדה שלכם.

זה לא ממש מכסה את הכל. בעדכון החדש יש גם אפשרות לארגן את החברים שלכם ב"קבוצה", עוד לא בחנתי אף אחד ממשחקי הקהילה המדוברים, ועוד לא יצא לי לראות את ה- Avatars משולבים בתוך משחק. אבל ההתנסות שלי עם ה- NXE עד כה בהחלט משאירה אותי מרוצה, והבלבול היחסי והבעיות הטכניות שאפיינו את הימים הראשונים של השימוש בעדכון בהחלט היו תשלום פעוט למדי לשלם עבורו. מצד שני, אני הוא לא אחד מהאנשים שלא היה יכול להתחבר ל- Xbox Live עד שהוא ניתק את ה- Xbox מהראוטר שלו, אז יהיה מעניין לשמוע אם גם דורון מסכים איתי על הנקודה הזו.

5 תגובות ל “Xbox 360: הדור הבא”

  1. nir מאת nir:

    אני אישית דווקא מרוצה מהעובדה שהXנםס עכשיו הרבה יותר שקט מפעם. עד לפני העדכון הייתי צריך לשחק בליווי רעש של טרקטור ברקע.עכשיו אפשר גם לראות סרטים (בתוספת עדכון קודקים) וגם התפריט החדש יותר נוח ופשוט לתפעול לטעמי לפחות

  2. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    אכן, זה היה ממש מעצבן שלא הצלחתי להתחבר ל-Live במשך יום שלם. אני לא מבין למה נדרש היה חיבור ישיר למודם רק כדי להוריד את העדכון, ולמה – אם רבים כמוני נתקלו באותה בעיה – הייתי צריך לקרוא על זה בפורומים במקום שמיקרוסופט יוציאו הסבר מסודר באתר.

    אבל לאחר העדכון אני מסכים שמדובר בשיפור. הממשק יותר נוח, אבל בעיקר מצאה חן בעיני העובדה שעכשיו כניסה למשחק לא עוצרת הורדות שרצות ברקע, כפי שהיה קודם לכן.

  3. ofirm מאת ofirm:

    איזה אווטר חמוד יש לחברה שלך… נראה בול כמוה!
    🙂

  4. גלית מאת גלית:

    תודה, זאת הייתה המטרה… 😀

  5. אייל מאת אייל:

    יש לי בעיה ?

    אני מחובר דרך מודם והכל עבד מצויין

    3 ימים לא שיחקתי ברשת וכרגע אני לא מצליח להתחבר

    מה יכול להיות הסיבה לכך ?

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS