אליפות ישראל 2008: הביקור שלי

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

כמובטח, ביום חמישי האחרון ביקרתי ב"אליפות ישראל במשחקי מחשב לשנת 2008" שארגן אתר Vgames. ההגעה למקום היתה יותר מורכבת ממה שציפיתי – בדרך למקום האירוע הייתי צריך להתחרות בגשם, פקקים וקהל של אלפי מבוגרים וצעירים כאחד שנהרו ביחד איתי לגני התערוכה – אני במטרה להגיע לאליפות ישראל, והם במטרה להגיע לפסטיגל. לא נעים.

לאורך החצי-עשור האחרון, הייתי לא-מעט פעמים במסיבות רשת המוניות. אחרי כל כך הרבה זמן, קצת מפסיקים להתרשם מהעובדה שכל כך הרבה גיימרים (יותר מאלף, אם כי אין לי מספר מדויק יותר מזה) התכנסו להם תחת קורת גג אחת, ומיד העיניים מתחילות לנדוד מנקודה לנקודה ברחבי העולם בגישה תועלתנית-משהו, בניסיון לראות מה יש למקום להציע למבקר המזדמן.

התשובה לשאלה הזאת מורכבת מהרבה סעיפים. באליפות היה אפשר למצוא לא מעט דוכנים של ספונסרים שונים ומשונים (אינטל ונטוויז'ן הם הראשונים שקופצים לראש, אבל היו שם עוד הרבה), טורנירים למגוון משחקי מחשב וקונסולות, עמדות פתוחות למשחקים, מפגשי קהילה, וכמובן, מסיבת רשת מסיבית למדי, שכללה, בהערכה גסה בלבד, כמה מאות אנשים. חוץ מזה, הערך האמיתי של האירוע הזה, במיוחד עבור בחור כמוני שלא מביא איתו מחשב או קונסולה מהבית (בגשם הזה? השתגעתם?) הוא באפשרות לפגוש אנשים מהקהילה, מוכרים יותר ומוכרים פחות (בין השאר, יצא לי להפגש שם עם אנשי "המשחקיה").

בהעדר תמיכה ראויה של חברות המשחקים בארץ באירוע, היה מוטל על הקהילות הללו לארגן חלק מהפעילויות שלהם. יובל בירב סיפר לי שחברי הקהילה הם אלה שהביאו את הקונסולות והמשחקים עליהם התבצעו הטורנירים. בעוד שכואב לי שחברות המשחקים הישראליות מפנות כתף קרה לפעילות הזאת, יש משהו שקצת מחמם את הלב בצפייה בחברי קהילה מסויימת מתארגנים ביחד על מנת להפוך את האירוע שויגיימס ארגנו להם לקצת גדול וכיפי יותר עבורם.

הבעיה שלי היא שאם שופטים על סמך האירוע הזה, כמעט שום דבר לא השתנה בשנים האחרונות בסצינת המשחקים הישראלית. העולם הזה עדיין נשלט, ביד רמה, ע"י Counter Strike.

זה לא רק אני אומר. גם בתגובות לכתבת הסיכום שפורסמה בויגיימס נשמעים לא-מעט קולות על כך שהייצוג ל- CS הוא קצת גדול מדי. מסיבת הרשת באירוע היתה עמוסה בכמה שורות מלאות של מחשבים שהריצו עליהם Counter Strike, ורק חצי שורה שהריצה משחקי Team Fortress 2 (ועוד חצי שורה שהריצה משחק של Battlefield). על משחקים "קטנים" יותר בכלל אין טעם לדבר. Left 4 Dead? מוד המולטיפלייר החינמי של Crysis? כלום. אפילו Unreal Tournament בקושי ראיתי שם.

אין לי תלונה לאנשי ויגיימס. בסופו של דבר, אני די בטוח שיחסי הכוחות באירוע משקפים את יחסי הכוחות של הקהילות עצמם. אבל אני, אישית, כבר מזמן הגעתי למסקנה שאין לי טעם להגיע למסיבות רשת גדולות כאלה עם מחשב. במסיבות רשת קטנות, עם חברים, אני עוד יכול להשפיע על אופי המשחקים באירוע. באירוע כזה? אין סיכוי. ולא רק בתחום ה- PC: מישהו חושב שיש סיכוי לאדם כמוני לשכנע את קהילת Xbox 360 לרדת קצת מ- Halo 3 לטובת משחק קצרצר ב- Geometry Wars?

אז אם מורידים את האפשרות התאורטית שלי להשתתפות במסיבת הרשת, אנחנו נשארים עם טורנירים, דוכני ספונסרים, וכמה עמדות פתוחות. רק האלמנט השלישי מהרשימה הזאת באמת מעניין מישהו שהגיע למקום בעקבות שמועות שהתרוצצו מפה לאוזן. גיימר לא-מאוד-רציני ששמע שיש בגני התערוכה אירוע שקשור למשחקים. זאת הקטגוריה שצריכה לזכות למשקל הרציני ביותר, לדעתי, אם ויגיימס רוצים למשוך אנשים שלא משתייכים היום למערכת הקהילות שלהם.

אבל חוץ מהאבחנה הקטנה הזאת, באמת שהיה סבבה. אבל אם לצטט משפט שכתבתי כבר בעקבות מסיבת רשת ש- Gamer ארגן בספטמבר 2005 (ואני לא מצליח למצוא את הקישור, לצערי): תרדו קצת מ- Counter Strike, בסדר?

9 תגובות ל “אליפות ישראל 2008: הביקור שלי”

  1. אלון מאת אלון:

    היה פשוט חרא
    אין לי דרך אחרת לתאר

  2. דור שמר מאת דור שמר:

    אפשר לארגן אירוע כמו שאתה מציע בלי תמיכה של אתר גדול כמו ויגיימס?

  3. play-asia.co.il מאת play-asia.co.il:

    לצערי אני מסכים עם אלון. היה מאכזב ביותר. אם לא השתתפת בתחרות לא היה מה לעשות, ופינות הקונסולות היה מאכזבות בטירוף.
    ודור, תאמין לי שעדיף כבר לארגן איזה אירוע בבית.

  4. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    דור – אפשר. 3DV היו עושים את זה במשך די הרבה זמן לפני שבאו ויגיימס וגיימר והתחילו לשתף איתם פעולה. הבעיה היא:
    1. זה תיק די גדול – זה דורש המונהמונהמון עבודה.
    2. לא קל להחזיר את הוצאות האירוע הזה.
    3. אם תארגן אירוע כזה לקהל הרחב, רוב הסיכויים הם שמי שיגיע לשם הם, עדיין, חברי קהילות Counter Strike למיניהם.

    מסיבות רשת בסדר גודל קטן יותר (עד 30 איש, נניח) זה כבר משהו… מעניין. שצריך לחשוב עליו. 🙂

  5. דור שמר מאת דור שמר:

    אותי מעניין רק גיטר הירו. אם תרצה לארגן מסיבת גיטר הירו של 30 אנשים, אעשה כמיטב יכולתי לעזור לך.

  6. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    המם. אני בטוח שנמצא מספיק אנשים שמוכנים להגיע עם קונסולות עם רוק-בנד/גיטר הירו אם רק ניתן להם חדר מספיק גדול עם מסכי פלזמה.

    יש על מה לדבר.

  7. דור שמר מאת דור שמר:

    כן, החדר זו הבעיה האמיתית.

  8. גיימפאד » ארכיון » על אירועי משחקים ותוכן שיווקי מאת גיימפאד » ארכיון » על אירועי משחקים ותוכן שיווקי:

    […] עם משחקים שפתוחות לקהל הרחב… בקיצור, יהיה שמח. ובניגוד לפעמים הקודמות, זה יהיה בחינם. ונראה שבניגוד לשנים קודמות, יהיה לאנשים […]

  9. גיימפאד » ארכיון » משחקים בהוד השרון מאת גיימפאד » ארכיון » משחקים בהוד השרון:

    […] הראשונה שלי היתה שמדובר באירוע שונה מאירועים שביקרתי בהם בעבר. החלק של "מסיבת הרשת" כאן היה קטן יותר מאי-פעם, […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS