כולנו פיראטים. מופתעים?

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

אין לי יותר מדי מה להגיד על הדו"ח ש"חשף" את מה שכולנו כבר ידענו: ישראל מובילה בפיראטיות. לא מפתיע.

מה שקצת מעצבן (גם אם צפוי לחלוטין) זה התגובות שהידיעה הזו מקבלת, גם ב- Gamer וגם ב- Vgames, שבאמת גורמות לי לתחושה לא נעימה בבטן. דברים נפלאים כמו פיסת הצואה הזו:

שתוק כבר יהומו
אתה לא מבין באמת שלא כולם עשירים?
שלא כולם יכולים לשלם 500 שקל למשחק?
סה"כ משחקים למחשב מה אתה לוקח ברצינות תקטע של הפיראטיות
אמן ישרף לך המחשב נשבע לך

ובחדשות אחרות, אבל קצת קשורות: אחרי ביקורת נוקבת כנגד יוצר Braid על כך שהוא העז לתמחר את גרסת ה- PC של המשחק שלו כמו World of Goo (וכולנו יודעים איך הוא גמר), הוא הוריד את המחיר של הגרסה ל- 15 דולר.

כאילו שזה יזיז למישהו מהפיראטים, בכלל.

10 תגובות ל “כולנו פיראטים. מופתעים?”

  1. דוד מאת דוד:

    א. ההודעה שציטטת – כמו שמבינים מהניסוח המעולה והתחביר המופלא… אין מה להמשיך. אם כי אני בהחלט מסכים שלקריאתה יכולות להיות תופעות לוואי לא נעימות בבטן, אבל לא ממש בגלל התוכן.
    ב. מה פשר הכותרת? מה היא באה לזעוק? מה זה ה"כולנו" הזה? (הכל זה שאלה אחת, כן?!) אין קשר בין תוכן הכתבה לבין המסקנה המוסקת מקריאת הכותרת. ניסיתי למצוא איזשהן כוונות מעבר – לא מצאתי.

  2. שפי גור-ארי מאת שפי גור-ארי:

    תראה עידן, אני כבר מזמן משחק בעיקר בקונסולות וקונה רק מקוריים, וכמוך יש לי הרבה טענות לפירטיות, שבישראל היא הרבה פעמים סוג של רק לא לצאת פראיירים. אחרי הכל יש המון משחקי חינם למחשב, או משחקים מוזלים, וגם משחקים חדשים עולים בד"כ 200 ש"ח, או 300 ש"ח במקרה של משחק ממש טוב. חוץ מזה שתמיד אפשר לחפש עיסקאות בחול ולקנות באתרים כמו play-asia, videogamesplus או ב ebay.
    אבל אנשים חושבים שאם זה זמין ברשת והם קונים את זה הם יוצאים פראיירים. אז הם פשוט יורידו כל משחק שהוא. אבל יש גם כאלה שמנסים משחקים, באופן דומה לדמואים, ואז מגלים שהמשחקים לא מוצאים חן בעינייהם, בעוד שמשחקים אחרים שהם בטוחים בהם הם קונים, זו עדיין פיראטיות אבל אני מבין אותה. יש בה הגיון מסוים שיש חברות במבטיחות הבטחות ולא מספקות את המוצר. spore הוא דוגמה טובה לכך.

    מה שכן לגבי braid – המשחק הוא באמת סוג של Masterpiece. אני מאוד ממליץ עליו, אני חושב שהוא שווה גם את ה 20$ ולהוריד אותו פיראטית זה באמת יהיה מגעיל. אחרי הכל זו עבודה של יוצר אחד, שבאמת עשה משהו נפלא וחכם. אני ממליץ בחום על המשחק הזה.

  3. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    דוד – ה"כולנו" הזה מתייחס לכלל הגיימרים במדינת ישראל. ואף על פי שזה לא נכון עובדתית, זו בהחלט התחושה המתקבלת.

    שפי – אני מסכים איתך שיש "דרגות" של פיראטיות. לרוע המזל, ההתרשמות הסובייקטיבית-לחלוטין שלי היא שרוב הישראלים פשוט ממוקמים בנוחות במשבצת ה"לא שמים זין, וזהו".

  4. גיא מאת גיא:

    מצד שני, מפתיע אותי ההתייחסות המאד לא ביקורתית של התקשורת לדו"ח עצמו.
    את כתבת "חשף" במרכאות, כשלמעשה מה שהיה צריך לבוא במרכאות זו המילה "דו"ח", כי הדבר הזה פשוט מוטה ולא רציני.

    איך זה שאף אחד (לא באתרים שקישרת אליהם ולא כאן בבלוג) בא וניסה לבדוק מי עומד מאחורי המספרים האלו, על מה הם מבוססים ומטעם מי הם מגיעים. ואגב, ישראל גם לא מובילה בפיראטיות לפי "הדו"ח" הזה.

    לגבי ברייד, יש כאלו שיגידו שהוא שווה אפילו יותר מ-20$ (אני ביניהם), אבל זה בטח קצת מעצבן אנשים לראות אנשים שהם צריכים לשלם 20$ בPC כשלמעשה יכולים להשיג את אותו המשחק גם יותר מוקדם וגם יותר זול על הקונסולה (ובקונסולה צריך לשלם תמלוגים למיקרוסופט. אם כבר אז המצב היה צריך להיות הפוך).

  5. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    גיא – המשפט המדובר מהדו"ח הוא זה

    The heaviest pirate downloading countries per capita were
    Israel, Spain, Italy, Portugal and Poland.

    ושוב , שים לב שמדובר כאן על אחוזים יחסית לגודל האוכלוסיה. הנתונים האלו גם די הגיונים מכיוון שישראל ידועה מצד לא מעט גופים בין לאומיים כמעצמת פיראטיות כבר שנים רבות. (כמו שניתן לראות למשל במצגת הזו – http://www.slidex.co.il/watch/3183/ישראל פיראטית)

  6. lazylion מאת lazylion:

    מה לעשות שרוב קהילת השחקנים בארץ הם ילדים ישראלים,טיפשים, מתחת לגיל 17…
    בסדר יתבגרו יעבור להם…אין מה לעשות

  7. גיא מאת גיא:

    ישראל היא בליפ ברדאר של חברות המשחקים ובמספרים אבסולוטים של פיראטיות אנחנו כמדינה די בדיחה. כל הדו"ח הזה מוטה לחלוטין, וכל המסקנות שלו לא שוות את הביטים שהוא תופס ברוחב הפס שלנו.
    שני דברים שאולי כדאי שתשים אליהם לב לגבי הדו"ח:

    1) מודדים שם פיראטיות (נעזוב רגע את הדרך העקומה) ביחס למספר אנשים במדינה (per capita), לא ביחס למספר בעלי מחשב או בעלי אינטרנט. במדינת ישראל ובכל מדינה שבה יש אחוז חדירה גבוה המספר הזה יהיה מוטה כלפי מעלה בצורה משמעותית.

    2) שים לב לתגובה לכתבה של שפי, שממליץ לקנות משחקים מsteam או מחו"ל – ומסיבה ברורה למדי כי מחירי המשחקים בארץ מופקעים לחלוטין. מה אתה חושב שיקרה אם במקרה קיצוני כל מדינת ישראל תקנה משחקים מחו"ל, מלבד אדם אחד שיוריד משחקים בצורה פיראטית? ישראל תתוייג כמדינה עם 100% פיראטיות, כי אותנו, אלו שמזמינים את המשחקים מחו"ל לא סופרים כחלק מהסטטיסטיקה של מדינת ישראל (ובאופן אבסורדי, אנחנו תורמים להקטנת אחוזי הפיראטיות במדינות שמהן אנחנו קונים את המשחק).

    זה שיש פיראטיות בישראל, ובאחוזים גבוהים מאד – זה מובן מאליו. אבל זה לא אומר שהדו"ח הזה שווה משהו או שהוא יוביל לפיתרון.
    רוצה לדעת מה כן יוביל לפיתרון? תקרא את מה שValve הבינו ושיתפו עם כולם בכנס Dice – הורדה של מחירי משחקים מגדילה מכירות:
    http://www.kotaku.com.au/games/2009/02/gabe_newells_dice_keynote_left_4_dead_sales_valve_comic_books-2.html
    במקרה של L4D שקיבל הנחה של 50% בסטים, זה גרם לעליה של 3000% במכירות (!). בהתחשב בעובדה שלא מדובר בכותר ישן ונשכח אלא בכותר שמוכר טוב גם היום (גרסת הX360 של המשחק המשיכה לככב בטבלאות בארה"ב גם בינואר) זה נתון פשוט מדהים.

  8. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    גיא, אני מקבל את כל מה שאתה אומר לגבי הדו"ח. הבעיה שלי היא שנראה שהנתונים הנפלאים של גייב על ההישגים של Valve (ושמע, הם באמת כלים) תופסים לגבי כל מקום חוץ מהארץ.

    אני מצטער, אבל זה מבאס ברמות מטורפות לגלות בכל פעם מחדש שמסתכלים עלי כמו עוף מוזר בכל פעם שאני מדבר על קניית משחקים. רוב האנשים שיוצא לי לדבר איתם לא מוכנים לקנות -כלום-. Geometry Wars 2 עולה רק 10 דולר? סבבה, נוריד אותו. אפשר לקנות את פורטל בגרושים? נוריד אותו. Audiosurf זה כזה משחק מגניב, והוא עולה רק עשר דולר… אבל הרבה יותר קל להוריד אותו.

    אז הדו"ח יכול להיות מוטה, והמחירים בארץ באמת גבוהים מדי – אבל בשורה התחתונה היחס שאני מרגיש, בתור גיימר שמתיימר להיות "לגיטימי", זה פחות או יותר מה שמיוצג בתגובה למעלה. זה לא חשוב שאני אומר לאנשים האלה שאני אף פעם לא קונה משחק ב- 500 ש"ח. אני מקבל בתגובה הנהון, ואז התעלמות מוחצת.

    וזה מבאס.

  9. גיא מאת גיא:

    אנשים גם שואלים אותי למה אני משלם כל כך הרבה על מחשב ולא קונה משהו ב-1500 ש"ח מאייבורי. או למה אני משקיע כל כך הרבה בטלוויזיה, ולא קונה מסך ענקי של [הכנס מותג מדבקה סיני כאן] מהשופרסל. כשאני מסביר להם הם גם מהנהנים ואז ממשיכים להתעלם.

    אני כבר מזמן הפסקתי לנסות לחנך אנשים. ויש לי יותר מידי משחקים לשחק בהם בשביל להתחיל להתבאס מדברים כאלו. אני ממליץ גם לך.

  10. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אמנם לא הפסקתי לנסות לחנך אנשים, אבל אני מנסה להפסיק. אלמנט הבאסה הוא בלתי-נמנע.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS