אובייקטיביסט על אובייקטיביזם

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

המון מילים נכתבו ברשת על הקשר בין העיר התת-מימית של BioShock לספריה של איין ראנד, ועל הפילוסופיה האובייקטיביסטית שעליה העיר נבנתה. אבל מעט מאוד מהדברים האלה נאמרו ע"י אנשים שהם באמת אובייקטיביסטים.

שמוס יאנג, מהבלוג המוצלח Twenty Sided, יצא לחפש אובייקטיביסט שמוכן לחלוק את מה שהוא חושב על BioShock. הוא מצא אחד, ואת מה שהוא רשם – הוא פרסם בבלוג שלו (זהירות – הקישור הזה מכיל כמות מטורפת של ספוילרים).

האמת, זה די מסקרן. BioShock לא מביע, לדעתי, דעה חזקה מדי בעד או נגד הפילוסופיה שעליה הוקמה העיר. אם כבר, אני הייתי תחת הרושם שמה שהוא מנסה להגיד זה שכל פילוסופיה, כשהיא מתבצעת כלשונה, חייבת לקורס תחת הסתירות הפנימיות שלה, שמתחילות להופיע ברגע שמתקרבים לנקודת הקיצון. אבל הבחור האובייקטיביסט שכתב את הקטע המקושר מסביר שלדעתו, BioShock בסך הכל מדגים מה קורה כשהפילוסופיה האובייקטיביסטית לא מתבצעת בצורה חזקה מספיק.

נחמד לראות איך BioShock אומר משהו קצת אחר לכל אחד לפי הדעות הראשוניות שהוא מחזיק. זה הופך את הקריאה, גם אם אובייקטיביזם זה הדבר האחרון שמעניין אתכם, למומלצת במיוחד. אלא אם לא סיימתם את BioShock.

3 תגובות ל “אובייקטיביסט על אובייקטיביזם”

  1. גיא מאת גיא:

    הנקודה היא שמלכתחילה Raspture הוקמה על כביכול אובייקטיביזם, אבל מה שהוביל להתמוטטות שלה היה בעצם נטישה של האובייקטיביזם (ואני מניח שעצם העובדה שהיא התמוטטה לא מספיילר כלום לאף אחד שראה אפילו טריילר. זה קרה לפני האירועים במשחק).

    באובייקטיביזם של Rapture היתה פרצה: איסור על קשר עם העולם החיצון, ואיסור על מסחר של פריטים מסויימים – שהוחרמו. האיסור על מסחר גרם להברחות, וההברחות יצרו פשע מאורגן, שבסופו של דבר גרם למלחמת מעמדות ולהתמוטטות העיר. וכשיש כזו פרצה שנוגדת את כל המהות של האובייקטיביזם, אז זה כבר לא אובייקטיביזם.

    קצת מזכיר את המיתון העולמי היום, לא? כולם ממהרים להאשים את כלכלת השוק החופשי בהתמוטטות השווקים, כשלמעשה הבסיס לכל המפולת היה דווקא התערבות ממשלתית. אירוני.

  2. אחד שלא סיים את ביושוק מאת אחד שלא סיים את ביושוק:

    אוף עכשיו סיקרנת אותי. ואני לא יכול לקרוא את זה

    מהיום:ה9 למרץ 2009, יש להנהיג ברחבי הרשת "אזהרת המלצת ספוילרים" המיועדת לקטעים המכילים המלצה לכתבה המכילה ספוילרים 🙂 .

  3. francis מאת francis:

    I hate Ayn Rand

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS