Dolby Digital גם מה-PC

דורון יעקבי| כללי הוספת תגובה

בפוסט הקודם התבכיינתי על כך של-PC אין תמיכה נורמלית ב-Dolby Digital במשחקים, ולכן צריך חיבור של שלושה כבלים לרסיבר, במקום כבל אופטי אחד ב-Xbox. אז עשיתי קצת מחקר, ומסתבר שיש לבעיה הזו פתרון – Dolby Digital Live.

מדובר בטכנולוגיה שבזמן אמת ממירה את הסיגנל האנלוגי לדיגיטלי, וכך אפשר ליהנות מסראונד דרך היציאה האופטית שלכם. הבעיה היא שזו טכנולוגיה מבוססת חומרה, אז אם כרטיס הקול שלכם לא תומך בה די נדפקתם. איך בודקים? אני מניח שאם כרטיס הקול שלכם תומך בזה תוכלו לראות את זה בחוברת שלו (או של לוח האם שלכם אם הכרטיס הוא onboard).

אם, כמוני, יש לכם כרטיס קול של Creative מזן ה-X-fi, אז יש לכם מזל. ניתן להוריד עדכון לדרייבר שפותח את האפשרות הזו. הקץ’: זה עולה כסף – קצת פחות מ-5$. אם אתם חושבים שזו חוצפה לדרוש כסף על אפשרות שכבר קיימת בכרטיס הקול שעליו שילמתם את מיטב כספכם, אז אתם צודקים ב-100 אחוז, ומוזמנים לנסות דרייברים אלטרנטיביים + קומבינה שביחד יתנו לכם את ה-Dolby Digital Live בחינם.

זה חוקי, ככל הנראה, אבל לא היה לי כוח. לכן בחרתי לשלם 17 שקלים ל-Creative החולרות, ונראה שזה עובד היטב. לאחר הפעלת המקודד בהגדרות הכרטיס מקבלים מיידית סיגנל של דולבי ברסיבר. הרצתי כמה משחקים והסראונד פעל כשורה. אם זה מעניין אתכם, כך נראה החלון שמאפשר לכם לבחור בין קידוד דולבי דיגיטל ל-DTS.

image

החסרון היחידי מבחינתי הוא שזה עוד משהו שצריך לזכור להפעיל בכל פעם שאני משחק במשחק. תוסיפו את זה לעובדה שאני צריך להגביר את מהירות המאוורר של כרטיס המסך שלי לפני שאני מפעיל משחקים (הוא מתחמם נורא) ולעבור ל-Game Mode בכרטיס הקול, והסיפור הזה כבר נהיה מעיק. אז הנה, בכל זאת מצאתי משהו להתבכיין עליו.

2 תגובות ל “Dolby Digital גם מה-PC”

  1. גיא מאת גיא:

    תודה על הטיפים.
    מבירור קצר כרטיס הכול המובנה שלי לא תומך באפשרות הזו, גם לא באמצעות האקינג וטריקים שונים.

    עכשיו יש לי ארבע אופציות:
    1) לוותר על סראונד אמיתי במשחקים לטובת סאונד דיגיטלי בסרטים שדווקא כן תומכים בפענוח DST/DD בכרטיס הקול
    2) להוציא עוד כסף, קנות כרטיס קול שתומך באפשרות הDD LIVE ולהנות משני העולמות.
    3) להחליף את החיבור הדיגיטלי לרמקולים בשלושה כבלים אנלוגיים, ולהתפשר על פענוח איכותי פחות שמתבצע בכרטיס הקול על המחשב ולא במגבר (מה שגורר רעשים). אבל אז לקבל סראונד אמיתי במשחקים
    4) לחבר את המחשב לרמקולים גם בחיבור דיגיטלי וגם בשלושה כבלים אנלוגיים, ואז להחליף את היציאה בהגדרות של כרטיס הקול (ולהגדיר בהתאם את הרמקולים) בכל פעם שמתחילים ומסיימים משחק.

    בקיצור… גם לי יש על מה להתבכיין

  2. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    גיא, אכן באסה. ה-X-FI XtremeGamer הוא הבסיסי של קראייטיב שתומך בזה, והוא עולה מעל 400 ש"ח. אבל יש גם דברים זולים יותר, כמו זה:
    http://www.p1000.co.il/shop/Templates/groupsalesproduct.aspx?AuctionId=6706517

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS