World of Goo: התוצאות

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

אז, בכמה כסף אתם קניתם את World of Goo?

ובכן, אם להסתמך על הסטטיסטיקות, התשובה לכך היא 2.03$. אחוז מכובד מאוד מכם, למעשה, בחר לשלם על המשחק סנט אחד בלבד. החבר'ה שפיתחו את המשחק מציגים באתר שלהם כל מיני ניתוחים של התוצאות, וגם Rock, Paper, Shotgun ניסו להבין מה הסיפור הזה אומר בדיוק, אבל כולם מציגים את התוצאה הזו בתור "הצלחה גדולה".

זה מזכיר לי את התקופה שבה Valve הורידה את המחיר של Left 4 Dead ב- 50%, וזכתה לעלייה של 3000% במכירות מיד לאחר מכן. זה גורם לי לחשוב על המחירים שבהם צריך למכור משחקים. אבל יותר מהכל, זה גרם לי לחשוב שרוב האנשים שקנו את המשחק במבצע הזה הם די קמצנים.

8 תגובות ל “World of Goo: התוצאות”

  1. יובל בירב מאת יובל בירב:

    אני מקווה שבתווית "קמצנים" אתה מסמן את אלו שקנו את World of Goo בסנט אחד, ולא באלו שקנו את Left 4 Dead בחצי מחיר.

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    ברור. אני לא כל כך מבין איך מהניסוח שלי יכול להשתמע משהו אחר.

    אגב, אתה עדיין טועה לגבי Left 4 Dead 2.

  3. רענן מאת רענן:

    מצד אחד אנחנו רוצים שיתפסו אותנו (הגיימרים) כרציניים. מצד שני, אם אנשים בוחרים לשלם סנט אחד זה אומר שהתירוץ של "המחיר גבוה לכן אני מוריד" לא נובע רק ממחיר גבוה אלא מהתקמצנות גרידא. מצד שני, עלייה של 3000% במכירות זה משהו מטורף (בהנחה שחישבו את זה ביחס למספר סביר ולא 20, למשל). זה כן אומר שאנשים יקנו אם המחירים נמוכים.

    כשאני חושב על זה, זה רק מדגיש את הנקודה שכגיימרים יצאנו פה זבל – הייתה לנו אפשרות לפרגן לחברה על משחק מוצלח ומבצע מוצלח, ובמקום זה ירקנו לה בפנים.

    השנה יצא לי לקנות באינטרנט 3 משחקים, כולם היו במבצע (הוזלה גדולה מאוד), וזו הייתה הסיבה שבחרתי לקנות אותם. אם לא ההוזלה, לא הייתי קונה. זה כן אומר שהמחירים גבוהים מדי לרובנו, לא?

  4. עומר פרי מאת עומר פרי:

    רענן, אתה טועה בנקודת המוצא שלך: רוב האנשים שקונים במבצעים של כמעט-חינם הם בכלל לא גיימרים כמו שאתה תופס אותם. רובם הם שחקני קז'ואל שרוצים להעביר את סוף השבוע המשעמם שלהם איכשהו, ו-וואלה, המבצע הזה תופס אותם בדיוק במקום הנכון.

    אני אישית לא מרבה לבצע רכישות משחקים באינטרנט, אבל זה בעיקר בגלל שיש לי בעיות עם התשלום כלפי חוץ (ללכת ולקנות ויזה נטענת זה באמת סיפור מיותר, והויזה של ההורים לא תמיד זמינה) ולא בגלל בעיה פיננסית.
    למרות זאת, כשתהיה לי האפשרות, לא ישנה לי אם אני קונה במבצע או לא – כל עוד המשחק באמת שווה את המחיר שלו. ואם אני לא מאמין שהוא שווה.. נחכה להנחה 🙄

  5. גיא מאת גיא:

    זה נראה לי כמו אחד המחקרים הכי מעניינים בפסיכולוגיה התנהגותית. חבל שאין שום היפותזה מאחורי זה שרוצים לבדוק…

    והאמת היא שאם הייתי צריך להמר הייתי זורק 2.5 דולר למחיר ממוצע שבו מישהו יקנה את המשחק – פשוט כי זה חצי מהמחיר של המבצע האחרון שלו.

  6. רענן מאת רענן:

    עומר,

    אני חושב שיש גיימרים שאוהבים משחקים, מעריכים את ההשקעה – אבל לא מוכנים לשלם מחיר מלא של 200 ש"ח (או קצת יותר/פחות) על משחק מחשב שאתה מסיים אחרי 10 שעות. קשה לי להגיד האם משחק שווה או לא שווה את המחיר שלו, אבל במרבית המקרים אני מרגיש (אישית) שהמחיר גבוה מדי.
    פעם בכמה שנים יוצא משחק ששווה כל פרוטה – למשל Bioshock, שלדעתי הוא יצירת מופת.
    גיימרים מהסוג הנ"ל יקנו משחק במחיר מלא פעם בהרבה זמן, פשוט כי הם ממש רוצים אותו.

    אין לי בעיה כלכלית או לוגיסטית לקנות משחקי מחשב, אבל אני לא רואה לנכון להוציא סכום כזה לעיתים תכופות כל כך. מנגד, כשיש מבצע של משחק שגם ככה רציתי – אני קונה. את ה- Orange Box ששמעתי עליה כל כך הרבה לא רציתי לקנות ב 50$, אבל כשהיא ירדה ל20$ לסופ"ש אחד – קניתי. כנ"ל לגבי RA3 שהוצע לא מזמן בהנחה וכן גם לגבי משחקים אחרים.

  7. תומר א מאת תומר א:

    אני לא חושב שזה מעיד על הרצינות של הגיימרים, רוב האנשים שקנו במבצע (או בכלל) לא יודעים מי יצר את WOG, ואני לא חושב שזה באמת אכפת להם והם לא מרגישים צורך להחזיר ליוצר.

    בשנתיים האחרונות אני קונה משחקים כמעט אך ורק במבצעים (האחרון היה 4 עותקים של L4D ב-45$), כי פשוט האפשרות קיימת, רק בממקרים נדירים אני קונה את המשחק במחיר המלא שלו כשהוא יוצא (Orange Box למשל) ברוב המקרים לא כזה אכפת לי להתאפק כמה חודשים ואז לקנות אותו בהנחה של עשרות אחוזים.

    נ.ב, את WOG דווקא קניתי במחיר המלא לפני כמה חודשים.
    נ.ב2: נק' מעניינת שמופיע במאמר היא שהמבצע הזה גרם לעלייה של 40% במכירות של WOG דרך STEAM במחיר המלא! ככה שאפשר להגיד שהם הרוויחו מכל כיוון, גם מכרו לאנשים שכנראה בחיים לא היו משלמים עבור המשחק הזה, השיגו יופי של פרסום לעצמם וגם הרוויחו כסף.
    אני מוכן להמר שגם בשבועות הקרובים, אחרי שהמבצע ייגמר, הם עדיין ימכרו יותר יחידות מעל הממוצע הרגיל שלהם.

  8. סלנג מאת סלנג:

    צודק, קמצנות.!

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS