Games for Windows: הבדיחה המתמשכת של מיקרוסופט

עופר שוורץ| חדשות הוספת תגובה

רציתי בהתחלה לשים כותרת של "WTF יומי", אבל זה אשכרה מתחרה ב-Wii U על תואר ה-WTF השנתי. מסתבר (קרדיט ל-RPS על התגלית) ש- Games for Windows Marketplace, החנות הדיגיטלית הכושלת של מיקרוסופט, תעבור בקרוב ל-xbox.com. וואט. דה. פאק.

"תראו, אנחנו מפגרים!"

נכון, זה לא אמור להפתיע אותי יותר מדי, כי מאז ש-Games for Windows נוצר הוא לא עשה אפילו דבר אחד כמו שצריך, אבל זה עדיין מדהים כמה רחוק הם הצליחו לקחת את הטימטום הפעם. (אם לא ברור לכם מההכרזה בתמונה מה בדיוק הולך לקרות שם, יש לנוחיותכם כפתור "Details on the Merge!" שמוביל לעמוד אחר שמכיל את אותה תמונה בדיוק, ומתחתיה טקסט רגיל שאומר את אותם דברים בדיוק, כמעט באותו ניסוח, ובלי לפרט כלום)

אז עכשיו אם אני ארצה לקנות משחק ל-PC שלי, הדרך לעשות את זה תהיה ללכת ל-xbox.com? כמובן שלא, הדרך לעשות את זה היא ללכת ל-Steam; אבל אני יוצא מנקודת הנחה שמיקרוסופט מצפים שאנשים באמת יקנו מהם דברים, ואם זה המצב – איך לעזאזל זה הגיוני? אולי הם מקווים שאנשים יבואו לקנות דברים לאקסבוקס ובמקרה יחליטו באותה הזדמנות לקנות משחק ל-PC? ומוכנים בשביל הסיכוי הקלוש הזה לוותר על כל האנשים שבאמת רוצים לקנות משחקים ל-PC?

ואיך בדיוק זה "יותר נוח" כשצריך ללכת לאתר לא קשור ולמצוא בתוכו את מה שאני רוצה, במקום שיהיה אתר ייעודי? שלא לדבר על זה שהחנות של Xbox מכילה אביזרים נלווים, בגדים לאווטארים, מנויים ל-XBL ועוד כל מיני דברים של אקסבוקס, ורק חלק קטן ממנה הוא המשחקים עצמם. אולי זה "נוח" כי זה תופס פחות מקום… ב…אינטרנט…?

אולי מעורב פה סוג של היגיון צבאי. "האתר הזה לא מצליח, אז במקום לעשות אותו יותר טוב כדי שאנשים אשכרה ירצו להשתמש בו, פשוט נשים אותו בתוך אתר אחר שהוא כן מצליח, ואיכשהו זה יסתדר". לדעתי הדבר הטוב היחיד שיכול לצאת מהסיפור הזה הוא אם מיקרוסופט יהרגו סוף סוף את Games for Windows Live המזעזע, וימנעו ממנו להיכנס למשחקים בעתיד.

ורק כדי להוסיף דובדבן של אירוניה לשמנת החמוצה שהיא ההכרזה המטומטמת הזו – זה מגיע פחות מחודשיים אחרי שמיקרוסופט הכריזו שהם באמת באמת הולכים להשקיע יותר ב-PC gaming עכשיו.

10 תגובות ל “Games for Windows: הבדיחה המתמשכת של מיקרוסופט”

  1. אילן גלר מאת אילן גלר:

    Xbox זה לא רק הקונסולה. גם לפינת המשחקים של Windows Mobile 7 קוראים Xbox Live. במיקרוסופט מתייחסים לפלטפורמה הרחבה יותר, שנפרסת על פני מספר מכשירים (וגם המחשב האישי), ולא למוצר ספציפי כזה או אחר.

  2. Bloodnut מאת Bloodnut:

    קצת פרספקטיבה:
    אולי… הם רוצים לשלב חלקים מהאקסבוקס לחנות לפיסי, למשל שיהיה לך אוואטאר גם למחשב.
    אולי… הם יתמכו במשחקים הקטנים שנכתבו רק לxbox live arcade לרוץ גם על הפיסי (shadow complex?).
    אולי… הם רוצים קהילה משולבת בין האקסבוקס לפיסי.
    אולי… זה יהרוג את המוניטין הגרוע של games for windows marketplace ויצליח להמריא באמצעות המוניטין המעט יותר טוב של xbox marketplace כי ממילא רוב הקונים שלהם עכשיו נמצאים במארקטפלייס של הקונסולה אז אולי זה יגרום להם לחשוב על לקנות משחקים לפיסי.

    יש סיבות ויש סיבות. ממילץ להשאיר ראש פתוח ולא רק להשמיץ את ההחלטות שלהם.

  3. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    @אילן: אבל כבר יש להם את המיתוג של Live בתור משהו גנרי שתופס את הכל. ועכשיו הם באים ואומרים "נכון שבילינו את ה-10 שנים האחרונות בלקדם את המותג של Xbox כקונסולה, ואת המותג של Live כפלטפורמה כללית שלא קשורה לאף מוצר ספציפי, אבל עכשיו בבקשה תשכחו מכל ה-10 שנים האלה כי בא לנו שזה יהיה אחרת". זה ניסיון לתפוס טרמפ על הפופולריות של המותג של אקסבוקס, ברור לי, אבל זה לא עושה את זה פחות מטומטם, כי זה רק יוצר המון בלבול ובלגן, ומוזיל את המותג של האקסבוקס.

    @Bloodnut:
    – עם כל הכבוד לאווטארים, אני חושב שהם עושים יותר כסף מלמכור משחקים. להקריב את הנוחות של קניית משחקים לטובת שטות כמו אווטאר זה מטופש.
    – ברור לך שפורטים ל-PC של משחקי XBLA זה משהו שלא תלוי במיקרוסופט, כן? מה, נראה לך שאם הם יאחדו את האתרים אז *פתאום* כל המפתחים ייזכרו ויתחילו להוציא פורטים?
    – קהילה משולבת בין האקסבוקס ל-PC זה רעיון מצוין, שמיקרוסופט הוכיחו שוב ושוב בעבר שהם מתכוונים להקשות כמה שרק אפשר על כל מי שרוצה לממש אותו. אם הסיבה למעבר היא שהם פתאום שינו את דעתם בנושא, אני חושב שזה צעד ראשון נוראי ולא הגיוני.
    – אתה יודע מה יכול להרוג את המוניטין הגרוע של Games for Windows? אם זה לא היה כזה שירות מסריח. קרא שוב את הפוסט, זו בדיוק הנקודה שדיברתי עליה כל החלק השני.

    עם כל הכבוד למיקרוסופט, ואין לי הרבה כבוד בשלב הזה, אני חושב שאני אמשיך להשמיץ.

  4. Bloodnut מאת Bloodnut:

    עופר, ברור שלעשות פורטינג זה לא החלטה של מייקרוסופט אבל הם בהחלט יכולים להביע תמיכה במפתחים אם הם עושים את הפלטפורמה משולבת. כמו ש-steam מאפשר לך להוריד גרסה לפיסי או למק ככה יהיה גם כאן.
    עוד דבר, מה שנראה לך מטופש לא בהכרח מטופש לכל שאר האנשים: אני לא אומר שאני חושב שאווטארים הם ענייו גדול בפני עצמו כי באמת לא איכפת לי מהם אבל מה, מסתבר שלחלק מהאנשים זה חלק מהחוויה של הקונסולה, שיש להם אווטואר והם מתקשרים עם אנשי קהילה שונים בחינניות. עובדה, זה קיים גם בWii וזה נחמד. מייקרוסופט עצמה לא מוציאה משחקים, היא רק מפיצה. להיות שירות הפצה טוב מכיל כמה אלמנטים שלך נראים מטופשים כי אתה כזה גאון שיווק.

    להגיד את האמת, בדומה אליך, אני באמת לא שם קצוץ על מייקרוסופט בשלב זה אבל אני מקווה שיצא להם משהו מכל זה כי שוק המשחקים לפיסי הוא די גרוע יחסית לשוק הקונסולות וכמי שאין לו קונסולה (חוץ מגיימבוי אדוונס!! שולט!!11 P: אהם, כן, סליחה) אני כן רוצה שחברות גדולות ידחפו מפתחים לעשות עוד משחקים לפיסי ומה לעשות, לא כולם אוהבים את סטים אז פוטנציאלית יש כאן אלטרנטיבה (מסריחה ככל שלא תיהיה).

  5. swym מאת swym:

    אני לא יודע אם זה רק אני אבל זה נשמע הזוי שמצד אחד אתה משמיץ שירות כמו הgamesforwindowslive ומאחל לו מוות מהיר, ומצד שני מתלונן בדיוק על זה שמיקרוסופט הורגת אותו.

    אין סיבה להצטער על ההרג הזה – זה הרג מתוך רחמים. מיקרוסופט כבר הרגה לא מעט שירותים בעבר (spaces ו-hotmail הן דוגמאות עדכניות יחסית) ואיחדה אותם עם שירותים אחרים.

    גם מוצרים אחרים עוברים שינויים: הZune הפך מנגן יעודי לחנות רשת להורדת תכני וידאו ומוזיקה, וכנראה שזה מה שמיקרוסופט הולכת לעשות עם הXbox Marketplace, ככה שאני לא מבין את הטענה. במקרה של הZune אף אחד לא בא והתלונן על זה שחנות הוידאו הישנה של הXBOX הפכה בעצם לZune marketplace ועכשיו צריך להוריד ממנה תכנים גם אם לא קנית נגן Zune.

    אז מה בדיוק מפריע לך בזה שמשחקים למחשב אתה תוריד מכתובת שנקראת Xbox.com ולא הכתובת המטופשת והארוכה להחריד שנקראת gamesforwindowslive.com (ואגב, גם לא xbox360.com)? השם של השירות זו באמת הבעיה הגדולה שלך?
    הרי הממשק של הXbox Marketplace הוא ממשק טוב הרבה יותר ואין שום טעם שמחלקה אחרת של מיקרוסופט תנסה להמציא את הגלגל מחדש כשיש כבר כזה מוצר (אני בעצמי מעדיף להוריד את המשחקים שלי לקונסולה דרך ממשק הWeb שלהם במחשב ולא ישירות דרך הקונסולה).

    אם הייתי צריך להמר הייתי מניח שהXbox marketplace יהפוך פשוט לממשק מאוחד לתכנים אינטראקטיביים לכל הפלטפורמות של מיקרוסופט: מחשב, סלולרי וקונסולות (אולי אפילו יאחדו אותו עם הZune.net לתכני הוידאו). זה צעד הגיוני ומתבקש.

  6. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אני כאמור לחלוטין בעד שמיקרוסופט יהרגו את Games For Windows לחלוטין, במיוחד את GFWL המזעזע. כמובן שהייתי מעדיף אם הם היו מוכנים פשוט להפוך אותו לשירות נורמלי ונוח, אבל נראה שהם נחושים לא לעשות את זה, ולדעתי עדיף להרוג אותו לגמרי מאשר מה שקורה עכשיו.

    מעבר לזה – אני חושב שלא הבנת את הטון הכללי שלי. אני לא מתלונן על שום דבר. אני סתם מביע תמיהה כללית ומנסה להבין מה לעזאזל מיקרוסופט חשבו לעצמם. כמו שאמרתי, *אני* בכל מקרה אוריד משחקים למחשב לא מ-gamesforwindows.com ולא מ-xbox.com, אלא מ-steampowered.com. אבל אני חושב שאדם אקראי שרוצה לקנות משחק ל-Windows שלו, ייראה לו הרבה יותר הגיוני לעשות את זה באתר שנקרא Games for Windows מאשר באתר שנקרא Xbox.

    ולמה שמיקרוסופט לא יקחו את הממשק הטוב והמגניב שהם כתבו ל-xbox.com ופשוט ישימו אותו ב-GFW.com? הרי הם בכל מקרה יצטרכו לעשות את ההתאמה של הממשק לצרכים החדשים.

  7. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    בנוגע למשחקי XBLA שיעברו לPC – כרגע המצב הוא שאם כבר יש משחקים שבסוף מגיעים ל PC כמו Cloning Clyde (שגם לו זה לקמ משהו כמו 4 שנים) או לימבו, הם כרגע נמצאים בסטים ולא ב – Games for windows live כך שהסיכוי די קלוש. פעם הייתי נאיבי וחשבתי שאולי מיקרוסופט באמת יאפשרו להוריד את כל משחקי הארקייד לPC, אבל עכשיו כשהשוק עובר ליותר ויותר משחקים כאלו, זה נראה כמו צעד מאוד לא הגיוני שיגרום לאנשים להסתפק במחשב + PS3…

  8. swym מאת swym:

    "אבל אני חושב שאדם אקראי שרוצה לקנות משחק ל-Windows שלו, ייראה לו הרבה יותר הגיוני לעשות את זה באתר שנקרא Games for Windows מאשר באתר שנקרא Xbox."
    לפי אותו היגיון אף אדם אקראי שרוצה לקנות משחק לWindows שלו לא יקנה אותו בSteam, אלא אם כן הוא קונה אותו למחשב ברכבת הקיטור שלו.

    אני לא מבין את התמיהה: הרי האתר הישן בטח גם ככה יעשה redirect לאתר החדש. מה בדיוק הבעיה פה?

  9. swym מאת swym:

    ואולי זה קצת יבהיר את הנקודה:
    http://www.engadget.com/2011/06/10/microsoft-talks-xbox-live-integration-in-windows-8-says-service/

  10. xbox 360 מאת xbox 360:

    אז עכשיו אם אני ארצה לקנות משחק ל-PC שלי, הדרך לעשות את זה תהיה ללכת אקס בוק ?

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS