אל תזמינו את Deus Ex: Mankind Divided בהזמנה מוקדמת

עידן זיירמן| חפירות הוספת תגובה

אני הולך לעשות פה משהו שאני לא עושה בדרך כלל.

בדרך כלל, הגישה שלי להזמנות מוקדמות היא "תעשו מה שבא לכם. זה הימור, אבל כל עוד אתם מודעים לכך שאתם לוקחים הימור וחושבים שזה שווה את מה שאתם מקבלים תמורת ההימור הזה, תהנו". אפילו כתבתי על זה פוסט. אבל במקרה של Deus Ex: Mankind Divided אני מרגיש צורך, אפילו מחויבות, להגיד לכם – לא, אל תזמינו את המשחק בהזמנה מוקדמת. לא בגלל שאני חושב שאתם מובילים להרס תעשיית המשחקים. לא בגלל ש- Square-Enix עושים פה מהלך מלוכלך ודי מטופש (למרות שהחלק הזה נכון!). אני אומר את זה בשבילכם, אתם מבינים. אם אתם רוצים להנות מ- Mankind Divided כהלכה, אתם צריכים לקנות אותו בשיטה "הרגילה".

בואו ונדבר לרגע על איך השיטה הזאת עובדת. אתם יודעים מה, עזבו לדבר, בואו נראה טריילר.

המם, אוקיי. אז כשאני עושה הזמנה מוקדמת, אני יכול לבחור אחד מתוך שלושה פרסים, ואם מספיק אנשים יעשו הזמנה מוקדמת, אני אוכל לבחור פרס נוסף מתוך שני פרסים נוספים, וכן הלאה, וכן הלאה, ואם המון [citation needed]  אנשים יעשו הזמנה מוקדמת, המשחק יופץ 4 ימים מוקדם יותר!

רגע…

אפשר לדבר על כל הבעיות בשיטת ההזמנה המוקדמת הזאת במשך שעות, והאינטרנט גם עשה את זה. השיטה הזאת מעבירה גם לגיימרים שקונים את המשחק את האחריות של להפיץ אותה הלאה. השיטה הזאת מאפשרת לבחור רק פרס אחד בכל "רמה", מה שאומר שאנשים יצטרכו לבחור אם הם רוצים לקבל חלק מהפסקול או ספר אומנות דיגיטלי – הם לא יוכלו לקבל את שניהם. יש לשיטה הזאת את כל הבעיות הרגילות של Pre-order DLC. וכמובן – יש את חוסר השקיפות המוחלט: אין מצב שב- Square-Enix לא קבעו את תאריך ההפצה של Deus Ex: Mankind Divided מראש, מה שאומר שלא סתם האתר של "Augment Your Pre-order" לא מציג מספרים מדויקים – אם החברה רוצה שהוא יופץ 4 ימים מוקדם יותר, הוא יופץ 4 ימים מוקדם יותר גם אם רק שני אנשים בכל העולם יזמינו מראש את המשחק.

Augment Your Pre-order! Unbalance Your Game!

אבל הבעיה שמפריעה לי בשיטה הזאת היא הרבה יותר בסיסית: אם אתם מזמינים את המשחק בהזמנה מוקדמת, הבונוסים שהשיטה הזאת תתן לכם ישברו את המשחק.

גם ב- Deus Ex: Human Revolution היתה את השטות הזו. אם הזמנתם את המשחק בהזמנה מוקדמת דרך חברות מסוימות, זכיתם לקבל ביחד איתו את ה- "Tactical Enhancement Pack", שהכילה שני כלי נשק שהפכו את המשחק לקל בהרבה עבורכם, ולא פחות מ- 10,000 קרדיטים נוספים בתחילת המשחק. 10,000! למי שלא זוכר, המשמעות של כמות כזו של כסף בתחילת המשחק היא אסטרונומית – היא מעניקה לכם אפשרות להוסיף לעצמכם שדרוגים בשלב במשחק שבו החוזק העל-אנושי שלכם לא מסוגל אפילו להתמודד עם צנצנת שסגורה חזק מדי.

זה לא חדש, הקטע הזה. תוכן בתשלום (או שזמין להזמנה מוקדמת) שמוסיף את מה שהוא, בפועל, צ'יט למשחק – זה עסק שקיים כבר הרבה זמן. דוגמה אחת כזו מהתקופה האחרונה היא האפשרות לקנות "Easy Fatalities" למורטל קומבט דרך מיקרו-תשלומים. העניין הוא שבדרך כלל אפשר לדלג על זה, או להתעלם מזה. אם לא רציתי להתחיל עם רובה הצלפים החזק בטירוף (לפחות ביחס לתחילת המשחק) שההזמנה המוקדמת של Far Cry 3 נתנה לי, הייתי יכול פשוט לא לצייד את הדמות שלי בו, ובמקום זה לחכות למתי שהמשחק מאפשר לי לקנות את רובה הצלפים ה"רגיל". אבל זה לא אותו דבר כשהמשחק פשוט מעלה את המאזן הכספי שלכם בתחילתו, בלי אפשרות לבטל את זה.

וזה בדיוק מה שההזמנה המוקדמת של Deus Ex: Mankind Divided מציעה, כבר מתחילתה. לא משנה איזה פרס מבין השלושה תבחרו, תקבלו עוד "Praxis Point" (שאיתה אתם משפרים את השדרוגים המכניים שלכם במשחק) ו- 1,000 קרדיטים. לא משנה באיזו רמת קושי תבחרו, אתם תקבלו אחת קלה יותר ממה שהיא אמורה להיות.

אז זה מה שמפריע לי בהזמנה המוקדת של Deus Ex: Mankind Divided. אין לי בעיה עם חמדנות תאגידית. אין לי בעיה עם ההימור ה"אנטי-צרכני" שהם מבקשים מאנשים לקחת. כלומר, יש לי בעיה עם זה, אבל זה פשוט מסתכם בזה שאם הבונוסים שהמשחק מציע לי לא שווים בעיני, אני לא אזמין את המשחק מראש.

אבל מה שקורה פה זה שאנשים שירצו לשחק במשימה הנוספת שמודל ההזמנה המוקדמת הולך להציע, יצטרכו גם לדפוק את האיזון של המשחק ע"י לתת לעצמם יתרון לא הוגן (לפחות בהתחלה שלו). ועם זה כן יש לי בעיה. לא יפה, Square-Enix. לא יפה.

עדכון (1/10/2015): אז Square-Enix ביטלו את כל הקטע המטופש של "Augment Your Preorder", אבל מי שיזמין את המשחק בהזמנה מוקדמת עדיין יקבל את כל הבונוסים, מה שאומר שעדיין תקבלו את הכסף הנוסף וכלי הנשק הנוספים וכל זה. אז אל תעשו את זה.

5 תגובות ל “אל תזמינו את Deus Ex: Mankind Divided בהזמנה מוקדמת”

  1. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    עוד נקודה מעניינת שהעלו בפודקאסט ששמעתי: אין שום סיכוי שהם לא יגידו שהם הגיעו לרמה הכי גבוהה, כי זה שקול ללהגיד "אה כן, היו הרבה פחות הזמנות מוקדמות ממה שרצינו".

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    כן, כתבתי את זה ממש בקצרה בריכוז של תיאור הבעיות שפחות מעניינות אותי. ברור שהמשחק יופץ 4 ימים מוקדם יותר.

  3. רפאל (אולדסקול) מאת רפאל (אולדסקול):

    לא צריך גם לקפוץ על המשימה הנוספת שמוצעת. דבר ראשון אם אני א לא טועה, כל התוכן הזה יהיה זמין בהמשך וגם יגיע במארז האספנים. דבר שני, מנסיון עבר, המשימות האלה די שוליות וקצרות.

  4. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    כן, כל התוכן יהיה זמין בהמשך, אבל אם אתה רוצה אותו אז יותר זול לקנות אותו במסגרת ההזמנה המוקדמת (במיוחד כשבדרך כלל אפשר לעשות Preorder בהנחה די משמעותית דרך כל מיני אתרים). ולגבי זה שהמשימות הן די שוליות וקצרות: אתה צודק ב- 99% מהמקרים, אבל דווקא זו של Huamn Revolution היתה ממש מוצלחת.

  5. גיימפאד » גיימפוד, פרק 126: What Do They Eat? מאת גיימפאד » גיימפוד, פרק 126: What Do They Eat?:

    […] – זוכרים את הבלאגן עם ההזמנות המוקדמות של Deus Ex: Mankind Divided (שאגב, נכון לזמן ההקלטה עוד לא הגיע ל- […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS