סופשבוע עם מייקל איירונסייד

עידן זיירמן| ביקורת,לא-באמת-ביקורת הוספת תגובה

מצטער על הסופ"ש נטול-העדכונים. העולם האמיתי זרק לי הרבה הסחות דעת, ונראה שהמצב לא הולך להשתנות גם ביומיים הקרובים. ביום שלישי, אם אני אשרוד את המנגלים של יום העצמאות, אני אוכל לחזור לקשקש כאן קצת.

אז קיבלתי את Command & Conquer 3, ובין הסחת דעת אחת של העולם האמיתי לאחרת, גם התחלתי לחרוש עליו לקראת הביקורת המיועדת ל- Gamer. אבל כבר עכשיו, אחרי שעות בודדות של משחק, יש לי כמה דברים שאני יכול להגיד עליו. חצי מהם, אני מניח, לא יגיעו לביקורת הסופית, אז אני אזרוק אותם כאן:

  • אני עדיין ממורמר על הגישה הכללית של שימוש ב- FMV (כן, נו, כמו שרשמתי כאן). C&C 3 אמנם בבירור נהנה מערכי-הפקה גבוהים (אהבתי את איכות ה- DVD של הסרטים), אבל הדיאלוגים עדיין משוחקים רע. נוכחות המסך של מייקל איירונסייד (בתור איזשהו בכיר ב- GDI) מאוד מרשימה, אבל בחיית, הוא לא יכול להציל סצינה גרועה.
  • מצד שני, שימוש בוידאו של אדם מדבר בשביל להעביר תדרוכים בתוך המשימה – זה כן עובד.
  • אבל בחזרה לצד הראשון – למה לא לשמור על עקביות, ולהעביר בריבוע הקטן בצד הימני-עליון את כל המידע הנוסף שנזרק לשחקן בזמן משימה? אם, למשל, בזמן המשימה רוצים להראות לשחקן את המטרה הבאה שלו, מה שקורה הוא שהמשחק מוקפא, וב- Cutscene שמשתמש במנוע של המשחק מראים לשחקן את המטרה הבאה שלו. בת'כלס, מדובר בתמונה מוקפאת שמצולמת בעזרת מצלמת רועדת – לא משהו מרגש מדי ששווה לעצור בשבילו את המשחק. אם כבר לקחתם כמה רעיונות שמטרתם להפוך את המשחק לזורם יותר (למשל – תדריכים שמועברים תוך כדי המשחק, כמו שהזכרתי בנקודה הקודמת), בחיית, לכו על זה עד הסוף.
  • בכלל, נראה היה שלאנשים שונים היו רעיונות שונים בנוגע ל- C&C3, וכולם נכנסו בכל זאת למשחק. למשל, מסך בחירת המשימה הבאה, שמאפשר לשחק מחדש במשימות קודמות, נחשף בין משימה למשימה, או אם יוצאים ממשימה קיימת. אבל למה אין דרך להגיע אליו מהתפריט הראשי? הרי המשחק זוכר כמה התקדמתי במערכה הנוכחית שלי, אז למה הדרך היחידה שלי לבחור לשחק מחדש במשימה 3 היא להטעין משחק שמור שמתרחש באמצע משימה, ואז לצאת ממנו (או, לחילופין, לשמור משחק מתוך מסך בחירת המשימות הזה, ולעדכן את המשחק השמור הזה בכל פעם שאני עובר משימה).
  • הממשק: כולי תקווה שעד שאני אגיע לכתוב את הביקורת, אני אחליט אם אני מתעב אותו או מאוהב בו. מצד אחד, לא צריך להצביע על מבנה מסוים בשביל לאמן את היחידות שהמבנה הזה נותן לי לאמן. מצד שני, קיצורי המקלדת שמגיעים כברירת המחדל הם לא אינטואיטיביים, ברובם (C לתיקון מבנים? Z למכירה? מה הם לעזאזל חשבו?). המושבעים עדיין לא נתנו את החלטתם בנושא.
  • פיצוצים: או, יש פיצוצים.
  • העלילה: מדהים איך בעזרת כמה מסכי טקסט, מפתחי המשחק דחפו מתחת לשטיח כל אלמנט עלילתי פתוח ומעניין-חלקית שנשאר מהמשחקים הקודמים בסדרה. מחשב על תבוני השתלט על ה- NOD? נו, בואו ונתעלם מהסיפור הזה, ונחזיר את קיין לחיים עוד פעם. זה יהיה יותר מגניב.
  • הגרפיקה: זה לא Company of Heroes, אבל זה נראה טוב, וזה עובד לי חלק על המחשב. מתאים.
  • אני אולי נשמע שלילי בחלקים גדולים מהפוסט הזה, אבל אני באמת לא. אני מאוד נהנה מ- C&C3, אבל בחיית, עשו איתו כמה טעויות של מתחילים. מעצבן.

זהו. חלק מהדברים האלה יגיעו לביקורת על המשחק. חלק לא. יש לי עוד מספיק חלקים מהמשחק לראות לפני שאני אגבש דעה עליו. חוץ מזה, עדיין לא כתבתי שום דבר על כל גישת הרטרו שננקטה במשחק הזה. גם לזה נגיע.

תגובה אחת ל “סופשבוע עם מייקל איירונסייד”

  1. Yoav F מאת Yoav F:

    יש לי הרבה דברים להגיב לך, אבל השעה מאוחרת מדי ו.. תכל'ס, בשביל מה יש צבא אם לא בשביל שנבזבז את הזמן שם מאשר בבית?

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS