אוקיי, אני לא יותר מדי אוהב את זה, אבל אני מסוגל להבין את המודל הכלכלי של משחקי פייסבוק. אין לי בעיה עם משחקים שבהם אני צריך לשלם כסף כדי להשיג יתרון לא-גדול על פני החברים שלי, גם אם אני לא רואה את עצמי מוסיף כסף על המשחקים האלה.
אבל היום גיליתי שהמודל הזה יכול להוביל למצבים מעוותים. קחו, למשל, את Bejeweled Blitz, אחת מאפליקציות הפייסבוק הפופולריות, שבה אתם מתחרים עם חברים שלכם בתחרויות Bejeweled של דקה אחת. כמו כל משחק של Popcap, זה מגניב, ממכר וכיפי. כמו כל משחק מסחרי רציני בפייסבוק, הוא מרוויח את הכסף שלו באמצעות מכירת “מטבעות”, שבהם אתם יכולים להשתמש כדי לקנות “בונוסים” (למשל, תוספת של 5 שניות לסיבוב משחק) שיעזרו לכם לעבור את הניקוד של החברים שלכם. את המטבעות האלה אתם מרוויחים בכל מקרה ממשחק למשחק, אבל הוצאה כספית קטנה תאפשר לכם לאסוף כמות גדולה של מטבעות בו-זמנית, ותתן לכם דחיפה קלה.
עד כאן, הכל טוב ויפה. אלא ש- Popcap הוציאו את Bejeweled Twist גם בתור משחק PC מן המניין השבוע. המחיר שלו, כמו כל משחקי Popcap, הוא מופרז במקצת (כ- 20$), אבל היי – אם אתם קונים אותו, אתם מקבלים מיליון מטבעות בחינם! זה מוצלח, כי המשחק שלכם יכול להיות מקושר לחשבון הפייסבוק שלכם, ואז אתם יכולים לנסות לעבור את החברים שלכם דרך המשחק שקניתם, ולא דרך אפליקציית הפייסבוק הרלוונטית.
הבעיה היא שמהרגע שסיימתם את מאגר המטבעות שלכם בתוך המשחק, המשחק שכרגע שילמתם עליו 20$ יבקש מכם להוציא עוד 9$ אם אתם רוצים לקנות עוד מיליון מטבעות נוספים.
אני לא היחיד שרואה בזה בעיה, נכון?
10 באפריל, 2010 בשעה 11:06
וואלה, חידשת לי. עכשיו אני מבין למה PopCap לא ממהרת להמיר עוד משחקים לפייסבוק כשהיא יכולה בעצם למכור אותם כמשחקים להורדה…
זו בהחלט מגמה מדאיגה, אבל כל חבילות הDLC שיצאו בערך יומיים אחרי שהמשחק הרגיל הושלם היו כנראה רמז מקדים. כמובן שמטבעות וירטואלים זה לא בדיוק DLC, אבל הרעיון דומה בכך שההצלחה שלך במשחק לא תלויה רק בכישורים שלך, אלא גם במצב הכספי… 🙂
10 באפריל, 2010 בשעה 11:12
סליחה, ההשוואה שלי לא הייתה מדויקת. כאן מדובר על הצלחה במשחק, בDLC מדובר בעיקר על כמה מהמשחק המלא באמת אתה יכול לחוות. בשני המקרים מדובר על פגיעה בשחקן שכבר שילם על המשחק פעם אחת.
10 באפריל, 2010 בשעה 15:24
זה מזכיר מאוד את כל נושא הבחירות לטלוויזיה ב SMS ים. בפורום אחר שהייתי חבר בו פשוט נתנו לזה את הכינוי "מס טפשות". אז כן, בניגוד לטלוויזיה, כאן אתה מקבל תמורה מסויימת. מי שנהנה מזה, שיבושם לו. המחאה שלנו תהיה לנצח את אותם אנשים במשחקים שדורשים סקיל אמיתי.
11 באפריל, 2010 בשעה 2:53
איתי – המקרה שאתה מתאר גם קורה במשחקי מולטיפלייר כמו Battlefield, שבהם DLC יכול לתת לשחקן גישה לכלי נשק שנותנים לו יתרון לא הוגן.
11 באפריל, 2010 בשעה 23:50
אני חושב שמשחקי הפייסבוק של חברות כמו popcap וzynga עדיין נתפסים כנישתיים וקהילת הגיימרים הרחבה עוד לא אימצה את הז'אנר הזה. אמנם משחקים אלו בונים קהילה נפרדת משל עצמם, ברם לא נראה כי זו תשפיע לרעה על חוסן תעשיית המשחקים והגיימרים.
12 באפריל, 2010 בשעה 14:04
עידן, אני חושב שמשחק הBattlefield היחיד שהכיל הורדות בתשלום שנותנות לך בונוסים היה Battlefield Heroes, אבל זו לא חוכמה כי זה היה כל המודל העסקי של המשחק (שהיה חינמי בסופו של דבר). ובסופו של דבר במשחק עצמו מי שהשקיע מספיק שעות משחק יכל לצבור כסף וירטואלי שיאפשר לו לקנות את אותם הדברים.
כשאני חושב על זה, זה קצת כמו Gold farming רק שפה מספקת את זה מפתחת המשחק עצמה.
13 באפריל, 2010 בשעה 23:34
אני מבין את הטיעון הראשון שלך, אבל הטיעון השני בטל. גם מי שמשקיע מספיק זמן ב- Bejeweled Blitz יכול לצבור את אותה כמות כסף וירטואלית כמו שחקן שמשלם כסף. אבל הרבה, -הרבה- יותר לאט.
22 באפריל, 2010 בשעה 0:21
[…] למשחק הזה פוסט ביקורת. אחרי הכל, כבר כתבתי עליו קצת לפני כשבועיים, ולא בדיוק מדובר באחד מהמשחקים העמוקים-יותר שיצא לי […]