Bejeweled Blitz: הביקורת?

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

מאוד התלבטתי אם בכלל מגיע למשחק הזה פוסט ביקורת. אחרי הכל, כבר כתבתי עליו קצת לפני כשבועיים, ולא בדיוק מדובר באחד מהמשחקים העמוקים-יותר שיצא לי לשחק בהם. אבל רציתי בכל זאת לכתוב עליו שוב, כדי להגיד מפורשות את מה שאמור היה להשתמע מהפוסט שרשמתי אז.

אין שום סיבה בעולם לקנות את Bejeweled Blitz.

Bejeweled Blitzאני לא אומר את זה כביקורת על המשחק עצמו, בהכרח (המשחק עצמו הוא לא-משהו בכלל, אבל זה לא קשור). אני גם לא אומר את זה כביקורת על השיטה שבה הוא (או הגרסה הפייסבוקית שלו) מנסה לסחוט עוד כסף מהשחקנים שלו. אני אומר את זה כי הגרסה להורדה של Bejeweled Blitz לא מציעה שום דבר (או לפחות, שום דבר רלוונטי), על פני הגרסה הפייסבוקית של המשחק.

תזכורת קלה: Bejeweled הוא אחד המשחקים הפופולריים ביותר של Popcap, שבו צריך ליצור שלשות של יהלומים בצבע זהה ע”י החלפה של זוג יהלומים בכל פעם. Bejeweled Blitz הוא גרסה פשוטה יותר של המשחק הזה, שבה ניתנת לכם בכל פעם דקה אחת להגיע לניקוד גבוה ככל האפשר במשחק. את הניקוד הזה, אחר כך, אתם יכולים להשוות לזה של חבריכם, ובכך לגלות אחת ולתמיד למי מכם יש יותר זמן פנוי בחיים.

על מנת לסייע לכם להגיע לניקוד גבוה ככל האפשר, מלבד המאגר הסטנדרטי של יהלומים מיוחדים, בונוסים שונים, ודרכים להכפיל את הניקוד שאתם מקבלים ככל שאתם מתקדמים במשחק – עומדים לרשותכם גם Boosts – חמש תוספות שאתם יכולים “להפעיל” (כל אחת מהן מחזיקה לשלושה משחקים, ואתם יכולים להפעיל מקסימום שלוש תוספות בו זמנית), ובכך לשפר את הסיכויים שלכם להגיע לניקוד גבוה יותר ע”י הוספה של יהלומים מיוחדים על הלוח, או הוספה של 5 שניות לשעון המתקתק שלכם. את ה- Boosts האלה אתם קונים באמצעות כסף – שאתם יכולים לצבור בקצב איטי-להחריד באמצעות משחקים חוזרים ונשנים ב- Bejeweled Blitz, או באמצעות הוצאה של כסף אמיתי על מטבעות וירטואליים.

Bejeweled Blitz אבל גם ללא הסחטנות הזו, יש שתי בעיות עיקריות ב- Bejeweled Blitz. את הראשונה כבר אמרתי קודם: הגרסה להורדה של המשחק לא מציעה שום דבר משמעותי שאי אפשר למצוא כבר בגרסה הפייסבוקית של המשחק. ההבדל העיקרי הוא היכולת לשחק במשחק גם מבלי להתחבר לפייסבוק, אבל אני לא יכול לחשוב למה שתעדיפו לעשות את זה במשחק שהמטרה היחידה בו היא לעקוף את החברים שלכם ולהשוויץ בניקוד שהשגתם. ההבדל השני הוא אוסף גדול למדי של “מדליות” שאתם יכולים להרוויח במשחק, ונותנים לכם סוג של מטרה שלא ממש קיימת במשחק הפייסבוקי. אבל דווקא את המדליות האלה אתם לא יכולים להשוות עם החברים שלכם, כך ששוב היתרון המרכזי של המשחק הולך לו לאיבוד.

הבעיה העיקרית השנייה ב- Bejeweled Blitz היא אפילו חמורה יותר. גם מעבר לסחטנות, ומעבר לעובדה שהוא לא מציע שום דבר חדש על גרסת הפלאש שלו – הוא פשוט לא משחק טוב. Bejeweled, מאז ומתמיד, לא היה אחד המשחקים הטובים ביותר של Popcap – הוא תמיד היה יותר מדי אקראי בשביל להיות מוצלח באמת. ברגע שאתם חוסמים אותו במסגרת של דקה, חווית המשחק שלכם נהיית אפילו יותר אקראית. לא משנה אם השגתי בו ניקוד של 20,000 או 400,000 נקודות – תמיד הרגשתי שזה לא קרה בזכות משהו שאני עשיתי. אולי אני משתפר בו קצת ממשחק למשחק, אבל מה שהרבה יותר דומיננטי כאן, לדעתי, זה מזל טהור.

Bejeweled Blitz אני לא אומר ש- Bejeweled Blitz הוא לא ממכר. Popcap משתמשת כאן בכל הטריקים הוותיקים שלה בשביל לגרום לגיימרים תמימים כמוני להשקיע עשרות שעות במשחק ללא יכולת להפסיק: הצלילים, העיצוב הגרפי – כל אלה נבנו כדי להשאיר אתכם בתוך המשחק כמה שיותר זמן. וכמובן, יש גם את העניין הזה שכל משחק נמשך בו רק דקה אחת, כך שהלחיצה על “משחק חוזר” אף פעם לא נראית כבעלת השלכות חזקות מדי. אבל לראשונה מזה זמן רב, הרגשתי שאני ממשיך לחזור למשחק של Popcap שוב ושוב רק מתוך אינרציה, ולא מכיוון שאני באמת נהנה לשחק בו.

אבל אל תתנו לי לבאס אתכם. אם אתם נהנים מ- Bejeweled Blitz – ברכותיי (או תנחומיי, אני לא ממש בטוח). אבל אני בכל זאת לא יכול לחשוב על שום סיבה שתרצו לקנות את הגרסה להורדה שלו. בשביל זה יש לכם את פייסבוק.

7 תגובות ל “Bejeweled Blitz: הביקורת?”

  1. zipdrive מאת zipdrive:

    אני לא מבין את השורה הבאה: "הצלילים, העיצוב הגרפי – כל אלה נבנו כדי להשאיר אתכם בתוך המשחק כמה שיותר זמן"
    מה זה אומר? איך הצלילים מחזיקים אותך במשחק?

    האם זה משהו רע? אם היית אומר אותה שורה על Dragon Age, זה היה משהו שלילי?

    נא להסביר

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    איתמר – אתה צודק. איכשהו איבדתי את הכוונה המקורית שלי כשערכתי את הכתבה.

    פופקאפ, לפי מיטב המסורת שלהם, משתמשים בכל מיני טריקים ויזואליים/קוליים כדי ליצור תגובות שגובלות בהתנייה פבלובית אצל השחקנים שמשחקים במשחקים שלהם. זה מתבטא בצבעוניות קיצונית של הרבה מהמשחקים שלהם, ובדברים כמו העובדה שהטון של הסאונד הולך ונהיה גבוה יותר ככל שהשחקן מבצע קומבו יותר ארוך. יש כאן דוגמה להתבטאות שלהם בנושא: https://www.gamepad.co.il/archives/313

    אז זו הצורה שבה זה עובד. האם זה משהו רע? ממש לא. גם לא ציינתי את זה בתור משהו רע. רק אמרתי שהמשחק ממכר, בדיוק כמו הרבה משחקים אחרים של פופקאפ. מה שרע כאן הוא שהוא לא מהנה, בנוסף להיותו ממכר.

  3. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    לגבי האינרציה – לדעתי בדיוק כמו במה-ג'ונג, גם Bejeweled תמיד מכריח אותנו למצוא את הצעד האפשרי הבא וכל עוד אנחנו לא מוצאים אותו (בשלבים היותר קשים), אנחנו מרגישים שפספסנו משהוא. לעומת זאת, במשחקים כמו טטריס אין את ההרגשה הזו כי תמיד נופלות עוד ועוד קוביות.

    קראתי באיזשהוא מקום שככה רוב האנשים גם קוראים אתרי אינטרנט – הם מחפשים את מה שמעניין אותם ולא בהכרח עוברים על כל הטקסט בצורה סיסטמטית. יכול להיות שהפעילות הזו פשוט ממכרת :-).

  4. מתן שפייר מאת מתן שפייר:

    שאלה קצת לא קשורה.
    איך זה שהפוסט הזה פורסם בגיימר..?

  5. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    הפוסטים "פתוחים" (תחת רשיון של Creative Commons). גיימר יכולים להעתיק אותם אם הם רוצים, כל עוד הם נותנים לנו קרדיט.

  6. גיימפאד » ארכיון » יהלומנים אנונימיים מאת גיימפאד » ארכיון » יהלומנים אנונימיים:

    […] 11 שקל. ובתור בונוס, גירסת ה- Bejeweled של האייפון מכילה גם את Bejeweled Blitz (מינוס החמדנות שזיירמן התלונן […]

  7. גיימפאד » ארכיון » Bejeweled 3! מאת גיימפאד » ארכיון » Bejeweled 3!:

    […] חדש של יהלומים (אלה מ-Bejeweled Blitz שעושים ברקים, למי […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS