באג לייף

עופר שוורץ| כללי הוספת תגובה

Is your boner inspired?תרחיש היפותטי: אתם קונים מכונית חדשה. זו מכונית יפה, מהירה, ומאוד boner-inspiring, אם לצטט את הליצנים מ-Sin City. אבל אחרי כמה זמן אתם מתחילים לגלות בעיות מוזרות: תא הכפפות לפעמים מסרב להיפתח, אם נוסעים במהירות של בדיוק 66 קמ"ש ההילוכים נתקעים, ועוד כל מיני דברים כאלה. אז אתם מגלים שלהרבה אנשים יש הרבה בעיות כאלה. אה, וגם שאחת ל-1000 פעמים, כשמתדלקים את המכונית, המנוע עולה באש.

כעבור שבועיים החברה יוצאת בהכרזה: "אוקיי, פתרנו את הבעיה עם תא הכפפות, ועכשיו הקטע עם הדלק קורה רק אחת למאה אלף פעמים. אנחנו מבטיחים שנתקן את רוב שאר הבעיות בעתיד הקרוב."

אף אחד שפוי לא היה קונה מכונית כזו, נכון? אז למה כל כך הרבה אנשים קונים משחקי מחשב כאלה?

הנה רשימה של באגים שתוקנו בפאץ' האחרון של Fallout: New Vegas.

הנה רשימה של באגים שעדיין לא תוקנו.

הרשימה השניה (שמבחינת אורך היא בערך פי 2 מהראשונה) היא לא תוצר של בדיקות מקיפות או בדיקת איכות מקצועית. היא סתם רשימה אקראית של דברים ששלושה אנשים רגילים, ששיחקו במשחק באופן רגיל לחלוטין, גילו במהלך השבוע-שבועיים הראשונים. חלק מהבאגים האלה הם קריסות, תקיעות בלתי-הפיכות ומחיקה של סייבים, כולם שקולים ל"מנוע עולה באש" מבחינת חומרה (במובן של severity, לא hardware). יש עוד הרבה אנשים ששיחקו ב-Fallout: New Vegas ונתקלו בעוד הרבה מאוד באגים. אלה לא באגים איזוטריים או קטנים. זו חוויית המשחק ב-New Vegas.

התירוץ של Obsidian הוא ש"זה משחק גדול". למיטב זכרוני, היו הרבה משחקים גדולים בהסטוריה, ואני חושב שבכולם ביחד לא הייתה כמות מטורפת של באגים כמו במשחק הזה. יצאו כבר שני פאצ'ים גדולים למשחק, ועדיין לא תוקנו אפילו חצי מהבעיות הקריטיות.

מעבר לזה שאני מעוצבן על אובסידיאן שנותנים למשחק כזה לעבור בקרת איכות, אני בעיקר מעוצבן על האנשים שקונים את המשחק הזה. כי אם אובסידיאן יכולים להוציא משחק עם כל כך הרבה באגים ועדיין למכור 5 מיליון עותקים בחודש הראשון, למה שהם אי פעם יטרחו להוציא משחק בלי באגים? זה כמו ב-Fallout: New Vegas (שמעתם על המשחק הזה?) – אם אפשר לגנוב דברים חופשי בלי שתהיה לזה שום השפעה שלילית (ולא, "קארמה רעה" לא נחשבת השפעה שלילית אם אין לה שום השפעה פרקטית על המשחק), איזה אינטרס יש לי לא לגנוב דברים?

30 תגובות ל “באג לייף”

  1. Morphey מאת Morphey:

    אני כרגע משחק ב-BLACK OPS ואין מצב שאני מתקרב אל הדבר הזה…
    אגב, איזו מכונית זאת?

  2. Morphey מאת Morphey:

    ועוד דבר (מצטער על הדאבל קומנט)
    Warning: mysql_real_escape_string() expects parameter 2 to be resource, boolean given in /home/idanz/www/wp-content/plugins/firestats/lib/ezsql/mysql/ez_sql_mysql.php on line 183

    Warning: mysql_real_escape_string() expects parameter 2 to be resource, boolean given in /home/idanz/www/wp-content/plugins/firestats/lib/ezsql/mysql/ez_sql_mysql.php on line 183
    FireStats error : ארעה שגיאה בזמן ההתחברות לבסיס הנתונים

    באג שיש פה למעלה….ממליץ לשדרג את הפלאג כדי שהוא יעבוד

  3. InterAl מאת InterAl:

    אתה כנראה לא משחק בהרבה RPG. יחסית לז'אנר, ניו וגאס הוא בסדר גמור. הוא הרבה פחות מבוגבג מ-FO2/1 בהשקה, ובטח שהרבה פחות מבוגבג מכל משחק שאובסידיאן אי פעם הוציאה בהשקה.
    אישית, סיימתי את המשחק בקצת יותר מ-35 שעות (ועשיתי כמעט את כל הקווסטים האפשריים), ולא חוויתי שום באג רציני.

    בנוגע לגניבות והקארמה – אתה מכיר RPG שבו גניבות כן משפיעות על משהו מהותי? כי אני אישית לא. גם ב-FO1/2, אגב, אין שום השפעה.

  4. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אני אתעלם מהשטויות שכתבת לגבי "יחסית לז'אנר" וכאלה (למשל – RPGs שבהם גניבות משפיעות על המשחק בצורה מהותית? כל סדרת The Elder Scrolls וכל סדרת Might & Magic. מספיק לך?), כי יש בתגובה שלך משהו שהרבה יותר מפריע לי: המשפט "הרבה פחות מבוגבג מכל משחק שאובסידיאן אי פעם הוציאה בהשקה".

    קרא טוב טוב את המשפט הזה ואני מקווה שתבין עד כמה זו תפיסה מעוותת. האם באמת הגענו לרמה כזו של פתטיות שאנחנו מוכנים לסלוח על משחק מפוצץ בבאגים וקריסות רק כי "זה יותר טוב מהמשחקים הקודמים"? זו בדיוק הגישה שאני מתנגד אליה.

  5. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    @Morphey: אין לי מושג איזו מכונית זו, האמת שפשוט חיפשתי "boner-inspiring" בגוגל וזה מה שיצא.

  6. InterAl מאת InterAl:

    הגישה שאני מתנגד לה היא הגישה של להוציא דברים מכל פרופורציה (מה שאתם מאוד אוהבים לעשות בבלוג הזה). כן, RPG זה ז'אנר של משחקים מבוגבגים, מה לעשות. משחקים גדולים ומורכבים נוטים להיות מבוגבגים, והמצב של NV בהשקה טוב פי עשרות מונים *מכל משחק* שאובסידיאן (או black isle, או טרויקה) הוציאה אי פעם. נסה לשחק ב-PST/FO1/2/ARCANUM/TOEE/VTM/IWD1/2 בגרסת ה-1.0 שלהם… NV נראה כמו יהלום מלוטש לעומתם. בקיצור, קצת פרופורציה לא תזיק כאן, ובכל מקרה כמעט כל הבאגים מתוקנים בסופו של דבר.

    בנוגע לגניבות – לא, ב-TES ו-M&M אין שום השפעה מהותית של גניבות מוצלחות על המשחק (גם ב-NV גניבות לא מוצלחות יגררו תוצאות לא נעימות…).

  7. menas מאת menas:

    אני רואה שאתה לא שיחקת באף משחק של DICE.

    פשוט צריך לכתוב במשחקים שלהם "המשחק בשבועיים עד חודש הראשונים לא מובטח".

  8. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    ברור לכם שהטיעון "יש דברים יותר גרועים" הוא לא טיעון לגיטימי, נכון (אם הוא בכלל נכון, ראוי לציין)? זה כמו להגיד, "טוב, אני אקנה את האוטו הזה, כי המנוע שלו נשרף רק 1 ל-10000 ולא 1 ל-100". יש מספיק משחקי תפקידים שהם גדולים, אפיים, איכותיים, וגם לא מתרסקים/נתקעים פעמיים ביום לרבע מהאנשים שמשחקים בהם.

    הפתרון הוא לא לקנות את המשחקים שקורסים רק פעם אחת ביום, אלא לקנות משחקים שעובדים.

  9. Poz מאת Poz:

    אם יש משהו שאובסידיאן טובים בו, זה להוציא משחקים שכדאי לשחק בהם רק שנה אחרי שהם יצאו, כי רק אז תוקנו (רוב!) הבאגים ואפשר להנות כמו שצריך.

    אשכרה קרה לי ששיחקתי משהו כמו חמש שעות במשחק, הצלחתי להכנס לניו וגאס, יצאתי מהעיר ואז גיליתי שבגלל באג המשחק לא זוכר שאני מסוגל להכנס לעיר.
    כן כן, ננעלתי מחוץ לעיר שעל שמה קרוי המשחק ושכל העלילה סובבת סביבה. אם זה לא באג קטלני אני לא יודע מה כן.

  10. InterAl מאת InterAl:

    "יש מספיק משחקי תפקידים שהם גדולים, אפיים, איכותיים, וגם לא מתרסקים/נתקעים פעמיים ביום לרבע מהאנשים שמשחקים בהם."

    אה? כמה משחקי תפקידים מערביים גדולים וטובים יש לך? אחד בשנה בממוצע?

  11. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    בטוח שאלו ממש באגים,או שפשוט זה באג אחד ענקי במנוע של המשחק שמקריץ באגגונים קטנים ואקראיים?! לא שיחקתי, זה מתחיל להישמע ככה…

  12. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    זה בוודאות לא באג במנוע של המשחק, כי זה אותו מנוע של Fallout 3. פשוט אובסידיאן הם באג אחד ענקי.

  13. תומר מאת תומר:

    Obsidian היתה צריכה למות כבר ממזמן, במיוחד שהם ממש לא טורחים לתקן הרבה מהדברים שהם מוציאים גם שנים אחרי ההוצאה.

    (ע"ע NWN2, KOTOR2)

  14. InterAl מאת InterAl:

    דבר ראשון, זה רק KOTOR2. ל-NWN2 הם הוציאו עשרות פאטצ'ים לאורך השנים, והוא עובד היום בסדר גמור.
    דבר שני, זה לא קשור אליהם, התקציב לפאטצ'ים מגיע מהמפיצה – היא זאת שמממנת את הפקתם ברוב המקרים ומחליטה אם להוציא אותם בכלל לאור.

  15. תומר מאת תומר:

    InterAI:

    ניסית לשחק במצב DM ב NWN2?
    לדעתי זה אחד הדברים החשובים ביותר במשחק מסוג זה, וללא פאצ'ים שהוציאו מעריצים – לא היה ניתן עד היום להשתמש בצורה סבירה באופציה הזו. אז כן NWN2 עדיין במצב של אפוי למחצה. פרט לזה מה זה "רק"? אנשים משלמים ממיטב כספם בשביל מוצר מוגמר ולא חלקי, מן הראוי לפחות לסיים אותו. (למרות שלדעתי אפילו להוציא אותו בצורה הזו זה פשע)

  16. zipdrive מאת zipdrive:

    אגב, אתם מוזמנים לשמוע מה אומר מנכ"ל אובסידיאן על הנושא הזה בראיון שערכתי איתו לאחרונה במשחקיה

  17. InterAl מאת InterAl:

    תומר – לא, בעיקר כי המצב הזה לא נכלל בגרסאות הראשוניות של המשחק (שבהן שיחקתי בזמנו). בכל מקרה, בניגוד ל-NWN1 הפוקוס של 2 היה על ה-SP ולא על ה-MP, ומהבחינה הזאת הוא באמת הצליח לאכזב הרבה מאוד אנשים.
    בנוגע ל"מוצר חלקי" – אפשר לחשוב שכל הסיפור הזה חדש לנו. כמה RPG-ים לא מבוגבגים למוות יצאו בעשור האחרון? חוץ מאלה של bioware ו-bethesda, כמעט כל השאר מפוצצים בבאגים. בתור אחד ששיחק ברובם, אני חושב ש-NV הוא עוד במצב טוב יחסית.

  18. תומר מאת תומר:

    אני לא חושב שהדגש היה על סינגל, אם כי הוא היה טוב יותר מהסינגל של NWN1. כל הקונספט של המשחק הוא נסיון לדמות את משחקי הP&P של שנות ה80 – 90. וזה מה שהפך את NWN1 למשחק טוב כ"כ.

    בכל מקרה בעשור האחרון כן יצאו מספר RPG-ים שלא היו מבוגבגים להחריד. (כרגע אני יכול לחשוב רק על Wizardry 8,fable,Divine Divinity וThe witcher) הוויכוח האם הם RPG או לא פחות רלוונטי כאשר Mass effect 2 נחשב ל RPG 😉

    כמו שכבר אמרתי דיי מביש להוציא מוצר במצב כ"כ חלקי ולבקש עליו תשלום מלא, והבעיה הקשה יותר שיש סיכוי דיי גבוה שהוא גם ישאר כך.

  19. InterAl מאת InterAl:

    ואתה רוצה שנספור כמה RPG כן מבוגבגים להחריד היו? עדיף שלא…

    "הבעיה הקשה יותר שיש סיכוי דיי גבוה שהוא גם ישאר כך." – לא. הרוב המוחלט מתוקן בסופו של דבר, כמעט תמיד.

  20. תומר מאת תומר:

    כמה משחקים Obsidian הוציאה?
    תקן אותי אם אני טועה אבל לדעתי רק 4 (KOTOR 2,NWN2,Alpha protocol ו New Vegas).

    כאשר 2 מהם יצאו לפני הרבה זמן ועדיין דורשים תיקונים, ושניים יצאו לא מזמן וגם הם דורשים כמות לא קטנה.

    אם מסתמכים על ההיסטוריה שלהם – אז כנראה שגורל החדשים גם כן להשאר מבוגבגים להחריד.
    וגם אם נדון אותם לכף זכות והפעם זה ישתנה, עדיין מדובר פה ביחס מביש.

  21. InterAl מאת InterAl:

    אבל NWN2 כבר לא מבוגבג להחריד, ואף אחד לא באמת שיחק במולטיפלייר שלו בלאו הכי. אז אתה מדבר בתכלס רק על KOTOR2, שאני מסכים שהוא בזיון ענקי. AP לא מבוגבג בצורה יוצאת דופן (אבל משחק חלש בלי קשר), ו-NV כנ"ל.

    אבל בכל מקרה, תסתכל על ההסטוריה. חלק לא מבוטל מה-RPG הגדולים ביותר של כל הזמנים, כמו FO2, ARCANUM,PST,VTMB ועוד רבים נוספים, היו מבוגבגים ברמות מחרידות ממש, וזה לא מנע מהם להיחשב בסופו של דבר לקלסיקות של ממש.

  22. Peter מאת Peter:

    אני מסכים שהמשחק "מבוגבאג לאללה" (כתבתי נכון?) אבל
    עדיין, אני מאוד נהנה.
    היה לי את הבאג עם הקריסה של השמירות בVAULT 3 אבל
    פתחתי גוגל ומצאתי מעקף.
    חוץ מזה, שאר הבאגים שוליים.

  23. תומר מאת תומר:

    לגבי NWN2 זה כבר וויכוח מה העיקר במשחק, לדעתי המולטי הוא העיקר – לדעתך לא. אני מחשיב את הסינגל בו כסוג של טיזר למה אפשר לעשות עם המנוע של המשחק. המשחק האמיתי הוא זה שהקהילה יוצרת.

    ולגבי ההצהרה שלך "אף אחד לא שיחק במולטי" אני לא יודע מאיפה הבאת את זה. כאשר שיחקתי בו (וזה היה לא מעט) השרתים של המולטי היו מפוצצים (Haze, Charun, highland) לא נגעתי בו כבר הרבה זמן ולכן אני לא יודע מה קורה שם עכשיו. אני מניח שהוא כבר לא מלא מהסיבה שהמולטי איום ונורא, ולא בגלל שאף אחד לא במאמת רצה לשחק בו.

    לגבי משחקי התפקידים הגדולים ביותר ב PST,BG,BG2 לא נתקלתי בבאגים – אני יודע שהיו, אבל עצם זה שלא נתקלתי בהם מוכיח שהם עברו QA רציני (ושיחקתי בהם מעט אחרי שהם יצאו). מה שקשה לי לאמר על המשחקים של אובסידיאן. ב VTMB וARCANUM לא שיחקתי – כך שאני לא יכול לחוות עליהם דעה.

    בכל מקרה הוויכוח פה הוא לא האם יש עוד משחקים כאלו ולכן זה בסדר להוציא מוצר כזה. אלא על עצם זה שחברות מרשות לעצמן להוציא מוצרים ביזיוניים, והן לא נסגרות אחרי מעשה כזה.

    אובסידיאן מוכיחה שוב ושוב שאין לה זכות קיום ע"פ הקריטריונים האלו.

    אני לא מבין מדוע ציבור הגיימרים צריך להיות סלחן לחברה שלא עומדת בזמנים ולא מוציאה כמה דולרים על QA סביר. הבאגים שנמצאים במשחק הזה לא מוסתרים ברמות כאלו שרק אחד לאלף נתקל בהם, חברה שרוצה שאני ארכוש את המשחקים שלה צריכה להשקיע כמה דולרים כדי לא לפגוע בהנאה שלי.

  24. InterAl מאת InterAl:

    איזה מודולים קהילתיים טובים יצאו ל-NWN2? המולטי היה העיקר ב-NWN1, שם ה-OC באמת היה טיזר לתכנים הקהילתיים. אבל ב-NWN2 המצב היה שונה (ונכון, זה בעיקר באשמת אובסידיאן).

    בנוגע לבאגים – לא הזכרתי את BG1/2. המשחקים של ביוור הם לרוב מאוד מלוטשים ומתעלים על הסטנדרטים המקובלים בז'אנר. אני מדבר בעיקר על המשחקים של black isle ונגזרותיה (טרויקה, אובסידיאן). כמה מיצירות המופת של העשור האחרון נעשו על ידה, ומשחקים כמו PST,FO2,ARCANUM וכו' היו במצב נוראי בזמן השחרור. אבל הכל מתוקן בסופו של דבר, ואם כמה באגים באמת כ"כ מפריעים לך – קנה את המשחק לאחר הפאטץ' הראשון או השני. מה הביג דיל?

  25. תומר מאת תומר:

    הביג דיל שהפאצ'ים לא תמיד יוצאים. וכנראה שיש עוד כמה אנשים כמוני שחושבים שלהוציא מוצר ברמה שאובסידיאן מוציאה אותם זה פשוט ביזיוני. וזו כל הבעיה וזו גם הסיבה לפוסט הזה למיטב הבנתי.

    אגב,
    PST אני מניח שהוא פליינסקייפ? כי אם כן כמו שרשמתי, אני פשוט לא נתקלתי בבאגים. צר לי. (למרות שקראתי שהיו כאלו, אבל אף אחד לא תיאר אותו כלא שחיק כמו שאתה מתאר אותו)

    (לבסוף מאוד כדאי לך לבדוק את המודולים הקהילתיים ב'כספת' לNWN2, יש כמה מעולים)

  26. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    @Inter: תומר צודק – כל הטיעונים שלך לא משנים כלום, כי אתה מפספס לחלוטין את הנקודה שלי. הנקודה היא שאם אתה אשכרה מנסה לטעון שזה בסדר להוציא משחק עם כל כך הרבה באגים, רק כי כבר עשו את זה בהיסטוריה, אז כבר הפסדנו במלחמה.

    That said, אני גם לא חושב שאתה צודק. מעבר למשחקים של אובסידיאן שציינת, שידוע שהם מלאים בבאגים ובעיות כמו כל משחק של אובסידיאן, זה פשוט לא נכון. כן, בכל משחק גדול יש הרבה באגים, אבל לא כאלה קריטיים. ואם אתה לא מאמין לי אולי תאמין ליאצי, שיימוס יאנג, וקווינטין סמית. המשחק הזה באמת באמת הרבה יותר "מבוגבג" ממה שסביר, וגם יותר ממה שמקובל, ואפילו יותר ממה שאפשר להעלות על הדעת.

    ואגב, אמנם לא שיחקתי בכל המשחקים שרשמת, אבל למשל את PST סיימתי פעמיים וקצת, ואני מכיר עוד מלא אנשים ששיחקו בו, ולא שמעתי על אף באג רציני שיש בו. ואני לפחות לא הורדתי לו אפילו פאץ' אחד.

  27. InterAl מאת InterAl:

    אבל המשחקים כן מתוקנים בסופו של דבר, אז אני לא מבין מה זה משנה. אתה רוצה משחק בלי באגים? פשוט חכה שיתקנו אותו. למעט KOTOR2, אני לא זוכר עוד הרבה דוגמאות למשחקים שרוב הבאגים הרציניים לא תוקנו בהם בסופו של דבר. אין כאן לא מלחמה ולא נעליים – סתם פרנציפים.

    ואני לא צריך להאמין ליאצי, שיימוס יאנג או קווינטין סמית, כי אני חושב שאני יודע טוב מהם. אני די בטוח ששיחקתי ביותר RPG מהם ויש לי מושג טוב מהם לגבי הסטנדרט המקובל בז'אנר. זה נכון שבשביל אנשים שהתרגלו לרמת ההפקה של ביוור או בת'סדה, הגיוני ש-NV באמת ייראה חריג. אבל יחסית למקובל בז'אנר, הוא לא.

    לגבי PST – יש בו המון באגים בגרסת ה-1.0, וגם הפאטץ' היחיד שלו מפספס רבים מהם. זה נכון שהם לא game breakers, אבל הוא כן משחק עם הרבה באגים.

  28. תומר מאת תומר:

    אני לא מבין למה אתה ממשיך לטעון שהם כן מתוקנים כאשר הם לא.
    Obsidian הוציאה 4 משחקים – שניים מהם ממש לא מזמן (ולכן הם פחות רלוונטים) והשניים האחרים עדיין לא מתוקנים.

    המסקנה המתבקשת היא שאובסידיאן מזלזלת באינטילגנציה שלנו. כרגע נראה שהיא בונה על זה שאנשים כמוך כן יאמינו שהפעם הם יוציאו תיקונים. כאשר גם KOTOR2 וגם NWN2 (וגם אם לדעתך המולטי לא חשוב, הוא עדיין חלק גדול מהמשחק ולא הגיוני שהוא ישאר ברמה זוועתית כמו שהוא עכשיו)

    אני מקווה מאוד שהפעם הם יוכיחו אחרת.

  29. גיימפאד » מבזקים: מתקפת הטריילרים מאת גיימפאד » מבזקים: מתקפת הטריילרים:

    […] Honest Hearts – ה-DLC הראשון (מתוך שלושה שמתוכננים לחודשים הקרובים) ל- Fallout: New Vegas יוצא עוד יומיים לכל הפלטפורמות. הטריילר לא אומר יותר מדי, בתקווה ה-DLC לא יהיה מלא באגים. […]

  30. מבזקים: מתקפת הטריילרים | creamdela.com מאת מבזקים: מתקפת הטריילרים | creamdela.com:

    […] Honest Hearts – ה-DLC הראשון (מתוך שלושה שמתוכננים לחודשים הקרובים) ל- Fallout: New Vegas יוצא עוד יומיים לכל הפלטפורמות. הטריילר לא אומר יותר מדי, בתקווה ה-DLC לא יהיה מלא באגים. […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS