למיקרוסופט זה עולה יותר

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

אני לא מכיר את חברת UBM TechInsights, אבל החבר'ה האלה לקחו את ה- Kinect, ובמקום לחבר אותו לאקס-בוקס שלהם ולתת לילדים שלהם לשחק במשהו, הם שברו אותו עם פטיש, בחנו את כל הרכיבים שלו עם זכוכית מגדלת, ואז הקישו את המספרים הסידוריים שלהם ב- Google כדי לברר כמה הם עולים*.

התוצאה? 56 דולר. למוצר שמחירו לצרכן עומד על 150 דולר. מה שמיד זכה לפרסום ברחבי הרשת, ונתן לקבוצה המפרגנת שהיא האנשים-שגולשים-באינטרנט הזדמנות מצויינת לפרוק את זעמם על מיקרוסופט ("גנבים! המחיר מופקע! איך הם מצפים שנקנה גם את זה וגם את גיטרת ה- Pro של רוק בנד 3?!"). הגדילו לעשות Vgames, שפרסמו ידיעה על הנושא שהמסקנה המתבקשת ממנה היא שאם עלות הרכיבים של הקינקט היא 56 דולר, מחירו הסופי של המוצר עבור מיקרוסופט הוא בוודאות באזור ה- 56 דולר ו- 50 סנט, כי כמה כבר עולה להרכיב את הרכיבים האלה בסין. בזמן האחרון אני נתקל יותר ויותר בידיעות באתרי משחקים שמתפרסמות ללא כל הקשר (או שהוא סתם מוצג בצורה חסרה ולקויה), מה שהופך את המידע שמוצג בהן למגמתי-משהו, אבל זה כבר מוגזם. אהבתי במיוחד את הזלזול חסר-הבסיס שלהם בשבב של Primesense (המרכאות הכפולות מסביב למילה "חדשניים"), כי חס וחלילה שנפרגן לחבר'ה ישראליים כשהם באמת עושים משהו מוצלח.

אז הנה קצת קונטקסט מסביב לידיעה הזאת, שרק חלק מהאתרים טרחו לציין:

1. מחיר של מוצר לא מורכב רק מעלות הייצור שלו. במקרה של הקינקט, העלות שלו אמורה לכסות גם על היקף מכובד של מחקר ופיתוח, שלא לדבר על הכסף שהם שילמו לחברות שהם קנו בדרך, תקציב השיווק המסיבי של המוצר, משכורות לכמות מסיבית של עובדים, עלות הבנייה של פס ייצור וכיסוי הוצאות הדלק של המשאיות שמובילות את החבילות של הקינקט לחנויות המשחקים.

2. מחיר של מוצר משקף את הערך של המוצר לצרכן, ולא עלות (זה לא הכי קשור לנושא, אבל דובי קננגיסר פרסם פוסט מצוין בהקשר אחר לחלוטין שמדבר על זה), ככה שאפילו סעיף 1 לא רלוונטי כשבאים לדבר על מחיר הקינקט. המחיר של הקינקט הוא המקסימום שהאנשים ממיקרוסופט חשבו שכמות מספקת של אנשים תסכים לשלם עבורו. וכנראה שהם צדקו.

3. ולגבי החלק של PrimeSense בסיפור הזה – אני לא באמת מומחה בנושא, אבל לפי מיטב ההבנה שלי (מכתבות כמו זו) היתרון העיקרי של PrimeSense על פני חברות מתחרות שסיפקו מוצרים דומים הוא בעלות הזולה של המוצר שלהם. או בניסוח אחר: הם לא היחידים שמספקים מצלמה תלת-מימדית בתור ממשק משתמש, אבל הם עושים את זה יותר בזול – וכאן טמונה החדשנות שלהם.

אני לא הולך לקנות קינקט. לפחות עד שהיצע המשחקים שלו ישתנה, כי בהתחשב בהיצע הנוכחי, הוא לא שווה לי 150$. אבל בחייכם, קצת פרגון עוד לא הרג אף אחד.

(*) זו כנראה לא צורת העבודה האמיתית ב- UBM TechInsights, אבל לכו תדעו.

12 תגובות ל “למיקרוסופט זה עולה יותר”

  1. red מאת red:

    זה פשוט כי לא מקובל היום לעשות רווח ממכירות חומרה בתחום הקונסולות. גם סוני וגם מיקרוסופט הפסידו ועדיין מפסידות המון כסף על מכירות חומרה (כמה עשרות דולרים על כל קונסולה). המודל הכלכלי תמיד התבסס על מכירות משחקים ולא על מכירות חומרה…

  2. Iced Hammer מאת Iced Hammer:

    זה בדיוק מה שחשבתי
    אנשים חושבים שמחיר של מוצר זה סכום הרכיבים שלו .. שזה ממש לא נכון
    אני מבטיח שכל מי שיפרק PS3 או XBOX360 לא יגיע ל250$ מחיר עלות ייצור

  3. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    אני לא חושב שבקפטליזם יש דבר כזה לא מקובל – השאלה היא אם המוצר נותן תמורה לכסף, ואת זה יקבע השוק…

  4. red מאת red:

    מן הסתם, אבל זאת ראייה נאיבית. הצרכנים התרגלו למשהו מסוים, לנורמות מסוימות, ועכשיו מיקרוסופט משנה אותן עם הקינקט. זה לא ש"אסור לה" או שזאת שערורייה, אבל זה כן מעצבן.

  5. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אתה שוכח שהקינקט אינו קונסולה. הקונסולות עצמן אכן נמכרות בהפסד בדרך כלל, אבל כל ה-peripherals – קונטרולרים וכד' – כן נמכרים ברווח.

  6. דובי מאת דובי:

    רד – מאיפה הבאת את זה? כן, האקסבוקס וה-PS3 נמכרו בהפסדים, בעיקר בגלל שלמכור אותם במחיר עלות אמיתי היה גורם למכירות עלובות במיוחד. אבל ה-ווי נמכר ברווח. אני לא מכיר אביזר נלווה אחד, כולל בקרים, שלא נמכר ברווח משמעותי. בסופו של דבר, שוב, המחיר משקף כמה אנשים מוכנים לשלם עליו (לדעת המשווק), ולא כמה המוצר עולה לייצר.

  7. swym מאת swym:

    דובי צודק פה: אפילו אם ה"נורמה" בעבר היתה למכור קונסולות בהפסד בתחילת דרכן, ציוד קצה תמיד נמכר בפרמיית רווח מטורפת (שלטים, אוזניות, וכל דבר אחר). הקינקט הוא בסך הכל ציוד קצה ומיקרוסופט לא שינתה פה כלום (למעשה, בהתחשב במה שיש בו הוא מתומחר בצורה הרבה יותר הוגנת מכוננים של 60GB שמיקרוסופט נהגה למכור ב120$ או מחיבור אלחוטי מסכן שהיא מכרה פעם ב-100$).

    ועדיין, מיקרוסופט בעצמה מאותת על כך שהתמחור של הקינקט גבוה מידי (או שהתחמור של הXbox 360 גבוה מידי): כמוצר נפרד הוא נמכר ב-150$, אבל כשהוא מגיע היום בחבילה עם Xbox 360 בסיסית (שמתומחרת לבדה ב-200$) אז כל החבילה עולה 300$. מיקרוסופט בעצמם מאותת למאמצים המוקדמים יותר שהם כבר בעלים של 360 שהיא מעדיפה להיטיב עם הקהל החדש ונטול הקונסולה.

    אגב עידן: נדמה לי שהיתרון של Primesense על פני חברות אחרות הוא לא רק עצם המחיר הזול בו הם מספקים את המוצר, אלא עצם זה שהם מסוגלים לספק אותו מלכתחילה. ישנן מעט מאד חברות בעולם אשר פיתחו מוצר שכזה על בסיס טכנולוגיות שונות, ופריים סנס היתה מהחלוצות הראשונות ולמעשה היחידות (את שתי המתחרות האחרות אגב מיקרוסופט כבר קנתה).
    יש עוד חברה או שתיים לפחות שעוסקות בזה, אבל אני לפחות לא מכיר כיום שום חברה אחרת שכבר מציעה חיישן עומק שנמכר בצורה מסחרית או משולב במוצרי אלקטרוניקה אחרים (מצלמות דיגיטליות למשל).

  8. zipdrive מאת zipdrive:

    מסכים עם עידן ב- 100%

  9. ududy מאת ududy:

    אני רק רוצה להעיר שהכנסת ה"חדשניים" למרחאות כפולות מטרתה לא הייתה הבעת זלזול, אלא הבהרה שמדובר בציטוט ישיר של האנשים שאמורים להבין, ולא אמירה שלי, ככותב הידיעה. אם, עידן, היית מקשיב לעצה שלך וניגש לדברים עם עמדה מעט יותר חיובית, אולי היית לוקח בחשבון את האפשרות הזו.

  10. נטע מאת נטע:

    מסכימה איתך לגמרי – ממש חסר לי פה את כפתור הלייק

  11. עידן דקל מאת עידן דקל:

    ududy, גם אני קראתי את המרכאות הכפולות כזלזול. אני חושב שלאור התפקיד הכפול של הסימן הזה, אם חשוב לך להבהיר שמדובר בציטוט, אתה צריך להדגיש את זה – לצטט את המשפט השלם, ולא רק מילה אחת ממנו, או להבהיר שאנשי UBM הם אלו שהגדירו את הרכיבים ככאלו (נגיד "החלק שמאפשר את ביצועי הקינקט בעיצוב מוזל שכזה הוא ה'רכיבים החדשניים', לפי הגדרת אנשי UBM).

    אבל בתכל'ס, עדיף לוותר עליהן לגמרי. הן לא מוסיפות מידע חדש, וכפי שאתה רואה גורמות לבלבול שלא לצורך.

  12. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    דקל – עזוב, אם חשוב לו להבהיר רק את הנקודה הזו, והוא בסדר עם כל שאר הדברים שכתבתי, אין לי בעיה לקבל את זה.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS