מחשבות אקראיות על משחקים שעוד לא יצאו

עופר שוורץ| חדשות הוספת תגובה

יש הרבה חדשות בזמן האחרון על כל מיני משחקים שנמצאים כרגע בפיתוח. על חלק מהם יש לי דברים להגיד, וחלק מהם סתם מעניינים וכדאי שתתוודעו אליהם (אם אתם לא מסוג האנשים שקוראים באופן קבוע אתרים כמו The Escapist או RPS). כל אחד מהדברים האלה הוא קצת ארוך מדי בשביל פייסבוק, קצת קצר מדי בשביל פוסט נפרד, ואיכשהו אנחנו אף פעם לא מספיקים להגיע אליהם בפודקאסט (אני מאשים את זיירמן). אז החלטתי לרכז את כל ה"מבזקים" האלה בפוסט אחד, ולראות איך זה ייצא.


L.A. Noire, המשחק הבא של Rockstar (שהביאו לכם את GTA ואת Red Dead Redemption, מה שכבר הופך אותו למלהיב), הוא משחק בילוש. ורוקסטאר, כמו רוקסטאר, לקחו את העניין הזה ברצינות והחליטו לעשות משחק בילוש אמיתי. לא כמו Tex Murphy או Heavy Rain או כל המשחקים האלה שבהם אתם הולכים ממקום למקום והבלש כבר מבין בעצמו את כל הדברים, אלא משחק שבו אתם צריכים לפתור את התעלומה.

החידוש המהפכני שהופך את L.A. Noire לסוג חדש לגמרי של משחק, הוא טכנולוגיית motion capture מרשימה שמצליחה ממש לתפוס את כל הניואנסים של הבעות הפנים של השחקנים. זה אומר שאם תצליחו לקרוא את שפת הגוף של הדמויות נכון, תוכלו לדעת אם משקרים לכם, אם מישהו מסתיר משהו וכו', וכמובן להשפיע על התקדמות המשחק בהתאם. אני ממליץ לראות את הטריילר שמציג את הטכנולוגיה המדוברת, הוא מאוד מרשים.

עוד אין יותר מדי פרטים על המשחק (שיוצא ב-17 או 20 במאי, תלוי באיזו יבשת אתם נמצאים), רק שני טריילרים קצרים פלוס הוידאו של MotionScan, אבל זה בהחלט נראה כמו משחק שאני ארצה לשחק בו, ואני לא מתלהב בדרך כלל מהקונספט של משחקים סינמטיים.


Skyrim, המשחק הבא בסדרת The Elder Scrolls, רק הוכרז לא מזמן וכבר מקבל המון כותרות. ובצדק – נראה ש-Bethesda השקיעו הרבה מחשבה במשחק הזה, ושינו המון דברים שהיו בעייתיים ב-Oblivion, כמו המנוע הגרפי, מערכת ה-skills (בעיקר הוספה של perks כמו ב-Fallout 3), השיחות שמתנהלות ב-extreme close up מפחיד, מערכת הקווסטים (שהיא עכשיו הרבה יותר דינמית), ועוד ועוד (ב-NeoGAF יש רשימה די ארוכה, למי שמעוניין). האמת, כשחושבים על זה, היו ממש הרבה דברים בעייתיים ב-Oblivion.

מה שמעניין אותי במיוחד הוא הדבר שהכי הפריע לי ב-Oblivion, ומה שגרם לי להפסיק לשחק בו בסופו של דבר – מערכת הקרבות. GameInformer פירסמו סקירה מקיפה של המערכת החדשה, ונראה שיש המון שיפורים בכל התחומים. למשל, לוחמים יכולים לבחור perks שישפרו את הלחימה בנשקים ספציפיים, להשתמש במגן כדי לדחוף אויבים וליצור מרווח להתקפה, ולהפעיל finishing moves מגוונים בהתאם לסוג הנשק וסוג האויב. קוסמים עכשיו "מציידים" את הקסמים כמו plasmids בביושוק, כך שכל קסם "תופס" יד אחת, מה שמאפשר שילובים בין קסמים שונים או בין קסם ונשק. בנוסף, לכל אחד מה"יסודות" (אש, קור, חשמל) יש השפעה קצת שונה, ובכל קסם אפשר להשתמש בכמה דרכים (למשל, קסם של אש יכול להתגלם ככדור אש, כלהביור או עוד כמה אופציות). חובבי ההתגנבות גם ייהנו משיפורים מסיביים למנגנון ה-stealth המזעזע של Oblivion, כשעכשיו חצים עושים הרבה יותר נזק, אבל לוקחים יותר זמן בשביל כיוון וירייה, ואם תצליחו להתגנב מאחורי אויב תוכלו לדקור אותו עם הפגיון שלכם ולעשות נזק מסיבי.

אני אישית ניסיתי את כל הגישות הנ"ל ב-Oblivion והתבאסתי מכל אחת ואחת מהן; אבל נראה שבתסדה מודעים לפשלות שלהם, כי הם תיקנו את רוב הדברים שהפריעו לי.


BulletStorm הוא משחק שזוכה להמון הייפ בזמן האחרון, בעיקר מצד אתרים כמו The Escapist ו-PC Gamer שמתלהבים ממנו כמו ילדות קטנות. למי שלא שמע על המשחק, זה shooter ששם דגש מאוד חזק על skill shots, כלומר להרוג מפלצות בדרכים כמה שיותר מרשימות. אני אישית לא התלהבתי יותר מדי, אבל אתמול יצא הדמו אז החלטתי לנסות בכל זאת, לפחות כדי לראות אם זה שווה את כל ההייפ.

התשובה: This offer is exclusive to Xbox LIVE Gold members.

באמת? כבר טרחתם ועשיתם דמו של המשחק, אתם לא רוצים שכמה שיותר אנשים ישחקו בו? טוב, לא צריך.


Square Enix הכריזו על Final Fantasy XIII-2. בתור מעריץ מושבע של סדרת פיינל פנטסי, אני חייב לשאול: למה? Final Fantasy X-2 אמנם קיבל ביקורות טובות, אבל הוא בלי ספק היה הכי חלש מכל הסדרה. זה, כמובן, עד ש-XIII יצא. אז לקחתם את הקונספט הכללי של משחק המשך ישיר – שלא עבד משהו – ועשיתם המשך למשחק הכי גרוע שהוצאתם עד היום. שמישהו יסביר לי איך זה רעיון טוב?

וזה עוד נהיה יותר גרוע: ל-Final Fantasy X היה עולם עשיר, סיפור מדהים ודמויות טובות. מה יש ל-XIII? ילדי אימו בכייניים וסיפור שאף אחד לא הצליח להבין? ועל זה הם רוצים לבסס משחק המשך? עצוב לי להגיד את זה, אבל אני חושב שהגיע הזמן להכריז רשמית על Time of Death לסדרת פיינל פנטסי. RIP.


אהבתם את הפורמט? לא אהבתם? חושבים שאני מברבר יותר מדי? כתבו בתגובות!

16 תגובות ל “מחשבות אקראיות על משחקים שעוד לא יצאו”

  1. Dashiell Hammett מאת Dashiell Hammett:

    נאה.
    פעם הבאה קצת יותר פרטים על LA.Noire וקצת פחות לכלוך על טקס מרפי.

  2. red מאת red:

    להתלונן על כך שעושים FF13-2 בגלל ש-FF10-2 היה גרוע, זה קצת מגוחך לדעתי. הוא לא היה גרוע כי הוא היה המשך ישיר, הוא היה גרוע כי הוא היה משעמם והרגיש מיותר.

  3. נמרוד מאת נמרוד:

    שיחקתי ב FF13 ונהניתי, אפילו שהוא לא היה ממש טוב או אפילו FF כהלכתו.
    הגרפיקה היתה יפהפיה ולכן מהדמויות כן מתחברים. אני אשמח לשחק ב FF13-2 (כמובן כמה חודשים אחרי שייצא ואז אוכל לקנות אותו בזול יותר, זה בסדר, לא מדובר על משחק שחייבים לשחק בו ברגע שהוא יוצא)

  4. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    @Dashiell: כמו שאמרתי, אין כל כך פרטים על L.A. Noire… וזה לא היה לכלוך על טקס מרפי. אני דוקא שיחקתי ב-Pandora Directive ואני חושב שהוא משחק מעולה (אפילו קניתי אותו מתישהו ב-GOG כדי לשחק בו שוב). אבל זה לא באמת בילוש, מה לעשות.

    @red: אחד הדברים הכי כיפיים בפיינל פנטסי הוא שכל משחק מגיע עם עולם חדש ומעניין, וסיפור מדהים חדש משלו. לכן אני חושב שמשחק המשך זה גרוע, ו-X-2 הוכיח את זה מבחינתי.

  5. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    מה28 ועד ה31 הגולד יהיה פתוח לכולם ואני מניח שיהיה אפשר להוריד ת'דמו. אני אפילו די בטוח שזה לא מקרי שהוציאו גם אותו וגם את Crysis 2 בשבוע הזה…

  6. גיא עילם מאת גיא עילם:

    עופר, כל הדמואים שיוצאים ל-xbox נעולים למי שלא Gold Member לשבוע הראשון שלהם.
    זה קטע כזה של מיקרוסופט בשביל להדגיש יותר את ההבדלים בין gold ל-silver (או איך שלא קוראים לזה היום).
    אז זה לא משהו אישי נגד אנשים כמונו מטעם יוצרי המשחק. ומצב הכי גרוע, נוכל להוריד את הדמו בעוד שבוע. 🙂

  7. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    הממ. אז בעצם אתה אומר שמיקרוסופט הם קקה? shocking.
    טוב, זה הדמו הראשון (שאינו XBLA) שאני מנסה להוריד, אז הגיוני שגיליתי את התופעה רק עכשיו.

  8. demonmatan מאת demonmatan:

    אני מנסה לשמור על אופטימיותל גלבי FFXIII-2 אולי הם יעשו סוג של ריבוט וישנו כיוון למשחק העבש הזה..

  9. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    ריבוט זה בטוח לא יהיה.
    http://www.escapistmagazine.com/news/view/107151-Final-Fantasy-XIII-2-Trailer-Sees-Lightning-Reborn-in-Feathers
    http://www.escapistmagazine.com/news/view/107261-Square-Enix-Calls-Final-Fantasy-XIII-2-Dark-and-Mysterious

  10. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    מוזר, אני מנסה להוריד ועדיין כתוב לי שאני לא מנוי גולד, לא ברור לי מה בדיוק הסופשבוע "גולד חופשי" אומר, אולי זה תקף רק למולטיפלייר :-(.

  11. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אולי זו הבעיה:
    http://www.escapistmagazine.com/news/view/107355-Microsoft-Postpones-Free-Xbox-Live-Gold-Weekend-in-the-UK

  12. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    לא… מסתבר שזה באמת רק למולטיפלייר, אני מחובר ללייב האמריקאי…

  13. גיימפאד » Duty Calls: פרודיה על משחקי מלחמה שאינם Bulletstorm מאת גיימפאד » Duty Calls: פרודיה על משחקי מלחמה שאינם Bulletstorm:

    […] לפני שבוע על Bulletstorm, ה-shooter החדש של Epic Games, שנוטש (תודה לאל) את כל […]

  14. גיימפאד » מבזקים מאת גיימפאד » מבזקים:

    […] שבועיים מאז אוסף המבזקים הקודם, הגיע לו עוד פרק של הגיימפוד, ושוב זיירמן סירב לדבר על […]

  15. גיימפאד » מבזקים: מתקפת הטריילרים מאת גיימפאד » מבזקים: מתקפת הטריילרים:

    […] Noire – המשחק החדש של Rockstar יוצא גם הוא עוד יומיים, וכבר אמרתי עליו בערך כל מה שיש להגיד, אז הנה הטריילר […]

  16. מבזקים: מתקפת הטריילרים | creamdela.com מאת מבזקים: מתקפת הטריילרים | creamdela.com:

    […] Noire – המשחק החדש של Rockstar יוצא גם הוא עוד יומיים, וכבר אמרתי עליו בערך כל מה שיש להגיד, אז הנה הטריילר […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS