על פורטלים ותפוחי אדמה

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

לפני קצת פחות משבועיים, כש- Valve הכריזו לראשונה על ה- “Potato Sack Indie Sale” שלהם והתחילו להתרוצץ כל מיני שמועות על כך שהמשחקים שמשתתפים במבצע זכו לקבל עדכונים מסתוריים, לא יכולתי להסתיר את ההתלהבות שלי. נכון, אפשר להסביר את זה פשוט ע”י כך שאני פאנבוי עיוור של Valve, וגם אם כל מה שהיה קורה בימים האחרונים זה שגייב נוול היה מכריז ש- Valve עוברת לתחום שיווק הירקות הייתי נאנח ואומר “אוי, ה- Valve האלה גדולים”. אבל יש לזה הסבר יותר טוב: בפעם הקודמת שבה Valve שתלו רמזים שהובילו למשחק מציאות-חילופית, זו היתה ההתחלה של סדרת אירועים שהובילה להכרזה של Portal 2.

אז הציפיות שלי מהמשחק ש- Valve התחילה באותו יום היו קטנות לא-פחות. ציפיתי להכרזות חדשות וקונקרטיות לגבי המשחקים הבאים של Valve. אולי הכרזה רשמית על Half Life 2: Episode 3. אולי חשיפה של DOTA 2. אולי אפילו הכרזה על מותג חדש. בסופו של דבר, לא קיבלתי אף אחד מאלה. נראה שכל המשחק הזה בסך הכל מיועד בשביל לפרסם עוד קצת את Portal 2, ולעשות על הדרך המון יחסי ציבור ל- 13 משחקי האינדי שנכללו בשק תפוחי-האדמה. אבל בדרך, Valve יצרו את אחד ממשחקי ה- ARG הכי מגניבים שיצא לי לראות.

למי שיש כוח, אירועי המשחק מפורטים באריכות-יתר בוויקי שנפתח לכבוד ה- “Potato Fools Day ARG”. אבל ממש בקצרה, נספר לכם שחלק מהעדויות כרגע מדברות כרגע על כך שאם משתתפי המשחק ברחבי העולם יצליחו “לפתור” אותו (ואולי גם אם לא, לכו תדעו), Valve תקדים את תאריך היציאה של המשחק בארבעה ימים – מה- 19/4 ל- 15/4.

אז מה היה לנו שם?

כל המשחק ב- Potato Sack Sale זכו לתוכן נוסף, שקשור בצורה כלשהי לפורטל 2. ברובם הושתלו רמזים שקשורים ל- ARG בצורה כזאת או אחרת. זה, בפני עצמו, כנראה הדבר המרשים ביותר במשחק הזה. זה דבר אחד לעשות ARG שמסתמך על כמה בלוגים וחשבונות טוויטר פיקטיביים, ומשהו אחר לגמרי כשמדובר ב- ARG שמצריך שיתוף פעולה מצד 13 מפתחים עצמאיים – שיתוף פעולה שדורש השקעה מרשימה למדי בחלק מהמקרים. למשל – ראיתם את המסך המיוחד שהכינו עבור The Ball?

חוץ מזה, האירוע החביב עלי בכל המשחק הזה התרחש כשבחור בשם ג’ייק עקב אחרי הרמזים שהושתלו ב- Toki Tori, והגיע למשרדים של מפתחי המשחק בהולנד. המשרדים היו סגורים, וכל מה שהוא מצא שם היה רק שק של תפוחי אדמה, כשעל אחד מהם יש חץ שמצביע כלפי מעלה. אז הוא טיפס על עמוד, ומצא שם פוסטרים שנתנו למשתתפים במשחק כיוון חקירה נוסף. מה שהוא לא ידע זה שבאותו רגע, מפתחי Toki Tori חיכו מהצד השני של הכביש, צילמו אותו בסתר, ואחר כך העלו את הוידאו לרשת. הקטע המוצלח באמת? בערך דקה לתוך הסרטון שהם צילמו אפשר להבחין במשאית נוסעת בכביש, ומסתירה את ג’ייק מהמצלמה לרגע. אם עוצרים את הסרטון בנקודה הזאת, אפשר להבחין בסמלים על המשאית, שכשהם פוענחו, העניקו רמז לפתרון של חידה נוספת בתוך Toki Tori.

כמו כן, יש גם איזשהו קטע עם תפוחי אדמה שמתחילים להופיע בפרופיל של כל מיני שחקנים, שמשלימים משימות מסוימות במשחקי ה- “Potato Sack”. אני ניסיתי להרוויח את תפוח האדמה שלי ב- Audiosurf, אבל מסתבר שלא לגעת במשחק במשך 3 שנים הופך אותך ללא-מוצלח במיוחד כשאתה מנסה לשחק בו.

חוץ מזה, עדיין לא ברור מה קורה עם זה בדיוק, אבל 109 שחקני Defense Grid “גויסו” ע”י המשחק, לאחר שהם ענו נכונה על שאלה כלשהי. גויסו למה? אף אחד לא יודע.

כאמור, המידע שנחשף בהדרגה ע”י המשתתפים במשחק מרוכז בוויקי שמוקדש לנושא, שמעדכן את המעונינים בכך גם באמצעות אפליקציית סמארטפון שנכתבה לצורך המאורע. עדיין לא ברור למה זה יוביל. אני לא יודע אם באמת התוצאה תהיה הקדמה של תאריך ההפצה של המשחק (אם כי זה יהיה ממש נוח עבורי – זה אומר שאני אספיק לשחק בו לפני ההקלטה של הפרק הקרוב של “גיימפוד”), אבל כמו במשחק הקודם ש- Valve ארגנו, רק המעקב אחרי האירועים מהצד מעניין אותי מספיק. אז כל הכבוד ל- Valve. באמת. אתם רק עושים לי עוד יותר חשק לשחק כבר בפורטל 2.

22 תגובות ל “על פורטלים ותפוחי אדמה”

  1. Yoyole מאת Yoyole:

    או, מה לקח לכם כל-כך הרבה זמן?

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    עבודה. 🙁

  3. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אגב, ראיתי את זה רק אחרי שכתבתי את הפוסט למעלה, אבל ל- Dejobaan Games היה סיכום של אירועי המשחק עד כה שהיה מאוד… המם… מעניין.
    http://dejobaan.net/dl/helpme/

  4. Yoyole מאת Yoyole:

    קרו הרבה דברים מעניינים מאז. אתמול התחילו להיעלם אנשים מפתח בחקירת ה-ARG, ולפני שהם עזבו את ערוץ ה-IRC בו הם דנים על ה-ARG, הם כתבו "There's a hole in the sky, through which I can fly". אם זה נשמע מוכר, אתם כנראה מכירים את זה מכאן – http://www.youtube.com/watch?v=TluRVBhmf8w&t=55s

  5. Yoyole מאת Yoyole:

    *אנשי מפתח

  6. zipdrive מאת zipdrive:

    אין ספק שאנשי ואלב התעלו על עצמם הפעם.
    לו רק היה לי זמן למשחקי המציאות החלופית האלה.

  7. אייל לנצמן מאת אייל לנצמן:

    אחלה עבודה עם ה-ARG, אבל השאלה היא האם הם עשו אחלה עבודה גם עם Portal 2.

    איכשהו, הציפיות שלי לא בשמיים..

  8. red מאת red:

    זה משחק של ואלב, איך הציפיות לא בשמיים?
    בערך החברה היחידה שלא איכזבה מעולם.

  9. עוד יובל אחד מאת עוד יובל אחד:

    שלושה דברים:
    1. ואלב אדירים. התוספות נראות אדירות (במיוחד לThe Ball).
    2. אני שונא את ואלב. למה אני צריך לקנות את החבילה כדי לקבל תוכן נוסף (סקין) למשחק הזה? מValve לא ציפיתי לזה. אני מת על פורטל (המשחק האוהב עליי, ואם 2 לא יאכזב אז הוא ייקח את מקומו), ומשתוקק לכל תוכן אפשרי בעבורו, אבל למה אני צריך להוציא עוד כסף על חבילת משחקים, שאת המשחקים שבאמת רציתי מתוכה כבר קניתי?
    Steam דפק להם את החשיבה.
    3. אתם יכולים בבקשה לא לכתוב כלום על פורטל 2 כשהוא ייצא? אני לא אוכל לשחק בו בשבוע ההשקה אבל כן מתחשק לי להכנס לגיימפאד 🙂

    תו…דה!

    אה, ויש לי תהייה: יש למישהו מושג אם התוספות יהיו זמינות גם למי שרכש את המשחקים בעבר מSteam, או שרק דרך החבילה הזו? כי אם זה רק דרך החבילה, זה דיי… מוסיף לכעס\תסכול שלי.

    אגב, אני לא באמת שונא את Valve, חלילה. לפעמים נפלט לי, כשאני כועס.

  10. עוד יובל אחד מאת עוד יובל אחד:

    טוב, בדקתי וקיבלתי את התשובה לשאלה האחרונה שלי.
    רציתי ללכת לישון, אבל מסתבר שאני הולך לשחק עכשיו The Ball. אולי גם KF אחר-כך… אוף.

  11. אייל לנצמן מאת אייל לנצמן:

    red: חולק עליך. בויכוח הזה אף פעם אין מנצחים, ובכל זאת, להגיד שואלב לא איכזבה מעולם זה קצת מוגזם. למשל, ההחלטה על התוכן האפיזודי של HL2 נראתה טוב על הנייר, ובפועל – כולנו רואים מה יצא (על איכות המשחקים כבר דיברו הרבה, אני מצדד באלו שלא התלהבו מהם מאוד). בכלל, אני כבר לא מחכה למשחקים שלהם כמו פעם.

    ובנוגע לפורטל – היה טוב וטוב שהיה. יכול להיות שאני אגלה שדיברתי שטויות עוד שבוע. לך תדע.

  12. red מאת red:

    התכוונתי שהמשחקים של ואלב לא איכזבו מעולם. ואלב עצמה כן – בתוכן אפיזודי שנגמר אחרי 2 פרקים, בדחיות חוזרות ונשנות… אבל בסופו של דבר המשחקים שלה כולם מצוינים אחד אחד.

  13. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    יובל – קשה לי להאמין שאני אתאפק, ולא אכתוב על פורטל 2 התרשמות (לפחות על סמך ה- Single Player) מיד אחרי שאני אסיים אותו. אני כן מבטיח שאני אעשה את זה נטול-ספוילרים ככל האפשר. חוץ מזה, פשוט אפשר לוותר על לקרוא את הפוסט…

  14. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    טוב, אתם מוזמנים לנחש מה הולך לקרות כשהשעון הזה יגיע לאפס:
    http://www.aperturescience.com/a/b/c/d/g/h/abcdgh/

  15. Adam מאת Adam:

    PORTAL 2 ישתחרר בסטים 🙂
    כי גם נתנו לנו הורדה מוקדמת עוד מלפני יומיים וגם יש הרבה רמזים על זה ש-VALVE תקדים את המשחק..
    כי תכלס אל תצפו להכרזה של HL3 או משהו כזה…

  16. עוד יובל אחד מאת עוד יובל אחד:

    גם אני חשבתי על זה, אבל שים לב למשפט "The time is near, humans. But it is not here yet.".
    מובן שאני מקווה שאתה צודק 🙂

  17. גיימפאד » רוצים להקדים את תאריך ההפצה של Portal 2? שאלו אותי כיצד! מאת גיימפאד » רוצים להקדים את תאריך ההפצה של Portal 2? שאלו אותי כיצד!:

    […] ה- ARG המוצלח של Portal 2 הגיע לסיומו. בערך. פורטל 2 לא שוחרר 4 ימים לפני הזמן, אבל […]

  18. swym מאת swym:

    אותי ואלב דווקא מצליחים לאכזב כמעט כל פעם מחדש מאז אחרי HL2. אבל אני מניח שזו לא אשמתם הבלעדית, זו אשמתי שאני מתפתה שוב ושוב להאמין לכל אלו שלא מצליחים להתאכזב מהמשחקים שלה.
    ואיכשהו, יש לי הרגשה שזה הולך לקרות שוב עם פורטל 2.

  19. swym מאת swym:

    אה, ולא הקטע של האכזבה, הקטע של לפתח ציפיות לא ריאליות אחרי שבטח נשמע את כל מה שהיה לכל המעריצים להגיד. רק המשחק ARG הזה כבר מעלה את רף הציפיות (הם הרי השקיעו כל כך הרבה בARG, אז לא יכול להיות שהמשחק עצמו לא יהיה מושקע בטירוף, נכון? נכון?).

  20. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    עכשיו הם איחדו את פורטל 2 עם החבילה, לא שזה משנה הרבה, אבל זה חתיכת רמז בפני עצמו ,לא? (למה להם לעשות את זה ארבעה ימים לפני ההשקה?!).

    בכל מקרה, המבצע של בולי נראה לי יותר אטרקטיבי. אני אחכה לשמוע אם פורטל 2 הוא יותר מאוזן מאחד או שפשוט אנסה את הדמו במקרה ויהיה… אגב, אני דווקא מקווה לטוב כי tag power of paint הוא משחק די מאתגר סך הכול ושילבו הרבה אלמנטים ממנו בפורטל 2.

  21. ‫על פורטלים ותפוחי אדמה‬ « creamdela.com מאת ‫על פורטלים ותפוחי אדמה‬ « creamdela.com:

    […] לקריאת הפוסט בבלוג המקור לחצו כאן. […]

  22. פאנבויז פודקאסט: עונה 2 – פרק מס’ 13 – “חושבים פורטלים” : פאנבויז פודקאסט מאת פאנבויז פודקאסט: עונה 2 – פרק מס’ 13 – “חושבים פורטלים” : פאנבויז פודקאסט:

    […] 6. יחסי הציבור המדהימים של פורטל […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS