גיימפוד, פרק 20: היום, אתמול, שלשום

עידן זיירמן| גיימפוד הוספת תגובה

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod020-20.5.2011.mp3|titles=Episode 20: Today, Yesterday]

להורדה

לאחר שההתרגשות מפורטל 2 דעכה מעט, הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות זה לחזור ולדבר על משחקים ישנים ששיחקנו בהם רק עכשיו. אה, ושמענו שה- PSN חזר, או משהו.

1:20 – אבישי יוצא בתחינה נרגשת – האם יש מישהו שרוצה לקנות ביחד איתו את פורטל 2?

1:50 – אבישי שיחק ב- Magicka (שדיברנו עליו כבר בפרק 15) וב- Deathspank. והוא מדבר לא-מעט על שניהם.

13:40 – עופר שיחק ב- Fallout 3, אבל אין לו משהו חדש להגיד עליו.

15:30 – יש לו קצת יותר דברים להגיד על The Witcher. הראשון, לא זה שיצא ממש לא מזמן.

25:40 – דקל התקין מחדש את ה- Xbox שלו, לאחר מעבר הדירה האחרון שלו, וניצל את ההזדמנות בשביל להשלים כל מיני משחקים…

26:20 – כמו Split/Second.

32:20 – חוץ מזה, הוא גם שיחק מעט עם גיטרת ה- Fender Squier Stratocaster של רוק בנד 3. יצאנו מעט מאוכזבים מהסיפור הזה.

37:20 – זיירמן שיחק בשבועיים האחרונים לא-מעט ב- Words with Friends על האנדרואיד שלו. אבל אתם יכולים למצוא אותו גם על האייפון. או בפייסבוק.

40:20 – יוביסופט הודיעו שהם הולכים להפיק סרטים לפי Ghost Recon, Splinter Cell ו- Assassin's Creed. נקווה לטוב?

41:00 – ה- PSN חזרה! היינו מאוד מתרגשים, אם היה לנו פלייסטיישן. מה שלא ידענו, בזמן שהקלטנו את הפרק, זה שאתר שינוי הסיסמה של סוני נפרץ גם הוא. לא נעים בכלל.

44:40 – ה- DRM של Capcom מנע מאנשים לשחק בחלק מהמשחקים שלהם בזמן שה- PSN לא היתה פעילה. גם כשהם ניסו לשחק במשחקים לשחקן יחיד. ו- Capcom לא מבינים מה הם עשו לא בסדר.

47:10 – להבדיל, ל- The Witcher 2 אין DRM. או הגנות מבוססות-מיקום.

48:30 – גם האתר של Deus Ex 3 נפרץ. זה לא נעים בכלל, אבל זה נותן לנו תירוץ לדבר קצת על Deus Ex 3.

49:50 – אבל לפני שאנחנו מדברים על זה, אנחנו מדברים קצת על זה שבקרוב יהיה אפשר לשלם על דברים ב- Xbox Live בעזרת PayPal.

52:00 – ועכשיו אנחנו עוברים לדבר על Deus Ex 3, בעקבות האזנה לכל מיני פודקאסטים שעסקו בו.

58:40 – ואנחנו מסיימים – כרגיל: הנה הלינק לדף שלנו ב- iCast, והנה הלינק לדף הפייסבוק שלנו. בואו לבקר.

19 תגובות ל “גיימפוד, פרק 20: היום, אתמול, שלשום”

  1. שין-גימל מאת שין-גימל:

    החוויה האישית שלי מניתוק הפלייסטיישן נטוורק הייתה שכל ההתקדמות שלי בגיטר הירו הייתה לא נגישה. אפילו שממילא התחלתי מההתחלה (בניסיון שטרם הצליח ללמוד alt-strumming), המוטיבציה שלי להמשיך לשחק ירדה לאפס – חלקית בגלל שחשדתי שהתקדמות שנעשתה בזמן הזה לא תישמר. ייתכן שגם ליציאת פורטל 2 היה חלק בהורדת המוטיבציה הנ"ל, אז מהבחינה הזו ההאקרים בחרו בזמן טוב יחסית.

    ולגבי זה – מיקרוסופט היא חברה גדולה? סוני היא חברה גדולה. מסקרן להבין מה בדיוק לקח לסוני חודש. אבל אני אסתפק ב LittleBigPlanet, בהנחה שגם ישראלים יקבלו את חבילת הפיצויים.

  2. יקיר מאת יקיר:

    אין להשוות בין משחק (לא כל כך טוב, יש לציין) כמו רוק בנד לבין גיטרה אמיתית. ולגביי הקושי, לנגן בגיטרה זה לא ממש קשה, זה הכל עיניין של אימון. לגבי העיניין הזה שמראים לך אקורד ולא מסבירים עליו.. "מלמדים את האיך ולא את המה" אין ממש מה להסביר, כל אקורד יוצר צליל שונה, ובשילוב של אקורדים יוצאת מנגינה. אם הם היו נותנים את השם של האקורד זה היה יכול להיות נחמד. הבעיה הגדולה היא שאין דרך בעולם שילמדו גיטרה בצורה טובה דרך משחק מחשב והסיבה היא שצריך הרבה אימון ויש הרבה ידע תיאורתי (תווים,סולמות,מדוסים ועוד)
    זה כמו לנסות ללמד היסטוריה בצורה לא משעממת.

  3. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    ו… למה אי אפשר ללמד ידע תאורטי במהלך המשחק? אז שזה יהיה קטע פחות אינטראקטיבי ו"משחקי", אבל בכל זאת. It's been done.

  4. דור שמר מאת דור שמר:

    בואו אליי, אני אלמד אתכם אקורדים. 100 ש"ח לשעה אחרי הנחת חברים.

  5. eric מאת eric:

    לא מובן לי בכלל מה התלונה על הINTERFACE של הPRO GUITAR, כלומר מישהו פה יודע לנגן מתווים בלייב בלי ללמוד שום דבר(רק באיזה סולם מנגנים את השיר המדובר)? השיטה של הרוק בנד אומנם שונה ויותר דומה "קצת" לטאבלטורה אבל בכל זאת יש שם אחלה שיטה וכמובן שאו שצריך "קצת" סקיל ולהתחיל מהרמה הכי קלה או שצריך פשוט להתאמן על שיר מסויים לפני שמתחילים לנגן אותו בלייב.

  6. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אה, עד כמה שאני הבנתי, התלונה היא שלא מלמדים במסגרת המשחק בכלל מה זה "תווים". אנחנו רוצים לדעת. באמת.

  7. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    ההומור ב- Deathspank זה עניין של "על טעם ועל ריח…", אבל לדעתי מגוון הנשקים והאזורים השונים במשחק כן מחפים על העלילה הדי לא קוהרנטית.

    לגבי רמת הקושי, אני משחק יותר "התקפי", אבל אם הגעת לשלב 17 כל כך מהר , כנראה שבאמת חרשת על ה – Side Quests למרות שאפשר להסתדר טוב גם בלעדיהן.

    לגבי Paypal, כמו שכתבתי אצלי בבלוג , כן הצלחתי לשלם עם חשבון שמאושר גם דרך הפרטי בנק. לא יודע אם יש קשר, אבל כתוב לפני שמקישים את פרטי החשבון ששום מידע פרטי לא יימסר למיקרוסופט, כך שקשה לי להאמין שהם מסתכלים על הכתובת. מה שכן, יכול להיות שאצל חלק מהספקים הם כן חוסמים לפי IP… (שמעתי שיש כאלו שהאופציה בכלל לא מופיעה אצלם באתר ווב של המרקטפלייס).

    דבר אחרון לגבי ה – DRM : הסיבה שקאפקום עשו את זה ספציפית בPS3 היא שהם לא רצו שאנשים יקנו את המשחק ויעבירו לחברים במכשירים אחרים (מותר עד ארבעה ID שונים של קונסולות), לא שזה מצדיק את התגובה המפגרת, אבל זה יותר "אשמת" סוני שיש פירצה כזו…

  8. eric מאת eric:

    אני מסכים לגבי הנושא שלא מלמדים מספיק תאוריה אבל בסך הכל אני די מבין אותם כי אני מניח שהם לא רצו סתם לדחוף מאות עמודי דפים בתוך המשחק, זה לא אינטואיטיבי ועדיף כבר שתרכוש(אם אתה בתור שחקן באמת רציני לגבי לימוד גיטרה) ספר שמלמד את הנושא באיזה 50-70 שקל.

    בכל זאת הם עשו משהו שאף משחק לא עשה לפניו ואני מעריך את החברה על כך.

    האמת שמעבר ללימוד תיאוריה לדעתי הרבה יותר חשוב ונכון יהיה להכניס את הקינקט לתוך המשחק, זה באמת יכול להיות גדול(אם כי אני לא יודע אם הרזולוציה של המצלמה מספיקה לזה) ביחד עם הקינקט(בתאוריה כמובן) האקס בוקס יוכל להפוך ממש למורה ולהעיר לך על פוזיציה וכו…

  9. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    eric, אני בטוח שיש דרך ללמד נגינה שהיא לא להציג מאוד עמודי טקסט של תאוריה, והיא גם לא פשוט להגיד לך "זה האקורד הזה, תנגן אותו כשאומרים לך ואל תשאל שאלות". כבר ב- Guitar Hero/Rock Band ה"ישנים", המשחקים הבהירו לך בצורה מאוד עדינה את "הקצב" של השיר והצורה שבה התווים של המשחק משתלבים בו. אפשר היה לצפות שיהיו במשחק כמה שיעורים שמסבירים לך באופן מפורש פשוט מה אתה רואה. זה לא קרה, אבל ציפיתי שב- Rock Band 3 אולי כן יהיה משהו כזה. לפי מה שדקל מספר – גם זה לא קרה. וזה קצת מאכזב, זה הכל. 🙂

    איתי – מה שאתה אומר קצת יותר הגיוני, אבל עדיין לא מצדיק DRM בעיני, כמובן.

  10. zipdrive מאת zipdrive:

    מה שמעניין לי בכל הסיפור של סוני הוא שבשום מקום לא ראיתי אנשים ממש מתעצבנים על ההארקרים שפרצו למערכת וגנבו את כל המידע.
    אני מבין ששסוני פישלה גם בתחום אבטחת המידע של המשתמשים וגם בתחום ההסברה\תקשורת, אבל האם זה פשוט כי יותר קל לכעוס על חברה גדולה אשר על אנשי מחשב אנונימיים?

  11. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    כן, קל יותר לכעוס על מישהו שהזהות שלו ידועה ממישהו שהזהות שלו אנונימית, אבל בהחלט ראיתי עצבים מופנים גם כלפי ההאקרים בסיפור הזה. בכל פעם שאנונימוס הוציאו הכחשה ואמרו שזה לא הם, ראיתי המוני תגובות על זה שהם שקרנים, ושמתחת לאידיאלים ה"נעלים" שלהם מסתתרים ילדים קטנים שעושים דברים רק כדי להוכיח שהם יכולים.

  12. zipdrive מאת zipdrive:

    אני בטוח שיש ביניהם גם כאלה וגם כאלה.

  13. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    @איתי: ברור שלקאפקום הייתה "סיבה" לשים DRM. תמיד יש "סיבה" לשים DRM במשחקים. זה לא משנה את העובדה שזה קונספט מעוות, פוגע רק בלקוחות לגיטימיים ובחברות עצמן, ועושה הרבה יותר בעיות ממה שזה פותר. ושלא היה שום מקרה בהיסטוריה שבו DRM כזה קיצוני לא עשה בעיות באיזשהו שלב.

    @zipdrive: ההתנהלות של סוני בסיפור הזה הייתה כל כך גרועה, שהם הצליחו לגרום לכולם לחשוב שהם ה-bad guys, למרות שבבירור הם הקורבן פה.

  14. red מאת red:

    HAWX2 יצא לפני כמעט 7 חודשים לPC, ועדיין לא נפרץ כלל. כנ"ל לגבי סיילנט האנטר 5 בן השנה+ (שיצא עם קראק דפוק שעדיין לא יצא לו PROPER), סטלרס 7 בן השנה וחודשיים (כנ"ל, קראק דפוק ל-1.0 שלא תוקן), ספלינטר סל 3 (יצא קראק רק שנה לאחר שחרורו), וזאת רק רשימה חלקית…
    ההגנות של יובי הרבה פעמים עובדות. השאלה היא אם ההגנות הללו הן גם רווחיות – ואת זה כבר יותר קשה להעריך.

  15. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    יכול להיות שאתה צודק, אבל זה לא באמת סותר שום דבר שאמרתי. האם המשחקים האלה שלא נפרצו באמת מכרו יותר טוב ממשחקים דומים שכן נפרצו? שלא לדבר על זה שפריצה של משחק יכולה אפילו להעלות את המכירות – יש אנשים שמורידים משחקים פרוצים רק כדי לנסות אותם ולהחליט אם לקנות את המשחק. במיוחד אם למשחק אין דמו רשמי (מה שנהיה יותר ויותר נפוץ היום, מסיבה לא ברורה).

  16. red מאת red:

    בגלל זה אמרתי שקשה להעריך. מצד אחד יש אנשים מאוד הגונים (אבל כמה, בכנות?) שקונים אם הם אוהבים את המשחק. מצד שני אני חושב שיש יותר מניאקים שגם אחרי שהורידו, שיחקו ונהנו, לא יטרחו להוציא עוד כמה עשרות דולרים על משחק שכבר יושב להם על ההארדיסק. אז שוב, קשה להעריך את זה, אבל אני לגמרי מבין את יובי ולא חושב שהייתי נוהג אחרת במקומה אם היו לי DRM יעילים שמסוגלים להגן על מוצרים שהשקעתי מיליוני דולרים בפיתוחם.

  17. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    שוב, אני מסכים, אבל השאלה היא לא כמה אנשים לא יקנו את המשחק אחרי שהם הורידו אותו, אלא האם יש כמות משמעותית של אנשים שינסו להוריד את המשחק, יראו שאין לו קראק, ואז יגידו "טוב בסדר, אני אקנה אותו במקום"…

    ועוד שאלה, אגב, היא האם זה הגיוני שהגנה על המוצרים תבוא במחיר של פגיעה בלקוחות. התשובה, אם זה לא ברור, היא לא. גם משיקולים כספיים טהורים: לקוחות שנפגעו מ-DRM גרוע בסיכוי טוב לא ירצו לקנות בעתיד משחקים עם DRM דומה…

  18. red מאת red:

    לרוב, כשאנשים יכולים לגנוב בקלות ובלי מאמץ וכשהם יודעים שאין שום סיכוי שייתפסו, הם יעשו את זה. תמיד יש אנשים הגונים, אבל הם מעטים יחסית. ולא, אני לא יכול לגבות את זה בשום דרך, אבל אני חושב שזה נאיבי לחשוב אחרת.
    לגבי הפגיעה בלקוחות – זאת בעיה, ולדעתי יובי צריכה לשפר את הDRM שלה כדי למזער אותה. אני לא חושב שלהיפטר מDRM לחלוטין זה צעד חכם מבחינת המפיצות.

  19. zipdrive מאת zipdrive:

    כדאי לשאול את CD Projekt איך זה עובד להם לגב The Witcher 2…

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS