E3: Video Games Live

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

Video Games Live - E3 2012 (http://www.8bitfix.com/content/video-games-live-feature-music-journey-skyrim-diablo-iii-earthworm-jim-more-e3-2012-4741/)על קונצרטים כמו Video Games Live שמעתי כבר לפני שנים, אבל אף פעם באמת לא הזדמן לי להיות באחד כזה, ונראה שהמופעים האלה לא כל כך להוטים לבקר בארץ. אבל בערב היום השני של התערוכה (או השלישי אם, כמוני, אתם סופרים גם את היום של מסיבות העיתונאים ואין לכם כוח לקלקל לעצמכם את הספירה באמצע), היתה לי הזדמנות לשנות את זה, כשבאולם מופעים סמוך לאזור התערוכה העלו את Video Games Live.

Video Games Live הוא מופע שהופק ע”י טומי טלריקו וג’ק וול, שניהם מלחיני משחקים עם לא-מעט שמות גדולים בביוגרפיות שלהם. הרעיון שלו הוא להעלות על הבמה, בליווי סימפוניה שלמה (ולעתים קרובות – גם גיטרה חשמלית), מוזיקה מפורסמת ומוצלחת במיוחד מעולם משחקי המחשב והוידאו.

המופע עצמו מורכב מכל מיני חלקים, וקצת פחות מוזיקה ממה שאתם יכולים לצפות. במספר נקודות לאורך המופע עלו על הבמה מספר פעמים בילי מיטשל ווולטר דיי, שאותם אתם מכירים בעיקר אם ראיתם את הסרט King of Kong, וסיפרו שהם החליטו להכין סדרה של קלפי אספנים שמוקדשים למשחקי וידאו וההיסטוריה שלהם, ואז העניקו לכל מיני אנשים מהתעשיה שהיו נוכחים באולם (טים שייפר, למשל) את הקלף שהם ביססו עליהם. סוג של פרס על מפעל חיים, אני מניח. בין לבין גם חולקו כל מיני פרסים והביאו אנשים לשחק Guitar Hero או Space Invaders על הבמה (ותיאמו את המשחק שלהם עם המוזיקה אותה מנגנת התזמורת).

והמוזיקה עצמה? ברובה – מוצלחת במיוחד. היו שם ביצועים נפלאים למוזיקה מסוניק לדורותיו, שתי מחרוזות חליל של לורה אינטראביה שניגנה מוזיקה מסופר מריו וזלדה לדורותיהם, ביצוע יפה ל- Aeris Theme מ- Final Fantasy VII, וגם כמה דברים חדשים יותר: Halo, Journey או מוזיקה מתוך Diablo 3 וההרחבה הבאה של World of Warcraft. על שתי האחרונות ניצח המלחין ראסל בראוור מבליזארד, שגם הסכים לנצח על זה:

הבעיה היחידה היא, כפי שדניס תיאר את זה, שלכל הסיפור היתה קצת תחושה של מופע במתנ”ס. העובדה שכל אנשי התעשיה האלה הם חברים אחד של השני, שיותר מדי מהמופע עובר בדיבורים ביניהם והם כל הזמן נותנים פרסים אחד לשני ומספרים כמה כולם מוצלחים גורמת למשהו בסיפור הזה להרגיש קצת מוזר.

אבל למרות התחושה הזו, עדיין היה מדובר בכשלוש שעות של מוזיקה מצוינת, בביצועים שהיו, ברובם, מוצלחים מאוד. כיף לשמוע ביצועי קונצרט מושקעים למוזיקה אהובה ומוכרת ממשחקים, ואני עדיין אשמח לראות אותם שוב ברגע שהם יגיעו לארץ.

(קרדיט לתמונה)

(כל הסרטונים המקושרים כאן בפוסט הם מתוך המופע הספציפי שהייתי בו במהלך E3)

תגיות:

16 תגובות ל “E3: Video Games Live”

  1. Tamir מאת Tamir:

    סתם שאלה, איך בדיוק הצלחתה להכנס לתערוכה?

  2. עידן זירמן מאת עידן זירמן:

    באמתלה של כתיבה עבור "וואלה" (ואם תסתכל טוב, תוכל לראות כל מיני כתבות שלי מתפרסמות שם בזמן האחרון).

  3. דניאל מאת דניאל:

    שלום גיימפאד גבר הרבה זמן רציתי לומר שאני עוקב אחרי הפוסטים ויש לכם אחלה של בלוג של גיימרים ישראלי.
    רציתי לשאול שאלה רצינית ביום חמישי אני נפגש אם שר התקשורת ויש לי אפשרות להציע לו הצעת חוק שיוכל להגיש אותה לכנסת כמו שהוא עשה תחרות בסלולר וירידה במחירים ככה הוא גם יוכל לדאוג לנו הגיימרים ובמקום לשלם 300 שקל למשחק חדש ומקורי או לשבור את הראש ולחפש זיוף ואז אם כל החסרונות שלו פשוט סוג של לבטל את הפירטיות ובנוסף להוזיל משמעותית את המחרים וגם כך יהיה אפשרות של יותר אפשריות באקסבוקס לייב ובסוני ובגם במחשב אז הצעות לתיקון נוסח ועזרה אתם מוזמנים לפנות לי למייל tedybearkiller@gmail.com או להוסיף תגובה כאן

  4. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    אממ , חבל שהם לא ניגנו שום רצועה מ – EWJ 1 או את שלב הפתיחה של 2…

    באופן אישי, המלחינים האהובים עלי הם אלכסנדר ברנדון (המון משחקים של אפיק עד ל – GoW) והחבורה שמאחורי הפסקול של דה נברהוד (לא חושב שהם הוציאו עוד פסקולים של משחקים האמת – http://en.wikipedia.org/wiki/Imaginarium:_Songs_from_the_Neverhood)

    דניאל – אני חושב שהמצב מאוד השתפר, חנויות הדיסקאונט כמו אייבורי ו – pcgames מייבאות משחקים במחירים דומים לאלו של חו"ל בהתחשב בזה שהן עדיין צריכות לשלם מיסי יבוא מסוימים. למשל, משחקים לאקס בוקס בדרך כלל לא עוברים את ה – 250 ש"ח.

    אין מה לעשות,אתה לא יכול למכור משחק שעולה בחו"ל 60 דולר ב – 150 או 200 ש"ח…

  5. blisf מאת blisf:

    דניאל: אני לא בדיוק הבנתי על מה אתה הולך לדבר עם שר התקשורת. יש מצב שאתה יכול טיפה לתמצת את מה שאתה הולך להגיד?

  6. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    איתי: "החבורה" שמאחורי הפסקול של Neverhood מורכבת מאיש אחד שנקרא Terry Scott Taylor. זה אחד הפסקולים הכי טובים אי פעם, לדעתי האישית, והוא נמצא על הנגן שלי כבר הרבה מאוד שנים (ו-3 נגנים שונים, למעשה).

    באותו עניין: שכחתי לכתוב על זה בזמנו, אבל Epic הוציאו לפני חודש, לכבוד יום הולדת 20 שלהם, אוסף של מוזיקה מכל המשחקים שלהם. זה כולל הרבה Gears ו-Unreal Tournament ושטויות כאלה, אבל גם דברים ממש מוצלחים כמו Jill of the Jungle, Tyrian ו-Jazz Jackrabbit (שאולי מוכר לחלק מהאנשים פה כ"מוזיקת הפתיחה של הגיימפוד").
    אה, וזה לגמרי חינם.
    http://epicgames.com/community/epic-20th-anniversary-commemorative-soundtrack/

  7. דניאל מאת דניאל:

    סבבה אני יתמצת בגלל שיש הרבה פרוצים מייקרוסופט לא רוצה לספק תמיכה מלאה בלייב כך גם סוני וזה בא לידי ביטוי וכך שאין תמיכה כמובן ואין למשל DLC כמו לדוגמא GEOW ועוד מייקרוסופט מאשימה את הפירטיות הרבה אז אם לא יהיה פירטיות יהיה יותר קנייה וגם יהיה תמיכה בקהילה הישראלית ובכך זה בא בכמה דרכים אחד קפציה טכנולוגית משמעות שתיים תחרות בין החנויות ובכך ליצור הוזלה במשחקים ושלוש פיתוח של הקהילה זה שלוש הדברים שבערך אותם אני יגיד ויפרט לשר אם יש עוד משהו שקשור לגיימינג בישראל תגידו כאן ואני יוסיף

  8. דניאל מאת דניאל:

    סבבה אני יתמצת בגלל שיש הרבה פרוצים מייקרוסופט לא רוצה לספק תמיכה מלאה בלייב כך גם סוני וזה בא לידי ביטוי וכך שאין תמיכה כמובן ואין למשל DLC כמו לדוגמא GEOW ועוד מייקרוסופט מאשימה את הפירטיות הרבה אז אם לא יהיה פירטיות יהיה יותר קנייה וגם יהיה תמיכה בקהילה הישראלית ובכך זה בא בכמה דרכים אחד קפציה טכנולוגית משמעות שתיים תחרות בין החנויות ובכך ליצור הוזלה במשחקים ושלוש פיתוח של הקהילה זה שלוש הדברים שבערך אותם אני יגיד ויפרט לשר אם יש עוד משהו שקשור לגיימינג בישראל תגידו כאן ואני יוסיף

  9. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    לסוני יש תמיכה כמעט מלאה באמצעות ישפאר, זה שיש פחות אפשרויות בחנות האירופאית , זו בעיה של כלל היבשת.

    לגבי מיקרוסופט, אף אחד מעולם לא אמר שיש קשר בין חוסר התמיכה לבין הפיראטיות, זה שאין ייבוא רשמי פשוט מאפשר לכמעט כל חנות למכור קונסולות פרוצות בלי חשש…

  10. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    כמו כן, אני תוהה איך פעילות כלשהי של חברי הכנסת תוריד את הפיראטיות. יותר סביר להניח שזה יוביל לאיזושהי פעילות של חסימת אתרים, וזה יהיה נוראי.

  11. blisf מאת blisf:

    כמו שנאמר בעבר ע״י הרבה גורמים (בעיקר וואלב): פיראטיות זאת בעיה של שירות. כנראה ששיפור השירות בארץ יביא לירידת הפיראטיות. אבל גם קיימת מנטילות של פיראטיות בארץ בהרבה יותר מבחו״ל, אז זה יהיה uphill battle

  12. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    כן, ונראה לך שאם הנושא יגיע לכנסת מה שייצא מזה זה שיפור השירות?

  13. blisf מאת blisf:

    זה כבר משהו אחר. הכנסת זה דבר שבור. אבל זה לא אומר שלא צריך לנסות.

  14. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    לא רק הכנסת. אתה חושב שבמדינות אחרות בעולם זה כן עובד סבבה? אתה חושב שיש גוף מחוקק איפשהו שיכול לגרום לחברות משחקי המחשב לספק שירות יותר טוב? שאם הכנסת תתערב במשהו שהוא לא תמריץ כלכלי מסיבי פתאום מיקרוסופט כן תייבא באופן רשמי את האקס-בוקס לארץ? ולאור העובדה שזה הרבה יותר קל והרבה יותר זול, מה נראה לך הסיכוי שזה לא יוביל, במקרה הטוב, לחוקים דרקוניים יותר נגד פיראטיות בסגנון SOPA?

  15. blisf מאת blisf:

    ני לא יודע לגבי מדינות אחרות, אבל אני יודע ששירותים מתקדמים ל xbox ו ל ps3 לא מוצעים בישראל. אני יודע שישראל נחשבת בתור מדינה סוג ב׳ שלא מגיע לה השירותים האלו מסיבה מסוימת, והלקוחות נפגעים מזה. אז צריך לעשות משהו שיתן תמריץ לחברות להשקיע יותר בישראל. ואני לא מכיר שום גוף שיכול לעשות את זה חוץ מהממשלה. אבל זה יכול בהחלט להביא לחוקים סטייל SOPA ואז נצטרך להיכנס בכל הכוח בחבר הכנסת האדיוט שהציע את זה.

  16. zipdrive מאת zipdrive:

    @עידן: אני מניח שאם היית הולך לראות את הקונצרט בסביבה שאינה E3, הייתה לך הרבה פחות הרגשה של "שכונה".

    @blisf: השאלה היא מה היא ה"סיבה המסוימת" הזו. אם היינו יודעים מה היא אולי היינו יכולים לפעול לשנות אותה (מעבר ל"יש מעט מדי אנשים בארץ בכדי שהעבודה תצדיק את עצמה").

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS