אז מה זה Cyberpunk 2077?

עופר שוורץ| חדשות הוספת תגובה

ובכן, בתור התחלה, זה הפרוייקט הנוכחי של CD Projekt. אני אישית לא מאוד אהבתי את The Witcher, בגלל שילוב של דמות ראשית מעצבנת וקרבות משעממים, אבל אי אפשר להכחיש שלפולנים האלה יש הרבה רעיונות מוצלחים וגישות מעניינות לעיצוב משחקים. וכמובן שהם אחראים גם ל-GOG.com, ושם הם בהחלט עושים עבודה מצוינת. עד לא מזמן היו מעט מאוד פרטים קונקרטיים על המשחק הבא שלהם, אבל בשבועיים האחרונים פורסמו כל מיני ראיונות ונחשפו כל מיני דברים (“New shit has come to light”, כמאמר ה-Dude). האמת? נשמע מעניין.

הקונספט בנוי על משחק תפקידים שולחני ישן בשם Cyberpunk 2020, וכמו ב-The Witcher גם כאן הם גייסו את הכותבים המקוריים לעזרתם. זה אומר שזה כנראה יהיה Cyberpunk הארדקור, כמו שלא נראה במחוזותינו מאז דאוס אקס המקורי. מעבר לעולם והתחושה הכללית, גם המכניקה תהיה מבוססת בצורה מאוד חזקה על Cyberpunk 2020. זה אולי נשמע קצת מוזר, עד שנזכרים שמשחקים כמו Baldur’s Gate כבר הוכיחו מזמן שאפשר לבסס משחק וידאו על מכניקות של משחק תפקידים שולחני ושהתוצאה תהיה מאוד מספקת. ואני מניח שכל מה שלמדנו ב-14 השנים האחרונות ישפר את החוויה אפילו יותר.

אה, וזה יהיה Sandbox. המפתחים מסבירים שמאוד חשוב להם שיהיה אפשר לטייל בעולם ולחקור הרבה דברים ומקומות מעניינים, אבל מצד שני מאוד חשובה להם העלילה המרכזית. הפתרון שהם מצאו (שנראה מאוד קשה לביצוע, אבל אם הם יצליחו to pull it off זה יכול להיות מאוד מרשים) הוא שהעולם אכן יהיה פתוח ומלא בדברים לעשות, אבל כל הדברים הצדדיים יתקשרו איכשהו לסיפור המרכזי של המשחק.

זה כל מה שידוע בינתיים, אבל זה בהחלט מספיק כדי לעניין אותי. סייברפאנק הוא ז’אנר מוצלח (למעשה, במקרה אני בדיוק קורא כרגע את Neuromancer, אחד הספרים המגדירים של הז’אנר), ואין מספיק משחקים שעושים אותו באמת טוב. אחד הדברים שכן אהבתי ב-Witcher הוא שאין שם בחירות מוסריות קריקטוריות כמו בהרבה משחקים אחרים, אלא באמת דילמות קשות שאין להן תשובה חד-משמעית, וזה יכול ללכת מצוין בעולם Cyberpunk. ועם כל הטכנולוגיה שזמינה ב-2077, אני מקווה שהקרבות יהיו יותר מעניינים מה”ללחוץ על כפתורים כדי לעבור למצב הנכון כאילו אתה מתפעל איזה טרקטור” של The Witcher.

אין כרגע תאריך יציאה או אפילו הערכה כללית, אבל אפשר לעקוב אחרי עדכונים בבלוג של המשחק.

4 תגובות ל “אז מה זה Cyberpunk 2077?”

  1. פלדה מאת פלדה:

    סייברפאנק זה כל כך שנות השמונים.

  2. רוני מאת רוני:

    מה קורה עם הגיימפוד החדש?

  3. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    בשלבים מתקדמים של עריכה, יעלה ממש עוד כמה שעות.

  4. גיימפאד » מבזקי CES מאת גיימפאד » מבזקי CES:

    […] סודי בטיזר של Cyberpunk 2077, המשחק הבא של CD Projekt, רומז באופן מאוד גס על משהו שהוא די […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS