מבזקי CES

עופר שוורץ| חדשות הוספת תגובה

איכשהו יצא שכבר כמה חודשים בקושי היו חדשות מעניינות. הכרזות קטנות פה ושם, אבל שום דבר גדול באמת, או לפחות לא ריכוז רציני של דברים שאשכרה אפשר לדבר עליהם. כאילו כל הבכירים בתעשייה התאחדו והחליטו: “אוקיי, עוד מעט יש כריסמס, עכשיו זה ה-זמן… לא לעשות כלום!”. זה אפילו הפריע לנו קצת בפודקאסט, כי בכל זאת, כמה כבר אפשר לקשקש על משחקים ששיחקנו בהם? (המווון.)

אבל שבוע שעבר הייתה תערוכת CES בלאס ווגאס, שבה כל חברות הטכנולוגיה הגדולות מציגות פלאי חומרה חדשים כמו טלויזיות OLED תלת-מימד קמורות, מסכי e-ink גמישים, או ראוטר אלחוטי בגודל של אצבע. וכמובן שגם דברים שקשורים למשחקים צצים פה ושם. אז החלטנו, בפרק של “גיימפוד” שהקלטנו היום, לקצר יחסית בבירבורים על משחקים ולהקדיש זמן לכל ההרכזות המעניינות מהשבוע האחרון.

נחשו איך זה עבד.


Razer, החברה שעושה ציוד היקפי מאוד איכותי כבר הרבה שנים, הוציאה טאבלט שמיועד למשחקים. ה-Razer Edge הוא טאבלט לכל דבר, אבל בעזרת אביזרים נלווים מתאימים אפשר להפוך אותו לקונסולה ניידת (ממש גדולה, אבל עדיין ניידת), עם שני קונטרולרים בצדדים; לחבר לו מקלדת ולהפוך אותו לסוג-של-לפטופ; או לחבר אותו למסך גדול וגיימפאד ולהשתמש בו כקונסולה. יש לו חומרה חזקה, מסך 1200×800, והוא מריץ Windows 8 סטנדרטי לגמרי. אפשר לראות אותו בוידאו הזה, מריץ את Civ V, Rift ו-Dishonored, ונראה מאוד מרשים.

המחיר לא נמוך בכלל – 1300 דולר לדגם החזק יותר, בלי אביזרים נלווים בכלל – אבל דאמן, זה מגניב.


Nvidia נכנסת חזק לשוק, והציגה שני דברים מעניינים במיוחד ב-CES. הראשון מביניהם הוא ה-Grid: מחשב-על שמכיל 240 מעבדים גרפיים חזקים במיוחד שהתאחדו לרובוט ענק. מה עושים עם כזה דבר? מה לא! אוקיי, מה Nvidia מתכוונים לעשות עם כזה דבר? ובכן, להיכנס לתחום ה-cloud gaming. זוכרים את OnLive? אז כזה. כנראה שזה עדיין יהיה בעייתי בארץ, כי השרתים רחוקים ויש לאגים, וגם כי לאף אחד לא באמת אכפת מאיתנו, אבל אין ספק שהשרתים האלה נראים כאילו הם יודעים מה הם עושים.


ההכרזה השנייה של Nvidia היא Project SHIELD: קונסולה ניידת מבוססת-אנדרואיד, שמעבר לנתונים הלא-רעים שלה (Tegra 4 שהוכרז ממש עכשיו, מסך 1280×720, סוללה שמחזיקה 5-10 שעות של גיימינג), הייחוד האמיתי שלה הוא שאפשר לחבר אותה למחשב אמיתי ולעשות streaming מה-Big Picture של סטים אל ה-SHEILD. כן, כמו השלט של ה-Wii U, רק עם רזולוציה נורמלית וזמן חיים ארוך יותר מזה של Red Shirt ממוצע.


אה, כן, ויש גם את זה:


ולסיום, עוד כמה הפתעות קטנות מהימים האחרונים, שלא קשורות לחומרה או ל-CES:

  • השחקן של Three Dog מ-Fallout 3 חשף בטוויטר (בכוונה! עם אישור!) שעובדים כרגע על Fallout חדש.
  • מסר סודי בטיזר של Cyberpunk 2077, המשחק הבא של CD Projekt, רומז באופן מאוד גס על משהו שהוא די בוודאות The Witcher 3. מובטחת הכרזה רשמית ב-5 בפברואר.
  • Warner Bros רשמו מיליון וחצי דומיינים של batmanarkham<something>.com. האם באמת נראה בעתיד את Arkham Universe?
  • הנה משהו שנשמע הגיוני לחלוטין: Valvetime חשפו תמונות וקטעי וידאו קצרים מהפיתוח של Half Life 2: Episode 4 (או Return to Ravenholm). שפותח ב-2006-2007. ע”י Arkane (אלה שעשו את Dishonored). ואז בוטל. True story. עכשיו אני לגמרי מוכן להאמין ש-Episode 3 נאכל ע”י חדי-קרן או משהו כזה.

תגיות: , ,

תגובה אחת ל “מבזקי CES”

  1. ויצ' מאת ויצ':

    רייבנהולם נראה ממש טוב, מה נסגר איתם =\

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS