Xbox One: האכזבה

עופר שוורץ| חדשות הוספת תגובה

Xbox One to rule them all

לפני 3 חודשים נפתחה רשמית עונת ההייפ לדור הקונסולות החדש, עם ההכרזה של סוני על ה-PS4. כתבתי אז פוסט ארוך ומפורט על כל הפיצ’רים החדשים ומה מחכה לנו מעבר לפינה. ההיגיון אומר שעכשיו, אחרי האירוע המקביל של מיקרוסופט, אני צריך לעשות את אותו דבר ל-Xbox One.

Fuck that.

ההכרזה של מיקרוסופט הייתה נוראית. לא “פחות מלהיבה”, לא “לא משהו”. פשוט מזעזעת. בתור התחלה, אני מניח שנגמרו השמות המקוריים בעולם? כי אחרת אני לא מבין איך הגיוני שמכריזים על Xbox One בערך חודשיים אחרי שיצא HTC One. אבל אם נחזור לדבר על דברים שבאמת משנים משהו – בעוד שהאירוע של סוני היה בבירור מכוון לגיימרים וממוקד במשחקים, החשיפה של מיקרוסופט הייתה גיבוב של דברים שלא קשורים בשום דרך לחוויית המשחק, לא אמורים לעניין אף אחד שרוצה לקנות קונסולה, וכמובן לא תקפים בכלל מחוץ לארה”ב.

"משחקים? מה זה?" כבר כמה שנים די ברור שמיקרוסופט הולכת בכיוון של “מרכז מדיה” ומתרחקת יותר ויותר מ”קונסולת משחקים”, והמעבר הזה הושלם סופית עם ה-Xbox One. כל הפיצ’רים הגדולים החדשים קשורים להקשבה למוזיקה, צפייה בטלויזיה, צפייה בספורט בטלויזיה, צפייה בטלויזיה עם פקודות קוליות דרך הקינקט, וכמובן מערכת ההפעלה החדשה, שכל כך דאגו להתאים אותה לצפייה בטלויזיה שהיו צריכים לוותר על backward compatibility, למרות שאין שינוי מהותי בארכיטקטורה הבסיסית כמו שהיה ב-PS4. אה, והזכרנו שאפשר לחבר ממיר של כבלים ל-Xbox One ואז – ניחשתם נכון – לצפות בטלויזיה?

החלק האירוני בכל הסיפור הוא שבסופו של דבר האקסבוקס לא באמת משפר את חוויית הצפייה בצורה כל כך משמעותית. הרי רוב הטלויזיות החדשות היום יודעות לגלוש באינטרנט בעצמן ולהתחבר ל-Netflix ו-Hulu ויוטיוב וכל אלה. שלא לדבר על מחשבים, טאבלטים וכו’. אז למה שמישהו יילך ויקנה אקסבוקס במיוחד בשביל זה?

יופי, ועכשיו גם אני נפלתי במלכודת של מיקרוסופט וכתבתי שתי פסקאות שלמות על טלויזיות. בואו נשכח מזה ונדבר על דברים שאשכרה קשורים למשחקים. אבל בפורמט יותר תמציתי מהפוסט של ה-PS4, כי כאמור, fuck that. אני ממורמר מדי כדי להגיד דברים באמת טובים על החידושים האלה, אז אם לא הוספתי שום דבר רע במפורש על פיצ’ר כלשהו, אתם יכולים להניח שאני מרוצה ממנו.

  • החומרה: מעבד 8 ליבות, 8GB זיכרון, 500GB כונן קשיח. ואני מניח שגם כרטיס גרפי כלשהו? לא אמרו על זה כלום. יותר חשוב לדבר על האספקטים המעניינים באמת של החומרה, כמו, אממ, Wi-Fi? נגן בלו-ריי? USB 3.0?
  • בניגוד ל-PS4, לפחות יודעים איך הדבר הזה ייראה. חבל רק שהתשובה היא “כמו מכשיר וידאו משנות ה-80”.
  • גירסה חדשה של הקינקט שמגיעה עם כל Xbox One. כי הקינקט היה כל כך משמעותי עד עכשיו. אה, והוא תמיד מחובר ומקשיב לכם, גם כשהקונסולה כבויה, אז תיזהרו לא להגיד בטעות “Xbox off” בזמן שאתם משחקים. חושבים שאין סיכוי שזה באמת יקרה? ספרו את זה לכל האנשים שצפו בהכרזה בשידור חי ונקטעה להם הצפייה כל פעם שאמרו את המילה “Xbox” (מה שכפי שאתם יכולים לנחש, קרה לא מעט).
  • והג'ויסטיקים החדשים דורשים 25% פחות כוח! ניצלנו! הקונטרולר החדש, ובכן, מאוד דומה לישן. אז החליפו את back ו-start ב-“view” ו-“menu”, שכנראה יעשו את אותו דבר בכל מקרה, והטריגרים יודעים לרטוט. וופטי דו. הם טוענים שיש בדבר הזה “40 שינויים בעיצוב”, אבל במבט יותר קרוב נראה שכמעט כולם מינוריים לחלוטין. מצד שני, כשאני חושב על זה, הקונטרולר הישן היה מעולה, אז למה לא.
  • 15 משחקים אקסקלוסיביים בשנה הראשונה, מתוכם 8 יהיו פרנצ’ייזים חדשים. אוקיי! זה כבר נשמע באמת מעניין, בואו נראה על מה הם מכריזים. אה, FIFA. ו-Forza. ו-Call of Duty. לפחות יש איזה משחק של המפתחים של Alan Wake שכרגע לא יודעים עליו כלום חוץ מזה שיש לו טיזר.
    (ראוי לציין, אגב, שיכול מאוד להיות שמדובר על timed exclusives, כלומר משחקים שיוצאים בהתחלה רק לאקסבוקס אבל אחרי כמה חודשים מגיעים גם לשאר הקונסולות, כמו שקרה כמעט עם כל משחק XBLA שהיה שווה משהו.)
  • הקלטה רציפה של משחקים, עם אפשרות לשמור ו/או לשתף קטע משחק שהרגע קרה. חוץ מזה, משחקים גם יוכלו להציע לכם קטעים ספציפיים של “magic moments”.
  • שירות התאמה חדש למשחקי מולטיפלייר שאמור להתחשב, בנוסף לרמת המשחק, גם ב- “reputation”, מה שבתקווה יוביל לזה שאף אחד לא ישחק עם טרולים שאף אחד לא רוצה לשחק איתם.
  • מערכת achievements דינאמית, שמאפשרת עדכון והוספה של אצ’יבמנטים בלי DLC נפרד, ואלמנט נוסף של “אתגרים” (“challenges”) שהם דברים יותר פשוטים כמו להשלים מסלול כלשהו בזמן נתון.
  • מתישהו בעתיד (קרי: אף פעם) הקונסולה תוכל להריץ חלק מהחישובים בענן. כמו SimCity?
  • אפשר לשחק במשחקים תוך כדי שהם יורדים. כן, ה-PS4 עשה את זה קודם, אבל זה עדיין פיצ’ר חביב.
  • אין יותר הגבלה ל-100 חברים ב-Xbox Live. מיקרוסופט הבינו שזו הגבלה נוראית ומטופשת, והחליטו להוריד את ההגב—סליחה, הם פשוט העלו את זה מ-100 ל-1000. “ההגבלה השרירותית והמיותרת שלנו היא רק *קצת* פחות מגבילה עכשיו!”

אוקיי, חבר’ה, יש לכם עכשיו 3 שבועות לעבוד על העניין הזה ולנסות לגרום לו להישמע באמת מלהיב כשאתם מציגים אותו שוב ב-E3. אולי אם תתנו קצת מידע אמיתי על המשחקים האקסקלוסיביים האלה זה יכול לעזור. או אם תחזרו אחורה בזמן ותוותרו לחלוטין על כל הקטע של הקינקט והטלויזיה. אני בינתיים מחכה ל-PS4.

תגיות: ,

15 תגובות ל “Xbox One: האכזבה”

  1. מתניה מאת מתניה:

    know your meme סיכמו את ההכרזה בצורה יפה מאוד:

    http://knowyourmeme.com/videos/66133-xbox

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני בטח הולך לדבר על זה הרבה יותר בהרחבה בפודקאסט, אבל אני מוכרח לפרוק חלק מה- rant הזה כבר מעכשיו (וכהרגלי, לא היה לי זמן לכתוב על זה פוסט):

    איכשהו, למרות שהיו לי אינספור דוגמאות, אני עדיין מופתע מחדש עד כמה מיקרוסופט מנותקת מהקהל שלה, הצורה שהוא משתמש במוצרים שלה, או בכלל, מהמציאות. הם משום מה חושבים שאנחנו ממש, אבל *ממש* אוהבים לפצל את תשומת הלב שלנו (כי, נו, הדור הצעיר יותר טוב ב- Multitasking), ולכן צריך לעצב ולתכנן את הקונסולה כך שהיא תוכל להריץ "אפליקציות" במקביל למשחק/צפייה בסרט, ולעשות את זה *על אותו המסך*! ווהו! טכנולוגיה!

    אבל מי בכלל רוצה לדבר בשיחת וידאו בסקייפ בזמן שהוא משחק במשחק/רואה סרט? אם אתם רוצים לגלוש באינטרנט תוך כדי, למה שתעשו את זה על אותו מסך? הקשבתי לאיזה פאנל ארכיטקטורה שמייגו'ר נלסון ניהל אחרי מסיבת העיתונאים, והם נדהמים מאיך הם "פתרו" את הבעיה של ה- Matchmaking, כי אתה אף פעם לא יודע מתי חברים שלך יתחברו אז אתה יכול לצפות בסרט תוך כדי. סירייסלי? בשביל הזבל הזה אתם מקצים בכל רגע נתון כמעט 40% מהזיכרון של הקונסולה שלכם? אתם מודעים לעובדה שהעולם השתנה, ושעכשיו יש הרבה מכשירים חכמים עם מסכים בכל בית, אז הפתרון שלכם לזה הוא לנסות לדחוס את התצוגה של כולם בחזרה למסך אחד? אהההה!

    אוקיי, אני בסדר עכשיו. צפו ל- rant-ים נוספים בפרק הקרוב של גיימפוד, שיעלה לרשת בעוד כשבוע. 🙂

    (אגב, חשבתי על זה, והקטע הזה שאתם מדליקים את הקונסולה והיא מיד נכנסת למשחק האחרון ששיחקתם בו באותו המצב שבו כיביתם אותה? זה מגניב דווקא)

  3. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    תקנו אותי אם אני טועה, אבל הפיצ'ר היחיד שיש ב-PS4 שאין ב-Xbox החדש שקשור למשחקים הוא streaming של משחקי PS3 (=לא מלהיב במיוחד עבורי לפחות).

    גם הפעם אני די בטוח שה-Xbox תהיה קונסולה יותר טובה מבחינת התוכנה, הממשק וכו', פשוט כי מיקרוסופט היא חברת תוכנה וסוני היא לא. וגם הפעם ה-Xbox יהיה פופולרי בארה"ב וה-PS4 ביפן. הקרב על שאר העולם יהיה כבר תלוי בדבר החשוב היחידי – למי יצאו משחקים טובים יותר?

  4. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    אגב, עוד לא ברור למה הוא יהיה שימושי, אם בכלל, אבל הקינקט החדש הוא חתיכת טכנולוגיה מגניבה.

  5. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    גם הקינקט הישן היה חתיכת טכנולוגיה מגניבה. כל מה שאמרתי עליו אז תקף גם עכשיו לגבי החדש.
    ההבדל העיקרי ב-PS4 הוא *היחס*. לדוגמה: בעוד שמיקרוסופט מתלהבים שלאקסבוקס החדש יש מולטיטאסקינג וסקייפ ודברים כאלה שלוקחים זיכרון מהמשחקים, סוני לוקחים את כל ה-8 ג'יגה שלהם ומקדישים אותו *רק* למשחקים, והם עוד הלכו אפילו יותר רחוק ועשו זיכרון משותף למעבד ולכרטיס הגרפי, ככה שהמפתחים יכולים להחליט בעצמם איך לחלק את הזיכרון בהתאם לצורך.
    עוד דוגמה: ההכרזה של ה-PS4 כללה משחקים. אמיתיים. שאינם Call of Duty או FIFA.

    אולי מיקרוסופט יותר טובים בעיצוב ממשק, אבל כשהממשק הזה מעוצב בפוקוס של צפייה בטלויזיה וסקייפ ומולטיטאסקינג, זה שהוא ממשק *טוב* לא הולך לעזור לאנשים שרק רוצים קונסולת משחקים.

  6. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    זיירמן: הנה טור מצוין של לי אלכסנדר על העניין הזה.
    http://www.gamasutra.com/view/news/192709/Opinion_Xbox_One_is_a_desperate_prayer_to_stop_time.php

  7. SmAsHbRo מאת SmAsHbRo:

    אני ההיתי חצי מאוכזב מהאירוע כי האמת האקס בוקס לעומת העיצוב ההתחלתי של ה360 נראה יפה מאוד…למרות שהוא נראה כמו ממיר הוט שיש לי בחדר שזה שחור בצורת קופסה.
    קיצר כל מה שחשבתי שהיה קצת טוב מהאירוע(כי התנחמתי בידיעה שיש את E3) גם כן השחיר אחרי הידיעה שאושרה שלא תהייה תמיכה לאחור למשחקי 360….זה עוד ניחה אפשר להבין גם הקונסולות הקודמות עשו את אותו חרא אבל אושר גם זה שלא תהייה תמיכה למשחקי יד שנייה שזה אומר: אתה מקבל דיסק שכבר שוחק בעבר בקונסולה של משתמש אחר ומה שיקרה אתה תצתרך בעצם לשלם על זה כי הם חארות ורוצים את ה60 דולר של המשחק ממך!! ולא אכפת להם שזה שולם בעבר על ידי מישהו אחר שקנה את המשחק, קיצר לא יהיה יותר "ספריית החלפות" או השאלות מחברים כי אתה תצתרך לשלם על זה מחיר מלא.

  8. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    @עופר – כן, הגעתי אליו. 🙂
    @SmAsHbRo – אני ממליץ לחכות לאישור/מידע סופי ממיקרוסופט בנוגע לאיך המערכת הזאת תעבוד לפני שתתחיל להתעצבן ממנה. אם אתה רוצה להתעצבן ממשהו, תתעצבן מזה שתהיה איזושהי דרישה של חיבור לאינטרנט (אם כי גם איך זה יראה מיקרוסופט לא הצהירה באופן סופי).
    @דורון – כן, אין לי ספק שמבחינת התוכנה, כמו ה- Xbox 360 מול ה- PS3, "מערכת ההפעלה" של ה- Xbox תהיה טובה יותר. אבל מהכיוון שאליו דברים הולכים עכשיו, קשה לי להאמין שמיקרוסופט תהיה זו שתנצח בקרב המשחקים. בכל מקרה, אני לא הולך לקנות אף קונסולה לפני שכל אחת מהן תהיה שנה וחצי/שנתיים בשוק. אולי אני אקנה PS3 בסוף השנה במקום. 🙂

  9. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    עידן – "מהכיוון שאליו דברים הולכים עכשיו, קשה לי להאמין שמיקרוסופט תהיה זו שתנצח בקרב המשחקים"
    תלוי על איזה קרב אתה מדבר, ומי קובע את המנצח, אתה או השוק.
    עופר – FIFA ו-Call of Duty הם מה שמוכר. אבל כן, וכבר אמרתי את זה בפודקאסט נדמה לי, סוני מוציאה משחקים מעניינים יותר (עבורי ועבורך לפחות). זה היה ככה בדור הנוכחי, סיכוי טוב שזה יקרה גם הפעם, ולא היה צריך את ההכרזה הזאת בשביל להבין את זה. מיקרוסופט יתגאו בעוד Forza, Halo ו-Gears of War, והמשחקים האלה ימכרו בטירוף, ולנו ימשיך לא להיות אכפת מזה.

    לגבי הקינקט, בא לי לנסות להיות שוב האופטימי, אבל אני לא מצליח לגייס את הכוחות 🙂 בכל אופן, סקייפ ב-1080p בסלון זה דבר שימושי.

  10. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    ברור ש-FIFA ו-Call of Duty מוכרים, אבל כולם כבר יודעים שהם מגיעים והם לא יהיו הדבר שבשבילו אנשים יקנו קונסולה חדשה. אנשים פשוט יקנו אותם לאיזו קונסולה שתהיה להם באותו רגע.

  11. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    עוד משהו. עופר, קבוצת ה"אנשים שרק רוצים קונסולת משחקים" הולכת וקטנה, לדעתי (אם כי היא די רועשת). אנשים (וגם אני, האמת) רוצים מחשב בסלון שיודע להריץ משחקים, לנגן סרטים, להשמיע מוסיקה, ולהפעיל סקייפ. אז אפשר לקנות מחשב. כנראה שיהיה יותר זול לקנות Xbox, מה גם שזה מכשיר שיהיה קל יותר לאנשים פחות טכניים להפעיל.

  12. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    ואתה באמת חושב שה-Xbox One יעשה את זה? כרגע נראה שה-X1 רק יעשה streaming לדברים מ-Netflix וכאלה. ובשביל זה לא צריך אקסבוקס (ובטח ובטח שלא צריך קינקט), מספיק טלויזיה חכמה שיודעת להתחבר לאינטרנט. שזה, כאמור, רוב הטלויזיות היום.

  13. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    אם הוא ידע לנגן mkv (סיכוי נמוך, אבל יכול לקרות!) אז הוא לגמרי יהיה אטרקטיבי במקום מחשב סלון.

  14. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני לא חושב שהוא ינגן mkv. 🙂
    וכן, ברור שהשאלה "מי מנצח בקרב המשחקים" היא סובייקטיבית ותלויה במי ששואל. אני מדבר על נקודת המבט שלי. שהיא די דומה לזו של כל שאר הכותבים בבלוג, עד כמה שאני שם לב.

  15. גיימפאד » גיימפוד, פרק 68: מיקרוסופט אמינות בע"מ מאת גיימפאד » גיימפוד, פרק 68: מיקרוסופט אמינות בע"מ:

    […] חיכינו לו חודשים ארוכים: הסוף של Curiosity! *אהם* כלומר, ההכרזה על ה-Xbox הבא! לכן הקדשנו את רוב הפרק לירידות על השטויות של […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS