May you live in Interesting Times

עידן זיירמן| חדשות הוספת תגובה

אתמול, במצב רוח מרומם אחרי ההופעה של “כוורת”, עשיתי סקירה זריזה של הרשתות החברתיות. זה היה קצת מסובך. כמות האנשים באזור גרמה לכך שכל מה שקיבלתי היה לא יותר מזרזיפי-אינטרנט לטלפון שלי, אבל הודעה בודדת, חסרסת רפרנסים, הצליחה בסופו של דבר להגיע ממרחבי הפייסבוק לטלפון שלי. זו היתה הודעה שהשאיר אביב “IceL” באחת הקבוצות שאני מנהל בפייסבוק. לא היו לה תגובות. היה לה רק “Like” אחד. ההודעה היתה: “דיווחים ראשוניים מ-GB ו-TGS שמיקרוסופט מבטלת את כל תוכנית ה-DRM ב- Xbox One”.

התגובה הראשונית שלי היתה התלהבות מטורפת, ואז הספקן שבי נכנס לפעולה. זה לא יכול להיות. לא הצלחתי להתחבר ל- Giant Bomb, ולא מצאתי לזה שום רפרנס אחר בטוויטר או בפייסבוק. אז זה פיקציה, נכון? נכון?!

ואז זה עלה לאוויר.

Since unveiling our plans for Xbox One, my team and I have heard directly from many of you, read your comments and listened to your feedback. I would like to take the opportunity today to thank you for your assistance in helping us to reshape the future of Xbox One.

You told us how much you loved the flexibility you have today with games delivered on disc. The ability to lend, share, and resell these games at your discretion is of incredible importance to you. Also important to you is the freedom to play offline, for any length of time, anywhere in the world.

So, today I am announcing the following changes to Xbox One and how you can play, share, lend, and resell your games exactly as you do today on Xbox 360. Here is what that means…

אין דרישת חיבור לאינטרנט (מלבד פעם אחת בעת ההדלקה של המכשיר). אתם יכולים לעשות עם המשחקים שלכם מה שאתם רוצים (להעביר לחברים, למכור, להשכיר, מה שבא לכם). אין, ותסלחו לי על הצרפתית, שום הגבלה אזורית מחורבנת על המשחקים של ה- Xbox One. אה, וכל המשחקים שיוצאים לחנויות גם זמינים לקנייה מהיום הראשון מהחנות האונליינית של ה- Xbox One. שני האחרונים הם ממש שיפור של הדרך שבה דברים עבדו ב- Xbox 360. מצד שני, כל זה מגיע במחיר של חלק מאפשרויות שיתוף המשחקים – אם אתם רוצים לשחק מהמכשיר של חבר אתם צריכים לקחת את הדיסק שלכם לחבר. אין אפשרות לשיתוף אונלייני של ספריות משחקים, ואתם חייבים שהדיסק של משחק שאתם משחקים בו יהיה בכונן.

התגובות ברשת כיסו את כל ספקטרום הרגשות האנושיים. אם כי, כיאה לאינטרנט, הם כיסו יותר טוב את הרגשות השליליים. בין האנשים ששמחו, התלהבו, ואמרו שסוף סוף יש להם איזושהי התלבטות בין Xbox One ל- Playstation 4, היו, כמובן, את אנשי ה- “מאוחר מדי”, אנשי ה- “זה לא מספיק”, אנשי השמחה לאיד, האנשים המאוכזבים (“חבל, דווקא רציתי לא להכניס את הדיסקים לכונן ואפשרות לשתף ספריית משחקים עם חברים”) ואלה שצעקו, כנגד כל הגיון, על זה שמיקרוסופט התקפלו ועל כמה שהם פחדנים.

אולי אני לא זוכר טוב. בכל זאת, כבר הגעתי לגיל קשיש למדי. אבל אני לא זוכר אף מקרה שבו חברה כל כך גדולה עשתה פניית פרסה כל כך חזקה חמישה חודשים לפני השקה שמונחים בה מיליארדי דולרים על הכיף. פחדנים? למי שחתם על ההחלטה הסופית צריכים להיות עצבים מפלדה. בזה הרגע הוא גרם לארגון של אלפי אנשים לשנות כיוון, ועל כל קשר עסקי אחד שיש למיקרוסופט שהיה איתם בקשר בנושא ותמך בהם, אני בטוח שיש עוד שלושה שחושבים שהם מטומטמים.

כן, אפשר לקרוא לזה התקפלות. אבל זו לא הדרך הנכונה להסתכל על זה. קיבלנו, בכנות, את מה שקורה באגדות. משהו ששקול לזה שבתגובה לכל הפגנות הצדק החברתי בארץ יאיר לפיד יגיד “ת’כלס, נכון” ויפעל להפלת הממשלה. משהו שמחאת הקוטג’ והפסק-זמן יכלה רק לייחל אליו. משהו שהבלגן מסביב ל- Diablo 3 ו- Sim City לא הצליח באמת לייצר. הציניקנים יגידו שזה לא אנחנו. שצבא ארה”ב הפעיל לחץ. שלמיקרוסופט לא באמת אכפת. אבל למביט מהצד, זאת נראית כמו המחאה הצרכנית הכי מוצלחת אי-פעם. ובלי קשר לאיזו קונסולה אני אחליט לקנות בסוף, זה גורם לי לשמוח ברמות שאני לא יכול לתאר.

מה יקרה הלאה? לא ברור. בדיוק כפי שסוני השתלטה לחלוטין על השיח בזמן E3, מיקרוסופט הצליחה להפנות עכשיו את כל אור הזרקורים אליה. אבל לא משנה עד כמה הם יצאו גיבורים מהסיפור הזה, קשה יהיה להם להסתיר מהשיח את הטענות המוצדקות-בחלקן של אנשי ה- “זה לא מספיק” – את זה שהקינקט צריך להיות מחובר כל הזמן לקונסולה, את חוסר התמיכה שלהם במשחקי אינדי (לא, מיקרוסופט, Minecraft לא נחשב), והחשוב מכל – את ההבדל במחיר. וכמובן, יהיו כל מיני גופים עסקיים גדולים שיתעצבנו על זה – אני בטוח שהרבה חברות הפצה ישבו וחייכו בהנאה כשמיקרוסופט חשפה את האסטרטגיה שלה לדור הבא, ולא כולם ישמחו לשחק איתה שוב.

אבל מיקרוסופט עשתה צעד ראשון, ולא טריוויאלי בכלל, כדי לשקם את התדמית שלה. ואני לא יכול לחשוב על משהו בסדר גודל עסקי דומה שנעשה בעולם משחקי המחשב והוידאו. וזה, ותסלחו לי אם אני חוזר על עצמי, די מדהים. אנחנו חיים בזמנים מעניינים.

תגיות: , ,

9 תגובות ל “May you live in Interesting Times”

  1. ננסק מאת ננסק:

    האמת היא, שאני חושב שיותר מכל מחאה צרכנית – זוהי תגובה לסוני. כי אחרי מה שסוני עשו (שזה, בגדול, כלום – הם פשוט לא עשו DRM), במיקרוסופט החליטו שהם חייבים להשתנות כדי להתמודד עם התחרות.

    אני לא חושב שהמחאה דחפה את מיקרוסופט – אני חושב שסוני דחפו אותם. כן, בתכל'ס אלו צעקות הקהל בעקבות סוני, אבל אילו היו רק צעקות, ולא היה סוני, דבר לא היה משתנה אצל מיקרוסופט.

  2. גיא מאת גיא:

    עכשיו מגיעה ההערה הברורה, מעכשיו זה Xbox 180.

  3. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אסור לפספס את התגובה של ג'ים סטרלינג לעניין:
    http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/7570-Xbox-One-No-DRM-Emergency-Special

  4. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    ושתי האגורות האישיות שלי: נחמד שהצליחו לגרום להם להתחרט, אבל לא. פשוט לא. בתור התחלה, מיקרוסופט הם עדיין האנשים שאמרו "הא הא, לא באמת אכפת לנו מכם, טלויזיה טלויזיה ספורט טלויזיה". אני מעדיף לתמוך בחברה שדוגלת במדיניות של "להיות נחמדים לצרכנים" ולא באחת שמאמצת את המדיניות הזו ברגע האחרון כי basically אין לה ברירה. ומעבר לזה, 100 דולר יותר בשביל הפאקינג קינקט שעוד לא הראו אפילו משחק אחד שבאמת מצדיק אותו? לא תודה.

  5. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    טוב, אין לי הרבה זמן (לונדון, וכאלה), אבל אני לא מסכים. הגישה שמיקרוסופט מוכרת במסיבות עיתונאים היא לא מה שחשוב לי. זה מעצבן ודבילי, אבל זה לא משפיע על המדיניות בשטח. *אולי* משקף אותה, ואתה צריך להיות תמים כדי לחשוב שהקו שמציגים במסיבות עיתונאים זו באמת תוצאה של איזשהו DNA ארגוני ולא של מה שאנשי ה- PR החליטו.

    רוצה לומר: הדבר היחיד שישנה זה המצב של ספריית המשחקים של שתי הקונסולות כשאני אבוא לקנות אחת מהן. כרגע, עושה רושם ששנה אחרי ההשקה, זו של ה- PS4 תהיה מעניינת יותר, בגלל התמיכה במשחקי אינדי. אבל אם הקונסולות יהיו בנקודה שקולה מבחינת ה- DRM, *זה* מה שיקבע מה אני אקנה. לא הבלגן שהיה עכשיו וה- flip של מיקרוסופט.

    אה, ו- 100$ הפרש במחיר זה אולי משהו שמאוד משנה לכל מיני אנשים, אבל בתור מי שקונה קונסולה אחת פעם בכמה שנים טובות, אני יכול להרשות לעצמי לשלם יותר על קונסולה אם יש לה משחקים טובים יותר.

  6. nngnna מאת nngnna:

    רגע מה? לצבא ארצות הברית באמת אכפת שהחיילים שלו יוכלו לשחק בXBOX?

  7. מתי מאת מתי:

    מה שהכי הצחיק אותי זה שיום – יומיים לפני, קליף בלזינסקי הגן בנחישות על המדיניות של האקס בוקס אונו. אחרי יומיים הם פשוט שינו חצי מכל הדרישות שלהם מהצרכנים. מסכן קליף, יצא חומוס

  8. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    מילא קליפי B, אבל מיקרוסופט בעצמם הגינו בחירוף נפש על המדיניות שלהם…

    ננגננה: צבא ארה"ב הוא צבא שכיר ומקצועי. הם מתייחסים לחיילים שלהם ברצינות.

  9. גיימפאד » גיימפוד, פרק 70: סימולציה של חיים משעממים מאת גיימפאד » גיימפוד, פרק 70: סימולציה של חיים משעממים:

    […] של הגיימפוד". הפעם: המהפך הגדול במדיניות ה-DRM של ה-Xbone שזכה לכינוי "Xbox 180" או "Xbox […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS