מהשולחן למחשב, ובחזרה

ערן אבירם| כללי הוספת תגובה

לעיתים קורה ששני אירועים נפרדים, אך דומים להפליא, מתרחשים כמעט באותו הזמן. נראה שישנם רעיונות שפשוט הגיע זמנם, ואז הם נהגים במקומות שונים בבת-אחת; והרי נאמר שמוחות עצומים חושבים באופן דומה, או משהו כזה.

אין לי שום הסבר אחר לכך שהשבוע עלו בו-זמנית שני דיונים שעוסקים בהמרה של משחקי מחשב לשולחניים, ולהיפך. כנראה איפשהו בשחקים, פונג וגייגקס, האלים של משחקי המחשב והתפקידים, נכנסו למיטה ביחד ואז למה העלתי את התמונה המנטלית הזאת מה עושים עכשיו איך גורמים לזה להפסיק.

כולנו אוהבים משחקי מחשב, חלקנו גם אוהבים משחקי תפקידים. לעיתים קורה שנכנסת בנו רוח שטות, ואנחנו מנסים לשלב בין השניים – למשל, להריץ משחק תפקידים מבוסס על X-COM בהשתתפות עידן זיירמן ויותם ברנז. בפרק 50 של פודקאסט משחקי התפקידים שלי, החלטנו לעסוק באופן יותר מקיף בשאלה איך לעזאזל לשעתק את התחושה, האווירה של משחק מחשב מצויין, לסביבת המשחק השולחני. בואנ'ה, העולם של Bioshock Infinite כל כך מגניב, הלוואי שיכולתי להמשיך להסתובב בקולומביה – במשחק תפקידים זה בהחלט אפשרי, הבעיה היא לוודא שהקולומביה שאתה יוצר מסביב לשולחן באמת מזכירה את הקולומביה שאתה זוכר ממשחק המחשב. אז הקלטנו על זה פרק של שעה, בהשתתפות אח שלי, שגם היה מעצב משחקים בחברת Funtactix הישראלית, שזכתה ב-Webby.

But wait, there's more!

כאמור, בצירוף מקרים שיכול היה להיוולד רק ממיטתם המשותפת של שני אלי גיימינג, מגזין גיבורים העלה כתבה שעוסקת בשאלה ההפוכה – למה משחקי תפקידים ממוחשבים מתקשים להעביר את החוויה של משחק שולחני.

למי שאינו מכיר, גיבורים הוא כנס המשחקים השולחניים הישראלי השנתי שמתרחש מדי שנה בפסח, ועד לאחרונה נקרא ביגור. השנה הוא עבר שינוי פנים משמעותי, נפתח לקהל בוגר יותר, גייס אותי בתור איש צוות, והתחיל להעלות מגזין עם שלוש כתבות שבועיות בנושא משחקי תפקידים וסביבם.

אגב, לסקרנים, אני מתכוון להריץ בגיבורים הרפתקה למתחילים על בסיס, כנראה, Bioshock Infinite, אלא אם יתחשק לי נורא לעשות אותה על בסיס Assassin's Creed. או סטאר קונטרול 2, אני מתקשה להחליט. פתוח להצעות נוספות בתגובות!

תגובה אחת ל “מהשולחן למחשב, ובחזרה”

  1. גיימפאד » גיימפוד, פרק 85: ערננינג לייט מאת גיימפאד » גיימפוד, פרק 85: ערננינג לייט:

    […] למשחקי מחשב, אבל ערן יהיה שם! אז זה קצת קשור! וגם פרסמנו פוסט בבלוג שמבהיר אפילו טיפה יותר איך כל הסיפור הזה עלול להיות […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS