2014: סיכום שנה – עופר

עופר שוורץ| סיכום שנה הוספת תגובה

רשימות סוף-השנה כבר הפכו לכזו מסורת ברחבי האינטרנט, שאפילו לצחוק על זה שכל מה שכולם כותבים בתקופה הזו זה עוד ועוד רשימות כבר נהיה נדוש ושחוק. למרבה המזל, לנו יש טריק נוסף בשרוול:

ברוכים הבאים לשבוע הפוסטים הרשמי של גיימפאד! בימים הקרובים, יהיו לנו פוסטים בבלוג! עם טקסט! כל יום! ולא כולם יהיו ביקורות של ארז!

אני נבחרתי באקראי (לטענת זיירמן) להתחיל את הרצף, ואני אפתח את סיכום השנה באופן שלא צריך להפתיע אף אחד שמכיר אותי – בתלונה: כשעברתי על רשימות של משחקים שיצאו השנה כדי לבחור את משחק השנה שלי, שמתי לב שלא היו כמעט משחקים באמת מרשימים. היו כמה משחקים טובים (למשל Broken Age או Wolfenstein), אבל אחרי שבשנתיים האחרונות היו לי רשימות ארוכות של משחקים מעולים ומעניינים להתלהב מהם, השנה זה פחות או יותר הסתכם במשחק אחד. אולי זה בגלל הדור החדש, או כי הרבה משחקים מעניינים נדחו ל-2015. לא יודע. אני בהחלט מקווה שזה רק slump זמני. אז בנימה אופטימית זו, בואו נתחיל!

Dragon Age: Inquisition

עדיין לא כתבתי ביקורת על Inquisition, מהסיבה הפשוטה שאחרי יותר מ-70 שעות משחק, עדיין לא סיימתי אותו. אבל אחרי 70 שעות, אני לא מרגיש צורך למהר לכיוון הסוף, וכן רוצה לעשות את כל הדברים הצדדיים שנשארו, וזה די אומר הכל.

יש כמה בעיות בולטות במשחק הזה, ואני אדבר עליהן בפירוט בביקורת שבהחלט אכתוב בקרוב, אבל יש גם כל כך הרבה דברים שעובדים טוב. הדמויות מצוינות, העלילה מעניינת, הקרבות כיפיים, ויש כמה איזורים שמעוצבים ממש מדהים. ובעיקר – המשחק הזה פשוט מרגיש אפי. במלוא מובן המילה. וזו דרך מצוינת לסגור איתה את השנה.

מוזיקה

מאז ומתמיד הייתה לי חיבה לפסקולים של משחקי וידאו (ובטח כבר שמתם לב לזה ברקע של הגיימפוד או ב-Sunday Morning Shuffle בדף הפייסבוק שלנו). 2014 הייתה השנה שבה גיליתי שזו גם המוזיקה המושלמת לשמוע ברקע תוך כדי עבודה. תחשבו על זה: זו מוזיקה שנכתבה במיוחד כדי להיות ברקע בזמן שאתם עושים משהו אחר שדורש מחשבה וריכוז.

אני חושב שבמהלך השנה הזו שמעתי מאות שעות של מוזיקת משחקים, שהתנגנה לי באוזניות בזמן שתכנתתי, דיבגתי, כתבתי מסמכים, או סתם כשרציתי לחסום איזה רעש משיפוצים במשרד או מהצוות ליד. למעשה, בעת כתיבת שורות אלה ממש מתנגן הפסקול של Velocity 2X מהרמקולים שלי. ומעבר ליתרון הברור שזו מוזיקה כיפית שמזכירה לי משחקים שאהבתי, זה גם ממש עוזר לריכוז.

אז בתור שירות לציבור, הנה קובץ bookmarks שאתם יכולים לייבא לדפדפן שלכם וליצור תיקיית לינקים לפסקולים החביבים עליי. אתם מוזמנים כמובן להציע הצעות נוספות בתגובות.

ועוד דבר קטן: אם כבר מדברים על מוזיקה, אני חייב להזכיר פה את Rocksmith 2014, שאני די בטוח שבזכותו ניגנתי בגיטרה החדשה שלי הרבה הרבה יותר ממה שהיה קורה אחרת, חזרתי לכושר כמו שצריך (אחרי שלא ניגנתי בערך מאז הצבא) וגם למדתי לנגן מלא שירים כיפיים. אני לא יודע איך הוא בשביל ללמוד לנגן, אבל זו בהחלט הדרך הכי טובה ללמוד שירים חדשים, והוא מכיל את כל הכיף של Guitar Hero עם כל הכיף של גיטרה אמיתית, וכבר אמרתי כיף?

כוחו של האינטרנט

כבר ראינו בשנים האחרונות שהאינטרנט מסוגל להוליד כל מיני דברים נפלאים ומוזרים (קיקסטארטר, מישהו?), אבל תראו מה היה לנו השנה: בחור שוודי מוזר עם מיקרופון וערוץ יוטיוב ביסס את עצמו כסלב בסדר גודל עולמי (כולל הופעה ב-South Park!); אליפות של משחק וידאו מילאה איצטדיון ענק והשיגה כמות של צופים שאפילו דברים כמו ה-Super Bowl או הפרק האחרון של Breaking Bad רק יכולים לחלום עליה, ותחרות אחרת חילקה פרסים שגורמים לענפי הספורט הכי גדולים להיראות מסכנים; ובין כל זה, לדעתי הדבר הכי מרשים בכלל היה מיליון ומשהו איש שניסו לשחק בו-זמנית במשחק גיימבוי ישן (ובסוף גם הצליחו!).

ומצד שני, השנה גם ראינו למה האינטרנט מסוגל כשהוא מחליט לפעול נגד אנשים מסוימים. קשה לסכם את 2014 בלי להזכיר את GamerGate, ובעוד שדברים דומים קרו בעבר במדיומים אחרים, כשזה קורה בעידן האינטרנט הרבה יותר קל לפגוע באנשים. להמון אנשים (ובעיקר נשים) בתעשייה נעשה נזק רציני ואפילו בלתי-הפיך, והאינטרנט כמובן גם עושה את כל העניין הרבה יותר פומבי ורחב.

אז לשנת 2015, יותר Twitch Plays Pokemon ופחות Doxxing, כן?

18 תגובות ל “2014: סיכום שנה – עופר”

  1. רון לוינשטיין מאת רון לוינשטיין:

    כמה פסקולים שחסרו לי במיוחד:
    Uncharted 2,heavy rain , destiny, child of light , Mario galaxy , ,morrowind , the last of us, fez , assassin's creed 2, assassin's creed 3 , persona 4 ,כל משחק של bioware מאז knight of the old republic , כל משחקי metal gear solid וכל משחקי halo. אני חושב שכחתי הרבה משחקים אבל אלה עלו לי מיד לראש.

  2. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    האם הקשבת לפסקולים האלה בפני עצמם? נגיד, לפחות לגבי Child of Light ו-Last of Us ודברים של BioWare אני יכול להגיד מניסיון אישי שלמרות שהם עבדו סבבה בתוך המשחק, הם לא מעניינים בנפרד וכשניסיתי להקשיב להם זה היה משעמם לחלוטין.

  3. גיימפאד » 2014: סיכום שנה – דני מאת גיימפאד » 2014: סיכום שנה – דני:

    […] אבל יש מסורות שאי אפשר לוותר עליהן. לכן, אפילו שעופר בפוסט שלו התייחס למשחק האהוב עלי לשנת 2014 – Dragon Age Inquisition, היו לי […]

  4. רון לוינשטיין מאת רון לוינשטיין:

    כן. יש לי אותם. את הנעימה של Fez ושל metal gear solid 2 sons of liberty שמעתי באלבום the greatest video game music בביצוע התזמורת הפילהרמונית של לונדון (הוא ממש טוב) , וממש אהבתי אותם אז שמעתי את כל הsoundtreck של כל משחקי metal gear solid ושל משחקי halo בזמן ההמתנה לצו ראשון.

  5. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אוקיי, אם ככה אני חושב שאנחנו מחפשים דברים שונים בפסקולים, כי כל אלה שיצא לי לשמוע מהרשימה שלך היו לא מעניינים מספיק לטעמי. מה שכן, אני בהחלט אנסה את Mario Galaxy, וגם Persona יכול להיות מעניין.

  6. רון לוינשטיין מאת רון לוינשטיין:

    לא אהבת את הMAIN THEME של Inquisition? הוא היה לדעתי מאוד נחמד , ואפי אבל קצת חוזר על עצמו.

  7. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    לא הקשבתי לפסקול של Inquisition מחוץ למשחק. ה-theme בהחלט נחמד, אבל לא הקשבתי לכל הטראק אלא רק לקטעים קצרים פה ושם, ובכל מקרה טראק אחד טוב זה ממש לא מספיק. תסתכל על הפסקולים ברשימה שלי: כמעט כל קטע בהם מעניין ושונה ונשמע טוב בפני עצמו.

  8. iNDERU מאת iNDERU:

    אני מאוד ממליץ על הערוץ של erock. יש לו גרסאות מטאל למוזיקה ממשחקים, סרטים, סדרות ועוד כל מני דברים.
    https://www.youtube.com/watch?v=lEHIwxGA17Y&index=4&list=PLmPU0LDeGZZ5sBq6lFudsybYc6ZrpuuZ1
    יש בתיאור גם לינק לדף שלו שבו אפשר להוריד mp3 של הכל.

    בנוסף, יש את carbo hydro music שהוזכר ב extra music שבין היתר בנה פסקול 8/16 ביט למשחק בדיוני. הוא גם עושה cover מעולה להרבה פסקולים של משחקים.
    https://www.youtube.com/watch?v=Ik8NaFEH8i0&list=RDIk8NaFEH8i0#t=30

  9. יואב מאת יואב:

    אם כבר פסקולים, אז אני אמליץ גם על Cave Story ועל VVVVVV (אם כי ב-Cave Story אני לא מקשיב לכל הפסקול, סיננתי לי רשימה חלקית של השירים).

  10. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    הממ, מוזר, היה לי את VVVVVV ברשימה פעם, לא יודע לאן הוא נעלם…

  11. iNDERU מאת iNDERU:

    אה כן, אם אתה רוצה להוסיף עוד כמה שירים/גיוון למאגר של Rocksmith 2014, יש אתר בשם custom forge שמכיל מלא שירים שהועלו ע"י משתמשים (כמה אנשים פיענחו את מבנה הקבצים של rocksmith ובנו "עורך שלבים").
    http://customsforge.com/index.php

  12. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    כמובן, כבר הורדתי לא מעט שירים משם. הבעיה היא שהם ממש חלשים בקטע של ה-dynamic difficulty, אז ה-custom DLC הוא טוב רק בשביל שירים קלים יחסית או שירים שאתה כבר יודע לנגן…

  13. גיימפאד » 2014: סיכום שנה – ארז מאת גיימפאד » 2014: סיכום שנה – ארז:

    […] לציין. בהתחלה חשבתי שזה יהיה Dragon Age: Inquisition המצויין, אבל עופר הקדים אותי. אחר כך רציתי לכתוב כאן על Valiant Hearts: The Great War, כנראה המשחק […]

  14. גיימפאד » 2014: סיכום שנה – ארז מאת גיימפאד » 2014: סיכום שנה – ארז:

    […] לציין. בהתחלה חשבתי שזה יהיה Dragon Age: Inquisition המצויין, אבל עופר הקדים אותי. אחר כך רציתי לכתוב כאן על Valiant Hearts: The Great War, כנראה המשחק […]

  15. יוסי מאת יוסי:

    כחובב מוסיקת משחקים, אני מבלה את רוב הזמן בהאזנה לז'אנר שנקרא Epic Music, שזה בדיוק מה שצריך ברקע בשביל להתרכז באיזו משימה מסובכת, או כשרוצים מוטיבציה לעשות משהו (כמו לנקות את הבית). מי שרוצה להכיר, המיקס הזה זו נקודת התחלה טובה:
    https://www.youtube.com/watch?v=WU7SGn0MeP0 – הוא גם מלווה בקטעי וידאו מכל מיני משחקים

  16. גיימפאד » Dragon Age: Inquisition – פנטזיה גנרית להפליא שפשוט עובדת מאת גיימפאד » Dragon Age: Inquisition – פנטזיה גנרית להפליא שפשוט עובדת:

    […] הכלאה חסרת-בושה של וולדמורט וסאורון. ובכל זאת, הוא היה משחק השנה שלי. אז מה הסוד? ובכן, נחתוך ישר לעיקר: הסוד הוא להתמקד […]

  17. גיימפאד » 2015: סיכום שנה – זיירמן מאת גיימפאד » 2015: סיכום שנה – זיירמן:

    […] לי זיכרון מעומעם מזה שבשנת 2014 כל מיני אנשים התלוננו על כך שהיה מדובר בשנה לא-טובה למשחקים, אבל אני […]

  18. גיימפאד » 2015: סיכום שנה – עופר מאת גיימפאד » 2015: סיכום שנה – עופר:

    […] ש-2014 הכילה בעיקר דחיות, אכזבות, ומשחקים שהיו רק "סבבה", התקווה שלי ש-2015 תביא איתה איזון קארמי והמון דברים […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS