תנו כבר לשחק!

עידן זיירמן| פוסט אורח הוספת תגובה

ארז רונן, מהבלוג "בלוג זה לחלשים" (וגם כתב בויגיימס לשעבר, וכאלה) התעצבן מהפלייסטיישן 3 שלו, בגלל סיבות די דומות לאלה שבגללן אני מתעצבן מ- Steam. אז הוא כתב פוסט אורח. והנה הוא:

שמונה בערב, אחרי יום עבודה מפרך. והדבר הכי גדול שבא לי לעשות זה לשחק קצת LittleBigPlanet. אחרי כמה ימים רצופים עם Fable II (שהוא משחק מגניב לאללה, ומומלץ לכל מי שאי פעם חשב שהוא מחבב משחקי וידאו), בהם לא התעדכנתי בכלל בשלבים החדשים שעלו לרשת רק כדי לספק לאיש השק שלי דקות של הנאה ילדותית ובלתי מתפשרת, החלטתי שזהו, הגיע הזמן.

בקר ה-Playstation 3 שלי העלה קצת אבק אחרי משהו כמו שבוע נטול אקשן. לא נורא. ביפ על הכפתור המרכזי בשלט, העברת המסך ליציאת ה-HDMI, והנה, ליטלביג כבר ממש מעבר לפינה, קורץ לי, פלטפורמה אסקפיסטית לסיים איתה את היום לפני הנפילה הבלתי נמנעת למיטה.

ואז זה מגיע. ההודעה הארורה. "הפלייסטיישן צריך להוריד עדכון תוכנה." עצבים. למה? למה הוא צריך להוריד? למה הוא לא יכול לתת לי לשחק בשקט?

נכון, אני יודע, עדכוני תוכנה זה משהו סטנדרטי בעולם של היום. גם האקסבוקס מתעדכן, וגם האייפון שלי מדי פעם דורש שאוריד עדכון – אבל הפלייסטיישן הזה עובר כל גבול. אני אומנם לא משתמש בו על בסיס קבוע, אבל פעם בשבוע, מקסימום שבועיים, אני מדליק אותו – וכל פעם, *כל פעם*, הוא רוצה שאוריד איזה עדכון. לא קרה לי במשך החודשיים האחרונים שפשוט הדלקתי את הקונסולה והתחלתי לשחק בה. באקסבוקס העדכונים הרבה פחות תכופים, שלא לדבר על האייפון הסורר.

עוד בעיה היא האיטיות המרגיזה לפעמים של השרתים של סוני. נכון, אולי זו אשמתי שנרשמתי כאמריקני, ואולי השרתים האירופאים מהירים יותר – אבל אין שום סיבה, שום סיבה, שעדכון תוכנה כזה, שהכרחי כדי שאוכל להתחבר לרשת ה-PSN ולהתחיל לשחק, יקח את החצי שעה פלוס שהוא לוקח – אפילו אם מדובר בכמה מגות בודדות של מידע. שוב, אם להשוות לאקסבוקס, גם שם אני רשום כאמריקני, אין מה להשוות בכלל: עדכונים של מיקרוסופט יורדים תוך מקסימום שלוש דקות. סוני לוקח את הזמן, מוריד ומוריד ומוריד, ואז אחר כך גם צריך להתקין, וריסט, ו… אוף כבר.

אם נוסיף לעניין גם את הקטע הזה של התקנת משחקים על הדיסק הקשיח, משהו שהקונסולה של סוני עושה על בסיס די קבוע, מגיעים לסוג של עולם בלתי נסבל. אם הייתי רוצה מכונה שאפשר להתחיל לשחק בה רק שעה וחצי אחרי שמדליקים אותה הייתי קונה מחשב אישי ומתקין עליו ויסטה. לא עשיתי את זה. קונסולה צריכה לספק מענה מיידי לצרכי הגיימינג. משחק כמו ליטלביגפלנט, שחלק מהאפיל שלו הוא שאפשר לשחק בו במנות קטנות כל פעם, הופך ללא רלוונטי כשצריך לתכנן את המשחק בו חצי ערב קדימה, כדי לתת לקונסולה להתכונן בשבילו.

שמונה וחצי בערב. העדכון בערך ב-50%. זה השלב בו צריך להחליט – האם להמשיך להמתין בסבלנות, להסתכל על בר ההתקדמות מתקדם לאט לאט, או שפשוט להעביר לכניסה אחרת בטלוויזיה, ולהמשיך קצת את Fallout 3, או את World of Goo. אולי אפילו לחבר את המחשב ולראות את הפרק החדש של הישרדות. מה שלא אבחר לעשות – דבר אחד בטוח: בקרב על הטלוויזיה שלי, הערב, כמו כל ערב, סוני הפסידה.

תגובה אחת ל “תנו כבר לשחק!”

  1. play-asia.co.il מאת play-asia.co.il:

    אין מה להגיד, צודק. אחרי שאישתי קנתה לי PS3, ו"נרגעתי" (עכשיו שיש לי את כל 3 הקונסולות) אני עדיין מוצא את עצמי משחק בעיקר ב XBOX360
    ו Fabel II למרות הבעיות שלו, הוא אחלה משחק.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS