יומן משחק XCOM 2, פרק 4: First Blood

עידן זיירמן| יומן משחק הוספת תגובה

רוצים לקרוא את הפרקים הקודמים ולהבין מה קורה כאן? לחצו כאן! לא רוצים לקרוא את הפרקים הקודמים ולהבין מה קורה כאן? אז בקצרה – XCOM 2, נו. מישהו הולך למות פה היום. ברצינות.

29/3/2035, Operation Dawn Giant

מבצע Dawn Giant, הצוות אני לא רוצה באמת לעשות האקינג למחשב הזה באמצע קהיר. קודם כל, כי ראיתי כרגע את "אקס-מן: אפוקליפסה", וקהיר מקושרת אצלי עכשיו לסרטי סופר-הירוז ממוצעים שארוכים בשעה יותר ממה שהם צריכים להיות. וחוץ מזה, כי המשימה הזאת מבטלת לי את ה- Dark Event שפחות מטריד אותי, ונותנת לי מדען – שזה אמנם שימושי, אבל פחות מעניין אותי. אבל זו המשימה היחידה ש- XCOM 2 מציע לי. אז זאת המשימה שאני אעשה.

אבל מצד שני – חידוש! יש לי מקום לחמשה חיילים בצוות. אז בנוסף לשקד זיירמן ה- Specialist-ית, מקס ויגדרוביץ' הריינג'ר, ויותם נוי ואדם זיירה הצלפים – אני לוקח בחור חדש! גיא "בבקשה אל תיקח אותי למשימות" ביטון! רימונאי!

אני מעלה את כולם על המטוס, והמטוס ממריא. ואז המטוס נוחת בחזרה, ואנחנו מחפשים ברחבי הבסיס את גיא ביטון עד שאנחנו מוצאים אותו מתחבא בשירותים. אז אנחנו גוררים אותו בכוח למטוס, אבל הוא בורח. ואז אנחנו מחפשים אותו שוב ברחבי הבסיס. אנחנו מוצאים אותו מתחבא בארונית של חומרי הניקוי משחק עם עצמו Hearthstone וצועק ש"אבל אני לא רוצה למות! אני לא רוצה למות!!!"

כולם פה נמושות, תאמינו לי. הרי ברור שאין לגיא סיכוי למות במשימה הזאת. לשקד, לעומת זאת…

f!@#!@#ing turrets אנחנו מגיעים לשטח. לגלות על תחילת המשימה שבאמצע המפה יש שני Turret-ים זה לא תענוג גדול. לגלות ששתי קבוצות האויבים שנמצאות על המפה הזאת מסיירות סביבם בצורה כזאת שאם אני אפעיל אחת אני כנראה אפעיל את כולם – זה אפילו פחות נחמד.

כצפוי, אומץ הלב של גיא הוא לא אחת התכונות החזקות שלו, וברגע שהוא גילה את ה- Setup האכזרי שהתחלנו איתו את המשימה הוא פשוט התקפל בפינה ופרץ בבכי. למזלי, חלק מלהיות מפקד טוב זה לדעת מה מניע את הפקודים שלך (״אם תזיז את התחת שלך לגג של הבניין הקרוב, אני לא אשתמש בך בתור בשר תותחים במשימה הזו!״), וכך הצלחתי לגרום לו לטפס לגג ביחד עם כולם, ולירות רימון על אחת מהקבוצות שמפטרלות בשלב כך שהוא גם יפגע ב- Turret אחד.

כמה דקות מאוחר יותר נשארתי רק עם Lancer אחד (שפספס את יותם במהלך התור שלו), והייתי מוכן לחשוף את הקבוצה השניה של החייזרים שאיכשהו לא הופעלה כתוצאה מכל הסיפור הזה. היה שם בסך הכל Lancer אחד וסקטויד אחד. שטויות, לא?

לא.

There is no Max, there is only Zuul כי הסקטויד השתלט מוחית על מקס.

הנה פריט מידע שאיכשהו לא עלה בכל המשחקים שלי עד עכשיו אבל במשחק הזה למדתי אותו מאוד מהר: אם חייזר משתלט על חייל שלי בזמן שהחייל ב- Overwatch, ה- Overwatch ממשיך גם לתוך התור *שלי*, והחייל שנמצא תחת שליטה מוחית ירה על החברים שלו. שקד גילתה את זה, כשהיא ניסתה להתקרב לסקטויד. וזה כאב, או-הו, כמה שזה כאב. אבל היא לא מתה. ואז קיבלתי הודעה שמגיעות תגבורות.

שקד פספסה את הסקטויד. אדם פספס את הסקטויד. יותם פגע בו, אבל לא הצליח להרוג אותו. נשאר לי רק את גיא, שאין שום דבר בארסנל שלו שמסוגל לחסל את הסקטויד באופן ודאי. אבל יש לו Frost Bomb. הבעיה היא שאני לא יודע אם Frost Bomb מוריד שליטה מוחית או לא.

אחרי התלבטות ביני לבין עצמי במשך יותר מדי זמן, החלטתי ללכת על זה. הלב שלי דפק כמו משוגע בזמן שזרקתי את ה- Frost Bomb על הסקטויד…
וגיליתי שזה עבד.

זה עבד!

זה עבד!!!!

f@!#@!#!@ing sectoids מקס, יותם ואדם עלו בדרגה. שקד לא סתם נפצעה, אלא נפצעה בצורה קשה (בטח היה גלוטן בכדורים האלה או משהו) ועברה לסטטוס Shaken. החיילת הלומת-הקרב הראשונה שלנו! כל הכבוד!

קצת אחרי החזרה לבסיס אני מסיים את הבנייה של ה- Advanced Warfare Center, וגם מקבל שדר שיכול להפעיל את המשימה המיוחדת של ה- DLC של ה- Alien Rulers, אבל אני עדיין לא מוכן נפשית להתמודד איתה. אני בעיקר משתמש ב- AWC בשביל לרפא קצת את שקד.

אני מוטרד מההתנהגות של מקס. אמנם השליטה המוחית של הסקטויד עליו הוסרה, אבל הוא עדיין מלחשש בג׳יבריש ומתנהג… מוזר.

אבל נו, אני לא יכול להרשות לעצמי לדאוג בנוגע לדברים האלה. זה חודש חדש! ועם חודש חדש, באה אחריות חדשה (מה?) ומשימה חדשה! Supply Raid! אני אוהב את המשימות האלה, כי אין לי בהן הגבלת זמן! אחלו לי בהצלחה!

5/4/2035, Operation Jagged Heart

Meet the Boris משימת Supply Raid! זה יהיה קלי קלות! רק שאין לי Specialist כי שקד פצועה, אז אני לוקח Specialist טירון בשם בוריס אוליאנסקי.

חוץ מזה, אני צריך רימונאי. אבל גיא ביטון שוב מתחבא בארון איפשהו, מפחד שאני אקח אותו למשימה ואז ימות. לאחר 38 שעות של חיפושים שבמהלכם חיפשנו בכל מקום אפשרי (מסתבר שהוא התחפש לעציץ בחדר אוכל. מביך), נאלצתי להגיד שלעזאזל עם זה, אני אקח את הרימונאי המנוסה יותר, עידן דקל.

מלבדם, לקחתי למשימה את שני הצלפים, יותם נוי ואדם זיירה, ואת הריינג׳ר (״אני? אני לגמרי בסדר! בכלל לא שומע קולות שלוחשים לי ƒâ€šÃ‚ כל מיני דברים מוזרים בשפות חייזריות!״) מקס ויגדרוביץ׳. ואז הגעתי לשדה הקרב.

רימון! הנה הבעיה – הרבה זמן לא פיקדתי על חיילים ב- XCOM 2 (בין המשימה הקודמת לנוכחית עבר איזה חודש בערך בעולם האמיתי). נכון, עילוי אסטרטגי כמוני לא צריך לתת לזה להפריע לו, אבל בכל זאת, הרגשתי קצת חלוד. קצת עייף. לא אכלתי ארוחת ערב מספיק גדולה. הכלב אכל לי את שיעורי הבית.

הבעיות התחילו כשעידן דקל בטעות עלה באש. אתם יודעים, בקטנה כזה. קורה לפעמים שלא שמים לב, ואתם קצת עולים באש. מילא. היה לי את בוריס. לבוריס, בתור מי שיגדל להיות Support רפואי, היה Medkit. סבבה. אני יכול לרפא את דקל, נכון? אבל כשאדם נפגע ע״י חייל Advent, היתה לי החלטה איומה לבצע: לרפא אותו שפצוע מאוד, או לרפא את דקל שפצוע קצת אבל מאבד קצת בריאות בכל תור. החלטתי לרפא את אדם. וההחלטה הזאת תרדוף אותי בסיוטים שלי לנצח. כלומר, זה מה שהיא היתה עושה אם היה לי מצפון. בפועל, זאת נראתה כמו ההחלטה החכמה באותו הרגע.

f!@#!!@#ing advent officers ואז ה- Advent Officer המחורבן ההוא הפשיר יותר מהר ממה שחשבתי שהוא יפשיר. וירה בעידן דקל. בלי שהיה לו מחסה. וכל זה בשביל מוד חסר ערך לנשק (Stock ברמה הכי הבסיסית – אולי לא *מאוד* חסר ערך, אבל קרוב לזה).

צעקתי בפאניקה. הרבצתי למסך. בכיתי קצת. אבל זה לא משנה. עידן דקל, הרימונאי המהולל, נהרג. הקורבן הראשון של המלחמה שלי נגד החייזרים.

גיא ביטון היה שבור כשסיפרנו לו את החדשות.

-״אוי ואבוי, זה נוראי!״
-״נכון? אם לא היית מתחבא וגורם לכך שניקח את עידן דקל למשימה, זה לא היה קורה. בטח המצפון שלך מכביד עליך עכשיו״
-״לא, מה יש לכם. זה אומר שצדקתי! אם הייתי מגיע למשימה הזאת *אני* הייתי נהרג!״
-״…״
-״ועכשיו אני הרימונאי היחיד שלכם! זה אומר שאתם הולכים לקחת אותי לכל משימה!״
-״…״
-״אני לא רוצה למות! אני לא רוצה למות! אההההה!״

ובנקודה הזו, גיא ברח בצרחות למחבוא העציץ שלו.

RIP Idan Dekel :-( ״תקשיבו לי טוב,״ פקדתי על החיילים שלי, ״אני רוצה שתמצאו אותו ותקשרו אותו ל- Skyranger. בעירום, אם צריך. ואנחנו צריכים להתחיל לאמן רימונאים חדשים. אם תוחלת החיים שלו הולכת להיות קצרה כמו שהוא חושב שהיא הולכת להיות, אנחנו חייבים שיהיה לנו ביטוח״

החיילים הנהנו בהסכמה. אחדים מהם כבר רצו לסרוק את כל העציצים בבסיס, אבל אחד מהם השתהה מאחור, הסתובב אלי ושאל ״אבל המפקד, למה בעירום?״

״כי זה מצחיק יותר״

״אה. מובן המפקד.״

בינתיים, במקום אחר בבסיס, הצלחתי לחקור ולייצר כמה כלי נשק חזקים יותר. קצת חדשות טובות, לשם שינוי. זה אולי אומר שבעוד שבועיים, כשהחייזרים יתקפו עוד בסיס של המחתרת, לא כל החיילים שלי ימותו מוות מזעזע.

אבל אלה דאגות של מפקד XCOM של העתיד. בינתיים, מסתבר שהמועצה שולחת אותי לחלץ מהנדס נוסף שאמור לעבוד בשביל XCOM. שיהיה לכולנו בהצלחה.

(בשולי החדשות – בוריס זכה לקידום, קיבלתי Supply Drop חדש, וחוק חדש אוסר על הכנסת עציצים לאוונג׳ר)

וכעת – למי שרוצה לראות את זה קורה בתנועה ולא רק לשמוע דיווחים – סרטונים!

Working XCOM 2 Gamers הוא משחק שמתנהל בשיתוף קבוצת Working Gamers בפייסבוק. אתם יכולים לקרוא את כל העדכונים שנכתבו במסגרתו בקבוצה המדוברת, או פה בבלוג.

תגובה אחת ל “יומן משחק XCOM 2, פרק 4: First Blood”

  1. גיימפאד » יומן משחק XCOM 2, פרק 5: Rise of the Machines מאת גיימפאד » יומן משחק XCOM 2, פרק 5: Rise of the Machines:

    […] וכואבים את מותו של עידן דקל (לעוד פירוט, קראו את הפרק הקודם), יצאנו למשימה נוספת – חילוץ של מהנדס מהעיר קאנו […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS