ביקורת: Just Cause 3: Air, Land and Sea Expansion Pass

עידן דקל| ביקורת הוספת תגובה

Just Cause 3 הוא משחק טוב. זה נכון ש-Avalanche Studios נגסו קצת יותר ממה שיכלו לבלוע, והוציאו משחק עם עלילה באופי ובעובי של קרטון, זמני טעינה ארוכים וסביבות הומוגניות מדי (בטח ביחס למה שהיה למשחק הקודם בסדרה להציע), ולכן מצטרף אליו זכרון של טעם לוואי לא נעים. אבל גם אם לוקחים את כל זה בחשבון, המאזניים עדיין ייטו לטובתו. בעיקר בזכות כל מה שנוגע לתחושת חופש בעולם פתוח ואורגיית הרס, איתם Avalanche פגעו בול במטרה.
לפני כמה שבועות יצאה חבילת ההרחבה האחרונה מבין השלוש שמרכיבות את ה-Air, Land and Sea expansion pass, אז כשהיתה לי את ההזדמנות לחזור למדיצ'י, יריתי עליה מיד grappling hook והכנסתי ל-PS4 שלי. טוב, מה שבאמת עשיתי זה לעשות העתק+הדבק לקוד שקיבלתי במייל, אבל מטאפורית אני לגמרי עשיתי את זה עם Grappling hook.

Sky Fortress

העדכון העיקרי ש-Sky Fortress מביא איתו הוא שדרוג משמעותי ל-Wingsuit של ריקו, שמהווה צעד חשוב בדרכו של ריקו להיות גיבור-על – ריקו זוכה ב-Jetpack! אבל לפני כן, עלילה:

אחרי שסיים להציל את מדיצ'י מאימתו של הדירטטור די-ראוולו, ריקו רודריגז לא מספיק לנוח ולו על זר דפנה אחד, לפני שהוא מקבל דיווחים על ארגון חדש שמאיים על השלווה במדינת האיים הקטנה שלו – eDEN Corporation.

כמה קילומטרים מעל האי, צצה לה ה-Eden Airship, שנראה שנבנתה לפי התוכניות של S.H.I.E.L.D ל-Helicarrier של הנוקמים. בניצוחה של המנכ"לית שמזדהה רק כ-Eden (לא יודע, אתם מרגישים איזה מוטיב חוזר פה?), הארגון מתכנן תוכניות זדוניות, וכל העסק הזה לא בא בטוב לריקו.

נכון שאתם מרגישים שהיה לכם חשוב לדעת את זה? אז בחזרה לנושאים המעניינים – ה-Jetpack (באופן רשמי מתייחסים אליו כאל Bavarium-powered wingsuit, אבל כולנו יודעים שזה Jetpack) הוא תוספת מושלמת לארסנל המתפתח של ריקו. הוא מאפשר לו להמריא בלי שיצטרך לתפוס תאוצה, ולהאיץ כשהוא באוויר. בנוסף, ככה על הדרך, ה-Jetpack כולל גם מכונת ירייה ומשגר טילים עם אספקה אינסופית של תחמושת. כבונוס נוסף, הוא מאפשר נחיתות הרבה יותר רכות, אבל הי – מי צריך לנחות כשיש לו Jetpack?

העסק הזה משנה לא מעט מהאופי של המשחק. הוא מנטרל, דה-פקטו, את הצורך במסוקים לתקיפות אוויריות; הוא אומר שמתי שבא לכם אתם יכולים להמריא ולצאת למתקפה אווירית, בלי לדאוג לענייני תחמושת, והוא גם מאפשר לכם להתחמק מטילי אנטי-אוויר, ולהשאר במוד טיסה לתקופות ארוכות בהרבה.

כל המשימות של חבילת ההרחבה הזאת מתרחשות על גבי ה-Sky Fortress, ומנצלות לא רע את החליפה החדשה. חוץ מהאחרונה, שמתרחשת בתוך ה-Sky Fortress, איפה שאי אפשר ממש לרחף לשום מקום.

Just Cause 3: Sky Fortress

Just Cause 3: Sky Fortress

מבחינת תוכן, החבילה מספקת בערך שלוש משימות ושתי "פרובינציות" (שני החלקים של הספינה) לכבוש. יש אויבים חדשים – בעיקר סוגים שונים של Drones מרחפים, ויש גם ארבעה אתגרים חדשים שמתמקדים בחליפה החדשה. ניקוד גבוה בהם פותח כמה שדרוגים נחמדים לחליפה, כמו העלאת כמות הדלק או קיצור ה-Cooldown של משגר הטילים. חוץ מזה, אם אתם מאלה שחייבים שיהיה להם ניקוד גבוה יותר מלחברים שלהם, עצם קיום ה-Sky Fortress יכול מאוד לעזור לכם עם כמה מה-Feats במשחק, ספציפית אלה שמתמקדים בזריקת אויבים למרחק, או זמני שימוש ב-Wingsuit.

בסופו של דבר יש כאן 3-4 שעות של תוכן נוסף. מאוד סולידי לחבילת הרחבה, נראה לי. מה שכן, אם עוד לא סיימתם את המשחק, ה-Jetpack מאוד יעילה במשחק הבסיס, כדי לנוע מהר על האי, לכבוש בסיסים או יישובים ולזרוע עוד קצת הרס.

 

Mech Land Assault

חבילת ההרחבה השנייה מתמקדת בלהפוך את היקום של Just Cause למופרך יותר, כשהיא מכניסה mechs (מכים? מקות? יש לזה מונח מקובל?) לעולם המשחק.

אם כי, בתכל'ס לא מדובר פה באמת ב-mechs, כי יש להם גלגלים במקום רגליים. והפרסומים אמנם מבטיחים שני סוגים של mechs, אבל ההבדל היחיד ביניהם הוא בסוג הנשק המשני שלהם.

יש איזו עלילה שדוחפת לכאורה את החבילה (למתעניינים: קצת מצפון למדיצ'י התגלה פתאום אי חדש שאף אחד לא שמע עליו לפני כן. קוראים לו לקרימה, יש בו לא מעט מתקני מחקר ובסיסים שהיו במקור של eDen, אבל ה-Black Hand, שהוא ארגון של שכירי חרב שפגשנו לאיזו שניה במשחק הבסיס, השתלטו עליהם. יש להם, כרגיל, איזו תוכנית השתלטות על מדיצ'י, וזה, כרגיל, לא מתאים לריקו), אבל מאחר שנראה שגם למפתחים לא אכפת ממנה (יש בסה"כ שתי משימות עלילתיות – זו שמביאה אותך לאי, וזו שמוציאה אותך ממנו) אין סיבה להשחית עליה עוד מילים.

במשימה הראשונה תתוודעו ל-mechs שעל שמם נקראת חבילת ההרחבה. ה-mechs של Just Cause הן לא מפלצות ענקיות שהולכות על שתיים וזורעות הרס וחורבן, אלא מפלצות בינוניות שנוסעות על גלגלים וזורעות הרס וחורבן. הם גם הרבה יותר זריזים ואתלטיים משהייתי מצפה.

כל mech שכזה מגיע עם שני כלי נשק – אחד בכל זרוע – בצד ימין נשק תקיפה סטנדרטי, ובצד שמאל ה-Gravity Gun של גורדון פרימן מ-Half Life 2. כאן קוראים לו GRIP, שהן ראשי תיבות של Gravitational Remote Influence Projector, אבל זה Gravity Gun. אפשר להשתמש בו בשביל לגרור אליכם אלמנטים מהעולם – ארגזים, בלוני גז, חיילים, מכוניות או הליקופטרים, ואז לזרוק אותם על מי או מה שבא לכם, או פשוט ליצור גל הלם שכבר יהרוס לבד כל מה שהיה לו את המזל הרע לעמוד לפניכם.

את הזמן בין שתי המשימות המדוברות, תתבקשו להעביר בשחרור ארבע הפרובינציות של האי.

Just Cause 3: Mech Land Assault

Just Cause 3: Mech Land Assault

החבילה הזאת מביאה איתה 2-3 שעות של תוכן. אם בא לכם להשתעשע עם ההשתלטות על הבסיסים השונים, או לקבל את הניקוד המקסימלי בשני האתגרים החדשים, אתם יכולים גם למתוח את הזמן עוד יותר. אם עוד לא נמאס לכם מ-mechs, אחרי שתשלימו את המשימה האחרונה תוכלו להזמין אותם ב-Rebel Drops, לעוד חגיגות של הרס במדיצ'י עצמה.

 

Bavarium Sea Heist

אחרי אוויר ואדמה, החבילה האחרונה בסדרה מתמקדת בפעילות בים.

סיפור הרקע שלה כולל את ה-Stingray, בסיס בו פותחה מכונת שליטה על מזג אוויר שנבנה כמה קילומטרים ממדיצ'י. לפני 20 שנה הוא נבלע בים, ופתאום צץ מחדש, בגלל, אהם, סיבות. מה שמושך את ריקו אליו היא ההבטחה שאם יעזור לאניקה וטום ממשחק הבסיס לשדוד את מלאי הבוואריום שלה, הוא יזכה ברובה הברקים שפותח במעבדות של ה-Stingray.

על ההתחלה תקבלו שליטה על ה-Loochador, שהיא כלי הרכב הימי הלא-מעפן הראשון (והיחיד) במשחק. זו סירה מהירה עם מקלע וטילים מתבייתים, והיא בהחלט עוזרת להוריד את מפלס הסבל והתסכול שהם בד"כ מנת חלקם של הקטעים הימיים במשחק. לא להעלים לגמרי – שיט ימי הוא עדיין נקודת החולשה העיקרית של המשחק – אבל לצמצם.

בדומה לחבילה הקודמת, BSH מורכבת ברובה ממשימה אחת גדולה. אחרי שתשחררו את האסדות שמסביב ל-Stingray (בין אם בעזרת ה-Loochador, או בכל דרך אחרת שתבוא לכם), תיפתח לכם האפשרות להכנס לבסיס ולהפריט את מלאי הבוואריום שלו לעצמכם.

המשימה עצמה לא מלהיבה, ומאוד סטנדרטית בגבולות Just Cause 3 – יש כמה חיילים להרוג, וכמה גנרטורים להשמיד. לפחות בסופה יש לכם את האופציה ליהנות קצת עם רובה הברקים החדש שלכם.

אה, כן, רובה הברקים. כמו מיולניר, הפטיש של ת'ור, הוא מזמן ברקים מהשמיים. אבל בניגוד למיולניר, אתה לא חייב להיות ראוי בשביל להשתמש בו. רק לדעת איפה ההדק. ואם לא סיימתם את המשחק לפני שעברתם לחבילות ההרחבה, הרובה הזה יוודא ששאר הבסיסים והיישובים שעדיין לא שחררתם יעדיפו פשוט לקפל ציוד ולברוח ברגע שתתקרבו.

אגב, אם אתם מרגישים שהרובה לא מספיק overpowered, תוכלו לשדרג אותו אם תשיגו ניקוד גבוה מספיק באתגר היחיד שחבילת ההרחבה מביאה איתה.

Just Cause 3: Mjolnir Gun

Just Cause 3: Mjolnir Gun

כמו החבילות הקודמות, גם החבילה הזאת תיקח לכם לא יותר משעתיים או שלוש. תלוי עד כמה בא לכם להסתובב באיזורים השונים, להיות יצירתיים עם ההרג שלכם ולמצוא את כל ההקלטות שמתחבאות על-גבי האסדות.

 

לסיכום

בסופו של דבר, התחושה שלי היא ששלוש החבילות האלה (אבל בייחוד ה-Jetpack ורובה הברקים) הן הדרך של Avalanche להודות ש-JC3 הוא לא יותר מ-Power Fantasy. זוטות כמו ניהול תחמושת או התחמקות מפגיעות לא מעניינות אותם. הם בסה"כ רוצים להעביר לכם את ההרגשה של להיות גיבור על שלא שם זין על שאר האנושות. רגע, יכול להיות שזה נבל-על? הממ, לא בטוח. בכל מקרה, זה מרגיש די טוב.

אבל, כדאי לקחת בחשבון שבגלל העובדה ששלוש החבילות האלה די דלילות בתוכן, אבל מביאות כלי רכב ונשק ושיישארו אתכם גם אחרי שתסיימו אותן, הערך שלהן גדל ככל שאתם בשלב מוקדם יותר במשחק. אם התפניתם אליהם אחרי שסיימתם את העלילה ושחררתם את כל הפרובינציות, אולי כדאי שתחכו עד שיימכרו בהנחה.

משחק הבסיס ושלוש חבילות ההרחבה זמינים ל-PC, PS4 ו-Xbox One.

הביקורת נכתבה על גרסת ה-PS4 של המשחק בעזרת עותק ביקורת שסופק ע”י הד-ארצי, מפיצת המשחק בישראל.

תגיות:

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS