ערב קצר עם אקטיביז'ן-בליזארד

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

אוקיי, אני רוצה להבהיר את זה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים: אני תמיד שמח כשמזמינים אותי לכנסים. אני שמח להגיע למלון, להתארח בחדר ממוזג שכולל כיבוד קל, ולצפות במשחקים שעדיין לא יצאו לשוק ולהעיר עליהם כמה הערות מתחכמות. אני קצת פחות שמח לשלם 30 ש"ח על חניה, אבל זה לא העניין עכשיו. העניין הוא כזה: אם אתם מזמינים אותי לאירוע חברת אקטיביז'ן-בליזארד, אני רוצה לראות את סטארקראפט 2. לא, תמונות של העטיפה של World of Warcraft זה לא מספיק. לא, אמירות על פוטנציאל המכירות המטורף של המשחק זה לא מספיק. מארגנים יקרים: העובדה שהקהל מצטופף סביב עמדות ה- Guitar Hero עלולה להסתיר את זה, אבל האמת היא שכל האנשים שהגיעו לכנס הזה, הגיעו כי הם רצו לראות את Starcraft 2.

הכנס המדובר, שהתרחש לפני מספר שעות בלבד, אורגן ע"י חברת "נמקו-בנדאי פרטנרס" (לשעבר, "אטארי ישראל"). כל המאורע היה בעל אופי שיווקי משהו, וכלל עשרות פריטי טריוויה לא מעניינים בעליל בנוגע לגודל הקופסאות הקטן יותר של מארזי Guitar Hero החדשים ("ככה אתם יכולים להכניס יותר קופסאות על המדף!" ) וכמות העותקים של Call of Duty 4 שנמכרו ברחבי העולם ("הרבה"). אבל בנוסף לאלה, היו בכנס קצת משחקים. ואחרי הכל, בשביל זה הגענו לכאן.

התותחים העיקריים של חברת אקטיביז'ן, כך נראה, הם כל משחקי המשהו-Hero למיניהם. במצגת שהוצגה ע"י מר Arnaud Doudard (הוא מ- Activision, והוא צרפתי, וזה כל מה שאני יודע לגביו) נכלל שקף שמסביר כיצד שלושת משחקי ה- Hero הקרובים שיוצאים לשוק אמורים להעניק ל- Activision שליטה עולמית. בצד אחד של המפה יש את Guitar Hero 5, עם 85 שירים וגיטרה חדשה. ההצגה שלו היתה נחמדה, אבל בכל זאת סירבתי להתרגש ממשחק שכבר אפשר לקנות לחנויות.

בצד השני קיימים שני משחקים שמנסים לפנות לקהל יעד שונה במקצת מזה של Guitar Hero. לחובבי הטראנסים, המיקסים, וכל הדברים האלה שכל כך חביבים על הדור הצעיר בימים אלה, אקטיביז'ן מייעדת את DJ Hero. בנוסף אליו, אקטיביז'ן הולכת להוציא את Band Hero, שהוא בערך אותו הדבר כמו Guitar Hero 5, רק עם להיטי פופ אפשריים במקום שירי רוק קלאסיים (או, כפי שאקטיביז'ן ניסתה לרמוז לנו בטריילר של המשחק, פשוט מיועד לבנות).

מבחינת החומרה שמגיעה עם המשחקים האלה, לא התרשמתי יותר מדי. גם אני וגם עידן דקל (שהגיע איתי לאירוע) חשבנו ש"שולחן המיקסים" של DJ Hero נראה כמו צעצוע לילדים. חוץ מזה, הגיטרה של Guitar Hero 5 החליפה קצת את מנגנון הפריטה שלה, והמפרט החדש שלה מרגיש קצת יותר מדי קשיח עכשיו.

מה שאני באמת מתלהב ממנו, בינתיים, זה התופים החדשים ש- Activision מתכננת להוציא. אבל מארגני הכנס הבהירו שהתופים החדשים הולכים להיות מופצים, בשלב הזה, רק בחבילה ביחד עם Band Hero. לטענת הבחור מ- Activision, אין להם סיבה להפיץ את התופים ביחד עם Guitar Hero 5, כי השוק כבר רווי בכלים מפלסטיק. לדעתי הצנועה, החבר'ה האלה סתם מנסים לשכנע יותר אנשים לקנות את Band Hero.

קצת אחרי שסיימנו עם ההדגמות המרגשות של משחקי המוזיקה, התחילו המארגנים להציג משחק מעניין הרבה יותר על הבמה: Blur. מדובר במירוץ המכוניות החדש מבית היוצר של Bizarre Creations (שיצרו את Project Gotham Racing ואת Geometry Wars הנהדר), שבו כלי רכב לא רק עוקפים זה את זה, אלא גם מורידים את אויביהם מהמסלול בעזרת טילים מתבייתים. דקל סירב להתלהב מהמשחק הזה, אבל אני מאוד נהניתי ממשחק קצר בגרסת הבטא שלו, ואני לא יכול שלא לתת קרדיט לחברה המוכשרת הזאת.

מכאן והלאה, העניינים התחילו להיות הרבה פחות מעניינים, ונעו על הקו שבין טיזינג מציק (תראו! הנה הטריילר של Modern Warfare 2!) לשעמום גדול עבור כל מי שבא לכאן עבור המשחקים ולא בשביל לשמוע עצות שיווקיות (Bakugan ימכור ממש הרבה עותקים! זה כמו פוקימון, אבל חדש!). אבל השיא, כמובטח, הגיע ברגעיו המסיימים של הכנס, בו הוצג בפנינו… הלוגו של בליזארד. וקצת תמונות מהאריזות של משחקי World of Warcraft. דיאבלו 3? Starcraft 2? תשכחו מזה. האמירה הכי טובה שקיבלנו מ- Activision לגבי בליזארד, למעשה, היתה "החדשות הטובות הן שאתם תדעו את תאריך היציאה של Starcraft 2 ברגע שאנחנו נדע אותו. החדשות הרעות הן שזה יקרה רק 60 יום לפני התאריך המדובר".

ככה שבשורה התחתונה, באמת שהיה נחמד לשחק קצת ב- Guitar Hero 5, וב- Blur. אבל המסקנה העיקרית שיש לי מכל הערב הזה היא שבהחלט הגיע הזמן שמישהו יתחיל כבר את הבטא של Starcraft 2. ואז יזמין אותי אליה.

8 תגובות ל “ערב קצר עם אקטיביז'ן-בליזארד”

  1. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    מוות לאקטיביז'ן! אני בארה"ב עכשיו, וחשבתי לעצמי, "הממ, אני יכול כבר לנצל את זה כדי לקנות לי תופים חדשים!"
    עכשיו מסתבר שלא רק שהתופים עוד לא יצאו, הם גם לעולם לא ייצאו בנפרד? שנאה!

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אה, הם במפורש לא אמרו "לעולם לא". הם אמרו שהתופים החדשים יצאו בנפרד "מאוחר יותר".

    מה זה "מאוחר יותר"? אני מניח שבערך כמו הפער בין Guitar Hero: World Tour להפצת המארז הנפרד של התופים מ- GH: WT. כלומר, צפה להם בסביבות פברואר 2010.

  3. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    אם כבר – ראיתי אתמול בחדשות דווקא שDJ Hero "יצא היום" למרות שתאריך היציאה הרשמי הוא סוף אוקטובר (?).

  4. אילן גלר מאת אילן גלר:

    אם הוא לא קודם בתפקיד מאז הפעם האחרונה שבה טרח להציג את עצמו, הבחור הצרפתי הוא מנהל תחום השווקים המתפתחים באקטיוויז'ן – אחראי על דרום אפריקה, רוסיה, ישראל ועוד כמה שווקים שהם עדיין זניחים יחסית עבור תעשיית הגיימינג.

  5. Eldar מאת Eldar:

    קודם כל אני נהנה מאוד לקרוא את הבלוג שלך, אהבתי מאוד 🙂

    שנית, אני חושב לקנות את GH5 עכשיו כולל הגיטרה ובהמשך לקנות תופים בנפרד (חשבתי על הלוג'יטק / החדשים של GH), בכל מקרה איך הגיטרה החדשה? שונה מאוד מרגילה? התנסתי בגיטרה של WT לWII ולא אהבתי את השינויים שעשו לה מהמקורית, המפרט פחות נוח ומשום מה היא הרגישה לי קטנה יותר. איך של 5?

  6. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    ההבדלים בין שתי הגיטרות לא ממש גדולים. הסליידר קצת יותר נוח, אבל אפשר להתווכח על עד כמה הדבר הזה שימושי בכלל, והמפרט הוא עכשיו מגומי קשיח במקום מפלסטיק, שזה… לא משנה לכלום, בכלל. מה שכן רלוונטי עבורך זה שמנגנון הפריטה שלה חזר להיות זהה לזה של הגיטרה מ- GH3, ולכן הוא קצת יותר קשיח עכשיו.

  7. אנטי מאת אנטי:

    יש משהו משעשע בכך שהחברה שבעבר נקראה "אינפוגרם ישראל" ו"אטארי ישראל" נקראת היום "נמקו-בנדאי פרטנרס". איפשהוא בראש שלי יש תמונה של פק-מן בולע את אדוארד קארנבי.

  8. גיימפאד » ארכיון » Blur: רשמים מהבטא מאת גיימפאד » ארכיון » Blur: רשמים מהבטא:

    […] Blur ראינו לראשונה בספטמבר 2009. אקטיוויז’ן-בליזארד ארגנו ערב קצר שבו בחור עם מבטא צרפתי כבד דיבר הרבה על פוטנציאל […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS