A Microsoft Rant

עידן דקל| כללי הוספת תגובה

אז יש לי Xbox, וזה מגניב.

יש איזה קטע עם קונסולות הדור הנוכחי שבשביל ליהנות מכל מה שיש להן להציע, הן צריכות להיות מחוברות לאינטרנט. שזה גם מגניב.

בשביל שאוכל לחבר את ה-Xbox לרשת, הוא מגיע עם כניסת LAN מאחורה, ואם אני זוכר נכון, אפילו עם כבל רשת, כדי לוודא שלא תהיה לי כל בעיה ליהנות מכל היתרונות של ה-Xbox 360 Elite השחורה והמגניבה שלי.

יש לי בעיה ליהנות מכל היתרונות של ה-Xbox 360 Elite השחורה והמגניבה שלי. הראוטר שלי נמצא בחדר השינה, והקונסולה בסלון.

לכאורה, יש פתרונות אפשריים לבעיה הזאת:

הראשון – לקנות כבל ארוך שיחבר בין הקונסולה לראוטר.
השני – להתחבר לרשת בחיבור WiFi. הרי בשביל זה קניתי ראוטר אלחוטי מלכתחילה, לא?

אז הפתרון הראשון לא מקובל עלי – אני לא הולך עכשיו למתוח כבלים בין חדר השינה לסלון. זה מכוער ולא נוח וזה נתקע בדלת.

מה לגבי הפתרון השני? אז זהו, שמיקרוסופט, מתוקף היותה מיקרוסופט, לא מספקת עם הקונסולות שלה כרטיס רשת אלחוטי. אבל היא מציעה מתאם חיצוני, תמורת סכום זעום של 60$ (100$, אם אתם רוצים לגלוש גם בתקן 802.11n). בארץ, Gamestation מציעים אותו למכירה ב-429 ש"ח.

עכשיו, מה הקטע? אין לי שום כוונה לשלם כמה מאות שקלים רק בשביל שה-Xbox שלי יוכל לעשות את מה שהוא היה אמור לעשות מלכתחילה. נינטנדו וסוני הבינו את זה עם הקונסולות שלהן, למה למיקרוסופט יש קשיי הבנה? אה, רגע, זו מיקרוסופט.

אז בחודשים האחרונים, ה-Xbox שלי אכן היה מנותק מהסביבה החיצונית. לא ראיתי מה מצבי ב-Trials HD ביחס לחברי (זה בסדר, רד, אני בטוח שאתה עדיין מקום ראשון. בהכל), לא עדכנתי Achievements או Gamer Score ולא הורדתי אף משחק מ-XBLA. זה היה קשה, אבל הסתדרתי.

אבל אז, דורון (מהבלוג. כמו ג'ני מהבלוק, אבל עם תחת יותר קטן) בא עם רעיון מבריק – למה שאני לא אחבר את הקונסולה למחשב (שנמצא גם בסלון. ממש ליד הקונסולה, בעצם), ואעביר את החיבור לאינטרנט דרכו?

לא היתה לי תשובה טובה לזה, אז זה בדיוק מה שעשיתי. כלומר, את החלק הראשון של הרעיון שלו.

אה, רגע, פריט מידע קטן ששכחתי (לא, זה לא נכון. לא שכחתי, פשוט לא היה מקום להזכיר אותו עד עכשיו) – אני משתמש ב-Windows 7 על המחשב שלי. Release Candidate, אבל לא נראה לי שזה משנה. מערכת הפעלה מבית מיקרוסופט, להזכירכם.

בכל מקרה – חיברתי את הקונסולה למחשב, וניגשתי ל-Network and Sharing Center, שם גיליתי שהחיבור דרכו מחובר ה-Xbox מוגדר כ”רשת בלתי מוכרת”. וופטידו. מה זה משנה? אה, כן, Windows לא מאפשרת לרשתות לא מוכרות גישה לאינטרנט. זה קטע כזה שלה.

אוקיי, לא נורא. ניתקתי, חיברתי מחדש. אין הבדל. התחלתי להלחץ קלות. גם כיבוי והדלקה של המחשב או ה-Xbox לא עזרו. הרשת נותרה לא מזוהה.

מיותר לציין שאני לא אוהב את זה? אני אציין בכל זאת.

אז ניסיתי לראות מה מצב הרשת, ע”י לחיצה על See full map. מרכז השיתוף והרשתות מסר לי שהוא לא מוכן להראות את מצב הרשת הלא מזוהה שלי, כי היא מוגדרת כ-Public. הוא ממליץ לי להפוך אותה ל-Home או Work Network, ואז מבטיח שהכל יעבוד כמו שצריך.

אבל כאן, ידידי, מיקרוסופט ביצעה את התרגיל הכי מלוכלך שלה. אתם מבינים, מאחר שהרשת אינה מזוהה, Windows לא מאפשרת לי לשנות את ההגדרות שלה, כנראה מחשש שאני לא יודע מה אני עושה.

אני אגיד את זה שוב:

Windows לא מאפשרת לשנות את הסטטוס של רשתות שהיא לא מזהה.

מה זה אומר “רשת לא מזוהה”? אין תגובה.

מה הופך רשת למזוהה? Beats me.

מה עלי לעשות בשביל להפוך רשת בלתי מזוהה למזוהה? גם לאל אין פתרונים.

אבל מה שחשוב זה ש-Windows לא תאפשר לרשתות זדוניות להתחבר לרשת. זה לא משנה ש*אני* מזהה את הרשת, זה לא משנה שלמדנו ביסודי ביחד. Windows לא מזהה אותה, ולא נותנת לי שום אפשרות להגיד אחרת. זה בסדר, זה למען בטחוני.
התקנתי מחדש את הדרייברים של כרטיס הרשת, החלפתי בין כבלים מוצלבים ללא מוצלבים, חפרתי במעבי כל הפורומים שגוגל מצא עם מחרוזת החיפוש “xbox windows 7 unidentified network”, וכלום. הבעיה שלי, כמובן, משותפת ללא מעט אנשים בעולם, ומיקרוסופט מתעלמת ממנה לחלוטין. לא נשמע ולו ציוץ אחד ממישהו שעובד שם, ומוכן להודות בקיום הבאג. אני לא מדבר, חלילה, על פתרונות לאותו באג, אלא רק על הודאה בכך שהוא שם. אפילו הודעה שזה לא באג אלא פיצ’ר היתה משמחת אותי קלות. אבל כלום. דממת חוט (כן, המונח הוא “דממת אלחוט”, אני יודע, אבל זו שנינה שכזו).

אז עכשיו אני תקוע.

מילא אם היה מדובר כאן בפלייסטיישן או ב-Wii. אבל זה Xbox. עצם העובדה שהבאג הזה נובע משני מוצרים של מיקרוסופט שלא מסוגלים לדבר זה עם זה הוא רק הדובדבן שבקצפת של כל הפארסה הזאת. זה לא שאני מצפה שחטיבת ה-Xbox וחטיבת מערכות ההפעלה של החברה אשכרה יתקשרו זו עם זו, אבל האירוניה במצב הזה פשוט זועקת. Don't you think?
זהו, אין לי משהו חכם להגיד כאן. כמו שכתבתי בכותרת, זו בסה”כ rant. אבל תודה שקראתם עד פה. זה מאוד חשוב לי.

13 תגובות ל “A Microsoft Rant”

  1. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    ניסית לעשות bridge בין שני ה-connections? תחפש בגוגל bridge windows 7 xbox.

  2. דורון יעקבי מאת דורון יעקבי:

    אגב, גם ב-XP לקח לי די הרבה זמן לגרום לזה לעבוד. יש כאן מדריך – http://www.trap17.com/index.php/internet-connection-sharing-xbox-360-laptop_t54749.html

    ומישהו גם כתב שם שזה עובד לו ב-Windows 7 עם שינוי קטן אחד.

  3. דני מור מאת דני מור:

    אני גם מחבר את המחשב ל-XBOX. המחשב שלי מריץ Windows 7 RC1, וה-XBOX מחובר אליו בכבל LAN. עשיתי Bridge בין שני ה-Connections, וזה עובד טוב. הבעיה היחידה שיש לי היא עם הגדרות של כתובת IP, שאני חייב לעשות ידנית, אבל זה לא ביג דיל.

  4. me מאת me:

    נשמע כמו אוי אוי אוי, כבר קיבלת הצעות מאנשים שאתה מכיר.
    אני מריץ Win7 Ultimate, משתף רשת עם SB3 שיש לו wifi ומשמש כברידג' לסטרימר של חברה שלישית, אז אין מצב שאי אפשר לעשות את זה עם אקסבוקס.

  5. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אין שום סיבה בעולם לקנות את השטות wifi של מיקרוסופט.
    מה שעושים זה לקנות ראוטר אלחוטי פושט ב-150 שקל (לא חייבים אפילו ראוטר, מספיק סתם AP), להתקין עליו dd-wrt, ולהתחבר דרכו לרשת. אני עשיתי את זה, וזה עובד לי מצוין.

  6. דור שמר מאת דור שמר:

    עופר צודק, אין שום סיבה לקנות את ה-WIFI של האקסבוקס.
    אבל לא ידעתי את זה כשקניתי את הקונסולוה שלי בחו"ל, ועכשיו יש לי אחד כזה, ואני בכלל לא צריך אותו כי הקונסולה נמצאת עשרה ס"מ מהראוטר*.

    רוצה אותו בהשאלה לתקופה בלתי מוגדרת, עד שאאלץ לשנות את פריסת המכשירים בסלון (מה שלא יקרה בשנה הקרובה)?

    * בהתחלה זה היה שימושי, כי הראוטר והאקסבוקס היו בחדרים נפרדים. זו אומנם היתה קנייה טפשית אבל לא עד כדי כך.

  7. ר. מאת ר.:

    ועוד רעיון: הרץ מכונה וירטואלית קטנה (עדיף לינוקס, אפשר XP) והקצה לה את חיבור ה-LAN. בפנים תעשה מה שאתה רוצה (bridge, nat וכו').

  8. Guy מאת Guy:

    פתרון שלישי וזול:
    שים את הראוטר בסלון, חבר את הX360 בצורה חוטית, וחבר את המחשב שלך מחדר השינה בצורה אלחוטית (כרטיס רשת אלחוטי פשוט יעלה לך כמה עשרות שקלים, בהנחה שבמחשב שלך אין רשת אלחוטית מובנית).
    כל זה בהנחה כמובן שיש לך חיבור ADSL/כבלים בסלון (מה שסביר להניח ברוב הבתים)

  9. דורון מאת דורון:

    זה בסדר, בעקבות הקירות החדשים בבית שלי האקס-בוקס נותק מהאינטרנט, בדיוק מאותה הסיבה. כך שאם עקפת אותי ב-Trials HD, השיאים שלך בטוחים.

  10. שפי מאת שפי:

    איו לי עצות לתת, רק את תנחומי הכנים. נשמע מבאס, אני מקווה שתמצא פתרון.

  11. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    אני מניח שזה מיותר לשאול אם אפשר לתת לרשת שם דרך התפריטים של הבוקס… אני יודע שלרשתות אלחוטיות תמיד יש הגדרת שם שנקראת SSID, אבל הידע שלי לגבי רשתות רגילות מתמצא בכניסה לתפריטים של הראוטר על המחשב בשביל הגדרות שם משתמש לאינטרנט

    😛

  12. דור שמר מאת דור שמר:

    לרשתות חוטיות אין שמות.

  13. גיימפאד » ארכיון » העובי כן קובע, ועדיף דק מאת גיימפאד » ארכיון » העובי כן קובע, ועדיף דק:

    […] 299$, ומגיעה עם דיסק קשיח בגודל 250 ג'יגה, מתאם Wi-Fi פנימי (הגיע הזמן) וקופסה זוויתית משהו עם חורי אוורור שמזכירים לי לא מעט […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS