Armored Princess: הביקורת

דני מור| כללי הוספת תגובה

וואו. זו ביקורת שהייתי אמור לכתוב כבר לפני כמה חודשים. אבל, עדיף מאוחר מלעולם לא! אז אתחיל מלציין שאחד הדברים החשובים ביותר שיש לי להגיד על King's Bounty: Armored Princess הוא שהופתעתי לחלוטין. מדובר במשחק שלא שמעתי עליו כמעט בכלל, שהגרסה הקודמת שלו חמקה ממני, ושלמעשה נתקלתי בו במקרה. ההפתעה כמובן נובעת מעד כמה שבסופו של דבר נהניתי ממנו.

King's Bounty המקורי הוא משחק מ-1990 של חברת New World Computing, אותה חברה שלימים הולידה גם את Heroes of Might & Magic. במובנים רבים המשחק היה קודמו הרעיוני של סדרת HOMM, והכיל הרבה מהרעיונות שאחר כך נכללו בסדרת המשחקים המוצלחת. הרבה מאוד שנים לאחר מכן, הזכיון נקנה על ידי חברת 1C, ששחררה ב-2008 את King's Bounty: The Legend, ולאחר מכן גם את King's Bounty: Armored Princess.

המשחק מזכיר מאוד את HOMM בנקודות מסוימות, אבל שונה מהסדרה באזורים חשובים אחרים. הסיפור מתנהל סביב נסיכה בשם Amelie, שדרך סדרת אירועים לא משמעותית במיוחד מוצאת את עצמה בעולם זר בו היא נאלצת לטייל בכל היבשות, תוך כדי שהיא לובשת שריון אבסורדי שלא היה מגן עליה מחתול רחוב. אל תטעו – היא נראית "נחמדה", וברוב המקרים היא מנומסת כמו המלכה האם, אבל בסופו של יום היא שכירת חרב חסרת נשמה שתטבח בשדים ודרקונים באותו להט כמו שהיא תבצע רצח עם באוכלוסיית הפיות המקומית. למעט הקרבות, כל המשחק מתנהל בזמן אמת על מפת העולם, המאפשרת לשחקן לנוע בין האיים השונים ולגלות מה יש לכל אחד מהם להציע (רמז – עוד יצורים וקרבות). הסיפור עצמו מתקדם באמצעות משימות שונות הניתנות על הדרך, אבל כולן לרוב מתמקדות בלהרוג יצורים אי שם ברחבי העולם.

תוך כדי הדרך הנסיכה הקסומה מתחזקת ועולה בשלבים, תופעה שמאפשרת לה לצבור יכולות, קסמים, וכוחות צבא נוספים. המשחק מוודא שבכל רגע נתון ש-Amelie והצבא לא יהיו חזקים מדי על ידי כך שכמות היחידות שניתן לרכוש מכל סוג חסומה על ידי מדד שנקרא מנהיגות, שעולה בהתאם ככל שמתקדמים בשלבים. מגבלה נוספת היא שהגיבורה האמיצה לא מסוגלת לשלוט בטירות ובאיים שהיא מחריבה עד היסוד, מה שאומר שאין התחדשות של יחידות; אם קנית את כל הדרקונים במערה, כדאי לשמור עליהם היטב. זה יתרון וחיסרון, מאחר וזה מוביל לשיקולים טקטיים מעניינים מצד אחד אבל גם עיסוק טרחני בהצלת יחידות ומציאתן אי שם באחד האיים.

הקרבות הם הצד המוצלח ביותר במשחק. למרות שהם שנראים ומתנהלים באופן זהה לחלוטין ל-HOMM בכך שהצבאות פרוסים בשני צידי המסך ונעים בתורות,  ההרגשה היא אחרת לחלוטין. כמעט לכל יחידה יש יכולת מיוחדת אחת או יותר אותה ניתן להפעיל בקרב, מה שלחלוטין משנה את המשמעות הטקטית לכל הקרבות. זה נשמע דומה לביצוע של HOMM, אבל בפועל מדובר בקרבות מעניינים הרבה יותר. הכוחות המיוחדים של כל יחידה באמת ייחודיים, ומשפיעים באופן קריטי על האופן שבו מתנהלים הקרבות. היכולות האלו נעות מהדברים הפשוטים ביותר כמו התקפה שמשתקת מפחד את האויב, וכלה בדברים מתוחכמים יותר כמו יחידות שמולידות יחידות נוספות או דרקונים שיכולים להטיל אש לאורך מסלול מסוים.

לסיכום – למרות שהתעלמתי לחלוטין מהסיפור המיותר, ולמרות שהדמות הראשית יכלה למצוא קריירה חלופית בתור סוהרת בגואנטאנמו ביי, המשחק פשוט עובד. בהחלט אפשר להמליץ עליו במסגרת אחד ממבצעי Steam אם במקרה הוא יצוץ שם (יחד עם חבילת ההרחבה – Crossworlds). למשחק גם יש בונוס מיוחד: הוא הוביל אותי לתהיות פילוסופיות על החיים, כמו לדוגמה האם מקבלים שפשפת מלרכב על סוס מעופף בביקיני מברזל.

6 תגובות ל “Armored Princess: הביקורת”

  1. InterAl מאת InterAl:

    אני לא ממליץ. זה משחק רדוד, מייגע ורפטטיבי בטירוף. הקווסטים גרועים, הטקטיקה רדודה, אין אסטרטגיה, אין פואנטה. הגרפיקה והמוזיקה די טובים ורמת הליטוש של המשחק מפתיעה באיכותה (במיוחד כשמדובר על משחק רוסי), אבל אלה בערך כל הדברים החיוביים שאני יכול לומר עליו.

  2. zipdrive מאת zipdrive:

    לא שיחקתי ב"נסיכה המשוריינת", אבל שיחקתי ב- KB (החידוש, לא המקור משנות התשעים).
    בעוד שנהניתי ברוב המשחק ואכן ליחידות השונות כוחות שונים, צודק interAl כשהוא אומר שהמשחק חוזר על עצמו מאוד. בשלב מסוים פשוט הפסקתי לשחק כי במהותם כל הקרבות הם אותו הדבר ואחרי שגילית את כל היחידות ורוב הקסמים זה נהיה משעמם.

    עם זאת, אני ממש לא מסכים עם הטענה שאין במשחק אסטרטגיה (או לפחות מחשבה טקטית רצינית), כי חייבים להשתמש בכזו במהלך הקרבות, בדומה ל HOMM.

    מה שדני לא ציין זה שהמשחק מתובל בהומור ויש לא מעט דברים שהם פרודיות על מוסכמות פנטזיה למיניהן.

  3. InterAl מאת InterAl:

    אין במשחק אסטרטגיה כי הוא מורכב אך ורק מקרבות טקטיים (ומשיטוט על מפת המשחק, שלא קורה שם כמעט כלום מבחינה אסטרטגית). וכן, אלה קרבות טקטיים בדומה ל-HOMM,AOW ודומיהם, שאני מחשיב אותם כרדודים.

  4. zipdrive מאת zipdrive:

    האסטרטגיה נובעת מבחירת הרכב הצבא והבחירות שנעשות בעליית דרגה.
    שאלות כמו האם להעלות הרבה את הקסם, או את ההתקפה? אחד יעיל יותר כשבצבא שלך מעט יתורים חזקים, והשני יעיל יותר כשיש הרבה יצורים חלשים.
    או לחילופין, האם להשאר עם הדרקון האחד ששרד מהקרב הקודם, או להפטר ממנו ולהחליף אותו בששה מינוטאורים, או חמישים כוהנים מרפאים.

  5. swym מאת swym:

    להשאר עם הדרקון. איזו שאלה בכלל 🙂

  6. דני מור מאת דני מור:

    הדרקונים היו מעולים. השקעתי הרבה מאמצים בלמצוא (ולפתוח) את המקומות הספורים בהם היה אפשר לקנות אותם.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS