Call of Duty: Black Ops: סוג של ביקורת

דורון יעקבי| כללי הוספת תגובה

וואו, זה הרבה נקודותיים שם למעלה.

ארם. אז עוד COD, הא? כנראה ש-Infinity Ward הצליחו לעלות על הנוסחה האולטימטיבית למכירת משחקים, כשהטמיעו את הלקחים ש-Valve לימדו את עולם המשחקים עם Half Life, אבל בזירת הקלצ’ניקובים. אני שמח שהם כבר לא קיימים במתכונתם הנוכחית, ועושים משחק אחר עבור EA. בינינו, קצת נמאס, לא?

לא שלא נהניתי מ-Black Ops. החבר’ה של Treyarch הביאו את הסחורה עם המשחק החדש שלהם. מעבר לסטנדרט המהנה של סדרת COD, שהוא קטעי אקשן עמוסים לעייפה, המון דברים מתפוצצים וצעקות חוזרות ונשנות בקשר, המשחק הזה מפתיע לטובה מכמה בחינות.

קודם כל, כפי שציינתי בפודקאסט, הוא לא לוקח את עצמו ברצינות. העלילה, כתמיד, מגוחכת, אבל הפעם היא מגוחכת באופן משעשע, ונראה שאפילו מכוון. במהלכה פוגשים דמויות הסטוריות כמו פידל קסטרו והנשיא קנדי, והיא נעה אחורה וקדימה בין אירועים שונים שקרו לדמות שלכם, מייסון, במהלך המלחמה הקרה בעוד הוא מספר אותם לחוקר שלו. אז כן, הסיפור הוא קצת מטומטם (החוקר למייסון: “ספר לי באריכות מייגעת כל פרט שקרה לך, למרות שאני כבר יודע הכל ואנחנו בלחץ מטורף של זמן”) אבל לפחות הוא שונה מהחפירות הבנאליות והמשעממות של משחקי Modern Warfare שקדמו לו.

שנית, Black Ops מצליח לבנות מספר סצינות אקשן מעולות במיוחד. באחת מהן אתם אוחזים במיניגאן סיריוס-סאם סטייל העונה לשם “מכונת המוות” ומתחילים לזרוע הרס. באחרת, מתנגן שיר של הרולינג סטונס בעוד אתם שטים בסירת קרב ומפוצצים דברים. בכלל, השימוש של המשחק בשירים של ממש, ולא רק במוסיקת רקע, הוא משהו שלא מספיק משחקים עושים. סרטים מאז ומתמיד בונים אווירה באמצעות שירים מוכרים, ורק טבעי שמשחקים שרוצים להיות סרטים יתחילו לעשות את זה גם.

עם זאת, במובנים רבים, Black Ops הוא נחות מ-Modern Warfare 2.  זה מתבטא, בין השאר, בעיצוב שלבים קצת פחות מוצלח. לדוגמא, באחד השלבים מצאתי את עצמי יורה בגלים אחר גלים של אויבים שלא מפסיקים לבוא, וכל הניסיונות שלי להתקדם הסתיימו במוות. הייתי חייב לבדוק באינטרנט ולגלות שאני חייב לפוצץ חבית נפלאם כדי להמשיך הלאה. לא שלא ניסיתי לעשות זאת, אבל אני חשבתי שהשלכת רימונים וירי בלתי פוסק עליה יעשו את העבודה. מסתבר שחייבים להתקרב אליה מאוד כדי שיקרה אירוע מתוסרט שבו הגיבור תוקע סכין בחבית, וזה משהו שהמשחק בכלל לא מסביר.

בכלל, לטעמי Treyarch הלכו מעט רחוק מדי עם האירועים המתוסרטים. נדמה שכמעט כל דקה הם מחליטים לקחת מכם את השליטה בדמות לרגע כדי שזו תעשה כל מיני דברים שאתם לא יכולים. היו פעמים שכלל לא היה לי מושג אם אני זה ששולט עכשיו בדמות או לא, והזזתי את העכבר בעצבנות כדי לגלות. בפעמים אחרות המשחק מחליט להחליף לכם את הנשק שאתם משתמשים בו. פתאום מופיעים לכם ביד אקדח או סכין שלא היו לכם קודם, וללא כל הסבר כלי הנשק האחרים נעלמים ללא שוב. וזה מעצבן.

אבל בואו נסיים בנימה חיובית. Black Ops הוא חוויה קצרה ומהנה מאוד, ואם לא מאסתם במשחקי COD (באמת שאי אפשר להאשים אתכם אם כן) אני ממליץ בחום לקנות את המשחק כשהמחיר שלו ירד מהגובה השערורייתי הנוכחי שלו. אני לא ממליץ עליו בתור מתנה לילד לחנוכה, כי יש בו קללות, דם, סצינות עינוי וכאלה. חג שמח!

8 תגובות ל “Call of Duty: Black Ops: סוג של ביקורת”

  1. InterAl מאת InterAl:

    ה-SP די כיף, אבל זה עדיין אותו כיף שטחי, רדוד ונוסחתי. מה שנקרא play & forget.

  2. menas מאת menas:

    +1 לאינטר.

    חבל לי על כמויות הסצנות מטוסרטות בMOH ובCOD7,איפה הימים של bioshock שהיה אירוע מטוסרט אחד בכל המשחק והוא קיבל על האירוע הזה הרבה שבחים?

    משחק זה לא סרט-משחקים ולא רואים דברים מטוסרטים.

  3. swym מאת swym:

    Menas: בביושוק היו ארבעה אירועים מתוסרטים (לפחות).

  4. menas מאת menas:

    אבל היה רק אחד שבאמת "יצאת משליטה".

    לצערי למשחקים כיום מתווספים המון סצינות מעבר אם/בלי שליטה על הדמות או סתם קטעים מטומטמים שלא ארחיב אליהם.

    הקטעים האלה הם כבר לא "תורמים לעלילה (עדיין,מדובר פה בFPS) וכשהם בכמויות גדולות הם די משעממים.

    אם הייתי רוצה לראות סרט-הייתי הולך לקולנוע-תודה.

  5. swym מאת swym:

    לא, היו כמה קטעים שבהם לא היתה לך שליטה על הדמות (רק על המצלמה, בדיוק כמו בסצינות בCOD): בהתרסקות של הטיסה בהתחלה, כשאתה מזריק בפעם הראשונה, בקטע המדובר עם אנדרו ראיין וקטע אחד עם הדוקטור לא-זוכר-איך-קוראים-לה.

    יש סצינות שפשוט אי אפשר להעביר כשנותנים לדמות שלך שליטה מלאה, ויש סצינות שגם עדיף לא להעביר בגוף ראשון. כל החוכמה היא לדעת מתי להשתמש באלו ומתי להשתמש באלו ולא לבחור רק באופציה אחת ולהתקבע עליה כי החלטת שהמשחק צריך לעבור בצורה מסוימת. בגלל זה ביושוק כל כך טוב במה שהוא עושה – בחרו שם ממש בקפידה את הסצינות שבהן אתה לא שולט בדמות.

  6. menas מאת menas:

    העניין הוא שבסצנות המטוסרטות של COD כמו שנכתב בפוסט פה,הרבה פעמים נותנים לך שליטה "חלקית" שפתאום הנשקים שלך נעלמים.

    ללא ספק אני חושב שיש קטעים שיש להסיר קצת את השליטה-אך כשזה הופך להרגל וכל המשחק הוא בעצם סרט אחד גדול ולא "משחק" ואתה מרגיש יותר במטווח מאשר במשחק "פתוח" זה כבר מתחיל לעצבן.

    העניין הוא שבניגוד לbioshock-אין פה עלילה מי-יודע-מה מה שעושה את העסק הזה לממש מטומטם.

  7. swym מאת swym:

    אז אתה אתה צריך להחליט אם הבעיה שלך זה העלילה עצמה, או עצם העובדה שיש במשחק סצינות מתוסרטות…

  8. menas מאת menas:

    אין לי בעיה אם חוסר עלילה או פשוט שהעלילה לא תופסת משחק "מכריע" כי עדיין מדובר במשחק,אבל ריבוי סצנות מטוסרטות בכל משחק (מעל לממוצע של 2 קטעים מטוסרטים לשעה) בלי קשר לעלילה זה כבר לא מרגיש משחק וזה לא כיף כמו משחק.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS