צייר לי קופסה

עופר שוורץ| Rant הוספת תגובה

מכירים את המשחק הזה עם הבחור הלבן החתיך עם שיער כהה וזיפים שמחזיק רובה ביד? נו, אתם בטוח יודעים על איזה משחק אני מדבר.

כל הבחורים אותו דבר

לא מזמן פורסמה העטיפה של BioShock Infinite (למטה באמצע, אם קשה לכם להבדיל בין כל הבחורים הלבנים הגנריים), ועוררה קצת מהומה מוצדקת למדי באינטרנט. עיר מעופפת? סטימפאנק? הבחורה הייחודית-למראה שהיא הדמות המרכזית במשחק? לא, בחור לבן חתיך גנרי עם רובה, ואפילו דגל ארה”ב ברקע למקרה שהייתה חסרה לכם גנריות.

היוםלפני כמה ימים קן לוין התראיין ל-Wired וניסה להסביר את הזוועה הזו. הוא מספר שהם הלכו לכל מיני frat houses וכאלה ושאלו אנשים (“אנשים שהם גיימרים, לא כאלה שקוראים IGN”) אם הם שמעו על BioShock, ואף אחד לא שמע עליו. הוא אומר שאנשים אהבו את ביושוק הראשון בעיקר כי היה אפשר להבעיר דברים ולירות דבורים מהידיים. שיש אנשים שקונים רק 3 משחקים בשנה. שהם רוצים שאנשים שלא מעורים בחדשות הגיימינג יראו את העטיפה ויחשבו “אוקיי, זה נראה מגניב”.

אני מאוד מעריך את קן לוין ואת Irrational Games, אבל אני לא חושב שיש דבר אחד שהוא אמר בראיון הזה שהוא לא מטומטם.

למה ללכת רק ל-frat houses בשביל לעשות סקרי דעת קהל? מה עם כל האנשים שאוהבים משחקי וידאו ואינם גברים בני 21? למה שמישהו שקונה רק 3 משחקים בשנה יילך דווקא על המשחק שנראה הכי גנרי ומשעמם? איזו סיבה בכלל יש למישהו שרואה את הציור הזה לחשוב שזה נראה מגניב? הקטע העצוב באמת הוא שמכל 6 העטיפות שכללתי למעלה, זו של BioShock Infinite היא בלי ספק הכי גנרית ולא אינפורמטיבית, למרות שזה אחד המשחקים היותר מעניינים ומיוחדים מבין השישה.

ואלה רק השאלות שנובעות ישירות מהדברים שהוא אמר. יש שאלה הרבה יותר חשובה: למה לשווק דווקא לאנשים ש-BioShock Infinite הוא לא סגנון המשחק שהם מחפשים? כשזה קרה עם Mass Effect (שהידרדר בהדרגה מזה לזה לזה) היה מאוד ברור למה: כי המשחקים עצמם נהיו יותר ויותר משחקי פעולה גנריים. אבל ביושוק הוא לא כזה (לפחות, אני מקווה). זה משחק שהמהות העיקרית שלו היא לגלות עולם חדש ומעניין. אנשים שיקנו אותו רק בגלל העטיפה יתאכזבו שזה לא dudebro shooter גנרי כמו שהם ציפו, ואנשים שהמשחק הזה אשכרה מעניין אותם יפספסו אותו כי הוא נראה מרחוק כמו dudebro shooter גנרי.

אני לחלוטין לא מתיימר לדעת איך צריך לעשות box art מוצלח שבאמת ימשוך אנשים, אבל אני די בטוח שזו ממש לא הדרך.

אגב, הנה דוגמה לאיך עושים את זה כמו שצריך: (ו-Naughty Dog מספרים שביקשו מהם לשנות את זה והם סירבו בתוקף)

"הו לא, יש ילדה קטנה על העטיפה! זה בטח משחק גרוע"

עדכון: מסתבר שגם Irrational יודעים לעשות cover art מוצלח. קן לוין דיווח בבלוג של החברה שהעטיפה תהיה דו-צדדית וביקש מהמעריצים לבחור את הצד השני, ויש שם כמה אופציות ממש מעולות. אני אישית מאוד אהבתי את 6 ו-4. רק חבל שהצד הדיפולטי עדיין יהיה מעפן.

10 תגובות ל “צייר לי קופסה”

  1. פלדה מאת פלדה:

    קופסאות משחקים זה כל כך המאה העשרים.

  2. Nnesk מאת Nnesk:

    And then this happened:
    http://www.escapistmagazine.com/news/view/121072-BioShock-Infinite-Gets-a-Reversible-Cover

  3. ג'ו כלום מאת ג'ו כלום:

    אה, אני מנחש שהלכו לפרט האוסס כי הם וכמותם הם האנשים היחידם שקונים משחקים לפי העטיפה. כל אדם שפוי אחר מברר מה המשחק שהוא קונה לפני שהוא זורק עליו חמישים דולר, או, רחמנא ליצלן, מברר מה המשחק שהוא רוצה לשחק ואז קונה אותו בסטים בלי לראות בכלל את העטיפה שלו.

  4. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    זה כמובן ממש לא נכון. זה שאני ואתה ואנשים שאנחנו מכירים עובדים ככה לא אומר ש*כולם* עובדים ככה. יש עדיין הרבה מאוד אנשים שלא באמת יודעים להשתמש באינטרנט כמו שצריך, או שסתם נוטים לעשות impulse shopping, או אמהות/סבתות שמחפשות משחק לילד/נכד שלהן (גם אם הוא בן 18), ועוד. למה אתה חושב שחנויות פיזיות עדיין קיימות בכלל?

  5. בתרן מאת בתרן:

    חנויות פיזיות קיימות כי אין שירותי הורדת משחקים לקונסולות מלבד משחקי הארקייד למיניהם.

  6. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    זו גם סיבה, אבל משחקים לקונסולות אפשר לקנות גם באמאזון או ב-play-asia. חנויות פיזיות קיימות כי אנשים אשכרה קונים בהן.

  7. שחר מאת שחר:

    לי… לא ממש אכפת מהעטיפה של המשחק.
    ההחטלה ללכת על העטיפה הזאת והתהליך להגעה להחלטה הזו שלוויין מתאר נראים לא מטופשים, אבל לא באמת אכפת לי.
    המשחק נראה לי מעולה.

  8. yoni מאת yoni:

    ידוע איך תיראה העטיפה של גירסאת האספנים (כי אם יש סיכוי שאני אקנה עותק פיזי, זה יהיה גירסאת האספנים)

  9. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    זו הייתה שאלה? אם כן, אז לא נראה לי, אבל נשמע סביר להניח שהמהדורה המיוחדת תגיע באיזושהי קופסה חיצונית כלשהי, שתכיל את כל ה-extras וגם קופסה סטנדרטית עם המשחק. אז גם אם תקנה את המהדורה הזו, כנראה שכדאי לך שתהיה למשחק עטיפה מוצלחת (וכנראה שאתה מסודר, כי תוכל פשוט להפוך את העטיפה ולקבל את הצד המעניין).

  10. גל מאת גל:

    יוני – היא תגיע בקופסה מיוחדת עם הקופסה הרגילה, פסל ועוד כמה דברים.
    לכל אלה שאומרים ש"קופסאות משחקים זה כל כך המאה העשרים" – אצל שחקני קונסולות זה לא המצב, שם אין הרבה מבחר בין חנויות דיגיטליות והחנות הדיגיטלית היחידה לא תמיד נוחה כמו Steam (ה-PSS ממש לא טובה\ אף אחד לא קונה ממנה משחקים רציניים).

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS