גיימפוד, פרק 64: זואי דשאנל מעופפת

עופר שוורץ| גיימפוד הוספת תגובה

נחשו על איזה משחק דיברנו ממש הרבה בפרק הזה.

אז כן, BioShock Infinite סוף סוף יצא, ועופר וזיירמן שיחקו בו ודיברו עליו איזה חצי מהפרק. מתישהו בקרוב נעשה פרק מיוחד שיהיה חגיגת ספוילרים, אבל בינתיים הפרק הזה נטול ספוילרים לחלוטין. That said, אנחנו בכל זאת מדברים קצת על הגיימפליי, הדמויות והעולם של המשחק (רק דברים שקורים בשעתיים-שלוש הראשונות), אז אם אתם רוצים להתחמק לחלוטין מכל פרט מידע אפשרי, דלגו לחצי השני של הפרק.

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod064-5.4.2013.mp3|titles=Episode 64: Flying Zooey Deschanel]

להורדה

1:30 – ללא עיכובים מיותרים (הם ירדו בעריכה), מתחילים לדבר על BioShock Infinite. ואחרי כמה שניות מיד חוזרים לעיכובים מיותרים.

3:25 – עד כמה Infinite דומה ל-BioShock המקורי?

5:30 – עד כמה Infinite שונה מ-BioShock המקורי?

12:00 – הו, אליזבת. אנחנו משתפכים קצת על כמה אליזבת היא דמות מוצלחת וה-AI companion הכי מוצלח בהיסטוריה של הגיימינג. כן, אפילו יותר מ-Alyx Vance.

17:40 – אהבתם את Creepy Watson? בטח תשמחו לשמוע על הטריילר שהמפתחים הוציאו ל-Creepy Watson: The Return!

22:00 – זהו! סיימנו לדבר על BioShock Infinite. רגע, בעצם לא. קודם עופר צריך להגיד עליו דבר אחד רע.

24:10 – קצת על רמות הקושי של המשחק. לא, לשם שינוי עופר לא חושב שהוא קל מדי. מצד שני, עופר משחק במצב 1999.

25:50 – מסתבר שהעולם מחוץ לקולומביה עדיין קיים. אז דקל מדבר על שני משחקי interactive storytelling. בתור התחלה, To The Moon: האם הוא באמת יכול להיחשב "סיפור אינטראקטיבי"? האם הסיפור עצמו מרגש? האם דקל חסר לב או סתם מת מבפנים?

30:40 – המשחק השני הוא, כמובן, The Walking Dead, שהוא סיפור אינטראקטיבי כמו שצריך להיות, ואפילו הצליח לעורר אצל דקל קצת רגשות.

34:10 – אפרופו The Walking Dead, סוף סוף יש הכרזה רשמית של TellTale על המשחק שלהם שמבוסס על הקומיקס Fables. כמו כן, דיון קצר על הבעייתיות של ראיות אנקדוטליות.

37:40 – השבועיים האחרונים היו בסימן "חברות גדולות שאין להן מושג על מה הן מדברות". כלומר, יותר מבדרך כלל.

38:35 – למשל, בכיר ב-EA אומר שהם מודעים לזה ש-DRM זה ממש גרוע, והסיבה ש-SimCity החדש מחייב אונליין היא שהוא בכלל MMO. בדיוק כמו ש-FIFA 12 הוא RPG.

39:15 – זוכרים איך דיאבלו 3 חייב להיות אונליין כי זה חלק מהותי מהמשחק? אז נראה שבגירסת הקונסולות תהיה אופציה לשחק אופליין.

39:30 – זוכרים איך דיאבלו 3 חייב להיות אונליין בשביל ה-auction house, שהוא מאוד חשוב וקריטי למשחק? אז עכשיו בליזארד הבינו סוף סוף שה-auction house לא רק מיותר אלא ממש מזיק ומצטערים שמאוחר מדי בשביל להוריד אותו.

42:20 – המנהל של יוביסופט מונטריאול אמר ש"השחקנים יגידו לנו כשיימאס להם מ-release-ים שנתיים של Assassin's Creed". כן, כי זה עבד מצוין לאקטיויז'ן עם גיטר הירו.

44:20 – המשחק של Double Fine Adventure שהיה בקיקסטארטר בשנה שעברה נחשף סוף סוף לעולם הרחב, ויש לו גם טיזר ושם: Broken Age.

47:00 – אם כבר מדברים על קיקסטארטר, יש את Torment: Tides of Numenera, הסוג-של-המשך-רוחני ל-Planescape: Torment, שייסגר היום קצת אחרי חצות וכבר מתקרב ל-4 מיליון דולר.

47:50 – ואף מילה על ה-1 באפריל.

49:30 – בואו לדרג אותנו ב-iCast וב-iTunes! כנראה שאין לזה השפעה אמיתית על שום דבר, אבל זה קצת ישמח את זיירמן.

10 תגובות ל “גיימפוד, פרק 64: זואי דשאנל מעופפת”

  1. דור מאת דור:

    מצחיק שקראתם לזה זואי דשאנל מעופפת, כי יש את התמונה הזו שמתאימה לסוף המשחק.

    ספוילר לסוף. ממש ממש ספוילר שיבאס לכם את הצורה.

    http://i.imgur.com/3WfC2C7.jpg

  2. בני מאת בני:

    הלינק בסעיף 39:15 שבור. יש בו יותר מדי רווחים בין המילים "for-" ל"diablo".

  3. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    תוקן, תודה. ואללה, אין לי מושג איך זה קרה.

  4. רוני מאת רוני:

    בשני המשחקים הקודמים היה כיף אמיתי באפשרויות הבלתי מוגבלות שהיו לשחקן בזכות ריבוי הנשקים. למעשה, אני לא מאמין שיש איזשהו יתרון לכך שמחזיקים שני נשקים בו זמנית בלבד חוץ מהמוגבלות של בקרי הקונסולות.
    זה לא המקרה הראשון שמשחק PC נפגע מהצורך לתמוך בקונוסולות, ותודה ל-HALO על הרעיון המבריק. אני לא הולך לחפור על זה, כי כבר חפרו על זה למוות בתגובות לביקורת של דורון על SINGULARITY.
    אגב, לעניין ההשוואות בין אליזבת לאלקס ומלווים במשחקים באופן כללי, נזכרתי בBulletstorm המצויין שבו יש לשחקן מלווה (ולפעמים שניים) לאורך כמעט כל המשחק. קשה לדמיין את המשחק הזה בלי דו השיח האנטי-מתוחכם שכלל קללות מגוונות ובדיחות ילדותיות בין הדמות הראשית לסייד-קיק שלו, בדיוק הדברים שהפכו את המשחק לנהדר…

  5. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    ויצ': צר לי אבל התגובה שלך נמחקה, כי זה ממש לא המקום לדיון ספוילרים. יהיה פוסט ביקורת ויהיה פרק שלם שכולו יהיה רק ספוילרים לביושוק.

    רוני: גם ביושוק המקורי תמך בקונסולות והיו בו הרבה נשקים. מצד שני, ביושוק המקורי היה ממש ממש קל מדי, אז אולי צמצום כמות הנשקים עזר.
    לגבי Bulletstorm: שם זה לא באמת "companion", זה סתם AI סטנדרטי לחלוטין מהסוג שנמצא בכל shooter אי פעם, רק יותר משעשע.

  6. רוני מאת רוני:

    אני יכול לחשוב בקלות על דרכים להפוך משחק לקשה גם עם ריבוי נשקים – מיעוט תחמושת למשל, שעל הדרך משיג עוד מטרה בכך שהוא מכריח אותך להחליף נשקים. פעם (נגיד ב-1999…) משחקים היו קשים הרבה יותר בלי ההגבלה המסרסת לשניים.
    לגבי החלק השני – אני לא בטוח שאני סגור לגמרי על האבחנה שעשית בין AI סטנדרטי לcompanion. נראה לי שמדובר סה"כ ברצף שמתחיל בחיילים שאתה לא מכיר ולא אכפת לך מהם במשחקים כמו COD, ומגיע עד דמות כמו אליזבט. לא נראה לי שיש איזושהי נקודה שבה ההגדרה של זה משתנה – פשוט יש מלווים יותר משמעותיים ופחות.

  7. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אני לגמרי מסכים לגבי ריבוי נשקים, כמו שאמרתי בפודקאסט עצמו אני חושב שההגבלה מאוד פוגעת בכיף של הקרבות. מצד שני, נראה שאתה לא סותר שום דבר שאמרתי, אז הכל בסדר.

    ואתה אכן צודק לגבי AI. זו קשת שלמה, ועדיין – ה-AI של Bulletstorm הוא הרבה יותר קרוב לקצה ה"בוט" של הקשת ודי רחוק מקצה ה-"companion".

  8. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    ופתאום אני קולט שכל הדיון הזה (על ה-AI) קצת מיותר ולא קשור למה שניסית להגיד. צטערת. לגבי הנקודה האמיתית שלך – כן, אני חושב ש-com chatter זו הזדמנות מצוינת לבניית דמויות וסתם להעשרת החוויה של המשחק שהמון משחקים מפספסים משום מה, וזה מאוד חבל. גם BioWare עושים את זה מצוין.

  9. iNDERU מאת iNDERU:

    אהבתי את מוסיקת הרקע מ- Psychonaughts 🙂

  10. גיימפאד » גיימפוד, פרק 83: חוסר של יתר הנאה מאת גיימפאד » גיימפוד, פרק 83: חוסר של יתר הנאה:

    […] – דיברנו כבר הרבה במהלך השנה על סיפור הזוועה שהוא SimCity החדש, אבל שום כמות […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS