עידן קונה מחשב – אייבורי

עידן דקל| עידן קונה מחשב הוספת תגובה

השבוע המשכתי את מסורת ה"הייתי בסביבה, אז נכנסתי", שאני שומר עליה עוד מתחילת ימי הפרוייקט, לפני שבועיים. אז מאחר שהייתי באיזור יד אליהו, החלטתי לקפוץ ל"אייבורי" ולראות מה יש להם להציע.

לא, זה לא ממש נכון.

האמת היא שארגנתי לעצמי סידורים ביד אליהו כדי שאני אוכל לבקר בחנות הזאת. למרות ההבטחה שלי שאני לא אדלג על KSP ו"אייבורי" בסבב הנוכחי, התחילה להתגבש אצלי ההחלטה שאת המחשב הזה אני לא אקנה באחת מהרשתות הנ"ל, והתגובות שלכם פה בבלוג עזרו לא קצת לחזק את דעתי.

אבל, הבטחה זו הבטחה (אם לא לכם, לפחות לעצמי), ולכן העליתי את "אייבורי" לראש התור, כדי להוציא אותה מהמערכת כמה שיותר מהר.
סניף ת"א, כמו כל הסניפים של "אייבורי" שפגשתי עד היום, מחולק לשניים – מאחורה המעבדה + מכירות ציוד היקפי, ומקדימה צוות מכירות מחשבים. בצהרי יום שישי הצוות נמצא בתפוסה מלאה – 3 אנשי מכירות שמשרתים קהל כמו רופאים בקופת חולים – הלקוח מתיישב, מדבר עם המוכר בין 5 ל-10 דקות, ויוצא עם כמה ניירות ביד וכמה אלפי שקלים פחות בחשבון הבנק שלו.

אחרי כ-20 דקות של ישיבה בתור, הגיע תורי לשבת מול יותם (שם בדוי. למה בדוי? ראו את הפוסט הקודם), נציג המכירות. אמרתי לו שאני מעוניין במחשב לגיימינג (“מה?" “גיימינג. משחקים, כאילו.” “אה, אוקיי" ) במחיר של 6-7K שקל, ומוכן לעלות ליותר מ-7, אם הוא רואה לנכון. כאן יותם הפתיע אותי כשאמר שהוא לא רואה סיבה לשלם כל כך הרבה על מחשב שכזה, והוא יציע לי מחשב מצויין בסכום נמוך יותר. כמה תקתוקים על המחשב, ועל המסך של יותם הופיע המפרט להלן, בערך (למה בערך – בהמשך):

 

  • מעבד: Intel Core 2 Quad Q9550

  • לוח אם: MSI P965 Neo-F V2 (כנראה)

  • זכרון: 2X2GB Kingston (לא זוכר את הדגם המדוייק)

  • כרטיס מסך: MSI GeForce 9800 512GB (לא זוכר את הדגם המדוייק)

  • דיסק קשיח: Seagate Barracuda 500GB

  • מסך: Samsung 2253BW
  • מארז: EZCOOL H-990D-F25 (כנראה)
  • ספק: 500W EZCOOL

  • צורב: LG (לא זוכר את הדגם המדוייק)

  • מקלדת + עכבר + רמקולים בחינם.

המחיר הסופי, כולל מע"מ: קצת יותר מ-5,800 ש"ח.

 

כמה מילים על המפרט עצמו:

המעבד זהה לזה שהוצע לי ע"י עודד מ-KSP בזמנו. זה מעבד מרובע ליבות במהירות של 2.83GHz, והוא בין החזקים שאינטל מציעה לשוק הפרטי. עבור מחשב במפרט שביקשתי, מדובר ככל הנראה ב-Overkill. במיוחד כשאנחנו מדברים על רף מחיר של מתחת ל-6,000 ש"ח, עדיף לרכוש מעבד חלש יותר, ולהשקיע את הכסף במקומות אחרים. כרטיס מסך חזק יותר, לדוגמא.

לוח האם מבוסס על P965של אינטל, צ'יפסט ותיק, בן יותר משנתיים, ללא תמיכה ב-DDR2 מעל 800MHz. נראה כאילו מישהו במחסן רוצה להפטר מהמלאי שלו.

כרטיס המסך הוא האחרון מהסדרה הקודמת של Nvidia. עדיין מחזיק מעמד יפה מאוד בבנצ'מרקים, אבל לא משהו שהייתי ממליץ עליו ככרטיס הגרפי היחיד של מחשב מתקדם.

המסך הוא בין המסכים הפופולריים ביותר כרגע (הכי פופולרי, לפי דירוג זאפ). הוא מקבל ביקורות טובות מאוד כנראה בזכות המחיר הנמוך (יחסית) שלו. אבל אני עדיין מעדיף את סדרה T, שפשוט נראית טוב יותר. לא צריך להזכיר שהוא מבוסס על פאנל TN, נכון?

 

לטענת יותם, זה מפרט החלומות שלו, וגם אם הוא היה רוצה הוא לא היה יכול להציע לי מפרט יקר יותר. מה שחשוב לו במחשב למשחקים, לטענתו, זה מעבד חזק, כרטיס מסך טוב וספק שישרוד בעומס. כל השאר זה זוטות.

הסתכלתי על המסך, ולא ידעתי מה להגיד. מה אני אומר למוכר שטוען המפרט הנ"ל הוא הכי טוב שהוא יכול להציע לי?

ניסיתי לשאול אותו לגבי כרטיס המסך – למה לא ATI, לדוגמא? “אין צורך," אמר לי יותם. אם אני רוצה, אני יכול להחליף את הכרטיס המוצע "בַ-ATI” (“ב" מיודעת, כאילו יש רק כרטיס אחד ל-ATI, או שמדובר בדגם נוסף של אותה חברה), הביצועים שלהם זהים, ופשוט יהיה כתוב לי שם ATI במקום GeForce.

אם הייתי בןאדם עם קצת יותר כבוד עצמי וקצת פחות חשש מ"מה אנשים יחשבו" הייתי קם ועוזב בו במקום. אני לא יכול לחשוב על דרך טובה יותר להרים דגל שמסמל "אנחנו לא מקצוענים", חוץ, אולי, מלתלות על הקיר דגל שכתוב עליו "אנחנו לא מקצוענים". אבל גם אז אנשים עוד עלולים לחשוב בטעות שמדובר באיזה הפוך על הפוך מתוחכם.

אזרתי כוחות והמשכתי הלאה, לתהות לגבי לוח האם. נזהרתי במילים שלי, שלא יחשוב שאני מתנשא מעליו כשאני משתמש במילים גבוהות כמו "צ'יפסט", אבל תהיתי למה בחר דווקא בלוח האם הזה, ולא במשהו מתקדם יותר, כמו P45, או אפילו X38.

גם בזה אין צורך, ענה לי יותם. הלוח הזה מספק תמיכה בעד 8GB של זכרון, וזה מספיק בשביל הצרכים שלי. אין לי סיבה לקחת לוח יקר יותר, שתומך ב-16GB, כי אני לא אשתמש בתכונות האלה. מיותר להגיד שמבחינתו זה כל ההבדל בין הצ'יפסטים השונים, אז אני לא אגיד את זה (מיותר גם להגיד ש-X38 לא תומך ב-16GB, אלא רק ב-8, בדומה ל-P965, אבל אני אגיד את זה בכל זאת).

לא ראיתי שום צורך לפתח איתו שיחה רצינית יותר, אז ביקשתי הצעת מחיר, כדי שאוכל לכתוב עליה בבלוג. לולא החוויה עם KSP, התשובה שלו היתה מפתיעה אותי, אבל נראה שלא סתם שתי הרשתות האלה יושבות אצלי תחת אותה קטגוריה. מסתבר שלפי מדיניות החברה לא נותנים ללקוחות הצעות מחיר רשמיות. עוד מסתבר שלפי מדיניות החברה אסור לי לרשום את פירוט המפרט שהוצע לי (לטענת יותם, לפחות). יותם אמר שאם אני מעוניין אני אוכל למצוא באתר של "אייבורי" את כל הרכיבים, לצד המחיר שלהם. הוא טעה. באתר החברה מופיעים חלק מהרכיבים, כמעט תמיד ללא ציון המחיר שלהם. לכן את המפרט הנ"ל הרכבתי מרסיסי הזכרון שלי, ומקצת המידע שמצאתי באתר החברה.

אני לא איש עסקים, ולכן לחלוטין לא מבין את ההתנהלות העסקית של שתי הרשתות. יכול להיות שמדובר בדרך לתת לנציגי המכירה גמישות גדולה יותר במחירים שהם מציעים ללקוחות, וגם יכול להיות שלא. זה לא משנה. חברה שלא מוכנה לשקיפות מלאה מול הלקוחות שלה, בייחוד בשוק תחרותי שכזה, משדרת חוסר אמינות, ומעלה בי לא מעט חששות לגבי הכשרות של המוצרים שהיא מוכרת ושל השירות שהיא מציעה.

לכן, כל עוד המדיניות של "אייבורי", KSP וכל רשת אחרת מונעת ממני לקבל הצעת מחיר מלאה, הכוללת פירוט מלא של רכיבי המחשב ומחיר של כל רכיב, המדיניות שלי היא לא לקנות ממנה כלום, ולהמליץ לכל מי שאני מכיר, ולכל מי שקורא את הדברים שאני כותב, לפעול בדרכי.

לפיכך, אם ההמלצה שלי שווה משהו, אני ממליץ בזה לא לרכוש מוצרים, בין אם מחשבים שלמים, חומרה או ציוד היקפי, מ"אייבורי" ודומותיה.

 

אגב, במהלך השיחה שלי עם יותם הבנתי פתאום את הקטע של "אייבורי" – היא ממצבת את עצמה כרשת של העמך. העמך לא ממש מבין במחשבים, מותגים ומספרים, ולכן נציגי המכירה לא נדרשים גם הם להפגין הבנה. מה שחשוב זה להציע מחשב במחיר כמה שיותר נמוך, ולתת ללקוח תחושה שהוא מקבל את מה שהוא רוצה. נציגים שיודעים יותר מדי עלולים לבלבל את הלקוח עם כל האותיות האלה באנגלית. לכן עדיף לשכור אנשים שמדברים את שפת העם, ושיודעים איך למכור לו את מה שיש במחסן כרגע, במקום להשקיע בנציגים ששולטים בחומר.

אז תודה, אבל ברשותכם אני אקח את העסקים שלי למקום אחר, שרואה בי יותר מאשר כספומט.

29 תגובות ל “עידן קונה מחשב – אייבורי”

  1. play-asia.co.il מאת play-asia.co.il:

    הי עידן,

    אני לא מהגימרים של מחשב, ולמעשה לא מבין דבר וחצי דבר במה נדרש כיום מכל חלק לאיזה משחק.

    אבל ממה שאני יודע מחברים שכן מבינים יותר, הם בונים בעצמם את מה שרוצים, מזמנים את החלקים ומרכיבים לבד, ונראה לי שאתה יותר מתאים לקטגוריה הזאת.

    אני באופן כללי נצמד לקונסולות, והמשחק היחיד למחשב שאני רואה את עצמי קונה בעתיד הלא כל כך קרוב זה דיאבלו 3 (חזרתי לשחק עכשיו את 2, ואין מה להגיד המשחק בנוי כל כך טוב, שהגרפיקה אפילו לא מתחילה להפריע לי. חוץ מזה שמער לרזולוציה היא לא רעה)

    בכל מקרה הרבה בהצלחה, וכל הכבוד שאתה מציג את הרשתות האלה כפי שהן, לצערי כבר הניסיון לקנות מ KSP מכשיר PALM לאישתי, שלמרות שאמרו שיש לו רשת אלחוטית פשוט לא היתה לו.

  2. דני מור מאת דני מור:

    אתה ממש הכלבוטק של הבלוג, דקל. סחטיין על המחקר.

  3. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    הקטע של המחירים לא מפתיע, אייבורי משנים מחירים כל שבוע בערך, וסביר להניח שהם לא רוצים שכל מיני אנשים יתחילו לפרסם מפרטים לא מעודכנים.

    'מחשב לגיימרים' זה טריק ידוע שבמהלכו תוקעים כרטיסי מסך מלפני דור אחד או שניים (8800 במקרה הכי פחות גרוע) כדי שהמחיר יהיה זול.

    לגבי המסך, אני נאלץ להסכים : יש לי מסך קצת ישן של סמסונג (17, 4 מילישניות) ועם חיבור DVI הגדרות הפונט על Cleartype רואים פשוט מצוין. הבעיה היחידה היא שההגדרות המוכנות (סרטים, משחקים , אינטרנט), קצת בהירים מדי, אבל יכול להיות שזו גם אשמת כרטיס המסך. (הממשק קונפיגורציה של Nvida פשוט על הפנים לדעתי).

  4. Talool1 מאת Talool1:

    יווווו בקצב הזה אתה לא תקנה מחשב וכשתקנה מחשב CORE 2 QUAD יהיה כבר i7
    וסדרת 300GTX של של נווידיה ו58XX של ATI
    (למרות שכמה שלא תהיה איטי אני תמיד יהיה יותר איטי ממך בדברים האלה)
    שמע תבחר מפרט שתהיה סגור עליו
    או יותר טוב תבקש ממישהו שאתה סומך עליו ויודע שהוא מבין בחומרה שיעשה לך מפרט
    (כי לפי מה שכתבתה אתה ניראה לי ממש לא מבין בחומרה NO OFFENCE)
    תכנס ל newegg.com ותזמין תחלקים, ואם אתה יודע !!ומנוסה!! בלהרכיב מחשבים תרכיב לבד אם לא תבקש ממישהו שירכיב לך.

  5. רענן מאת רענן:

    הפסקה האחרונה שלך מסכמת את הכל.

    יש חנויות שמוכרות להמונים, ואת ההמונים לא מעניין ביצועי הSouthBridge ואם הקבלים שעל לוח האם הם solid capcitors או לא. זה מוביל למפרטים הכוללים את ההצהרות האינפורמטיביות "מארז מהודר מפח עבה כולל 3 USB בחזית" וכן "כ.מסך כלול intel 3100 איכותי וחזק!!" או "כרטיס קול יעודי 5 ערוצים". יש גם "יתרון חשוב – זכרון 800MHz לא 667MHz", כאילו שמישהו ב-3 השנים האחרונות ראה לנכון לקנות מחשב עם DDR 667MHz.
    זו בדיוק הסיבה שיש רשתות שהפסקתי להכנס אליהן, כי המוכרים שם מבינים במחשבים כמו שאני מבין בשחייה צורנית. ראיתי ושמעתי את זה במו אזניי כמה פעמים, ואז החלטתי שלשם אני לא חוזר אף פעם. וזה מבלי להזכיר סיפורי זוועות אחרים שמסתובבים ברשת על כל מיני רשתות מחשבים. אני מוכן לשלם 10% יותר ולא לתת את כספי לחנויות מסויימות ולעודד אותן להמשיך להתקיים (כן, זה מרד הצרכנים הפרטי שלי).
    לא סתם החנויות האלו ממעטות להציע מפרטים מבוססי AMD למחשבים הפשוטים שלהם (אלו ש-80% מהאנשים מחפשים) – AMD לא נשמע מגניב כמו "אינטל" ו "פנטיום" וספק SeaSonic לא נשמע טוב כמו "ספק חזק ואיכותי – 600W!!".

    אני בהחלט אמשיך לקרוא ולעקוב אחר הרשמים שלך 😉

    Talool1 – לא יודע על מה אתה מבסס את הקביעה שלך לגבי חוסר ההבנה של עידן. הזמנה מnewegg לא משתלמת בכלל, כי צריך לשלם עליה מע"מ (ואולי מכס) ואין לך אחריות על כלום בארץ. 😕

  6. עידן דקל מאת עידן דקל:

    Play-asia, אמנם המטרה הראשית של הפרוייקט שלי היא למצוא לי מחשב, אבל מטרת משנה חשובה לא פחות היא לפרסם את הרשמים שלי מחנויות המחשבים בארץ, כחובב מחשבים שלא שוחה בתחום החומרה. אם אתה זוכר (ואם לא, אתה תמיד יכול לגלוש לפוסט שפותח את הפרוייקט הזה), כבר היה לי בראש חצי מפרט מבוקש, ובהחלט הייתי יכול לבדוק איזו חנות תתן לי את המחיר הכי נמוך עליו, וזהו.
    אבל מאחר שאני לא מספיק מבין בחומר, ורוצה להאמין שהאנשים שאחראים למכור לנו את המחשבים מבינים קצת יותר ממני, אני מבקש את ההמלצות שלהם, ואז, מתוך כוונות אנוכיות בעיקר, מפרסם כאן את ההמלצות שלהם, בתקווה לשמוע את הדעות של אנשים שאין להם אינטרס כלכלי, על המפרטים האלו.

    רענן – תודה על התמיכה 🙂

  7. תומר גבל מאת תומר גבל:

    אני רואה שלא הרבה השתנה בארץ מאז ימיו הטובים של מנטור (אתר חומרה ותיק). החנויות עדיין מזלזלות בלקוחות, והלקוחות המשכילים לא מבינים ממה זה נובע.

    ראשית כל צריך להבין שהשיקולים של אייבורי וKSP לא נובעים מרצון לדפוק את הלקוח, כי אם מתוך שאיפה פשוטה להגדיל מחזורי מכירות ורווחים, ואדישות מוחלטת לאי-הנוחות של הלקוחות הפוטנציאליים כל עוד זה לא מגיע למצב שהחברה מפסידה עליהם כסף. יש לגישה זו מספר תוצאות מבחינת הלקוחות:

    תהליך הקנייה הוא streamlined מאוד; כל גישת המכירות של חברות כאלה נועדה למקסם שלושה פרמטרים: כמות האנשים הנכנסת לחנות, הזמן הנדרש כדי לגרום להם לעזוב את החנות, וכמות הכסף שניתן להוציא מהם. שני הפרמטרים האחרונים תלויים הדדית במידת מה, ומשום כך אנשי המכירות ב-KSP הם (בדרך כלל) אדיבים וחבר'המנים (כדי לעודד את הלקוח לקנות), אך לא ייכנסו איתך לדיונים טכניים ארוכים. מבחינתם, בזמן שאיש המכירות "שרף" על לעזור ללקוח להחליט אם לקנות לוח P35 או להשקיע עוד סכום (לא מבוטל ולא מומלץ, אגב) כדי לקנות X38 היה אפשר למכור שני מחשבים "רגילים" לשני לקוחות "רגילים".
    מאידך, כדי למקסם את כמות האנשים שנכנסים לחנות מול לקוחות ישראלים אגרסיביים, הרשתות מנסות למצב את עצמן כזולות – גם בפרסום גלוי וגם מפה לאוזן. אם תשאל בכל פורום מחשבים עם אנשים שבאמת מכירים את השוק איפה הכי זול לקנות מחשב בהנחה שאתה יודע בדיוק מה אתה עושה ורק צריך אחריות ומקום לקנות, רוב הסיכויים שישלחו אותך ל-KSP, אייבורי, ולפעמים נעה או פנדה. הפוקוס על כמויות במחזור המכירות מאפשר לרשתות הנ"ל להשיג עסקאות טובות יותר על סחורה, מה שמאפשר להם להוזיל במידת-מה את המחירים לצרכן. בעוד שללקוח המשכיל זה יתרון של ממש, הרי שללקוח הישראלי הממוצע המשמעות היא שינסו לדחוף לו רכיבים בעלי מתח רווחים גבוה יותר, שכן אין לו בכלל בסיס להשוואה.

    הדבר החשוב להבין הוא שרוב הלקוחות _פשוט לא ישימו לב להבדל_. הם מקבלים מחשב, לכאורה בזול, המחשב עובד מבחינתם היטב והתוצאות של בחירת חומרה לא מוסכלת ייראו רק לאחר זמן רב. רובם לעולם לא ידעו שעם הכוונה מעט מקצועית ואישית יותר היה אפשר, וצריך, להרכיב להם מפרט זול בהרבה, שמוותר על שטויות לא הכרחיות (כמו כרטיס מסך ייעודי במחשב שמיועד לגלישה ואימייל) או מספק אורך-נשימה רב יותר בעלות כמעט בלתי מורגשת (כמו לקחת כונן 320 ג"ב במקום ה-250 ג"ב הנפוצים יותר, מה שייספק גם נפח נוסף וגם ביצועים לאורך זמן).

    לבסוף, השירות הניתן ע"י החברות הנ"ל הוא streamlined אף הוא. כשאתה קונה בחנות שמתייחסת ללקוחותיה הפוטנציאליים כמו עדר, אל תתפלא שמתייחסים אליך כמו לכל אחד אחר. ללקוח משכיל שוב זו אינה בעיה (הוא יודע בדיוק מתי להפעיל אחריות ועל מה, ולא צריך עזרה מטכנאים אדישים), ואילו לקוחות שאינם משכילים פשוט לא ידעו להכיר בהבדל ("המחשב לא עבד, לקחתי למעבדה, החזירו אחרי יומיים, עכשיו עובד").

    בקיצור, אם אתה הולך לקנות ב-KSP או באייבורי פשוט _אין לך מה לדבר עם המוכרים_. אם אתה יודע על מה אתה מדבר, אתה לא צריך את העצה שלהם; אתה צריך את העזרה של ה-peers שלך בפורומים הרלוונטיים, ואז פשוט ללכת עם רשימת רכיבים מוגדרת היטב ולקנות.

    * ראוי לציין כי כל האמור לעיל הוא דעה אישית ומתבסס על אינטואיציה, אקסטרפולציה ו-common sense. אני לא מתיימר להיות עיתונאי אובייקטיבי.

  8. עידן דקל מאת עידן דקל:

    תודה על התגובה המלומדת, תומר.

    אם אני קורא נכון בין השורות, אני דווקא שומע ממך המלצה לקנות ב-KSP או אייבורי, אחרי סקר שוק מקיף. אני עדיין מעדיף להמנע מהרשתות האלה, כי חוץ מרכיבי המפרט, אכפת לי גם מאיכות הרכבה ומרמת השירות שאני אקבל מהן בעתיד, אם אני אצטרך להביא את המחשב למעבדה, חס וחלילה. ולפי מה שראיתי, אני חושש שהן לא מציעות את הרמה הגבוהה ביותר.

    כאגב, אתה שם את נעה ופנדה באותו סל עם KSP ואייבורי? אני תמיד ראיתי אותן כחנויות איכותיות יותר.

  9. גיא מאת גיא:

    אני מסכים פה עם מה שכבר כתבו לפני:
    לחנויות כאלו הולכים או כשאתה לא מבין כלום ורק יודע מה התקציב שלך, או כשאתה מבין יותר טוב מהמוכר ויכול להגיד לו בדיוק איזה רכיבים אתה רוצה ומה אתה מעדיף שהוא לא ידחוף לך.
    ברשתות גדולות יושבים מוכרים שלא כולם מבינים בכל רכיב חומרה שהוא, חלקם מתעדכנים רק אחת לתקופה וחלקם פשוט מקבלים את המידע שלהם לעוס ממקורות אחרים. אי אפשר שכל עובד ישלוט בחומר, והציפיה שהמוכר ידע יותר טוב מה הרכיב שהכי מתאים לך מאשר 10 אנשים בפורומים שונים בHWZONE שכל אחד מתמחה בתחומו – היא לא ציפיה ריאלית.

    מה שכן, לפעמים גם המומחים הגדולים בפורומים טועים. מניסיון אישי שלי, לרבים מהם יש את תסמונת ה"כדאי לך להוסיף". כשהם עוזרים לך בהרכבת מחשב הם הרבה פעמים מנסים לממש את השאיפות שלהם למחשב, ומאחר ולא מדובר בכסף שלהם הרבה יותר קל להם להמליץ על רכיבים שלא בהכרח תצטרך: "קח ספק 600W של אנרמקס, ככה הוא בטוח יחזיק לך ולא תסתכן גם אם תשים SLI" או "חבל לקנות זכרונות 800MHZ כי אם תרצה לעשות OC אז הם יגבילו אותך ב3.0GHZ". אפילו החשש שלך מצ'יפ P965 הישן (והמצויין) נובע במידת מה מחשש לגבי כל מיני תאימויות בעתיד לשדרוגים שכנראה לעולם לא תממש (ואת זה אני אומר בתור אחד שתמיד קונה דברים כאלו ליתר ביטחון אבל בסוף תמיד מוצא את עצמו לא משדרג אף פעם ופשוט מחליף את כל המחשב).

    בקיצור: אם אתה יודע *בדיוק* מה אתה רוצה, אתה לא צריך לחשוש מלקנות בKSP כי תקבל עסקה יחסית משתלמת גם אם לא במחיר הכי זול שתוכל להשיג. אם ממש רגישים למחיר אז אני תמיד מעדיף להזמין הכל באינטרנט ולהרכיב בבית כי יותר זול מזה אי אפשר להשיג, אבל זה כבר מצריך זמן ומברג.

  10. תומר גבל מאת תומר גבל:

    אני אישית קונה (וממליץ, כתוצר לוואי) על זיגזג (http://www.zigzag2000.co.il/). אני מכיר את החבר'ה האלה עוד מימי מנטור וקניתי שם את שני המחשבים האחרונים שלי (מחשב גיימינג ומחשב HTPC); אולי היה יוצא קצת יותר זול ב-KSP, אבל אני מעדיף את השירות וההרגשה הטובה עשרות מונים.

    חוץ מזה, אתם תמיד יכולים לומר ששלחתי אתכם, אולי יצא לי מזה משהו 😉

  11. עידן דקל מאת עידן דקל:

    או, תודה על התזכורת, תומר.

    קניתי מזיגזג מחשב לפני כמעט עשור, עוד כשהם היו במחסן של בית בנווה מונוסון, והשירות שקיבלתי שם (שכלל נסיעה של אורן עד אלי הביתה, מרחק לא מבוטל, רק בשביל לאסוף ממני מחשב בעייתי, בלי שום תוספת מחיר) לא משתווה לשום שירות אחר שקיבלתי מאז או עד אז.

  12. אומצה מאת אומצה:

    יש לי מחשב מ-KSP, קניתי אותו ממש לא מזמן. מאז שקניתי אותו התעלמתי לגמרי מחדשות חומרה, הדחקתי את הכרטיסים החדשים ועצמתי עיניים. כשקניתי את הGTX 9800 הוא היה סופר מגניב ועכשיו הוא סבבה, יש יותר טובים. ראבק. די. אני עושה חרם על זה שוב.

    ו-KSP היו די חמודים איתי.

  13. grayswandir מאת grayswandir:

    וואלה.
    אני בדיוק מחפש מחשב דומה, במחיר דומה, רצוי I7. בדקתי את KSP והם עשו עלי רושם שתואם מאוד את מה שכתבת. ראיתי אנשים קונים שם מחשבי E8400 לפי משקל, 3-4 חתיכות במכה.

    תבדוק את SKYPC בראשון – עשו עליי רושם טוב דווקא, אשמח לשמוע אם הם מומלצים. את זיגזג אבדוק

    לסיכום,
    KSP ושוק הם אותו דבר בגימטריה.

    וגם עידן ודקל יוצאים אותו דבר, אם כבר בודקים את זה.

  14. שמוליק מאת שמוליק:

    בתור אחד שלאחרונה (לא ממש לאחרונה, לפני כמה חודשים) קנה זכרונות DDR400 (למחשב של אחי)
    בחנות בשם "גיבור מחשבים" (ז'בוטינסקי, ר"ג) סתם כי הם הכי זולים בזאפ ועברתי שם יום יום..
    דווקא אהבתי ת'קטע שאתה בא אומר דגם מדוייק של חלק ותך שנייה מקבל, מה שמוזר שאחרי שיצאתי מהחנות דיברתי עם אחי והוא ביקש עוד כמה זכרונות, כל פעם זה היה במחיר אחר, ובשונה מהמחיר באתר (ברמה של עד 4 שקלים לטובתי..)

    מה שכן, יצא לי לראות (לא זוכר באיזה חנות) לקוח שמבקש מחשב לעריכת סרטים או משהו כזה, המוכר מצידו בוחר אוסף של חלקים שונים (ממש לא זוכר איזה), אבל שהלקוח שואל פרטים הוא נענה ב"יש 4 USB מקדימה…העכבר אלחוטי…" ועוד פרטים חיצוניים כאלה…

    דבר נוסף שנזכרתי תוך כדי כתיבה יצא לי לשמוע על לקוחות שאייבורי מכרו להם מחשב עם כרטיס מסך מאוד חזק וספק שלא יכול לעבור את ה300W (בדר"כ זה משהו גנרי שההספק שמופיע לא משקף את מה שיכול לצאת ממנו) מה שגורם לספקר למות די מהר.. אבל עדיין KSP הכי זולים לקניית ספק של ZALMAN…

  15. אלי מאת אלי:

    אני קניתי מחשב מאייבורי מחשבים בראשון, אלו הם נוכלים ולא הייתי ממליץ לקנות אצלם מחשב!!!

  16. מעבדת מחשבים רמלה מאת מעבדת מחשבים רמלה:

    בוקר טוב !

    מהמיפרט שציינת 0ולא חדש בשבילי) , אני רואה ששוב מנסים "לעבוד" על הלקוח התמים .
    אני 5 שנים בישראל , ולא מפסיק לראות את "העבודה בעיניים"

    אני מעבדה – אכן , אבל מוכר מחשבים רק – ל מ ק צ ו ע נ י ם !
    אנא כנסו לאתר ובצד ימין תראו בתפריט "מחשבים" , כנסו לתחתית הדף "מחשב מקצוענים" – שם תראה את המיפרט המלא והמקורי … מציין שוב – מקורי .
    נכון שאייבורי זולים , אבל גם כשאני באתי לארץ ועבדתי אצלם זמן מה – הפסקתי , לאחר שלא הרגשתי נכון למצפוני על העבודה בעיניים שאנחנו עושים ללקוחות .
    ואגב , חברה יותר גרועה מהם – זה KSP , שגם תבעתי אותם בבית משפט וגם זכיתי .

    כשאני הקמתי את החברה , בחרתי להיות מעבדה ולא עוד סתם חנות מחשבים – אחד מימני הרבות בארץ .
    אם תגלוש , תראה שגם בתחום המוצרים של התקליטנות והמחשבים , יש דברים שאין אותם בכלל בארץ – ניידי פרארי וגם למבורגיני שמעל שנה אני מוכר אותם , ועוד .

    בשורה תחתונה – אם תרצה מחשב גיימר רציני איכותי : אנחנו הכתובת .
    בלי עבודה בעיניים – ומיפרט מלא לכל חלק במחשב , בלי מעבדים מזויפים וחלקים .

  17. דוד מאת דוד:

    הנה המפרט שלי וקניתי אותו ב פנדס חנות ממש טובה ולא הכי יקרה המחשב עלה 2800 אך ללא מארז.
    מעבד:Intel Core 2 Duo E8400 (מעבד ממש טוב אני ממליץ)
    לוח אם : GIGABYTE EP45-DS3 (לוח אם גם ממש טוב המליצו לי עליו הרבה )
    זיכרון : PAROT 2×2 800 (המליצו לי עליו)
    דיסק קשיח: WD 500GB
    כרטיס מסך : NVIDEA GEFORCE 9500 GT (לא הכרטיס כל כך חזק אבל גם לא כל כך חלש )
    ספק כוח : 350W ( המחשב עובד בסדר )
    צורב :SAMSU8NG 18X LIGHT SCRIBE
    מארז : ללא

    בשורה התחתונה מחשב חזק לא עושה בעיות אני ממליץ לבקר בפנדס אם בלכם לקנות מחשב ושם המחשב לא יתקלקל אחרי יומים כמו באיבורי והשרות מצויין לא כמו ב KSP גם יחסית זול שם

    ודרך אגב אני ממליץ לכם לקנות WINDOWS VISTA ULTIMATE עובדת אצלי מצוין לאומת השמועות שהיא עובדת לאט שגיאות וכך לא ראיתי עדיין אף אחת מהבעיות הללו ואני משתמש בה כבר 4 חודשים

  18. גור'ג מאת גור'ג:

    יש לאיבורי בעיות, נכון, לי הציעו את ה965 כבר לפני שנה וחצי ועוד של MSI – וביקשתי של חברה אחרת גייגה בייט וקיבלתי. לאחר תקופה הלך לי 965 וע"י האחריות קיבלתי P35 וגם זה לאחר התעקשות עם צוות תיקון. קיצר ישנם בעיות והם לא פריירים לתת כל מה שתבקש אך עם תראה להם שאתה מבין לא פחות מהם, הם מתגמשים ומורידים את האף.

    ואגב נראה לי שכל התקלות שלהם זה דווקא מאלו שרואים בעיתון כל שבוע את הפרסומת בידיעות של מחשב ב1000 עד 1500 והם חושבים שזה מחשב אחלה ובאים בטענות. לדעתי צריך להיות יועצים בכל חנות, כמו יועץ השקעות שיגדיר מחשב לכל אחד, ולא שיבואו עם גיזרי עיתון של שבת ויגידו תן לי כזה בדיוק כמו בעיתון ולוקחים ומיד חוזרים עם צעקות. 😆

  19. אנה מאת אנה:

    ברגע שנכנסתי לחנות ושאלתי אותם בנוגע לכל מני דברים, קיבלתי תשובות לאחת מפגרת שבאה לקנות מחשב בינוני "רגיל".
    ברגע שנכנסתי לKSP ואמרתי שאני מנהלת רשת (אגב זה היה מוכר אחר), נתקלתי בתגובה שונה לגמריי. הדיבור השתנה פתאום ונראה כי המוכר באמת מבין משהו ולא סתם דוחף דברים מהמחסן. אין מה לעשות ככה זה וזה גם לגיטימי. מחשבים זה לא דבר פשוט תעשו קצת שיעורי בית ותבואו מוכנים, במילא אתם שורפים מלא זמן בגלישה סתמית לפחות תעשו עם זה משהו מועיל. ❗

  20. טל מאת טל:

    גם אני קניתי מחשב ונתנו לי מחשב שלא כלל את המעבד עליו סיכמתי.
    עשו ים של בעיות כדי לא להחליף לי- בטענה שאני משקר.
    הבעיה שלהם היתה שם לא ידעו שיש לי הוכחות חותכות והעיפו אותי מהסניף.
    פניתי למועצה לצרכנות, קיבלתי מהם שרות פשוט נפלא, אתה שולח להם את הבעיה והם עוקבים ומטפלים בבעיה עד לפתרונה -ללא עלות!!! (הם גם נמצאים בקשר בערך כל חודש)

    שידרגו לי את המחשב למחשב חדש ביותר.

  21. קונה מרוצה מאת קונה מרוצה:

    ZED היא החנות הכי זולה והכי טובה בארץ עם שרות אמין מקצועי ומהיר כדאי לך לבדוק אותה!!!

  22. bigS מאת bigS:

    ZED היקרים הרסו לחברי את החיים
    סה"כ עוד סניף זול של אייבורי ושותפיהם
    מי שקונה זול נדפק על לצאת נשמתו
    כנסו לפורומים ותראו מי האנשים האלו….
    בכול מקרה לפני קניית מחשב
    עדיף לשבת שעה בניחותא במעבדה של החברה
    ולראות את התגובות של המתלוננים ולראות את השירות
    המסריח שתקבל מיד לאחר שתשקול את כספך לידם

    בברכה

  23. בני ונה מאת בני ונה:

    אני חייב לציין שמנסיוני השירות שקיבלתי באייבורי היה תמיד איכותי.
    כלקוח שיודע בדיוק מה הוא רוצה ביקשתי וקיבלתי בדיוק את סט הרכיבים שרציתי, ובהשוואת מחירים לסט רכיבים ידוע קיבלתי את המחיר הטוב ביותר באייבורי וב – KSP, ביחס לחנויות פרטיות קטנות שבדקתי.
    באייבורי היו יותר גמישים בנושא התשלומים ולכן קניתי אצלם.
    כשהצורב התחיל לגמגם כעבור כשנתיים מהקנייה, לא נדרשתי לחפש "קבלות" והוכחות של "אחריות", אלא זיהו אוי בטלפון, הבאתי את המחשב והשארתי אותו במעבדה, עבור 3 שעות קיבלתי SMS להגיע לקבל אותו אחרי שהחליפו ל DVD חדש.
    הכל באדיבות וללא ויכוחים.
    כמי שנתקל לא מעט בספקים של מוצרים שונים כדאי מאוד להעריך ספק שלא דורש קבלות והוכחות שבדרך כלל לא נמצאות אחרי פרק זמן, ולך תוכיח אחריות.
    בקיצור נראה לי שהכתבה האיכותי בדרך כלל סובלת מקצת דיעות קדומות ביחס לרשתות כפי שהכותב גם ציין בהגינותו ופוגעת שלא בצדק בחברות הללו.

  24. אורי מאת אורי:

    לפי מה שאני רואה, לא נראה שאייבורי השתנו הרבה מלפני כמה שנים כשעשיתי טעות איומה והחלטתי לקנות שם מחשב בסניף ראשון לציון. שנים סבלתי מהמחשב הדפוק שמכרו לי ומההתמודדות איתם שיתקנו לי את זה. מי שקונה מחשב לא צריך להבין הרבה בחומרה ומי שצריך לייעץ לו זה המוכרים בחנות ומי שצריך לעזור לו בצורה הוגנת כשיש בעיה במחשב הם הטכנאים. כשקניתי שם לא הבנתי הרבה בחומרה אבל תוך כדי התמודדות איתם שיתקנו לי את המחשב למדתי המון וראיתי איזה חנות איומה זאת.
    אני לעולם לא אקנה שם כלום יותר. אני מעדיף לשלם יותר ולא לקחת סיכון.

  25. גיל מאת גיל:

    קניתי דיסק קשיח באייבורי תלפיות. הוא התקלקל וניגשתי להחליף אותו. להפתעתי אמרו לי להגיע למעבדה בתלפיות. התעקשתי והם התעקשו בחזרה. התקשרתי להנהלה ואמרו לי שזה המצב. אני חושב שזה לא חוקי. חשבתי שזאת רשת טובה. לדעתי לא כל כך. בנוסף לפני שבוע הייתי שם והיה לקוח מאוד כועס. התקשרו אליו שהמחשב שלו מוכן והוא בא לקחת אותו ואז הסתבר שלא כל מה שהזמין מוכן. הוא ממש כעס כי הוא בא מחוץ לעיר. זה שעשה את הטעות (בחור דתי רזה) בכלל לא התרגש ולא נראה שזה מזיז לו. שישנו את השם שלהם לצפצפה זה יותר מתאים מאייבורי.

  26. אמיר מאת אמיר:

    שלום
    קראתי את הרשומה שלך ואת התגובות, והגעתי לכאן דרך אתר תפוז שם ראיתי שאייבורי ביקשו ממך להוריד את הרשומה הזאת.
    אני מבקש ממך רק דבר אחד- בבקשה אל תעשה את זה!
    כבר יצא לי לראות יותר מדי מחשבים שיצאו מהחנות שלהם ושאחרי קצת זמן (שנה במקרה הטוב, שבועיים במקרה הפחות טוב…) התחילו להראות שגיאות חומרה ופשוט שיגעו את הבעלים שלהם. במקום שהמחשב ישרת את מי שקנה אותו אז הלקוח צריך כל הזמן לדאוג לו ולקחת אותו לטיפולים באייבורי עד שהוא מבין שהם פשוט לא עושים כלום חוץ מלפרמט…
    אפילו הצלחתי להוציא מאחר המוכרים שלהם הודאה על סדרה של לוח אם של MSI שהם מכרו וזוהי סדרה דפוקה שלא מזהה את מהירות הזכרונות כראוי ולכן יוצרת התנגשויות כל שני וחמישי מה שמוביל למסכים כחולים במקרה הטוב ובמקרה הרע זה גם דופק תהתקנה של הווינדוס (מה שבן אדם מן השורה לא יודע לתקן בעזרת repair למשל) ובמקרה הרע הולכת לך עבודה שעבדת עליה ופתאום שוב מסך המוות מופיע לך מול העיניים…

    חוסר היושר שלהם מתבטא גם במכירת החלקים מה שנקרא "בתפזורת" מה שלכאורה יוצא זול אך כשאתה צריך לקבל איזשהו כבל (sata, מפצלי Y ל 6PIN וכו') אז מתחיל גם הרווח שלהם מהצד כי כל דבר כזה עולה לך עוד 20 ש"ח ובינתיים שום "מחיר הכי זול" לא היה פה. הם גם נוהגים למכור מה שנקרא חלקים שהם "מחודשים" כך שיוצא שאתה מקבל חלק שייתכן שהוא לא חדש לחלוטין ועבר הכנה לקראת מכירה חוזרת. מיותר לציין שאורך החיים של חלק זה הוא קצר ביחס לחלק שמגיע חדש ואטום באריזה שאתה הראשון שפותח בבית.

    לכן בבקשה אל תמחוק את הרשומה הזאת- אולי לאט לאט אנשים יקלטו עם מי יש להם עסק מה שיוביל לירידה במכירות שלהם ואולי סוף סוף נראה שינוי במדיניות המכירה בדוחה שלהם ונוכל לחזור לקנות משם כמו בני אדם.

  27. אבי מאת אבי:

    כדאי לך לבדוק ב"איצ'ר סופט" רח' אימבר 24 בפתח תקווה יש להם חברה די מקצוענים ומחירם לא פחות טובים מאייבורי וKSP

  28. אלכס קליפר מאת אלכס קליפר:

    קראתי את כל השרשור, ולצערי לא הופתעתי.
    אתמול נתקלתי ביחס דומה מאוד למתואר פה בסניף אייבורי רמת גן.
    אמנם לא יצאתי בהפסד ממשי של כסף (מאה ומשהו שקל על כרטיס רשת אלחוטי) אבל היחס של הטכנאי שניסה בכוח לשכנע אותי שאם אני רוצה רשת אלחוטית עובדת אז הראוטר והכרטיס רשת צריכים להיות באותו יצרן ממש ממש עצבן אותי.

    פניתי למועצה לצרכנות, נראה מה ייצא מזה.

    בנוסף פתחתי קבוצה בפייסבוק בניסיון לארגן חרם צרכנים על הרשת. תצטרפו, רק כך נוכל להשפיע לאורך זמן:

    http://www.facebook.com/group.php?gid=354951804770

  29. טכנאי מחשבים מאת טכנאי מחשבים:

    הכל עניין של שיקול דעת , אם חשובה האחריות של המוצר כי ייתכן שנצטרך להתמודד עם תמיכה או אחריות אז כדאי מאוד לבחור מקום בו מרגישים בטוחים ואפילו להכיר באופן אישי את אופן השירות. לעומת זאת אם מדובר במוצר של קנה והשתמש כגון עכבר, דיסק קשיח, מדפסת וכו' הייתי לוקח סיכון לקנות מאחת המקומות הפחות שירותיים ושהמחירים בהם זולים יותר

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS