סימנים של משבר כלכלי

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

יש כאלה שטוענים שתעשיית משחקי המחשב והוידאו חסינה לבעיות הכלכליות שפוקדות את עולמנו. אחרים לא בטוחים כל כך בעניין הזה. ההבנה הכלכלית שלי לא מספיקה בשביל לתמוך בטיעונים לכאן או לכאן, וכל מה שאני יכול לספק לכם זה רק את התחושה העצובה שקצת יותר מדי פרויקטים הגיעו לסיום לא-סימפטי בשבוע האחרון.

ההודעה הראשונה היתה על סבב הפיטורים במיקרוסופט. בין 1400 האנשים שאיבדו את מקום עבודתם השבוע, נמצאת החבורה שפיתחה את סדרת משחקי Flight Simulator. הסדרה הזאת אף פעם לא עניינה אותי יותר מדי, אבל כמה מהאנשים הקרובים ביותר אלי חושבים שמדובר בפיסת התוכנה החשובה ביותר שמיקרוסופט הוציאה אי-פעם, אז בכל זאת צר לי על הסיפור הזה.

סיפור פיטורים נוסף מערב את המנהל של Games for Windows Live, שגם הוא עזב את החברה. זה אף פעם לא משמח לראות אדם כלשהו מאבד את מקום עבודתו, ובכל זאת – אני בטוח שדורון לא חש יותר מדי סימפטיה בעקבות ההתנסויות שלו עם התוכנה.

אבל הסיפור הקרוב ביותר לליבנו נוגע לחבורה שמפתחת את Rising Eagle. אלה הודיעו בפורום של Vgames היום כי עקב משיכת המימון של המשקיעים, הם נאלצים להפסיק לתמוך במשחק.

אין טעם להעמיד פנים – כאן בבלוג, לא אהבנו את Rising Eagle. ככה שאת כאב הלב שלי הרגשתי כבר לפני יותר מחצי שנה, כשכתבתי את הביקורת על המשחק – היה חבל לי שעבודה כל כך רבה על המשחק הסתכמה במוצר שפונה לשוק שקשה ביותר להצליח בו (קהל שחקני המולטיפלייר ה"כבדים"), וגם אם כן מצליחים בו – סדר הגודל של ההצלחה הזו מוגבל למדי. ובכל זאת, במשך החודשים האחרונים המשחק זכה למספר עדכונים גדולים, וכבר תכננתי לחזור למשחק על מנת לנסות ולפרסם רשמים מחודשים ממנו… גם אם נראה שבחודשים האלה המשחק לא הלך ממש לכיוון שקיוויתי שהוא יילך. זה כבר לא יקרה. אבל המפתחים של המשחק עוד מבטיחים לחזור. נקווה לטוב.

2 תגובות ל “סימנים של משבר כלכלי”

  1. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    אני גם לא מבין גדול בכלכלה , אבל זה די אירוני שחברה ישראלית אחרת פיתחה מערכת לפרסום במשחקים… בכלל , מדברים היום הרבה על זה שכל תנופת הווב 2 לא הצליחה למצוא שום מודל כלכלי חוץ מפרסום (הודעה לנועה – אנא שלם 10 סנטים). באופון דומה, משחקים שניתנים בחינם בדרך כלל מתקשים למצוא מודל כלכלי אם לא עומד מאחוריהם גוף בעל דומיננטיות בתעשיה.

  2. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    שוב פעם שכחתי את הפואנטה – יש דימיון מסוים בין משחקים מרובי משתתפים (במיוחד בחינם) לבין ווב 2 – שניהם מסתמכים על קהילות ושחקנים שמפיחים חיים במשחק או ברשת החברתית ושניהם מסתמכים על ויראליות.

    (מה כתבתי לעזאזל? כבר מאוחר…)

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS