יפה לכם, באמת

עידן זיירמן| Rant הוספת תגובה

אף על פי שאני עובד באתר המתחרה, אני בדרך כלל מנסה לשמור בבלוג הזה על גישה אובייקטיבית כלפי Vgames. כשמגיע להם, אני מפרגן להם. לפעמים, אני מפרגן להם קצת פחות. כתבתי עליהם מעט מאוד, וכשכן כתבתי – ניסיתי לאזן את מה שכן כתבתי עליהם כלפי הצד החיובי, כדי שחס וחלילה לא יגידו עלי שאני סתם לא אובייקטיבי.

אבל תסלחו לי, אין לי מושג איך להתייחס להודעה הדרמטית של Vgames, על כך שהם מארגנים מסיבת רשת באמצע יולי.

מצד אחד, כל הכבוד, באמת. כאילו, מסיבת רשת והכל. מצד שני, הניסיון שלהם לסנן כל אזכור למתחרה שלהם (Gamer, כן?) מהכתבה הוא פשוט מגוחך וילדותי.

קצת היסטוריה: אנשי 3DV שמתוארים בכתבה, החלו בשנים האחרונות לארגן מסיבות רשת עבור אתר גיימר, בניסיון של גיימר להרים קצת יותר גבוה את זירת הפרו-גיימינג בארץ. ניצן דיקשטיין, שהוביל את 3DV וארגן עד אז מספר מסיבות-רשת, החל לנהל את גיימר, ובד-בבד, לנסות ולקדם את הקהילה ולארגן בארץ אירועים. לפני קצת פחות משנה, ניצן פרש. הוא עבר לאתר המתחרה, ושם המשיך לקדם את כל נושא הפרו-גיימינג.

אני לא רוצה לדבר כאן על ניצן, כי אם האובייקטיביות שלי מוטלת בספק כשמדובר ב- Vgames, אני מניח שהיא אפילו יותר שנויה במחלוקת כשמדובר במנהל אתר שפורש לאתר המתחרה. חוץ מזה, בלי שום נתונים ודאיים שיכולים לתמוך במה שאני חושב שאני יודע בנושא, אין הרבה שאני יכול לעשות. בואו ונתמקד במה שכן נראה קצת מצחיק: העובדה שבכל ההודעה המרגשת של ויגיימס, לא מוזכרת המילה "Gamer" אפילו פעם אחת.

מה כן מוזכר? משפטים כמו "מי שהיה באחת ממסיבות הרשת הגדולות של ניצן ושות'…" (עם קישור למסיבה האחרונה שהוא ארגן שהיתה עם קשר מינימלי ל- Gamer). כן מוזכרים אנשי 3DV, שהרצה שלהם ב- Google תביא אתכם ל- pro.gamer.co.il (בעצם, מדובר באתר של 3DV שעבר לשכון תחת שרתי נטוויז'ן בתקופתו של ניצן ב- Gamer). כן מוזכר ש"צוות Vgames הוא המנוסה ביותר בארץ בהפעלת מסיבות רשת, ומאחוריו עשרות מסיבות מוצלחות בשנים האחרונות". שזה מצחיק, כי מכיוון שלא זכור לי ש- Vgames ארגנו מסיבה אחת בשנים האחרונות (בכל זאת, בתחילת הכתבה הם רושמים 'מכיוון שמדובר באירוע הראשון מסוגו של אתר ויגיימס' ) – הם בטח מתכוונים למסיבות ש- 3DV ארגנו… כן, עבור גיימר.

אולי הם מתביישים באירועים של Gamer? אולי הם לא רוצים להזכיר לגולשים את המחדלים הנוראיים שהיו במסיבות רשת של Gamer? מצד שני, הם רושמים שהמארגנים הם "צוות אתר Vgames, ובראשו אנשי 3DV לשעבר שהרימו בשנים האחרונות את מסיבות הרשת הגדולות והמוצלחות ביותר בישראל!" – אז הם מנסים דווקא לבנות על המוניטין שלהם ממסיבות הרשת הקודמות!

Vgames מנסים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה? כמו שאמרתי בכותרת: יפה להם, באמת.

9 תגובות ל “יפה לכם, באמת”

  1. יובל בירב מאת יובל בירב:

    איש מצחיק אתה, עידן.
    כשאני מתייחס לגיימר ישר אני מקבל ריקושטים על כך שאני לא אובייקטיבי, כשאני לא מתייחס לגיימר אני שוב פעם מקבל ריקושטים? בכוונה לא התייחסתי לגיימר בידיעה בדיוק כדי להמנע מבעיות מהסוג הזה. מה בדיוק הייתי כותב? שגיימר לא מארגנים יותר מסיבות? יש לי תחושה שהיית מעביר ביקורת גם על זה.

    כשרוצים להעביר ביקורת תמיד אפשר למצוא על מה.

    וסתם נקודה למחשבה: למה כשגיימר הכריזו על מסיבות הרשת שלהם בעבר אנחנו פירסמנו על כך ידיעות, בעוד שכאשר ויגיימס מכריזים גיימר מתעלמים?

  2. יובל בירב מאת יובל בירב:

    ועוד משהו קטן, בעצם.
    התלונה העיקרית שלך היא שאנחנו לא הזכרנו את גיימר בידיעה.
    אני שואל אותך: מתי בזמן האחרון גיימר הזכירו את ויגיימס באייטם כלשהו? עלינו עם אתר חדש; היה לנו אירוע מוצלח מאוד בחנוכה עם תחרויות ופרסים יקרי-ערך; ערכנו מסיבת לאן למוזמנים לקהילת CS:S שזכתה להצלחה יפה; פתחנו גילדות ישראליות ל- WoW (משהו שגיימר, כמדומה, לא הצליח לארגן שנתיים); הכרזנו רשמית על גידול של 300% בתעבורה באתר; וכמובן – הכרזנו על מסיבת הרשת בקיץ. כל אלו אינם אייטמים של מה-בכך בביצת הגיימרים הישראלית הקטנה, ובכל זאת גיימר החליט להתעלם.

    ועל זה נאמר במקורות זרים: "מי שחי בבית מזכוכית שלא יזרוק אבנים על השכנים".

  3. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    יובל, כבר שמעתי את "כשאני מתייחס לגיימר אני מקבל ריקושטים, כשאני לא מתייחס לגיימר אני עדיין מקבל ריקושטים" בעבר. כל מה שאני יכול להגיד זה "נו ב'מת, די כבר עם ההתחסדויות". כשאתה רושם על הניסיון הנפלא של צוות Vgames בארגון מסיבות רשת, אתה בעצם כולל בקרדיט הזה את המסיבות ש- Gamer ארגן. רוצה להתעלם מ- Gamer? אז תתעלם עד הסוף. כולל המסיבות ש- 3DV ארגנו תחת הבאנר של Gamer. לא רוצה להתעלם? המינימום שאתה יכול לעשות הוא לתת את הקרדיט ל"צוות 3DV" ולא לצוות ויגיימס, ולקשר לאתר שלהם… שנמצא תחת pro.gamer.

    ובנוגע לנקודה למחשבה: אני לא כותב ידיעות ב- Gamer. אני לא בוחר מה עולה לאתר בתור ידיעה ומה לא. אם זה היה תלוי בי, היתה עולה ידיעה על מסיבת הרשת שלכם בשניה שהיה עולה באתר שלכם דף הרשמה מסודר. אבל זה לא תלוי בי, ואני אודה לך אם תפסיק ליצור הקבלה ביני לבין "Gamer" – אני עובד ב- Gamer, אבל אני לא קובע מדיניות באתר ולא מייצג אותה כאן בבלוג. אני מייצג את הדעה שלי: שהתחרות בין שני האתרים היא מאוד לא בריאה, ושני הצדדים צריכים, אם לדבר בלשון מלוכלכת לרגע, להוציא את המקל מהתחת.

    peace out.

  4. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    בנוגע לתגובה השניה שלך: אני חושב שעניתי על זה יפה מאוד בתגובה הקודמת שלי. אז די עם השטויות. פה בבלוג אני לא מתעלם מכם, המדיניות של גיימר היא לא המדיניות של הבלוג הזה, ואם יש לך תלונות על ההתנהלות של גיימר, אתה יודע מי הכתובת.
    אם הייתי רוצה לפתוח כאן בבלוג חזית נוספת במערכה המטופשת של שני האתרים, או-הו, הייתי יכול להוציא כל כך הרבה רפש כאן מההיסטוריה (ומההווה) של שני הצדדים עד שהיו מתבלבלים בין הבלוג הזה ל"נענע" מרוב ירוק.

  5. יובל בירב מאת יובל בירב:

    סבבה, אני מקבל לגמרי את מה שאתה כותב. אתה לא אחראי על גיימר, אתה לא מייצג את גיימר, אתה רק במקרה כותב פוסט ארוך על כך שויגיימס מתעלמים מגיימר כשלמעשה ההפך הוא הנכון, גיימר מתעלמים מזה שנים מויגיימס – ואם תחפש תמצא הרבה יותר אזכורים של גיימר בויגיימס מאשר להפך.
    לא משנה, אני לא רוצה לריב איתך.

    יש תחרות בין האתרים. היא לא בריאה? למה? אני בטוח שהתחרות היא מה שמדרבן את שני האתרים למצויינות ולמתן שירות טוב יותר לגולשים. אני חושב שהתחרות הזו עושה הרבה טוב לצרכן, ובשורה התחתונה מקדמת את תחום הגיימינג בישראל. אני חושב שניתן להבחין שכאשר יש תקופה לא טובה באתר אחד גם השני מתחיל להוריד הילוך, ולהפך – הפריחה שיש בויגיימס גרמה לגיימר להתנער ולהתחיל להזיז דברים.

  6. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    המם. אתה נכנס לבלוג, תוקף את Gamer בחריצות, ואחר כך רושם עוד הודעה שבה אתה "מקבל את דברי", ואחר כך מעוות אותם בשביל לגרום לי להשמע מגוחך – ואתה לא רוצה לריב איתי? מה אני אגיד לך, מתוק ממש.
    מר בירב, לרגע לא האשמתי את ויגיימס בהתעלמות מגיימר. למעשה, זה היה נתיב הפעולה המועדף עלי מצדכם. מה שכן התלוננתי עליו הוא שבחוצפה למדי – אתם מכניסים את מסיבות הרשת שאנחנו ארגנו תחת הרזומה שלכם (כן, במשפט הנפלא שבו אתה מדבר על עשרות מסיבות הרשת שויגיימס ארגנו בעבר). מכיוון ש- 3DV נמצאים תחתיכם, זה… איך אומרים? כשר, אבל מסריח.
    בנוגע לתחרות: עצם קיומה של תחרות בין שני האתרים זה דבר בריא. הצורה שבה התחרות עצמה מתנהלת – לא. התחרות עצמה מתנהלת בצורה ילדותית ומטופשת – אבל אני לא הולך להזכיר אף דוגמה ספציפית מעל דפי האתר הזה. כמו שאמרתי, אני לא בקטע של פתיחת חזית נוספת או חפירת רפש.

  7. יובל בירב מאת יובל בירב:

    העובדות: רוב מוחלט (16 מתוך עשרים) מהמסיבות שהצוות שלנו אירגן בחמש השנים האחרונות, וצבר בהן את הנסיון שעליו דיברתי, היו לפני שהם נכנסו להתקשרות עם גיימר. זה הרזומה שלהם, ולכן הקפדתי לרשום בידיעה שהנסיון נצבר על ידי "צוות ויגיימס ובראשו אנשי 3DV לשעבר". היית מעדיף שאני ארשום "אנשי גיימר.פרו לשעבר"? איכשהו יש לי תחושה שהיית כותב פוסט ארוך ומתרעם גם על זה.

    בכל מקרה, ראיתי שהורידו מהתפריט של גיימר את הלינק ל"ספורט אלקטרוני" שהפנה ל- pro.gamer, אחרי יותר מחצי שנה של חוסר עדכונים באתר. אני צריך להבין שהם מנערים את חוצנם מהמותג "גיימר.פרו", כפי שאילן רמז בראיון ליוניט לפני מספר שבועות?

  8. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    מאחר שאתה יודע כבר שהייתי מתרעם על כל דבר שהיית כותב בכתבה, זה הרי לא משנה כלל מה אני אכתוב כאן. הרי אתה, יובל, יודע מה יהיו תגובותי באמת.
    ועכשיו אתה שם אותי במלכוד. שכן אם אני ארצה להוכיח לך שלא כל שטות שאתם עושים מקפיצה אותי מיד לכתוב פוסט, אני אצטרך לתת דוגמאות שאני, ובכן, לא רוצה לתת – כי אז אני בעצם אוכיח שכל שטות שאתם עושים מקפיצה אותי מיד לכתוב פוסט. אח, מלכוד 22 קלאסי. נראה שיש לי רק מוצא אחד: לנטוש את הויכוח הזה ולתת לך להמשיך לצייר את תמונת הקדוש המעונה שלך בשעה שאתה מכפיש את תאגיד גיימר המושחת והמרקיב.
    נכון, משמעות הדבר היא הפסד בויכוח, אבל היי, אתה יודע מה אומרים על ויכוחים באינטרנט.

  9. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    ואגב, מר בירב… בעקבות הקישור שהבלוג הזה קיבל מגיימר אתמול, אני גאה להכריז על גידול של 1000% בתעבורה היומית בבלוג.זהו אינו אייטם של מה-בכך בביצת הגיימרים הישראלית הקטנה, ובכל זאת, ויגיימס החליטו להתעלם.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS