2009: סיכום שנה – חלק ג'

דני מור| כללי,סיכום שנה הוספת תגובה

בעוד שהשנה הקודמת מבחינתי אופיינה על ידי ריבוי קונסולת ופתיחת אפיקי משחק חדשים, השנה הייתה יותר סולידית. למרות זאת, בעיני הייתה שנה מוצלחת בה היו שיפורים משמעותיים למשחקים קיימים וגם כמה הברקות חדשות. למרות כל המשחקים המוצלחים, הדבר העיקרי שהייתי שמח לקבל ממנו יותר ב-2010 זה זמן לשחק בכולם.

1. Dragon Age: Origins

אם בשנה שעברה הזכרתי את Fallout 3 בסיכום, הפעם אני יותר משמח לציין את Dragon Age, שאמנם הגיח לו באיחור לתחרות אבל בהחלט הצליח לשדוד את המעט שנותר מזמני הפנוי. בעיני, הוא מהווה את ה-RPG המוצלח ביותר בשנים האחרונות, ומצטרף לפנתאון מכובד שכולל (בין היתר) את Knights of the Old Republic, Planescape Torment וכמובן המשחק האהוב עלי בכל הזמנים – Baldur's Gate 2.

Dragon Age מצליח ליצור עולם גדול ומפורט ששואב את השחקן לתוך האינטריגות הפנימיות שלו בקלות, ושופך בפניו ליטרים על גבי ליטרים של מלל ואווירה. החל מהרגע הראשון מתקבלת התחושה כי יש סיפור גרנדיוזי שאתה כשחקן חלק מניע בו, אבל באותו זמן ישנם כוחות רבים ומשונים הפועלים במקביל אליך ולא דווקא מתקיימים רק על מנת להושיט יד בעת צרה. דווקא העובדה שאתה לא כל יכול (אפילו בסוף המשחק), תורמת לאמינות של המשחק ולחשיבות של להתנהל בו בזהירות, כי להחלטות יכולות להיות משמעויות מהותיות גם שעות לאחר שקיבלת אותן.

בעוד שהמשחק לא מככב בגרפיקה בהתאם לסטנדרטים של היום, הוא מפצה על כך בכל שאר התכונות – אווירה, תסריט, דיבוב וכמובן מכניקת המשחק עצמה. אני חייב לפרגן במיוחד למשחק שהצליח לשאוב אותי לכמה עשרות טובות של שעות ועדיין השאיר לי טעם של עוד. אני ללא ספק אצפה לחידושים נוספים בגזרה הזו.

2. DLC 2009

הקונספט של תוספות ניתנות להורדה לא חדש או ייחודי ל-2009, אבל בעיני היו מספר כאלה שללא ספק הטו את הכף ושכנעו אותי לכלול אותם בדירוג הסופי. בעיני, כל תוספת שיכולה לקחת את המשחקים מהם אני הכי נהנה ולתת לי תירוץ לחזור ולהנות מהם שווה את ההשקעה. בחלק מהמקרים זכיתי לקבל עוד כמה שעות מגוונות ממשחק מסויים, ובמקרה היותר קיצוני אפילו התחלתי לשחק מנקודת ההתחלה במשחק.

אז על מה מדובר בעצם? אי אפשר שלא לציין את שתי התוספות המעולות שיצאו ל-GTA IV: מדובר כמובן ב-The Lost and Damned ו-The Ballad of Gay Tony. אמנם לא יצא לי לשחק ב-DLC השני, אבל הראשון היה מעולה ועל פי מה שבכל זאת יצא לי לראות נראה כי השני אפילו מתעלה עליו. כמו תמיד, GTA מככב בכל הנוגע לדמויות, האינטרקציה ביניהן והסיפור בו הן משובצות. וברקע נותרה אותה מכניקת משחק מעולה.

חבילת DLC נוספת היא זו של Fallout 3, אליו כבר התייחסתי קודם לכן. כשמסתכלים על כל אחד מההרחבות הקטנות בנפרד מדובר בתוספות צנועות יחסית למשחק, שמוסיפות לא יותר מכמה שעות ספורות עבור כל תוספת. השינוי באמת מורגש כשמסתכלים על כלל החבילה במצטבר, ואז מדובר בהרחבה משמעותית מאוד של עולם המשחק למקומות חדשים, גם אם הם בחלקם חוצים את גבול הגיחוך וחורגים מהעולם המקורי של Fallout, כפי שהיה ב-Mothership Zeta.

3. משחקי Windows Mobile

אמנם כבר התחלתי לבחוש בקלחת הזו כבר ב-2008, אבל מאז נעשו התקדמויות מרשימות שללא ספק מצדיקות התייחסות. נראה כי סוף סוף מתחילים מפתחים להבין כי יש ביקוש למשחקים באיכות גבוהה, ושבהרבה מקרים – לא מסובך לייצר כאלו. במקום clones שונים ומשונים של טטריס או Frozen Bubble, התחילו להופיע משחקים מרשימים יותר שמנצלים את ההאצה הגרפית המובנית לתוך חומרת המכשירים ואת כוח העיבוד החזק יותר.

בין היתר אפשר להזכיר את XTrakt ו-Experiment 13, שני משחקים שפותחו במקור עבור מכשירי Sony Ericsson המריצים Windows Mobile אבל במהרה נדדו להם גם למכשירים אחרים (בין היתר, שלי). בנוסף אפשר להזכיר גם את Palm Heroes אשר עליו כבר דיברתי בעבר, אבל הספיק להבשיל ולהשתפר משמעותית מאז. הרשימה עוד ממשיכה, אבל לצערי עדיין לא מספיק. אני עוד מחכה למפיצות הגדולות שיתחילו לקחת עניין אמיתי וכנה בשוק הסלולאר, ואז אולי נראה פחות אפליקציות נאדים ל-iPhone ויותר משחקים אמיתיים שיכולים להעביר נסיעה ברכבת במהירות.

ומצד שני…

אמשיך לעסוק בעולם הסלולאר, מאחר והוא קרוב במיוחד לליבי. התאכזבתי לראות שהיצרנית הגדולה ביותר של מכשירים מבוססי Windows Mobile, חברת HTC, ממשיכה לייצר מכשירים חדשים בעלי חומרה חזקה אבל ללא שום דרייברים למאיץ הגרפי. לא מספיק ש-Windows Mobile 6.5 לא נתן את קפיצת המדרגה שציפו שהוא ייתן, אלא בנוסף על כך המכשירים נותרו מסורסים בגלל שהפוטנציאל המלא שלהם נותר מחוץ להישג יד. מדובר בשיא האבסורד כשמשוחרר מכשיר לשוק שלמעשה חוסם את הביצועים של עצמו, ללא סיבה הגיונית.

אם HTC רוצים שמכשירי ה-WM שלהם ייתנו תחרות אמיתית ל-iPhone, הם חייבים לשים את הדגש על חוויית המשתמש. וזה אומר שני דברים – שינויים מהותיים ב-WM עצמו (בתקווה עם Windows Mobile 7), וניצול מיטבי של היכולות הגרפיות של המכשירים היוצאים לשוק. HTC צריכים להגיד תודה על כל יום בו ממשיכה להתקיים קהילת XDA-Developers, אשר שוקדת כל פעם מחדש על ביצוע Reverse Engineering למכשירים על מנת לתפור להם דרייברים.

3 תגובות ל “2009: סיכום שנה – חלק ג'”

  1. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    יש לי חבר שקנה אומיניה (המכשיר עם המסך מגע של סמסונג, מבוסס WM) והמשחק הראשון שהמכשיר הציע לו להוריד זה ארקנויד… הבעיה היא שארקנויד בכלל לא יועד למסך מסע והמקלדת הוירטואלית היא פשוט בדיחה… יכול להיות שזו הסיבה שרוב המשחקים המבטיחים לסלולר מפציעים קודם כל על האייפון. (לפחות בקרב קהילת המפתחים העצמאיים).

  2. swym מאת swym:

    או שזה פשוט השילוב של נתח השוק הגודל, וחוסר הצורך שבלהתאים את המשחק שלך לעשרות מכשירים שונים ברזולוציות שונות ועם התקנים שונים שרצים על אותה מערכת הפעלה.

  3. גיימפאד » 2014: סיכום שנה – דני מאת גיימפאד » 2014: סיכום שנה – דני:

    […] חפרתי על זה המון. באמת שהמון. אבל אני לא יכול להפסיק לחפור על זה, אז הנה […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS