2009: סיכום שנה – אפילוג

עידן זיירמן| סיכום שנה הוספת תגובה

עוד שנה עברה לה. ושוב, אחרי שכל חברי הבלוג סיימו לספר מה עשה להם את שנת 2009, הגיע הזמן שנסתכל קצת מה עשו החברים שלנו מסביב לעולם. לרוע המזל, רובם החליטו לא לסכם את שנת 2009, אלא לסכם את העשור כולו, מה שמיד הפך את הסיכומים שלהם לקצת פחות רלוונטיים ומעניינים. אבל זה לא שאנחנו יכולים לעשות משהו בעניין.

  • Gamer הם מאלה שהלכו על סיכום של כל העשור, ולא רק של 2009, בסדרה של טורים שנכתבו ע”י כל כתבי האתר. את הסיכום הם חתמו עם בחירות גולשי האתר בנוגע למשחקי העשור.
  • Vgames כן סיכמו את 2009 בלבד, ומלבד בחירות הגולשים, הקדישו כתבה לכל ז'אנר. בשני האתרים האלה חסרה לי איזושהי כתבת סיכום, או לפחות אינדקס של כל הכתבות הללו שהיה חוסך לי להדביק הרבה לינקים בפוסט הזה. מצד שני, יכול להיות שהן פשוט עדיין לא פורסמו.
  • "פאנבויז", פודקאסט מוצלח שכבר המלצתי עליו כאן בעבר, סיכמו את השנה בעזרת בחירות הגולשים שנעשו בפורום שלהם.
  • Rock, Paper, Shotgun חזרו לפורמט המוצלח שלהם משנת 2007. גם השנה, הם התמקדו במשחקים הקטנים יותר והמפורסמים פחות. ואז בחרו ב- Dragon Age בתור משחק השנה שלהם.
  • Eurogamer, שגם ידועים בסיכומי שנה מוצלחים במיוחד, החליטו להחליף את הפורמט שלהם בסדרה של כתבות על המשחקים המוצלחים של 2009. משחק השנה, גם שלהם וגם של הגולשים שלהם, היה Uncharted 2.
  • Gamasutra משתפרים משנה לשנה עם הסיכומים שלהם. השנה, מלבד הסיכום הסטנדרטי שהם העלו (גם הם מפרגנים ל- Dragon Age), הם העלו גם רשימה של 99 המשחקים החינמיים הטובים ביותר של 2009, ואת רשימת "12 המשחקים הטובים ביותר של העשור", כפי שנבחרו ע"י גולשי Gamasutra (הרשימה סטנדרטית למדי, ובכל זאת – נהניתי לקרוא אותה הרבה יותר מפרויקטי סיכום עשור אחרים).
  • James: אז נכון, יכולתי לשים כאן גם לינקים לסיכום השנה של Gamespot ו- Gamespy, אבל אם הייתי שם כאן את אותם קישורים בכל שנה, לא היה טעם לרשימה הזאת. אז במקומם, קבלו את James: הבלוג של טום פראנסיס, כתב מוצלח למדי מ- PC Gamer. הרשימה שלו, כמו פרויקט סיכום השנה שלנו, מכילה משחקים שלא בהכרח הופצו ב- 2009, ובמקום הראשון שלה נמצא Mirror’s Edge. שזה… מוזר. אבל אני מבין מה הוא מנסה להגיד כשהוא מדבר על המשחק הזה.
  • טוב, נו, הנה סיכום השנה של Gamespot. כרגיל, יש להם סיכום שנה ארוך מדי ואני מאוד משתעמם כשאני קורא אותו. ויובל בירב כבר הביע פליאה, במקומי, על הבחירה במקום הראשון שלהם, אז באמת שאין שום דבר שאני צריך להגיד על זה.
  • ואם כבר יצא לנו לקרוא כמה סיכומים שמכסים תקופה של יותר משנה – מאוד אהבתי את הקומיקס של שמוס יאנג ב- The Escapist, שמסכם 37 שנות גיימינג.
  • GamesRadar התמלא בכל מיני רשימות סיכום שנה מוזרות, רובן לא ממש שוות אזכור (ובכלל, העובדה שהם עדיין עושים רשימות של דירוג בחורות קצת גורמות לי להרגיש כמו ילד בן 12), ואחת שכן – 25 האריזות הגרועות ביותר של משחקים בשנת 2009.

וזה הכל. כך סיימנו את 2009. שתהיה לכולם שנה טובה.

6 תגובות ל “2009: סיכום שנה – אפילוג”

  1. אילן גלר מאת אילן גלר:

    האמת שמערכת התוכן של נענע יוצרת אינדקס לכל קבוצה מוגדרת של כתבות, אפילו אם אני מבקש ממנה יפה לוותר על זה. הנה האינדקס של הסיכום הפחות רלוונטי והלא מעניין שלנו: http://gamer.nana10.co.il/Section/?SectionID=11164

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אתה מדבר אצלנו על רלוונטיות? חצי מסיכום השנה שלנו הוא על דברים שיצאו ב- 2008 או קודם. 🙂

  3. יובל בירב מאת יובל בירב:

    אני חושב שמבחינת התחושה האישית שלי, 2009 היא השנה שבה אתרי גיימינג במתכונת מגזינית הלכו בדרך של הדודו, והוחלפו על ידי פייסבוק, בלוגים, אגרגטורים, והמון דברים אחרים שהם לא מגזינים.

  4. swym מאת swym:

    יובל, כשאתה כותב "דרכו של הדודו" אתה מתכוון לדודו הציפור או לדודו טופז?

  5. יובל בירב מאת יובל בירב:

    זה באמת משנה?

  6. Digital Trident מאת Digital Trident:

    עשור של גיימינג: חלק ראשון…

    נעזוב את ההקדמה ונגיע לתכלס. אני לא הראשון ולא האחרון שמריץ את הרוטינה הזו של בחירות העשור, וזה נושא שבטח נטחן לא מעט באתרי אינטרנט בתקופה ה…

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS