שובו של הסינדיקט

עידן זיירמן|Rant, חדשות 4 תגובות »

הנה ידיעה צפויה במיוחד שכבר בטח שמעתם: Syndicate, משחק האסטרטגיה הקלאסי של Bullfrog, חוזר. EA הולכת להפיץ אותו, Starbreeze הולכים לפתח אותו, והוא הולך להיות, כצפוי, משחק פעולה מגוף ראשון, בעולם הסייברפאנקי של המשחק המקורי (שבו חברות מסחריות, ולא ממשלות, שולטות בעולם), ועם אפשרות משחק שיתופי לארבעה שחקנים. כמו במקרה של XCOM, כל הסיפור הזה מעורר כעס ואנטגוניזם. הנה, עוד מותג מוצלח הוקרב למכונה תאגידית משומנת שמוכנה להקריב אותו בשביל כמה דולרים. עצוב.

Syndicateהמקרה של “סינדיקט” בעייתי בדיוק באותה הצורה כמו המקרה של XCOM. העולם של “סינדיקט” הוא לא משהו מיוחד. הוא עולם סייברפאנקי סטנדרטי לגמרי. מכניקת המשחק היא זו שייחדה אותו. הפכו אותו למשחק פעולה בגוף ראשון, ולא יישאר לכם שום דבר ביד. XCOM לפחות מתיימר להציג עולם קצת שונה מזה של מרבית משחקי המחשב האחרים. “סינדיקט” יגרום לנו מיד למתוח השוואות ל- Deus Ex: Human Revolution… השוואה שיהיה לו קשה לנצח בה.

אבל זה לא החלק הכי מעצבן בסיפור. החלק המעצבן בסיפור הוא מה שקורה כששואלים את מפתחי המשחק למה הם הופכים אותו למשחק פעולה. הם אומרים שהם לא אומרים שאנשים צריכים להפסיק לשחק במשחקים הישנים, אבל הזמנים מתקדמים. אה, וש”המשחק היה מיועד להיות משחק פעולה בגוף ראשון מההתחלה. הרעיון המקורי היה לקחת את המשחק הקודם ולהעביר את ההתרחשויות מנקודת מבט שהיא בתוך הראש של אחד הסוכנים”.

Syndicateזה מעצבן כשחברות מורחות את קהל היעד שלהן בתירוצים. זה עצבן כשבליזארד עשו את זה (דרישת חיבור תמידי לאינטרנט? לא, אין לזה שום קשר לפיראטיות, כמובן. זה רק בשביל להעצים את החוויה), וזה מעצבן כש- Starbreeze ו- EA עושים את זה, ולא פשוט אומרים את האמת: זו שאלה של כסף. משחקי פעולה מגוף ראשון מרוויחים יותר. או לפחות, יותר קל לגרום להם להרוויח יותר, כי לכו תוציאו עכשיו משחקי אסטרטגיה על הקונסולות.

אני לא הולך להספיד את “Syndicate” המחודש, בדיוק כפי שאני עדיין לא מספיד לחלוטין את XCOM (הוא הראה כמה צעדים מעודדים בכיוון שעשוי להיות מעניין לאחרונה), אם כי במקרה של שניהם – אני די פסימי. נראה לאן זה יתפתח.

תגיות: , ,


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS