דיאבלו 3: אין גבול לטיפשות

עופר שוורץ| Rant,חדשות הוספת תגובה

אם יש פה מישהו שעדיין מקווה שלבליזארד יש איזשהו קשר עם המציאות, אתם יכולים להירגע. היו הרבה השערות למה הם הורידו את האפשרות למשחק אופליין מדיאבלו 3 (כולל הסיבה הרשמית – “אנחנו חושבים שאתם מטומטמים”), וכל מיני אנשים שניסו להגן עליהם, אבל בליזארד לא הסתפקו בזה, והחליטו להוכיח לכולם סופית שהם דפוקים לגמרי.

בתערוכת Gamescom שהייתה בימים האחרונים, האנשים מ-PC Gamer ראיינו את אחד הבוסים בצוות של המשחק (אני אף פעם לא בטוח איך לתרגם תיאורי תפקיד לעברית – הבחור הזה הוא ה-Game Director), והניתוק שהוא מפגין שם לא מבשר דברים טובים בכלל, בטח לא לנו אבל לדעתי גם לא לבליזארד.

“במלון שלנו יש 9 רשתות wi-fi שאפשר להתחבר אליהן. רק מהמלון! וכולן ציבוריות – כולן בתשלום, אבל הן די זולות, והן זמינות לכולם”

ברצינות? זה נראה לך הגיוני שאנשים יצטרכו לשלם למלון כדי לשחק לבד במשחק שהם קנו?

“[בעיה אחת היא] ששחקנים משחקים כברירת מחדל [במצב אופליין]. אז, הם בעצם מפספסים לא במודע את כל חוויית ה-coop, את כל המסחר, והליבה של דיאבלו היא המסחר”

וואט. דה. פאק?! הבחור הזה בכלל שיחק אי פעם בדיאבלו? נכון, יש הרבה אנשים שמשחקים בדיאבלו בשביל למצוא את החפצים הכי טובים ולהשיג הרבה זהב וכו’. אבל מה עם כל האנשים שלא? שאשכרה נהנים מהמשחק עצמו? ואם יש לכם בעיה עם זה שאנשים מתייחסים למצב האופליין כדיפולט, כמה מסובך יהיה לדאוג שהדיפולט יהיה משחק אונליין? וזה נהיה יותר גרוע:

”המשחק לא באמת משוחק כמו שצריך אם הוא לא אונליין… אם זו החוויה הכי טובה, למה שמישהו ירצה לשחק אחרת?”

או במילים אחרות: כל מי שמעדיף לשחק אופליין הוא אידיוט ולא יודע מה טוב בשבילו. ואז, כשחשבתם שכבר לא יכול להיות יותר גרוע, מגיע הפאנצ’ליין:

“יש אנשים שלא אוהבים משחקי פנטסיה, אז לא היינו צריכים לעשות את דיאבלו משחק פנטסיה, כי חלק מהאנשים לא אוהבים את זה? יש אנשים שלא אוהבים ברברים. היינו צריכים לא לשים ברברים במשחק רק כי אנשים לא אוהבים את זה?”

באמת, זה כבר טימטום מעבר לגבול הסביר. מה שהם עשו לא שקול ל”לא לשים ברברים כי חלק מהאנשים לא אוהבים את זה”, זה יותר בכיוון של “להוריד את כל הקלאסים חוץ מברברי כי הם חושבים שהברברי הוא הכי מוצלח”.

אני קורא את כל זה ואני לא יודע אם להתעצבן או לצחוק. מה שבטוח, את דיאבלו 3 אני לא אקנה. אני מעדיף שלא יהיה לי במה לשחק (לא שיש סכנה שזה יקרה בעתיד הנראה לעין) מאשר להראות לבליזארד שהם יכולים להשתין לכולנו בפנים ולקבל בתמורה את הכסף שלנו.

תגיות: , , ,

20 תגובות ל “דיאבלו 3: אין גבול לטיפשות”

  1. יובל בירב מאת יובל בירב:

    זו לא טיפשות. מדובר בהחלטה עסקית הגיונית לחלוטין לפיה הרבה יותר קל לקחת כסף על משחק שתמיד מחובר לרשת כמו WoW. כל הבלה-בלה שהוא מפזר זה נסיון קצת מגוחך לכסות על זה בתירוצים מהתחת.

    אגב, יום יגיע ואפשר יהיה להוריד את דיאבלו 3 בחינם ולשחק בו (עד גבול מסוים) בחינם, ובאופן חוקי. כמו ב- WoW.

    בשורה התחתונה, מדובר בביזנס. וכל עוד רוב הגיימרים בעולם יעדיפו להוריד משחקים באופן פיראטי ולא לשלם עליהם, אין ברירה לחברות המשחקים אלא לנסות ולמנוע את זה כמה שיותר.

  2. רויטל סלומון מאת רויטל סלומון:

    את דיאבלו 3 התכוונתי לרכוש בכסף מלא, בלי חוכמות, כמו שרכשתי את דיאבלו 2 ועוד הרבה משחקים אחרים. כמוני יש רבים אחרים, וכמוני, אותם רבים, לא יקנו את המשחק. לא לאות מחאה וכל זה, אלא כי פשוט אין לי כוונה להשקיע את כספי במוצר נחות ופגום מהיסוד, שלא יציג פיצ'רים שחשובים לי.

    גיימרים הם אנשים שמוכנים להשקיע הרבה כסף במשחקים שלהם – החל מהקונסולות, המחשבים החזקים ועד האביזרים האיכותיים שמשפרים את חוויית המשחק. שווה לחברת משחקים לתת לקהל הזה כבוד ולא לזלזל באינטליגנציה שלו.

  3. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    בלי להיכנס לוויכוח על דיאבלו 3 עצמו (אולי באמת כל העולם חוץ ממני מעדיף לא לשחק אף פעם סינגל ולחפש חברים לקו-אופ בשעות מוזרות בלילה על חשבון שעות שינה), לא ברור לי איך אנשים שאמורים להבין בגיימינג מרשים לעצמם להתנשא ככה… מבחינתי עדיף שהוא יגיד דוגרי שהם רוצים למנוע פיראטיות בכל מחיר, לפחות זה לא יישמע כמו תירוץ.

  4. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    *מהנהן בהסכמה עם התגובה של איתי*
    יובל – סבבה, מדובר בביזנס. אתה יודע את זה. כולנו יודעים את זה. התירוצים מהתחת זה אחד הדברים שהכי מעצבנים בסיפור הזה.

  5. yoni מאת yoni:

    חבל, כל כך רציתי את המשחק הזה.
    עכשיו אני מתכוון להיות בין אלו שיורידו אותו כי אני לא יכול לוותר על הסינגל שלו.
    פשוט לא יכול.

    ועל המשפט האחרון (של הGame Director) הייתי אומר: יש אנשים שאוהבים את האונליין של המשחק, אז היינו צריכים לעשות בדיאבלו אונליין, כי חלק מהאנשים אוהבים את זה?

  6. ב מאת ב:

    אז זהו, yoni, שאתה לא יכול אפילו להוריד אותו. חלק שלם מהמשחק יהיה בשרתים של בליזארד.

    מצטער שאני גולש לדברים פחות רלוונטיים, אבל מתחיל להיות ממש מרגיז להיות גיימר. מזלזלים בנו חדשות לבקרים בשם אלמנטים שיווקיים כבר זמן רב בתירוץ אחד שחוזר על עצמו שוב ושוב: זה ביזנס והחברה עושה את זה בשביל כסף, לא בשבילך.

    לא יודע, לפי מה שאני מבין, אתה עושה מוצר, אם אנשים אוהבים אותו הם קונים אותו ובזה נגמר הביזנס. זה לא מסביר בשום אופן למה חברות פשוט מאוד משתינות על קהל היעד של המשחקים שלהם. זה כולל משחקים שפשוט מחלקים אותם לחתיכות קטנות לפני שהם משתחררים לשוק ומוכרים את החלקים האלה בתשלום נוסף כדי לגזור עוד קופון. זה כולל משחקים שאמורים להיות זמינים להורדה דיגיטלית לכלל העולם, אבל עדיין באמריקה הם נפתחים למשחק ביום שני ובשאר העולם ביום שישי כאילו מדובר עדיין בתפוצה של קופסאות כמו לפני עשר שנים (כן, Deus Ex, אני מסתכל עליך). וזה כולל, איך לא, את הנושא המרתיח של חברות שדורשות מהשחקנים שקנו את המשחק שלהם להשאר מחוברים לרשת גם כשהם לא מקבלים מזה דבר בתמורה. תמיד אהבתי גיימינג, אבל בכנות – מתחיל להמאס לי להגן על התחביב הזה.

  7. zipdrive מאת zipdrive:

    @ב: קח נשימה ארוכה, הרגע, יהיה בסדר. יש הרבה במשחקנות (גיימינג) שהוא לא השטויות של אקטיבליזארד, יוביסופט ו EA.

    כן, התרוצים של בליזארד מטומטמים ומעליבים את האינטיליגנציה שלנו. גן, זו החלטה עסקית פרופר שנועדה לתת מקסימום רווחים לבליזארד. כן, זה מעצבן כשנותנים לך מוצר מגניב אבל עושים אותו נכה (מי אמר אייפון?)

    גם אני לא אקנה את דיאבלו 3. דיוק ניוקם יודע שיש מספיק משחקים מצוינים שאפשר גם בלעדיו, השאלה היא רק איך מעבירים את המסר שההתנהגות הזו מרגיזה אותנו לבליזארד. כנראה שפוסטים זועמים הם לא הדרך, מנסיון קודם.
    אולי, וזה אולי גדול בהתחשב במשחק המדובר, אם מספיק אנשים לא יקנו את דיאבלו 3 בשל ההגבלה המרגיזה הזו, אז דיאבלו 4 כן יבוא עם אפשרות למשחק לא-מקוון.

    אפשר לקוות.

  8. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    @zipdrive: מבחינתי, אם הפוסט הזה גרם אפילו לאיש אחד לוותר על דיאבלו 3, הוא כבר השיג הרבה יותר ממה שקיוויתי. ומניסיון קודם, פוסטים זועמים יכולים לתרום הרבה. אולי לא פוסטים זועמים בבלוג ישראלי, אבל באופן כללי כן: כבר היו הרבה מקרים שבעקבות תלונות בפורומים או באתרים הגדולים החברות הקשיבו ותיקנו משהו שהיה בעייתי (למשל ה-DRM של Assassin's Creed II).

    בכל מקרה, המטרה של הפוסט הזה היא לא לשכנע את בליזארד לשנות את המדיניות שלהם, אלא בעיקר to vent. ואם במקרה הפוסט ימצא את דרכו למישהו בבליזארד, מה טוב.

  9. zipdrive מאת zipdrive:

    עופר, התגובה שלי בכלל לא היתה מכוונת נגד הפוסט שלך. ברור לי לגמרי שהפוסט הזה פונה לקהל השחקנים ולא לבליזארד, יותר התכוונתי בבחינת פוסטים זועמים בפורומים שלהם וכיו"ב

  10. zipdrive מאת zipdrive:

    (ברור שאני מסכים איתך, כן?)

  11. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    כן כן, ברור ברור.

  12. eric מאת eric:

    איזו החלטה קשה, לוותר לגמרי או להוריד פרוץ, לפחות ההחלטה לא תעשה בשנה הזאת בכלל.

  13. Bloodnut מאת Bloodnut:

    העם דורש צדק חברתי!

    טוב נו די כבר עם המשפט הלעוס הזה.
    בתור מישהו שאוהב לחשוב בצורה לוגית תמיד יוצא לי שאני מבין את הצד של החברה שסוטרת לגיימרים ומבקשת בנימוס את הלחי השנייה כאשר מדובר בDRM שהולך וניהיה אגרסיבי יותר ויותר. לא עוד.
    כן, אני זו החלטה עסקית אבל זו גם ההחלטה שלי לא לתת להם כסף. שילכו לחפש את החברים שלהם (או נכון יותר את הילדים הקטנים שיבקשו לחג המולד את המשחק מההורים שלהם).

  14. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    איתמר (zipdrive), אתה מתכוון לחלקים שבהם נשמעת ממש רוטן וזועף? (ההזמנה הכושלת מפריק והפריצה לשרתים של מיינקראפט…). בהחלט יש הרבה תופעות מעצבנות, אבל כשמדובר בחברות הגדולות זה קצת יותר תמוה ומעצבן כי כמו שכתבתי מקודם, הם מעסיקים אנשים שאמורים בדיוק למנוע מקרים כאלו (דוברים , יחצנים ועוד תארים שאני בטח לא ממש בקיא בהם), ואז מסתבר שאותם אנשים עושים את ההפך הגמור ופולטים שטויות.

  15. yoni מאת yoni:

    @ב רק רציתי להעיר שלא נוצר הדבר שאי אפשר לפרוץ

  16. ב מאת ב:

    yoni, אתה יכול היום להוריד את WoW ולשחק בו בלי להתחבר לשרתים של בליזארד ולשלם? לא ניסיתי, אבל אולי זה אפשרי לכל היותר עם שרתים פרוצים מפוקפקים שבקושי עובדים במקרה הטוב, וגם אז קשה מאוד לאתר איך לעבוד איתם.

  17. ב מאת ב:

    אה, וסתם החלטתי לשתף את הלינק החביב הזה:
    http://videogamewriters.com/vgw-scribble-customer-abuse-20075

    אני פשוט מדוכא. כל כך חיכיתי למשחק הזה, אבל בליזארד לא יראו ממנו שקל עליו. לא שזה כל כך מזיז להם, חבורה של ענקים דורסניים.

  18. zipdrive מאת zipdrive:

    איתי, קודם כל זה שזה לא יעזור לא אומר שאי אפשר לשחרר קיטור, זה קתרטי.
    חוץ מזה, אם מישהו היה גם מקשיב לי, אני חושב שיכולתי להשפיע בקטע עם פריק.

  19. גיימפאד » דיאבלו 3: רשמים (מעורבים) מהבטא מאת גיימפאד » דיאבלו 3: רשמים (מעורבים) מהבטא:

    […] אישית כבר מזמן הכרזתי שאני לא אקנה את דיאבלו 3 אם הוא ימשיך להתנהג כמו שהוא […]

  20. גיימפאד » 2012: סיכום שנה – עופר מאת גיימפאד » 2012: סיכום שנה – עופר:

    […] בהכרזות על דיאבלו 3. חוסר תמיכה במודים, ה-Real Money Auction House, יחס כללי מאוד ציני ומזלזל כלפי הלקוחות, וכמובן הדובדבן הרקוב שבשמנת החמוצה: […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS