גיימפוד, פרק 39: ישבני מלחמה

עידן זיירמן| גיימפוד הוספת תגובה

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod039-16.3.2012.mp3|titles=Gamepod Episode 39]

להורדה 

0:45 – דני לא היה הרבה זמן. בזמן הזה הוא סיים שוב את Mass Effect ו- Mass Effect 2, ואז התחיל את Mass Effect 3.

12:10 – זיירמן שיחק ב- Alan Wake's American Mightmare ולא יצא מסופק.

14:40 – זיירמן ועופר שיחקו ב- I Am Alive. היה אפור. חוץ מהפעמים שבהם זה היה חום.

22:30 – לזיירמן נמאס מזומה בליץ, אז במקום זה הוא שיחק ב-Robot Unicorn Attack EVOLUTION!, המשחק שהיה גורם לדארווין התקף.

24:50 – עופר, למרבה ההפתעה, המשיך לשחק ב- Skyrim.

28:00 – שני מודים מומלצים לשיפור הממשק הזוועתי של סקיירים: SkyUI ו- Item Sorting

30:50 – דקל משחק באנדרואיד שלו. הוא שיחק בין השאר ב- Anomaly HD.

33:00 – דקל שיחק גם ב- Where's My Water, משחק על תמסח במקלחת.

35:00 – בזמן האחרון רצה באינטרנט שמועה על זה ש- Valve מפתחת סוג-של-קונסולה. ספוילר: זה לא קשור למציאות.

38:30 – הדבר היחיד ש-Valve עושים לגבי חומרה זה ה- Big Picture Mode של סטים. אנחנו תוהים למה זה נחוץ.

39:50 – קורס זריז בספקנות ותיאוריות קונספירציה.

42:20 – EA הכריזו על משחק חדש בסדרת SimCity. המשחק החדש ייקרא…. SimCity.

46:20 – הדומיין של Baldur's Gate התעורר פתאום לחיים. ההשערה הרווחת היא רימייק או ריבוט (מאז שהפרק הוקלט, נחשף שמדובר ברימייק).

47:20 – מעריצים מאוכזבים מהסוף של Mass Effect 3, ומבקשים מ-BioWare לשנות אותו. חוץ מזה, מסתבר שכדי לקבל את הסוף הכי טוב צריך לשחק במולטיפלייר.

50:50 – כדי לקבל את כל ה-DLC הקיים של Mass Effect 3 צריך לשלם בערך 800 דולר.

51:30 – הוכרז Assassin's Creed 3, שיתרחש במהפכה האמריקאית ויספר את קורותיו של מישהו שאי אפשר להגות את השם שלו בשום אופן סביר.

57:40 – סיימנו! אם אתם רוצים לקרוא עוד דברים שלנו, לכו לבדוק את רשימת הלינקים בצד.

23 תגובות ל “גיימפוד, פרק 39: ישבני מלחמה”

  1. שנאוצר מאת שנאוצר:

    הא הא, ובדיוק אתמול הוכרז תאריך היציאה של "דיאבלו 3". לזה אני קורא ביש מזל… אבל אחלה פרק למרות הכל.

  2. Bloonut מאת Bloonut:

    יש חבילת משחקים שכוללת את כל המשחקים הקלאסיים (כל הבאלדורס גייטים עם התוספות, פליינסקייפ טורמנט וכו'): http://www.gamersgate.com/DDB-DBAMC/dungeons-and-dragons-anthology-the-master-collection
    ככה שאני לא מבין את הסיבה לרימייק אבל טוב נו..

  3. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    שנאוצר: עוברים כמה ימים מהרגע שאנחנו מקליטים את הפרק ועד שהוא עולה, אז אין כל כך ברירה בעניין הזה…

    Bloodnut: אני לא מבין למה העובדה שהמשחק המקורי עדיין קיים (ואגב אפשר גם לקנות את Baldur's Gate לבד ב-GOG) סותרת רימייק, במיוחד כשנראה שהרימייק הזה יגיע עם תוכן נוסף. וגם אם לא, רימייק אומר גרפיקה משופרת ברזולוציה נורמלית, ובהרבה מקרים גם שדרוגים נוספים כמו voice acting וכו'.

  4. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    לגבי I am Alive-

    אני כרגע די בסוף ויש קטעים שהגרפיקה דווקא לא רעה בכלל , אבל יש לי הרגשה שבשאר המשחק האבק אכן מצליח להסתיר רמת טקסטורות שהיא לא גבוהה במיוחד.

    לגבי הקרבות – בהמשך הם הופכים לקצת מונוטונים וכל הטריקים כמו להשתמש באקדח בלי כדורים או להתחמק מאויבים כמעט לא רלוונטים יותר. אישית אני יותר אהבתי את הפלטפורמינג מהקרבות, אבל אולי זה בגלל שעוד לי שיחקתי ב- Uncharted שם זה עשוי בצורה הרבה יותר טובה.

    בכל מקרה, יש כמה קטעים שבאמת לא ברור לאן צריך ללכת בהם ואם מנסים קצת להסתובב, המשחק מחזיר אותך אחורה בלי קשר לזה שהמפה שמופיעה במסך ה – Pause היא כמעט בגודל כפול מהגודל שאפשר לסייר בו בפועל.

  5. שנאוצר מאת שנאוצר:

    @ עופר: אני יודע את זה, פשוט מצחיק שזה הפריע דווקא כשאחת ההכרזות הכי מצופות וחשובות בשנים האחרונות מתרחשת…

  6. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    איתי – אני דווקא מרוצה יותר מקטעי האקשן. הם מעניינים ומותחים (בין השאר – בגלל מערכת השמירות המזעזעת), כשקטעי הפלטפורמה בעיקר גורמים לי לחשוב ש- Uncharted עשה את זה יותר טוב, ועוד בלי מד ה- Stamina המזעזע הזה.

  7. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    האמת שבהתחלה גם לי הוא קצת הציק, אבל אם אתה לא משחק על רמת הקושי הגבוהה, אני חושב שהוא יהווה את הבעיה האחרונה שלך כי יש מספיק חיזוקי כוח שמחזירים אותו. אחרת הקטעים האלו באמת היו הופכים לקלים מדי…

  8. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אה, אני משחק בזה ברמת הקושי הגבוהה יותר. קודם כל – כי נראה לי שזו כל הפואנטה (אני לא רוצה שיהיו לי הרבה כדורים באקדח!), אבל בעיקר בגלל הטראומה מ- Alan Wake's American Nightmare. אני גם מודע לחלוטין שהתלונה העיקרית שלי עליו – זה שהוא קשה עד כדי תסכול, היא לחלוטין באשמתי, בגלל הנסיבות שתיארתי כאן. 🙂

    איפה אתה במשחק? ועד כמה ה- Hotel רחוק מהסוף?

  9. swym מאת swym:

    קשה לי להבין את ההשוואות בין I am Alive למשחקים כמו אנצרטד, או תלונות על הצד הגרפי שלו.
    מדובר אחרי הכל במשחק ארקייד בתקציב שלא מהווה אפילו פרומיל ממשחק בלוקבאסטר גדול, וגם עבר כמה תהפוכות (וסטודיואים) בדרך. הוא לא אמור להתחרות בשחקנים הגדולים ברמת הגרפיקה או הגיוון בגיימפליי – כי אם הוא היה מתחרה בהם היו פשוט מפיצים אותו כמשחק מלא ב-60$.

    אני לא יודע מה איתכם, אבל כשאני מסתכל על משחקים כמו I am alive וAmerican Nightmare לארקייד אז אני פשוט בשוק מהרמה שהגיעו אליה בשירות הזה. אם לפני שנתיים-שלוש היו אומרים לי שזה בקרוב יהיה הסטנדרט של המשחקים לשירות אז היה לי קשה להאמין (American Nightmare נראה במקומות מסוימים טוב אפילו מ-Alan Wake המקורי).

    במקרה של I Am Alive מדובר גם בIP חדש ומקורי, שמהווה רענון רציני מרוב המשחקים שיצא לי לשחק לאחרונה – ככה שבכלל קשה לי להבין תלונות על אפרוריות המשחק והמכניקות שלו (בטח כשאני תמיד שומע מצד שני כל הזמן תלונות על חוסר מקוריות בתעשייה). כבר בדמו השימוש במד הסטמינה הוסיף לאקט פשוט של פלטפורמינג בתחילת המשחק אתגר ועניין שלא קיבלתי באף פלטפורמר חצי-אוטומוטי סטייל אצנטרטד/אססינס-קריד ואחרים.

  10. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אז מה, אם זה משחק ארקייד אז אסור להתלונן על זה שהוא מכוער? שיחקתי הרבה משחקי אינדי/ארקייד בשנים האחרונות. חלקם בסגנון רטרו מכוון (למשל VVVVVV), חלקם עם גרפיקה לא בדיוק ברמה של אנצ'רטד אבל בהחלט סבירה פלוס (למשל Penumbra או From Dust), והרוב פשוט הולכים על גרפיקה פשוטה יחסית אבל מאוד מעוצבת וייחודית ועשויה היטב. I Am Alive הוא לא אף אחד מאלה, הוא פשוט נראה רע.

    לגבי המקוריות: אני לחלוטין בעד חדשנות וגיוון, וכאמור יש ל-I Am Alive כמה רעיונות מאוד מעניינים ואני כנראה אקנה את המשחק רק כדי לראות לאן זה מתפתח. אבל זה לא אומר שאסור להתלונן כשמשהו לא עובד.

  11. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    swym, זה לא שהמפתחים עשו לנו כזו טובה שהמשחקים האלה הגיעו להפצה דיגיטלית במחיר של 15$. Alan Wake הוא ניסיון של מיקרוסופט להרוויח עוד קצת כסף מהמותג, והוא יצא בתור כותר XBLA כי ההשקעה בו נמוכה יותר (יותר קצר, חסכו בו בהוצאות ע"י מספר מועט יחסית של שלבים, וכמובן, לא היו צריכים לפתח עבורו מנוע חדש). I Am Alive הוא כותר שתהליך הפיתוח שלו היה בעייתי במיוחד, ובסופו של דבר אילץ את Ubisoft לחזור בהם מתוכניותיהם להפיץ אותו בתור כותר AAA במחיר של 60$. אם היית אומר לי שהסטנדרט של XBLA יהיה משחקי AAA שהמפיצות שלהם החליטו שהם לא טובים מספיק בשביל Retail, הייתי נשאר עם Geometry Wars 2, תודה.

    לגבי I Am Alive: הוא בהחלט מקורי ומרענן. ובאותה נשימה – יש לו גם הרבה בעיות שראוי להתלונן עליהן. כאמור, לא סתם הוא לא יצא בתור משחק לחנויות ב- 60$. מד ה- Stamina, למשל, הוא רעיון מאוד מקורי, שלדעתי הוא פשוט *נוראי*. אתה יכול להגיד שהוא מוסיף אתגר ועניין, אבל מבחינתי, מדובר בערך באותה רמה של אתגר ועניין כמו זו שהייתי מקבל אם המשחק היה מגיע ביחד עם גבר חסון שחובט לי בראש פעם בשלוש דקות. כנ"ל לגבי מערכת השמירות שלו, אגב. מאז שהקלטנו את הפרק שיחקתי בו עוד הרבה יותר, ובהחלט חזרתי בי מהדעה שאני מביע בפרק הזה על כך שהוא לא שווה 15$ (ואני גם אדבר עליו שוב בפרק הבא של גיימפוד, ובביקורת שאני אכתוב עליו פה בבלוג), אבל הוא בכל זאת משחק בעייתי, ולפרקים – פשוט מתסכל מדי.

    ולגבי ההשוואה בינו לבין אנצ'רטד – נו, מה אני אגיד, אם אתה הולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז, אל תתפלא שמשווים אותך לברווז. אפילו אם אתה מוסיף מד Stamina בצד שמאל של הברווז.

  12. swym מאת swym:

    עופר: אפשר בהחלט להתלונן על זה שהוא מכוער, אבל באיזה קונטקסט? בהשוואה לאיזה משחקים בגוף שלישי או גוף ראשון שיצאו לארקייד בתג מחיר כזה? הוא נראה יותר טוב מרוב המשחקים שלי לפחות יצא לשחק.
    חוץ מזה, האם הוא מכוער כי הוא נראה ירוד טכנית, או כי לא אהבת את הסגנון הויזואלי שלו? אלו שני דברים שונים (והשני הוא עניין של טעם וריח ככה שאין מה להתווכח עליו)

    עידן, אני לא בטוח שהמינוח המתאים הוא "לא טובים מספיק בשביל Retail". הייתי יותר אומר שמדובר במשחקים "ניסיוניים" יותר שמפיצה לא היתה מסכימה להשקיע בשיווק שלהם כמשחק מלא, ונותנים למפתחים להתנסות במכניקות כאלו ואחרות לפני שהם מכניסים אותן למשחק גדול יותר (אני די בטוח למשל שבמשחק הבא של AW נקבל מצב Arcade Mode משופר אחרי שלמפתחים יצא להשתפשף עליו קצת).
    ובאמת שאני גם עדיין לא רואה שום קשר בין I Am Alive לאנצטרד. כבר אמרתי בעבר שהוא מזכיר לי הרבה יותר משחק ספין אוף מרוחק של ספלינטר סל ואני עדיין דובר בעמדה הזו.

    בסופו של דבר אני חושב שAWAN חטף קצת יותר ממה שמגיע לו כי גם משווים אותו למשחק המקורי למרות שהוא לא מתיימר להציע את אותו הscope. הטעות של המפתחים היתה בכלל לפתח את המשחקים בסדר הזה, כי אם הם היו עושים את זה בכיוון ההפוך ומתחילים ממשחק הארקייד ושאיפות קצת פחות אמביציוזיות, הם היו מצליחים ללמוד על הדרך הרבה יותר. ויש מצב שפסיכולוגית גם המשחקים היו נשפטים בקונטקסט הפוך ע"י המבקרים: את AW המלא היו משבחים כי הוא מציע כל כך הרבה יותר מAWAN. זה עבד לפורטל ופורטל 2 אחרי הכל.

  13. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    צריך קונטקסט ללהיות מכוער? גם בלי שום קשר לקונטקסט, הוא אפור, משעמם, והגרפיקה שלו נורא מגורענת ונראית לא גמורה. כלומר, הוא גם ירוד טכנית וגם לא אהבתי את הסגנון. ועם כל הכבוד לטעם וריח, אני חושב שאפשר להגיד שלפחות מבחינת קונצנזוס כללי עדיף עיצוב שהוא צבעוני ומגוון מאשר אפור ורפטטיבי.

    וגם אם משווים אותו למשחקי XBLA אחרים, הוא פשוט נראה פחות יפה. הנה רשימה של משחקי XBLA שקניתי: Geometry Wars 2, Braid, Shadow Complex, Limbo, Insanely Twisted Shadow Planet. לכולם יש עיצוב אמנותי מאוד ייחודי ומעניין, ופשוט כיף להסתכל עליהם.

    אני לא חושב שכדי שמשחק יוכל להיחשב "יפה" הוא צריך בהכרח להכיל טקסטורות אולטרה-מפורטות, אנטי-אליאסינג וכל שאר ה-buzzwords של גרפיקה. כן, זה עוזר, אבל משחק יפה מתחיל בעיצוב אמנותי טוב. ול-I Am Alive אין כזה (וגם יש לו גרפיקה לא משהו). תסתכל למשל על ההבדל בין Oblivion ל-Fallout 3: שניהם משתמשים באותו מנוע גרפי בדיוק, אבל Fallout 3, למרות שהוא פחות צבעוני, נראה הרבה יותר טוב כי הוא מעניין ומגוון, בניגוד ל-Oblivion שהוא כולו אותו שדה ואותה מערה שחוזרים על עצמם מיליון פעמים.

  14. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני דובק במונח שלי. אני חושב שיש מעט מאוד דברים ניסיוניים ב- AW (מעבר ל"מעניין אם המודל הכלכלי הזה, שיפצה על כך שיהיו לנו פחות הכנסות ע"י כך שנשקיע פחות מכלתחילה, ישאיר אותנו עם מספיק כסף ביד"), וכאמור, I Am Alive כן יועד ל- Retail, ואין לי מספרים מדויקים, אבל בכמה שנות פיתוח נשפך על משחק ממוצע לא-מעט כסף.

    ומצטער, בשלבים הראשונים של I Am Alive באמת שחשבתי שזה נראה באופן מדאיג כמו אנצ'רטד עם מד stamina. הוא דואג לטשטש את זה קצת בהמשך, אבל לא מספיק.

    שוב לגבי AWAN: אני לא חושב שהוא חטף יותר ממה שמגיע לו כי משווים אותו למשחק המקורי. אני חושב שהוא חטף כי הוא לא מספיק טוב. לא רק בהשוואה למשחק המקורי. הוא קל מדי ולא מספיק מעניין – במיוחד אם מנסים להשוות אותו למשחקים אחרים שנמצאים באותו טווח המחירים כמוהו (היי, דיברנו כרגע על I Am Alive, שעם כל הבעיות שלו, הוא משחק יותר מוצלח).

    כן, ה"טריק" הזה עבד לפורטל ופורטל 2. מצד שני, אלה המשחקים הכי טובים ששיחקתי בהם בשנים האחרונות, וכל אחד מהם גורם לכל אחד מה- AW-ים להראות ממש רע, אז אני לא בטוח מה ההשוואה הזאת מלמדת אותנו.

  15. גיימפאד » זה לא קשה בכלל, זה דווקא קל מאת גיימפאד » זה לא קשה בכלל, זה דווקא קל:

    […] עוד דוגמה מזעזעת היא הקטע המוזר של I Am Alive שדיברנו עליו בפרק האחרון של הגיימפוד, והדבר שגרם לי לזנוח די מהר את Hitman: Blood Money – הגבלה של […]

  16. swym מאת swym:

    עופר, זו בדיוק הבעיה עם קונטקסט: "הוא אפור, משעמם, והגרפיקה שלו נורא מגורענת ונראית לא גמורה" אפשר לטעון גם על לימבו שדווקא ציינת לטובה.
    בכל מקרה, מהתגובה שלך אני מבין שאתה מתייחס רק לסגנון האמנותי, ופה כמו שכבר אמרתי – אין על מה להתווכח. הרי אף אחד מהמשחקים שהזכרת הוא לא משחק בגוף ראשון/שלישי, ועל זה הרי שאלתי.

    מה שאפילו יותר מוזר לי זה הטענה שלך על Oblivion, שללא כל ספק היה מבחינתי משחק הרבה יותר מגוון ומעניין מאשר Fallout 3. אם כבר אז היתרון של FO3 הוא בצד הטכני בזכות שיפורים שהכניסו למנוע.

  17. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אף אחד מהדברים האלה אי אפשר לטעון על לימבו. הוא לא אפור אלא שחור, הוא ממש לא משעמם למרות שהוא הרבה הרבה יותר מופשט, והגרפיקה שלו לא נראית רע אלא סתם פשוטה בכוונה מבחירה סגנונית (שהיא מוצלחת לדעתי, אבל זה כבר עניין של טעם). מעבר לסגנון האמנותי של I Am Alive שהוא די מעפן, הגרפיקה היא גם לא איכותית. ברמה של "ראיתי משחקי אינדי עם גרפיקה יותר איכותית מזה".

    לגבי Oblivion, אני חושב שמה שבעיקר הפריע לי בו היה שכל ה-dungeons התחלקו למשהו כמו 3-4 סוגים, שכל האלה מאותו סוג נראים *בדיוק* אותו דבר. אבל גם העולם החיצוני לא מאוד מגוון, ומכיל בעיקר הרבה מאוד עותקים של אותה חורשה. Fallout אמנם היה קצת יותר מונוטוני מבחינת הצבעים, אבל הרבה יותר מעניין מבחינת ההרכב.

  18. swym מאת swym:

    אם בלימבו אתה לא רואה גוונים של אפור, זה כנראה הזמן לעשות קליברציה לcontrast בטלוויזיה…
    מעבר לזה, כל הנקודה היא שכל מה שציינת היה סובייקטיבי ולכן עליו אין מה להתווכח. כשזה מגיע לצד הטכני עדיין לא ציינת שום משחק ארקייד תלת מימדי בגוף ראשון/שלישי.

  19. swym מאת swym:

    ובמקרה של אובליביון מצאתי את העולם החיצוני מגוון פי כמה וכמה מאשר Fallout: איזור הביצות בדרום שונה משמעותית מההרים המושלגים בצפון, ששונים משמעותית מאזור הgold coast במערב. יש גיוון הרבה יותר גדול בנופים מאשר השממה של fallout, וכל אחת מהערים מעוצבת בסגנון יחודי – ככה שאי אפשר להתבלבל ביניהן.
    מה שנכון הוא ש(מאות) המבוכים הצדדיים אכן חזרו על עצמם והיו רק משהו כמו ארבע תבניות שחזרו על עצמן (מערות, מכרות, הריסות ומבצרים). אבל אם לומר את האמת אני לא מכיר משחקים שהציעו כמות כזו של מבוכים בלי לחזור על עצמם. לעומת זאת היה אפשר לראות שמיעוט השלבים שהיו קשורים למשימות המרכזיות במשחק דווקא עוצבו בצורה יחודית ושונה משאר המבוכים.
    זה לא שנניח במשחקים כמו mass effect (סתם כדוגמא למשחק גדול אחר בזאנר) היה איזשהו יחוד בעיצוב השלבים של משימות הצד. כל המכרות והחלליות הנטושות שם נראו גנריים בערך באותה המידה, ועיקר הפוקוס הוא על הכמה כוכבים שרלוונטיים לקו העלילה הראשי.

  20. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אכן, גם ב-Mass Effect התלוננתי על המונוטוניות והגנריות של הכוכבים והמשימות הצדדיות. אבל העובדה היא ש*אפשר* לעשות את זה באמת טוב, כפי ש-Skyrim הוכיח (גם Dragon Age: Origins למשל עשה את זה טוב לדעתי, בניגוד מוחלט למיחזור המסיבי של Dragon Age II).

    לגבי הגרפיקה של I Am Alive: אני חושב שזה שאף משחק אחר לא עשה משהו, אינו תירוץ לעשות אותו גרוע, ובטח ובטח שאינו סיבה לא להתלונן על זה שהוא עשוי גרוע. ואני גם לא מבין למה Penumbra אינו דוגמא, אבל אם אתה מתעקש, יש את Stacking שבהחלט נראה סבבה, ואפשר להחשיב גם את Beyond Good & Evil HD, שכמו שאמרתי בביקורת שלי עליו הוא לא בדיוק מרהיב אבל בהחלט נראה בסדר פלוס (מבחינה טכנית טהורה).

  21. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    הלכת רחוק. אפשר פשוט להעלות בתור דוגמה את Alan Wake, שאפשר להתלונן עליו הרבה – אבל הוא לא נראה רע. 🙂

  22. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אבל ב-Alan Wake לא שיחקתי, אז אני לא יודע את זה. חוץ מזה, הוא בייסיקלי DLC של משחק AAA מלא, אז זה סוג של רמאות…

  23. swym מאת swym:

    סבבה, אבל מבחינתי גם Stacking ובטח שBG&E (שהוא סך הכל פורט משודרג של משחק דור קודם) נראים הרבה פחות טוב מI Am alive. וזה למרות שגם אני לא חסיד של הגרעון שלו.

    Alan Wake נראה מן הסתם יותר טוב ממנו וגם מהרבה משחקי ריטייל (בזכות הרמאות שעידן הזכיר), אבל אותו גם הזכרתי בפוסט המקורי.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS