גיימפוד, פרק 95: הווישליסט של זיירמן

עופר שוורץ| גיימפוד הוספת תגובה

הגיעה (וחלפה) עונת מבצעי סטים! וזה אומר שהיו לנו המון משחקים לדבר עליהם. ולמעשה, גם הרבה חדשות. וכמובן, איך אפשר בלי הרבה שטויות אקראיות.

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod095-6.7.2014.mp3|titles=Episode 95: Zeierman's Wishlist]

להורדה (1:09:39, 95.6 מגה)

1:24 – מתחילים בלספר חוויות מהמבצע. מי קנה כמה משחקים, האם אנחנו באמת מתכוונים לשחק בהם אי פעם – אתם יודעים, the usual.

2:34 – זיירמן חיכה ש-Watch_Dogs יהיה בהנחה כלשהי, והנה זה הגיע. הוא לא שיחק בו הרבה עדיין, אבל מדווח שהגרפיקה דווקא נראית אחלה.

3:25 – זיירמן סיים את Transistor ואפילו כתב ביקורת! אז במקום לבזבז את הזמן בשביל לחזור על כל הדברים הטובים שהוא אמר בביקורת, הוא מבזבז את הזמן כדי לחזור על הדברים הרעים, בפרט התלונות על הסוף של המשחק. עופר כמובן מצטרף.

4:55 – וכעת: בדיחת מתמטיקה.

8:04 – עוד משחק שזיירמן שיחק בו הוא Ichi, משחק שאף אחד לא שמע עליו. אה כן, וזה משחק פאזלים שהשליטה עליו היא בכפתור אחד בלבד. ועדיין מצליח להיות מעניין יחסית.

11:24 – אם כבר מדברים על משחקים כיפים ומרגיעים ולא *באמת* מעניינים – זיירמן ניסה גם את Floating Point, המשחק החינמי של היוצר של Gunpoint, הידוע גם כ-"Hookshot: The Game".

12:37 – זיירמן דיבר כבר הרבה, אז הוא מוותר על Rayman Legends. אבל כמו בתורת הקוונטים, עצם האקט של אזכור השם גורם לנו לדבר על המשחק במשך כמה דקות. בפרט, על מצב הקו-אופ ועל העובדה שהוא תוכנן במקור להיות בלעדי ל-Wii U ועד כמה זה מורגש.

14:53 – דני סיים את Wolfenstein: The New Wolfenstein Order, המשחק החדש באחת הסדרות הכי גנריות של shooter-ים – שמשום מה החליט להפתיע את כולם ולהיות מעניין וטוב.

22:04 – קצת על מצב ה-shooters בשנים האחרונות והייחוד של Wolfenstein החדש כאחד שבאמת מצליח לשמור על הסגנון הרטרואי וגם לא להיות גרוע.

23:46 – Valiant Hearts: The Great War הוא גם משחק מלחמה, אבל שם נגמר הדמיון. המלחמה היא מלחמת העולם הראשונה, האווירה היא הרבה יותר רצינית, הגרפיקה היא דו-מימדית והגיימפליי הוא point & click ברובו. ארז שיחק בו. היה עצוב.

29:37 – ארז שיחק גם ב-Shovel Knight, משחק אקשן-פלטפורמר דו-מימדי עם מעדרים.

31:52 – זיירמן נזכר להתלונן ששיר הסיום של Transistor הוא ממש מוצלח אבל אי אפשר להפיץ אותו כי הוא מספיילר את כל המשחק.

33:31 – עופר ניסה את South Park: Stick of Truth ולא אהב אותו, בעיקר כי הוא לא התחבר להומור.

37:23 – משחק שעופר כן התחבר להומור שלו: Call of Juarez: Gunslinger, משחק מערבון חביב עם קונספט נרטיבי מעניין שגם היה מקורי וכיף.

42:07 – עופר שיחק גם ב-Benjamin's Flight, הפרק האקסקלוסיבי של Thomas Was Alone ל-PS3 שיצא לא מזמן כ-DLC חינמי ל-PC. זה, ובכן, חינמי ולוקח פחות מחצי שעה, אז אין סיבה לא לשחק בו. כלומר, אלא אם המשחק מכריח אתכם לשחק בכל הסיפור הרגיל מההתחלה כמו שקרה לזיירמן.

44:54 – הפעם החדשות בסימן "מה נסגר עם יוביסופט?", ובתור התחלה: במולטיפלייר Assassin's Creed Unity אי אפשר לשחק בתור אישה, כי תירוצים גרועים. אנחנו מנסים להבין איך זה הגיע למצב הזה והאם היה כאן משהו מעבר לכשל PR קולוסאלי.

54:46 – אם אחרי זה עוד נשאר מישהו שחשב שמחלקת ה-PR של יובי מתפקדת, הם דאגו להסיר את הספק בכך שהם אמרו שב-Rainbow Six Siege יש בני ערובה משני המינים, אבל הם בחרו אישה להדגמה ב-E3 "כדי שאנשים ירצו להגן עליה".

55:48 – מי שכן יצא טוב מכל הסיפור האלה זה Insomniac, שבעדכון השבועי שלהם על Sunset Overdrive הבהירו שבהחלט אפשר לשחק בתור אישה, ואפשר להתלבש איך שרוצים, ואפילו הראו דמות נשית במדים של Assassin.

56:16 – עוד בפינת "מה נסגר עם יוביסופט?": מודרים מצאו בקבצים של Watch_Dogs הגדרות שמפעילות גרפיקה שנראית כמו הדמו של E3 לפני שנתיים, כלומר (במקרים מסוימים) הרבה יותר טוב. מה שכמובן גרר backlash מוגזם לחלוטין מהאינטרנט. התגובה של יוביסופט: הרבה corporate-speak וכמה שקרים בוטים.

1:02:55 – משהו אחד טוב שיוביסופט כן עשו לאחרונה: אמרו שהם הפסיקו עם always-on DRM כי הם הבינו שזה לא באמת עוזר. אחרי שכולם אומרים להם את זה כבר שנים. ואחרי שבעבר הם טענו שזה לחלוטין כן עובד. טוב, baby steps.

1:05:08 – בדיחת ה"סימלטור המטופש" רשמית קפצה מעל הכריש, עם Rock Simulator 2014. (שכבר גייס מעל 1000 דולר ב-Indiegogo, מתוך מטרה של 500) עופר מספר קצת על החוויה שלו מ-Surgeon Simulator.

20 תגובות ל “גיימפוד, פרק 95: הווישליסט של זיירמן”

  1. רוני מאת רוני:

    לא דיברתם על זה שאין (כמעט) שום דרך חוקית לשחק בוולפנשטיין בארץ.

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    צודק. 🙁

  3. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אני אישית לא מודע לדברים כאלה יותר…

  4. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    טוב, במקרה שלך זה ברור. אבל אני זוכר בבירור שדיברתי על זה עם ארז מתישהו, בטח לפני הפרק.

  5. רוני מאת רוני:

    אני חושב שאם יש מקרה בעולם שבו מוצדק להשתמש בשרותיה המפוקפקים של הפיראטיות זה המקרה.

  6. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני אף פעם לא שש להשתמש בפיראטיות. בטח במקרה הזה, שיחסית קל לעקוף את ההגבלות האלה (מבקשים ממישהו מארה"ב שיקנה לך את המשחק במתנה).

  7. רוני מאת רוני:

    1. לפי מה שהבנתי, במקרה הספיציפי הזה אפילו זה לא עובד.
    2. חברה שמחליטה לא להפיץ משחק בארץ מצהירה שהיא לא סופרת את העותק שיכולתי לקנות ככה או ככה. למעשה, היא לא סופרת אותנו בארץ נקודה. אני ממש לא חש צורך לעשות שמיניות באוויר עבור הזכות לקנות את המשחק באופן חוקי. אם הם לא מוכנים למכור לי – יש שיטות אחרות לשחק במשחק.

  8. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    זה עובד. אני יודע כי עשיתי את זה. ספציפית עם וולפנשטיין.
    אבל כן, המקרה האחד שבו פיראטיות היא איכשהו מוצדקת הוא כשהמשחק לא נמכר באופן חוקי איפה שאתה נמצא. אפילו Extra Credits אמרו את זה באחד הפרקים שלהם.

  9. עידן מאת עידן:

    משחק אחד קניתי בסייל. ההשקעה הכי טובה שארבעה דולרים יכולים להקנות לי… נחשו איזה משחק P:

  10. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני מצטער, יש יותר מדי אפשרויות. תהיה חייב לעזור לי עם זה.

  11. גיא עילם מאת גיא עילם:

    היום המצב לא כזה גרוע לוולפנשטיין.
    אני הזמנתי את המשחק באמזון בריטניה, עלה לי פחות מהרבה משחקים פיזיים שנמכרים בארץ.
    ואז עם הקוד שמגיע עם המשחק אפשר להתקין את המשחק היום בישראל דרך סטים.
    אני מדגיש את המילה היום, כי המצב הזה יתאפשר בישראל רק מספר שבועות לאחר יציאתו ברוב שאר העולם, וגם זה ללא אישור רשמי מצד החברה (יצא לי להתכתב איתם באותו הזמן).
    בקיצור – זה אפשרי בצורה פשוטה יחסית (לא סופר פשוטה, של רכישה ישר מסטים, אבל גם לא ממש מסובכת) ללא הדרדרות לפיראטיות בוטה.

  12. גיא עילם מאת גיא עילם:

    *התאפשר (סליחה על שגיאות הכתיב, רק התעוררתי)

  13. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    לא הבנתי גיא, אז עכשיו זה לא עובד יותר? ואיך אתה יודע…

    פשוט נראה לי מעניין, בכל זאת W3D היה ה – Shooter הראשון ששיחקתי בו ויש לי רגשות לסדרה…

  14. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    ואפרופו Valve, אמנם לא יצאה שום הכרזה חדשה, אבל עוד יומיים יוצא מוד לפורטל 2 שנראה ממש מושקע ולשם שינוי אני די שמח שלוקחים עליו כמה שקלים וזה לא מרגיש כמו סתם סקין.

    http://store.steampowered.com/app/280740/

  15. Smiley מאת Smiley:

    לגבי אססינס כריד, אני לא מבין מה הבעיה זה לא שהדמויות באססינס קריד עמוקות או משהו, באותה מידה הינו יכולים לשחק כדמות בצורה של קופסאת נעליים וזה לא היה משנה כלום כי הדמויות במשחק הזה שטוחות לגמרי, מה משנה המין?

    מה גם שמשחק לא צריך נשים כדי שהוא יהיה טוב, האם half life הוא מיזוגני ומעצבן כי אנחנו משחקים כגבר? האם TF2 הוא מיזוגני כי משחקים כגברים? אני לא חושב שצריך לדחוף נשים בכל מקום, אם ראוי שתיהיה דמות נשית סבבה, אבל באססינס קריד הדמויות גם ככה קרטון, מה זה משנה?
    ואין מה לעשות קהל היעד המרכזי של משחקי הווידאו הם גבריים, ואתם יודעים מה? זה בסדר גמור! אני לא רואה עם זה שום בעיה שיש דברים שגברים אהבים בלי שנשים ייצטרכו להיות שם.
    מותר לגברים להנות מדברים שלא קשורים לנשים.

    ודווקא משחקי מחשב זה אולי המדיום היחיד שבו מציגים גברים בצורה טובה, שמתם לב שבמדיומים האחרים תמיד מציגים את הגברים כ-או טיפשים\ חסרי עמוד שדרה וכו' כמושא קומי או אנסים\רוצחים \ מניאקים וכו'?

    איך זה שאין בתרבות הפופולארית אבות אחראים? גברים שהם טובים (בלי להיות נבלים undercover)? גברים שהם באמת רגישים (בלי לנסות "להשכיב" נשים)? איך זה שאין גברים פגיעים (בלי שנסתכל עליהם כמושא ללעג אלא כעל מישהו שצריך עזרה)?

    לגבי- Rainbow Six
    כן, החברה שלנו רוצה להגן יותר על נשים, החברה שלנו אמפתית יותר לנשים. החבר'ה ב-Rainbow Six אמרו את האמת כי זו המציאות!
    יש לי בעיה עם זה כי גם גברים צריכים אמפתיה והגנה.
    אבל זו החברה שלנו, women and children first.

    שאלה אליכם-
    אם אתם בביניין בוער ותוכלו להציל רק אחד,
    את מי תבחרו את הגבר או האישה? ולמה?

  16. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    קראתי את התגובה הזו שוב ושוב, וניסיתי להבין אם זה טרולינג או שאתה באמת מאמין בכל זה. אני חושב שזה ארוך מדי בשביל להיות סתם טרולינג, אז אני אענה ברצינות. באופן מטריד, במקרה הזה טרולינג הייתה האופציה שגורמת לך לצאת *פחות* גרוע.

    *אנחה*. טוב, אזהרת דיון רציני.

    התגובה שלך היא פחות או יותר דוגמה קלאסית לפריווילגיה, מתובלת בקצת מיזוגניה. אתה מניח שהמצב הקיים הוא בסדר גמור כי אתה לא סובל ממנו. אתה מניח שאם המין לא משנה, אז ברור שזה צריך להיות גבר. אתה מניח שנשים לא אוהבות משחקי וידאו כי זה מה שהחברה אומרת לך ואתה לא חושב לנסות לראות את זה מנקודת מבט של מישהי שנמצאת בצד השני.

    משחק שבו הדמות הראשית היא גבר הוא לא אוטומטית מיזוגני. גם משחק שבו כל הדמויות הראשיות הן גברים. מי שבעייתי פה הוא לא Assassin's Creed כמשחק, אלא Ubisoft כחברה, שלא רואה צורך לתעדף משאבים כדי לתת לנשים בקהל קצת תחושה של שייכות. וש*כל* הדמויות הראשיות במשחקים שלה הם גברים לבנים גנריים.

    אפשר לסכם את הבעיה במשפט אחד מהתגובה שלך: ״אני לא חושב שצריך לדחוף נשים בכל מקום, אם ראוי שתהיה דמות נשית סבבה…״
    זו בדיוק הבעיה. הבעיה היא ש-51% מבני האדם הן נשים, ועדיין אנשים מחזיקים בתחושה הזו שדמויות נשיות נמצאות שם כי ״צריך דמות נשית״. שאם המין לא משנה, אז כמובן שזה יהיה גבר.

    הנה שאלה: אם הדמויות שטוחות לגמרי והמין לא משנה, למה שלא חלק מהן יהיו נשים?

    אני חושב שאתה לא לגמרי מודע לזה, אבל נשים הן גם בני אדם. כל הפרדה מלאכותית שתנסה ליצור תהיה בדיוק זה: מלאכותית. אין שום דבר בעולם שרק גברים מסוגלים ליהנות ממנו, או רק נשים. כי ככה זה עם בני אדם. מכוניות? ספורט? פוקר? ויסקי וסיגרים? היאבקות? זה פשוט לא עובד, ההפרדה הזו. וגם לא עם משחקי וידאו – למרות כל המיזוגניה הבוטה של התעשייה, עדיין יש הרבה גיימריות, והחלק שלהן בקהל רק הולך וגדל.

    ועוד שאלה: למה שתרצה את ההפרדה הזו? גם אם נעזוב לרגע את הפן המיני, נשים הן אחלה! כמה מחברי הטובים ביותר הן נשים. איזו סיבה יש לך לרצות להדיר בכוח חלק כלשהו מהאוכלוסיה? אלא אם אתה חתיכת זבל אנושי שחושב שהחלק הזה נחות באופן אינהרנטי כלשהו, אבל במקרה הזה אין לנו מה לדבר בכלל.

    לסיום, אני אענה לשאר הדברים בתגובה שלך:
    – על מה אתה מתבסס כשאתה אומר שבמדיומים אחרים תמיד מציגים גברים בצורה רעה, או שאין אבות אחראיים? כי זה פשוט לא נכון.
    – אתה באמת לא יכול לראות את הבעייתיות בטיעון ״ככה זה בחברה אז ככה זה צריך להישאר״? מעבר לזה, עצם העובדה שלהרבה אנשים הייתה בעיה עם הדמו של Rainbow Six מבהירה שהמצב בחברה דווקא כן מתחיל להשתנות.
    – השאלה האחרונה שלך היא, צר לי, מגוחכת. לאיזו תשובה ציפית בדיוק? ״ברור שאני אציל את האישה כדי שהיא תהיה אסירת תודה ותשכב איתי״? מן הסתם אני לא יודע מה אני אעשה בתסריט ההיפותטי הבלתי-אפשרי הזה, אבל אני כן יכול להגיד לך בוודאות שהמין של מי שאני צריך להציל יהיה אחד הפרמטרים הכי פחות חשובים בקבלת ההחלטות.

  17. Smiley מאת Smiley:

    יכול להיות שלא הסברתי את עצמי נכון (או שיכול להיות שהסברתי נכון אבל אתה פשוט לא מסכים/ וסבבה, זכותך).
    אין לי בעיה שיהיו דמיות נשיות או שנשים ישחקו במשחקים.

    אם הדמויות רדודות, מעניין לי את הישבן מה המין של הדמות, לדוגמא סדרת טומב ריידר שלאורך כל הסדרה (יכול להיות שפרט לאחרון, עדיין לא שיחקתי בו)
    לארה הייתה רדודה מאוד ועדיין שיחקתי ברובם ולא הייתה לי בעיה עם זה שהיא אישה (ולא נראה שלמישהו הייתה בעיה עם זה)
    אבל בו נניח שבמציאות אחרת בסדרת טומב ריידר הדמות הראשית הייתה גבר – האם זה היה משנה את החוויה? לפי דעתי לא, זה לא היה משנה כלום.
    וככה גם באססינס קריד, ומצידי שכל הדמיות יהיו נשיות, זה לא ישנה את החוויה של המשחק, לא לגיימריות וגם לא לגיימרים.
    אותו דבר גם בפיפ"א ו-COD הם הוסיפו דמויות נשיות אבל איך המין קידם את המשחקים האלו? איך הוא שינה את החוויה?
    לעומת זאת אם ניקח משחק שיש בו דמויות עמוקות ועלילה מסובכת, המין של הדמות משנה מאוד, גברים ונשים שונים זה מזה בהרבה רבדים וזה יכול לשנות ולקדם את המשחקים.

    לפי דעתי כל הסיפור הזה זה משהו שאנשים מחפשים בכוח על מה להתלונן, אולי זה התחיל מפמינסטיות שראו את זה ומצאו משהו חדש להתלונן עליו, הן עושות את זה הרבה. (אהמ… "גברים באוטובוסים" האמ…)
    משחקים כמו אססינס קריד, סדרת טומב ריידר (ושוב יכול להיות האחרון שונה, לא יודע), פיפ"א, קוד וכו' הם משחקים שההנאה מהם היא מכניקה נטו, אז שישימו דמויות נשיות או גבריות עדיין, המין של הדמויות הוא שולי
    וזה סתם בזבוז זמן להתעמק ב"בעיות" מהסוג הזה ולתת לזה תשומת לב, ולדעתי אנשים סתם עושים פיל מעכבר.

    ולגבי זה שנשים נהנות ממשחקים, סבבה, שיהנו ושישחקו, אין לי אם זה בעיה.
    מה שיש בעיה זה כשאנחנו רואים רוב גברי במשהו ישר החברה שלנו רואה את זה כבעיתי.

    יש רוב גברי במדעים מדוייקים – הפמיניסטיות ישר רואות את זה כבעיה ועדיין אנחנו רואים אמרות כמו "צריך יותר נשים במדעים".

    רוב האנשים שצופים בספורט הם גברים – הפמיניסטיות חושבות שזה בעייתי כי "מיזוגניה", "שוביניזם" ו-"חברה פטריאכלית".

    וגם בגיימינג, שמעתי הרבה מחברים טובים שלי, וגם מפמיניסטיות שאומרות "צריך יותר נשים בגיימינג".

    למה? למה זה בעייתי?
    אשה שרוצה להיות במדעים \ ספורט \ גיימינג וכו' כבר שם, ומי שלא, לא. וככה זה צריך להיות.
    אני לא רואה סיבה למה זה בעיה ולמה "צריך" לשנות את זה.
    אני בעד שכל אחד \ אחת תעשה \יעשה מה שטוב לו \ לה
    בלי לכפות שום דבר.
    זה שיש רוב גברי לא אומר שיש אפלייה כלפי נשים, זה שנשים מקבלות קללות ואיומים במולטיפלייר לא אומר שיש אפליה כלפי נשים כי כולם, גם גברים, מקבלים קללות ואיומים ( יש הבדל בין הקללות שנשים וגברים מקבלים אבל זו שיחה אחרת.)
    אבל אם אתה מחפש בכוח אפליה (כמו הרבה פמיניסטיות) אתה תמצא אותה, בכל מקום.

    אין לי בעיה עם נשים, יש לי בעיה גדולה מאוד עם פמיניזם.

    לגבי הפרדה, אני לא זה שיוצר את ההפרדה אלה הפמיניזם-
    יש חדרי כושר לנשים בלבד, יש מוניות לנשים בלבד, מלגות לנשים, ספא לנשים ובמדינות מסויומות גם מסעדות ומגרשי חנייה לנשים בלבד, למה?
    גברים הם לא חיות, הרוב הגדול מאוד והבלתי מעורער של הגברים לא אנסים, לא רוצחים ולא מטרידים מינית. אז למה מתייחסים אלינו ככאלה?!

    אז כן, נשים הן אחלה, אבל ככה גם גברים, אין שום סיבה שתיהיה ההפרדה הזאת!

    לגבי "ככה זה בחברה אז ככה זה צריך להישאר"- זה ממש לא מה שאמרתי (או ממש לא מה שהתכוונתי , שוב, יכול להיות שלא הסברתי את עצמי נכון)
    הם אמרו למה הם בחרו בת ערובה נשית, והסיבה היא פשוטה שהחברה יותר אמפתית ודואגת לנשים. ואכן אני לא אוהב את זה, גם גברים צריכים אמפתיה וגם גברים צריכים דאגה.
    אבל להתעצבן על מה שהם אמרו זו טעות, זה אכן מעצבן, אבל זו החברה שלנו, אם הדבר הזה מעצבן אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו ולא עליהם, הם השתמשו במשהו שקיים.
    האם יש להם כוח לשנות את זה?(וב "להם" אני מתכוון כל המדיה- משחקים,סדרות, סרטים וכו'..) אולי,
    אבל הם הציגו את המשחק במטרה למכור, וזה מה שזה כרגע, סבל של אישה הרבה יותר משחק לנו ברגשות מסבל של גבר.
    אישה בוכה- "מסכנה."
    גבר בוכה- "שיהיה גבר", "שיתמודד במקום לבכות" וכו'…

    האם זה צודק, האם זה צריך להישאר ככה? לא, ממש לא. אבל זה טיפשי להפנות אצבע מאשימה כלפיהם כשהאצבע המאשימה צריך להיות כלפי כל אחד ואחת מאיתנו.

    המדיה בכללי, מס' דוגמאות-
    איש משפחה ומשפחת סימפסון : האבא בתפקיד הטיפש האלכוהוליסט והאבא הגרוע.
    שני גברים וחצי : דמות אחד כחנון חסר עמוד שדרה ,אבא כושל שהבן שלו יותר חכם ממנו. דמות שנייה שקרן, חולה מין ואלכוהוליסט
    דקסטר: הדמות הראשית היא של רוצח פסיכופט.
    ברייקינג בד: הדמות הראשית היא של סוחר סמים.
    ובפרסומות כמעט תמיד הגבר הוא מושא ללעג.

    ואלו רק מס' דוגמאות- אם אתה רוצה עוד דוגמאות, יש ביוטיוב סדרה דיי ארוכה של סרטונים שנקראת-
    misandry in the media

    מן הסתם הדוגמאות בסרטונים הן מסדרות ופרסומות אמריקאיות אבל העיניין הזה תקף גם בפרסומות וסדרות ישראליות.

    לגבי השאלה האחרונה שלי עם הבניין הבוער, בהרבה שיחות שלי בעבר על הנושא של ההבדלים באמפתיה בין המינים, שאלתי את השאלה הזו כדי להבהיר את הנקודה שלי,
    כל מי ששאלתי אותו\ אותה, בלי יוצא מן הכלל ענו אוטומטית "את האישה", אחרי זה שאלתי למה, חלק ענו לי שתקו והתחילו להבין אותי והתחילו לחשוב.
    וחלק נתנו תשובה פשוטה "כי היא אישה".

    חיים של גבר לא שווים פחות רק כי הוא גבר!
    וחיים של אישה לא שווים יותר בגלל שהיא אישה!

    המטרה של השאלה הזאת לא הייתה שיענו לי עליה, המטרה היא לגרום לאנשים לחשוב.

    ואגב, ממש לא ציפיתי שתקח את זה למקום מיני, כי אני (בניגוד לפמיניסטיות) יודע שגברים הם לא חיות שרוצות רק סקס.

  18. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    טוב, אני לא באמת רוצה להתחיל פה סדרת חינוך על פמיניזם (שאתה בבירור צריך), אז אני אענה בקצרה:

    פספסת את שתי הנקודות העיקריות שלי. אחת היא שאתה מדבר ממקום של פריווילגיה, מנקודת הנחה שאם המצב הקיים לא מפריע לך אז הוא לא מפריע לאף אחד. למשל ביטויים כמו ״מעניין לי את הישבן מה המין של הדמות״. ובכן, יש כאלה שכן אכפת להם ושבשבילם זה כן משפיע על חוויית המשחק. בפרט, יש נשים שאכפת להן, והן מאוד סובלות מזה שהדיפולט הוא גבר לבן מסוקס.

    הנקודה השנייה היא שזה לא עניין של משחק ספציפי אלא של גישה כללית. הסיפור של AssCreed יצא כזו המולה רק בגלל התגובה של יוביסופט, שבגדול אפשר לסכם אותה כ״לא מספיק חשוב לנו שיהיה ייצוג לנשים״. ו*זו* הבעיה.

    לגבי למה זה בעייתי שיש רוב גברי במדעים/ספורט/גיימינג/ווטאבר – זו שוב הפריווילגיה מדברת. ברור ש*לך* זה לא מפריע. אבל לנשים שכן רוצות להגיע לתחומים האלה זה מאוד מפריע. והסיבה שיש בהם רוב גברי היא לא כי אלה תחומים שהם אינהרנטית ״גבריים״, אם יש משהו כזה, אלא כי פעם החברה האנושית הייתה סופר-מיזוגנית ונכנסנו למעגל שקשה לצאת ממנו. כי אם יש רוב מכריע של גברים, זה מקשה משמעותית על נשים להיכנס לתחומים האלה, וזה משמר את הרוב הגברי. אני ממליץ לך לקרוא על #1reasonwhy כדי לראות עד כמה קשה לאישה לשרוד בתעשיית הגיימינג, ועל #1reasontobe כדי לראות עד כמה הן רוצות את זה בכל זאת.

  19. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אוקיי, התחלתי לראות את הוידאו של misandry in the media ואני קצת מתחרט על זה, אבל אם אתה באמת חושב שיש בזה משהו אז הבעיה היא אפילו יותר עמוקה.

    נשים הן מלכתחילה במצב פחות טוב בחברה. זו נקודת המוצא של הפמיניזם. זו בעיה להציג נשים כאובייקטים מיניים בפרסומות כי זו בעיה אמיתית וקיימת. לאף אחד לא אכפת כשמישהו מציג גברים כמגושמים או ווטאבר כי זה לא הייצוג שטבוע בחברה. זה סוכם באופן מצוין ב-XKCD: http://xkcd.com/385/
    כשרואים גבר מגושם, חושבים ״הא, זה מצחיק, הוא מגושם״. כשרואים אישה מדברת בלי הפסקה למשל, חושבים ״הא, זה נכון, נשים באמת מדברות בלי הפסקה״.

    לגבי סרטים וסדרות, שם זו פשוט הבעיה שרוב הדמויות הן גבריות. יש בשנים האחרונות קטע מאוד חזק של אנטי-גיבורים (ראה גם: True Detective, בטח עוד סדרות שלא ראיתי), והסיבה שכל הדמויות האלה הן גברים היא לא שגברים נתפסים כרעים במיוחד אלא שפשוט רוב הדמויות הן גברים.
    הסדרות האחרות שציינת הן סיטקומים ושם כמעט תמיד דמויות הן מוקצנות ומטופשות, אז כן, גם הגברים. שהם, כמובן, רוב הדמויות.

  20. Smiley מאת Smiley:

    טוב אני רואה שיש לנו נקודות מנוגדות.
    אני אקרא את מה שהמלצת מחר, עכשיו לילה ואני אלך לישון עכשיו.

    אבל אני ממליץ לך להקשיב ליוטיוברית בשם-
    karen straughan
    (בעיקר הסרטונים הראשונים שלה, בזמן האחרון היא בעיקר פירסמה prxunu, לפוקאסט השבועי שלה ושל עוד כמה אנטי-פמיניסטיות אבל הסרטונים הראשונים שלה לדעתי מצויינים)
    ועל –
    avoiceformen.com

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS