גיימפוד, פרק 149: רציתי להגיד משהו גס

עידן זיירמן| גיימפוד הוספת תגובה

תכננו לדבר קצת על No Man's Sky וקצת על Deus Ex: Mankind Divided וקצת על כל מיני משחקים אחרים פחות חשובים. לא תאמינו מה קרה אחר כך!

(מה שקרה זה שדיברנו במשך 50 דקות על No Man's Sky)

להורדה (1:03:41, 146 מגה)

0:00:40 – היי, תראו! זה דני וארז! שנים שלא התראינו! (אה, וגם דקל וזיירמן). זיירמן מקווה שלא נחפור יותר מדי על No Man's Sky, אבל… כן.

0:02:40 – הנה אנחנו מתחילים לדבר על No Man's Sky. כלומר, אנחנו מתחילים לדבר על ״מה זה קווינטיליון״. כן, אנחנו תמיד כאלה מעניינים.

0:05:20 – אוקיי, חסל סדר מתמטיקה של מספרים גדולים. בואו נדבר על המשחק!

0:08:00 – אוקיי, לא חסל סדר מתמטיקה של מספרים גדולים! דקל מדבר על כמות הדרכים לערבב חפיסת קלפים ועל כמה שהמספר הזה גדול. אנחנו מזכירים את התגובה הנפלאה ברדדיט שמנסה להסביר עד כמה הוא גדול.

0:12:30 – דיסקליימר: אנחנו *לא* הולכים לדבר על הבעיות הטכניות של המשחק ועל "השקרים של המפתחים". אבל למה?

0:16:20 – אז מה עושים ב- No Man's Sky?

0:29:20 – אנחנו מזכירים את Subversion, המשחק המיתולוגי (המבוטל) של Introversion שניסה לרתום יצור עולם פרוצדורלי לטובתו, אבל נכשל. אתם יכולים לקרוא עליו בפורומים של Introversion (בעיקרון, כאן, אבל חפשו את הדיונים שנקראים "It's all in your head״).

44:10 – זיירמן מציע את משחק השתייה הרשמי החדש של גיימפוד! שתו משהו בכל פעם שזיירמן אומר "XCOM 2".

47:20 – אוקיי, די, אנחנו רוצים להספיק לדבר גם קצת על Deus Ex: Mankind Divided.

58:10 – ומזל שיש רק ידיעה אחת שאנחנו רוצים לדבר עליה, כי באמת שאין לנו כבר זמן – קונאמי מכריזה על Metal Gear Survive לקול זעם המעריצים, ואז חוזרת להכין מכונות פצ׳ינקו.

1:00:30 – במסגרת ההתנצלויות של זיירמן על כך שחפרנו כל כך הרבה על No Man's Sky, הוא מבטיח לקרוא לפלנטה הבאה שהוא נוחת עליה על שם עידן דקל. ומקיים! (לקוח משרשור ה- No Man's Sky שלו בקבוצת Working Gamers בפייסבוק)

01:04:26 – סיימנו! אתם מוזמנים להמשיך לקרוא אותנו בפייסבוק ובטוויטר, ואפילו להכנס לקבוצת Working Gamers בפייסבוק, שלא בדיוק קשורה אלינו רשמית, אבל נו, אנחנו שם כל הזמן בכל מקרה.

12 תגובות ל “גיימפוד, פרק 149: רציתי להגיד משהו גס”

  1. אביחי מאת אביחי:

    תכל'ס התגעגעתי

  2. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    למקרה שמישהו תהה איך הם הגיעו למספר המאוד מאוד ספציפי הזה, מספר הפלנטות ב-No Man's Sky הוא בדיוק 2 בחזקת 64.

  3. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אביחי – כולנו התגעגענו.
    עופר – וואלה, לא חשבתי על זה. זה כי החזקות של 2 אחרי 2 בחזקת 20 הרבה פחות מפורסמות בהשוואה לאחיותיהן הפופוליסטיות.

  4. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    קצת לגבי הביקורת על No Man's Sky:
    נכון, היה די ברור שהמשחק הסופי לא יוכל לעשות את כל מה שאנשים חלמו שהוא יעשה. נכון, זו לא הפעם הראשונה שמציגים המון פיצ'רים מגניבים ואז חלק מהם נופלים במהלך הפיתוח. אבל זה ממש cop out להגיד "טוב, אם ככה אז המפתחים היו לגמרי בסדר ולא צריך לדבר על זה".

    המשחק הזה קיבל הייפ ושיווק up the ass במשך שנתיים שלמות, ועובדתית יש פיצ'רים שהם אמרו במפורש שיהיו במשחק ובסוף לא קיימים או קיימים בצורה ממש שטחית ומאכזבת. ובאותה מידה שאפשר להגיד "טוב נו, היה צפוי שהמשחק לא באמת יכיל את כל הפיצ'רים האלה", אפשר גם להגיד "טוב נו, היה צפוי שאם דוחפים את המשחק כל כך חזק ומבטיחים כל כך הרבה, יהיו הרבה אנשים שיתאכזבו". בטח עם תג מחיר של 60 דולר.

    ויותר מזה, אני חושב שהיו הרבה פחות מחאות אם המשחק היה *באמת* טוב. BioShock Infinite למשל הבטיח כל מיני פיצ'רים מעניינים במהלך הפיתוח שלא הגיעו לתוצר הסופי, אבל אף אחד לא דיבר על זה כי כולם היו עסוקים בליהנות מהמשחק. No Man's Sky כל כך מתסכל ומלא בעיות שאנשים רק מחפשים על מה להתלונן.

  5. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    ובאותה נימה, לדעתי בהחלט ראוי להזכיר את הבעיות הטכניות גם אם אתם ספציפית לא נתקלתם בהן. אלה לא דברים ברמה של גליצ'ים גרפיים או באגים באנימציה או אפילו קריסות (ואגב ממה ששמעתי גם כל אלה קיימים בשפע). יש בעיות דיזיין בסיסיות שלא ברור איך הם הגיעו אליהן בכלל (כמו מערכת השמירות הביזארית, או זה שאין דרך לחזור למקום שביקרתם בו), ויש באגים שלחלוטין דופקים לאנשים את ה-playthrough, כמו השטות עם ה-preorder bonus, או מה שקרה לשיימוס יאנג.
    ושוב, "סטודיו אינדי קטן" זה תירוץ שקשה להתחבא מאחוריו כשמדובר במשחק בכזה היקף, עם תג מחיר של AAA וכל מכונת השיווק של סוני מאחוריו.

  6. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    וואו, אחרי בערך 50 סבבים של הדיון הזה ב- Working Gamers מה-זה אין לי כוח לעבור אותו שוב. אמ;לק – לא, המפתחים לא היו בסדר. הם חבר'ה צעירים שהיה עליהם הרבה לחץ בלי הרבה ניסיון בתעשיה וככאלה הם עשו שטויות שסטודיואים מנוסים הרבה יותר מהם עושים כל הזמן. מצד שני, כבר בערך חצי שנה יש סרטונים מהמשחק שמראים את התוכן שלו as is, אז אני כן יכול קצת to give them some slack, כי מתוך המדגם הלא-מייצג שלי אחוז מכובד מהגיימרים שהתעניין בו קצת בחודשים האחרונים הסיק יפה מאוד איזה פיצ'רים אין בו ואיזה יש בו. באמת שככל שעובר הזמן אני מקבל את הרושם שזה לחלוטין non-issue שנופח ע"י אנשים שנידונו להתאכזב מהמשחק בכל תרחיש סביר שהוא, ושאנחנו נתראה איתם בעוד כמה חודשים עם Star Citizen למרות שכל אדם בר-דעת יכול להגיד לך כבר עכשיו שהסיכוי שהם יקיימו חצי מההבטחות שלהם זניח. כן, אני חושב ש"מה שהבטיחו לנו שהמשחק יהיה" זה נושא זניח *לחלוטין* ביחס ללדבר על הבעיות (וההצלחות) של המשחק עצמו. מהבחינה הזאת, לא שונה בשום צורה בעיני מ- BioShock Infinite (חוץ מזה שביושוק הוא משחק יותר טוב, כמובן, אבל עדיין – להציג בתור הבעיות של No Man's Sky את "זה שהוא לא קיים הבטחות" זה פספוס פואנטה ברמה של "הבעיה של Evolve היא שיש לו יותר מדי DLC" או "הבעיה של Left 4 Dead 2 היא שהוא יצא מעט מדי זמן אחרי המשחק הראשון" בעיני)

    לגבי הבעיות הטכניות – סורי, אני לא יכול לדבר על מה שלא נתקלתי בו, וגם כאן אני מקבל את הרושם שמדובר בנושא שנופח מעבר לכל פרופורציה. התקשורת מצד Hello Games היתה מאוד פתוחה, סבירה, והם תיקנו את רוב הבעיות הקריטיות יחסית מהר (וכאן הצליחו איפה שסטודיואים גדולים הרבה יותר מהם נכשלו לחלוטין).

    דיברנו די והותר על בעייות דיזיין בסיסיות במשחק. ספציפית, מה שאתה מציין לא כל כך מפריע לי. ואני חושב שבהחלט יש דרך לחזור למקום שביקרת בו. לא יודע אם זה משהו שהתווסף בעדכון חדש או משהו, אבל אנשים בהחלט מצליחים לעשות את זה.

  7. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    זה לא יצא כזה אמ;לק.

  8. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    הבעיה שלי היא לא עם המפתחים אלא עם השיווק וההייפ, שאני חושב שהיו מוגזמים לחלוטין ובהחלט לא בסדר. וברור שיש אנשים שמנפחים את זה בטירוף, אני רק מנסה לטעון שכן יש מה לדבר על זה. הקמפיין השיווקי של המשחק הזה היה כמעט ברמה של פיטר מולינו (וגם Star Citizen מאוד נראה ככה). ולא, התירוץ של "מתוך מי שראה סרטוניי גיימפליי ו-dev diaries ועקב אחרי כל העדכונים, הרוב ידעו בבירור מה הולך להיות במשחק ומה לא" לא באמת תקף, כי אני בספק אם כל מיליוני האנשים שקנו את המשחק היו מעורבים עד כדי כך לפני ההשקה. אני עוקב אחרי לא מעט חדשות גיימינג ובלוגים וכו' ואפילו אותי הצליחו להפתיע חלק מהדברים שם.

    ורק להבהיר, אני לא אומר שצריך להעלות אותם למשפט או שזה ממש מזעזע או ווטאבר, רק שלדעתי זה בהחלט מצדיק לפחות לדבר על זה בהקשר של המשחק. כי like it or not, רכבות הייפ הן חלק בלתי נפרד ממשחקי וידאו היום.

    ונו, באמת. "לא יכול לדבר על מה שלא נתקלת בו"? דיברנו לא מעט פעמים בפודקאסט הזה ממש על בעיות טכניות שאנחנו אישית לא נתקלנו בהן, ואפילו במשחקים שאנחנו בכלל לא שיחקנו בהם. אני חושב שהסטנדרטים שלנו בתור צרכנים צריכים להיות קצת יותר גבוהים מ"רוב הבאגים הקריטיים תוקנו יחסית מהר, ובכלל לדעתי יש רק יחסית מעט אנשים שהמשחק קורס להם כל הזמן או שנדפק להם ה-playthrough בצורה בלתי פתירה".

  9. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    (ואגב גיימפוד הוא ליטרלי המקום הראשון שבו אני שומע/קורא מישהו שמדבר על המשחק בלי להתלונן על אינסוף באגים ובעיות טכניות)

  10. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    אני חושב שסביר להניח שמי שעקב אחרי המשחק ברמה של לדעת ששון מורי אמר כמה דברים על מולטיפלייר בראיון לפני שנה וחצי יתעדכן בסרטון גיימפליי אחד ולא יתלה על ההבטחה המעורפלת ההיא לפני שהוא מגיע לקנות את המשחק. האם השיווק וההייפ של המשחק היה מוגזם? כן. אבל זו תופעה ששייכת לאזור של החדשות, ולא לביקורת על המשחק. וגם אז אני לא בטוח עד כמה היא מעניינת כשהיא מתרחשת בממוצע פעמיים בשנה.

    לגבי הבעיות הטכניות – זה בדיוק העניין, או שהיה גם לי וגם לארז מזל *מטורף* מבחינה טכנית, או שהבעיות תוקנו *ממש* מהר. לא, זה לא בסדר, אבל זה גם לא Arkham Knight או Diablo 3 או Sim City, שגם במקרה שלהם הבעיות הטכניות לא היו הבעיות *האמיתיות* שלהם. גם אותי בתור צרכן הרבה יותר מעניין כשמשחק כלשהו כושל מבחינה עיצובית מאשר שיש לו באגים טכניים בהשקה.

  11. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    and don't get me started על ה- hive mind האינטרנטי שיש על משחקים מהסוג הזה. בדיוק כמו שלא יכולת לזרוק אבן בלי לשמוע דיונים על ה- DLC המוגזם של Evolve או זה ש- The Order ״קצר מדי״. אני לא יכול להבהיר עד כמה, בתור צרכן, *זה לא מעניין אותי*. זאת לא הבעיה של המשחקים האלה (טוב, לגבי The Order אני מנחש רק על סמך מה ששיחקתי בו ביחד עם ארז) וזה הופך את רוב הביקורות עליהם להרבה פחות מעניינות בעיני.

  12. גיימפאד » גיימפוד, פרק 150: WWWWWWWWW מאת גיימפאד » גיימפוד, פרק 150: WWWWWWWWW:

    […] – אנחנו ממשיכים את הדיון שלנו מהפרק הקודם על No Man's Sky על פלאף ותמה ועוד מיליון מושגים עם משמעות […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS