שני סיפורים מוזרים מהשבוע האחרון

עופר שוורץ| חדשות הוספת תגובה

שני הסיפורים האלה לא קשורים זה לזה וגם לא כל כך קשורים לשום דבר אחר, אבל מסיבה כלשהי נראה לי מתאים לצוות אותם ביחד באותו פוסט:

המלחמה הקרה בין Origin ו-Steam

בערך לפני שבוע אנשים שמו לב ש-Crysis 2 נעלם בפתאומיות מסטים. בצירוף מקרים חשוד, זה קרה פחות משבועיים אחרי ש-EA (המפיצה של קרייסיס 2) השיקה את Origin, החנות-דיגיטלית/רשת-חברתית/חיקוי-סטים שלה. "אה, כמובן", אמרו כולם, "EA המניאקים האלה רוצים לקדם ולחזק את Origin, בטח נראה עוד דברים כאלה בזמן הקרוב". ואכן ראינו: Alice: Madness Returns הופיע (ועדיין מופיע, למעשה) באתר של EA כ"קיים רק ב-Origin עד ה-17 ביוני".

למחרת, באופן בלתי תלוי לחלוטין, אחד הבכירים ב-EA דיבר בריאיון ל-GamesIndustry.biz על "משחקים אקסקלוסיביים", על זה שלאקסבוקס ול-PS יש אקסקלוסיביים ו-EA מתכננים לארגן כמה גם לעצמם ול-Origin שלהם (למשל The Old Republic). התוכנית היא כביכול להוציא את המשחקים האלה בשלב ראשוני רק ל-Origin, ורק אחרי זמן כלשהו להפיץ אותם לשאר הערוצים. קצת מחזיקים מעצמם יותר מדי, אם אתם שואלים אותי, אבל שייהנו.

ואז הגיעה הפתעה – תגובה מ-EA, שהפכה את כל הסיפור הזה להזוי לגמרי: "זה מאוד מצער שסטים הסירו את Crysis 2. זו לא הייתה החלטה של EA או תוצאה של איזושהי פעולה של EA". מסתבר ש-Crytek "חטאו" בלחתום על הסכם עם שירות הורדות אחר כלשהו, של-Steam יש דרישות עסקיות כלשהן שלא מסתדרות עם המודל שלו. לא ברור לחלוטין.

בינתיים אין שום תגובה מ-Valve, ו-Alice: Madness Returns אכן קיים גם בסטים. Crysis 2 עדיין לא חזר, אבל כל המשחקים הישנים של Crytek לא נעלמו, אז כנראה שהבעיה היא ספציפית איתו. מה שבטוח, זה מוזר.

היחצ"ן הכושל של המשחק הכושל

הסיפור הזה מכיל כל כך הרבה תפניות ופינג-פונגים שאני בעצמי בקושי הצלחתי לעקוב אחריו, אז הנה ה-short-short version:

  • Duke Nukem Forever יצא. הוא קיבל המון הייפ, המון תקשורת, והמון ביקורות קוטלות. זיירמן קרא לו "גרוע", אבל רוב המבקרים בעולם לא היו כל כך זהירים. ראס פיטס מהאסקייפיסט, למשל, אמר ש"אם אתם תקועים על אי בודד ויש לכם רק את המשחק הזה לשחק בו – לכו לדוג במקום". ב-metacritic יש לו ציונים אי שם באיזור ה-50.
    ג'ים רדנר מ-The Redner Group, סוכנות ה-PR שהייתה אחראית על המשחק, לקח את זה קשה. הוא כתב בטוויטר של ה-Redner Group: "הרבה מבקרים הלכו רחוק מדי עם הביקורות…אנחנו שוקלים מי מקבל מאיתנו משחקים פעם הבאה ומי לא".
  • המבקרים ראו את זה והתעצבנו, כמובן. ג'ים רדנר התנצל, ואמר שהוא לא חשב על מה שהוא עשה ופעל רק מתוך רגש, והדגיש של-2K לא היה שום קשר לעניין.
  • 2K ראו את ההתנצלות ומיד החליטו לפטר את רדנר והחברה שלו, תוך הכרזה ש"הם שומרים על כבוד הדדי מול התקשורת וימשיכו לעשות כך" (באופן מתאים, זה גם נעשה בטוויטר).
  • אבל זה לא הפריע ל-2K להחרים את Eurogamer. לא ברור למה בדיוק זה קרה, ואם זה בכלל היה קשור ל-DNF, אבל זה קרה פחות מיום אחרי הסיפור עם רדנר.
  • לסיום הסאגה: אתמול, כמה ימים אחרי כל הבלגן, ג'ים רדנר כתב טור אורח ב-Wired שבו הוא מסביר עד כמה הוא לא מבין מהחיים שלו. באמת. הוא סותר דברים שהוא אמר בטוויטר, סותר דברים שהוא כתב כמה משפטים קודם באותו טור, אומר הרבה מאוד שטויות, ומבהיר טוב מאוד שהוא לא כל כך מבין בעסקי הביקורות. לפני הטור הזה, זה סתם נראה כמו טעות תמימה שנעשתה ברגע של להט, ורדנר יצא יותר הקורבן מאשר האשם. אבל הטור שלו, באופן אירוני, דוקא מחזק את התחושה שזה קצת מגיע לו.
    למעוניינים, ב-RPS סיכמו יפה את הטור, כולל פרשנות מעניינת.

תגובה אחת ל “שני סיפורים מוזרים מהשבוע האחרון”

  1. swym מאת swym:

    ג'ים רנדר באמת נשמע כל כך קלולס שמגיע לו שזה קרה לו, אבל הבעייה מתחילה בזה שכל מיני גופי תקשורת בתעשייה (קיקיונים יותר ופחות) התחילו להתייחס לטוויטר בתור מקור חדשות, כאילו כל טוויט הוא הודעה רשמית מטעם חברה.

    אפשר לראות את זה קורה שוב ושוב – תראו למשל את כמות ה"חדשות" בגוגל ניוז שנוצרו סביב כמה טוויטים של ג'ואן אנדרסון מDice סביב באטלפילד 3, שבסך הכל רצה להשתמש בטוויטר בתור כלי לתקשורת ישירה עם המעריצים:
    http://www.google.com/search?hl=en&rlz=1B3GGHP_enDE427DE427&tbm=nws&q=dice+andersson
    … עד שבסוף נמאס לו:
    http://twitter.com/#!/repi/status/82906856737087489

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS