2022: סיכום שנה – עופר

עופר שוורץ| סיכום שנה הוספת תגובה

האמת? אין לי משהו מעניין במיוחד להגיד על 2022 בתור שנה באופן כללי. היו משחקים טובים! היו גם משחקים מצוינים! היו משחקי אינדי מוזרים, משחקים מפתיעים, משחקים שהמציאו ז'אנר חדש ומגניב. היו אכזבות, משחקים גרועים שלא איכזבו כי אף אחד לא ציפה מהם לכלום, דחיות, בלגנים, אירועים של ג'יף קילי, כתבות של ג'ייסון שרייר, Diablo Immortal… אתם יודעים, שנה.

אבל מה שלא קורה לעיתים קרובות זה שיוצא משחק אחד שהוא גדול ומהפכני ברמה אחרת, שתופס חלק כל כך מהותי ב-discourse של השנה, וששנים מאוחר יותר עדיין מרגישים את ההדים שלו. אז בואו נדבר עליו.

Elden Ring

היו לי חששות, כי בעבר ניסיתי משחקים של From Software ולא אהבתי אותם. אבל מה אני אגיד, the sons of bitches did it. הם הצליחו לקחת את כל מה שטוב בסגנון הייחודי שלהם, ולבנות סביב זה עולם פתוח גדול ועמוק ומעניין ושונה מכל מה שראינו עד היום.

הגישה של Elden Ring לעולם פתוח היא hands off באופן קיצוני. וזה עובד כי בכל פינה יש דברים מעניינים למצוא, בין אם זה בוס מעניין, NPC כלשהו, קצת loot, איזו מערה לחקור, או סתם נוף מרהיב. או, בכמה מקרים, איזור חדש שלם שנפתח לכם פתאום. והפתיחות הזו גם מאוד משפרת את החוויה ה-Dark Souls-ית, כי אם נתקלים במשהו שלא מצליחים/רוצים להתמודד איתו תמיד אפשר ללכת למקום אחר ולחזור אחר כך.

חוץ מזה יש כמובן המון כלי נשק וקסמים מגניבים, דמויות כיפיות, בוסים מטורפים ואתגרים אחרים, המון lore, מיליון סודות והפתעות, ולא לשכוח את Malenia כמובן. (Blade of Miquella. And I have never known defeat.) המשחק הזה הוא הישג מדהים ואני בטוח שעוד כמה שנים נראה לא מעט נסיונות לשחזר את הנוסחה שלו. ורובם ייכשלו.

Tunic

כרגיל, היו השנה כמה משחקי אינדי מפתיעים ומיוחדים שסיפקו המון גיוון ועניין. כרגיל, אני ארמה קצת ואתן פה אזכור של כבוד לכמה מהם: Neon White, Citizen Sleeper, Vampire Survivors, The Case of the Golden Idol – כולם משחקים מאוד מקוריים ומגניבים שאני מאוד ממליץ עליהם. אבל היה משחק אחד שתפס אותי במיוחד והכיל כמות מרשימה של רעיונות מוצלחים ודיזיין כיפי. אני מדבר כמובן על Trombone Champ. *אהמ*, סליחה, Tunic.

הקונספט הוא מאוד פשוט: זה משחק דמוי-זלדה, עם מכניקת קרבות קצת Souls-ית, בכיכוב שועל חמוד. הקרבות יכולים להיות קצת מתסכלים, אבל בסה"כ הכל מאוד חביב ויש לו עיצוב שלבים מצוין, כל מיני סודות וטריקים שאפשר למצוא, כמה חידות פה ושם, ועלילה די פשוטה אבל מעניינת.

…ואז, אחרי כמה שעות טובות, אתם מתחילים להבין שכל זה רק פני השטח, והמשחק האמיתי מתרחש בחוברת ההוראות המגניבה שאספתם דפים שלה ברחבי העולם. ושמה שחשבתם שהוא "כל מיני סודות וטריקים וכמה חידות פה ושם" הוא בעצם מערכת ענפה של חידות שיותר מזכירה משהו כמו Fez או The Witness מאשר כל משחק אקשן שהוא.

החוברת הזו היא בלי ספק אחד הדברים המוצלחים שראיתי במשחק אי פעם. היא גם אלמנט נוסטלגי ממש חמוד, גם דרך מאוד מקורית לעשות tutorial ולחשוף אלמנטים חדשים במשחק, גם מכניקה מעניינת בפני עצמה, וגם עוד דברים שאני לא אזכיר במפורש כי הם ספוילרים. יאללה חברים, תנו לי כבר לקנות גירסה מודפסת של זה.

נטפליקס

היו בעבר הרבה נסיונות לעבד משחקי וידאו לסרטים או טלויזיה. היו אפילו כמה שהצליחו במידה כזו או אחרת, אבל הרוב היו… בואו נגיד "לא מדהימים". השנה, לעומת זאת, נראה שנטפליקס אמרו לעצמם, טוב, אולי נעשה משהו באמת מוצלח לשם שינוי? אני לא יודע אם זה צירוף מקרים, אבל ב-2022 קיבלנו 3 סדרות חדשות שמבוססות על משחקים של סטודיואים שונים, בסגנונות אנימציה שונים, שמצליחות לספר סיפורים חדשים ומעניינים בעולמות קיימים.

Arcane ו-Cyberpunk: Edgerunners הן סדרות מעולות, נקודה. הן מגניבות במיוחד אם מכירים את המשחקים שמאחוריהן, אבל הן סדרות ממש טובות בפני עצמן, שמספרות סיפורים טובים עם דמויות מעניינות ובניית עולם ואנימציה מצוינת וכל מה שהייתם מצפים. ו-Dragon Age Absolution שיצאה ממש לאחרונה היא אולי לא באותו קליבר, אבל עדיין בהחלט טובה. אם זה העתיד של מדיה שמבוססת על משחקים, בהחלט יש למה לצפות.

אה, ושמעתי שהיה גם סרט של סוניק או משהו כזה?

ואכזבת השנה: Puzzle Quest 3

יצא לכם אולי לשמוע על משחק אינדי קטן ואיזוטרי מלפני 20 שנה בשם Bejeweled?

אני מאוד מאוד אהבתי את Bejeweled, ושיחקתי בו המון וגם בכל האיטרציות שלו. אפילו כשזה הגיע למובייל ונהיה קצת… מוזר. כמה שנים מאוחר יותר, Puzzle Quest הצליח לקחת את הרעיון ולתת לו שדרוג משמעותי. ועוד כמה שנים אחרי זה, Marvel Puzzle Quest השתלט על החיים שלי לתקופה קצרה. ובכן, שתי תקופות קצרות. מכל המשחקים דמויי-Bejeweled שניסיתי, אלה היחידים שהצליחו באמת לשחזר את הכיף האמיתי של המכניקה.

אני מספר את כל זה כדי להבהיר כמה זה understatement להגיד ששמחתי כשגיליתי שעובדים על Puzzle Quest 3. אחרי יותר מעשור, הסטודיו המקורי חוזר, עם המותג המקורי והכל. לא רק זה, הוא גם מפותח למובייל! זה משחק מושלם למובייל!

Narrator: It wasn't.

ציפיתי לשטויות של free to play. אני יודע עם מה יש לי עסק פה. אבל זה מוגזם לחלוטין – אולי לא ברמה של Diablo Immortal, אבל זה רע, וזה ממומש בצורה פולשנית שגם הורסת את הכיף של המכניקה הבסיסית. וכל זה בשביל משחק שהוא בסופו של דבר גירסה משודרגת של match-3, וכשגם Bejeweled המקורי וגם Marvel Puzzle Quest עדיין קיימים וזמינים להורדה.

תודה לאל ש-Marvel Snap הגיע והציל את המצב.

רוצים עוד סיכום שנה?

הצטרפו אלינו עוד שבוע, ביום ראשון ה-8.1 (עדכון: 15.1) בשעה 21:30 להנגאאוט סיכום השנה המסורתי של הגיימפוד! כרגיל, פרטים בקרוב בפייסבוק / טוויטר.

2 תגובות ל “2022: סיכום שנה – עופר”

  1. רד מאת רד:

    "וזה עובד כי בכל פינה יש דברים מעניינים למצוא, בין אם זה בוס מעניין, NPC כלשהו, קצת loot, איזו מערה לחקור, או סתם נוף מרהיב. או, בכמה מקרים, איזור חדש שלם שנפתח לכם פתאום"

    לא שיחקת באף אלדר סקרולס, BOTW, אולטימה ואפשר להמשיך… בקיצור, אתה טירון.

  2. עידן זיירמן מאת עידן זיירמן:

    נחמד לראות שכמו העיצוב של הבלוג, יש דברים שלא משתנים אף פעם.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS