ביקורת: Marvel Puzzle Quest

עידן זיירמן| ביקורת הוספת תגובה

Marvel Puzzle Quest בואו נתחיל מלדבר על הפיל בחדר. Marvel Puzzle Quest הוא משחק Free to Play. בתור משחק Free to Play, הוא אימץ לתוכו את כל הקלישאות הגדולות של הז'אנר. יש לו שני סוגים של "מטבעות" שאתם מבזבזים בתוך המשחק ואפשר לקנות אותם בעזרת כסף אמיתי. הוא מכריח אתכם לחכות, לפעמים כמה שעות, "בזמן אמיתי" לפני שהוא נותן לכם לשחק (אלא אם תבזבזו כמות מסויימת של "מטבעות" בשביל למנוע את זה). בחלק מהרכישות בתוך המשחק יש אלמנטים של הימורים שמנסים לפתות אתכם לשרוף כסך על הסיכוי לזכות במשהו שאתם ממש צריכים. דברים כאלה.

אנחנו לא נוטים לסקר משחקים מהסוג הזה בדרך כלל פה בבלוג. כי המשחקים האלה הם נצלניים ונוראיים ומחליפים משחקיות מוצלחת בפנייה לחלק האובססיבי-קומפולסיבי במוח שלנו. South Park עשו על זה אחלה פרק ממש לא מזמן. יש רק בעיה אחת קטנה ב- Marvel Puzzle Quest. הוא משחק ממש ממש טוב.

לוח המשחק, בו נלחם עד המוות באמצעות החלפת לבנים צבעוניות עופר ואני ליהגנו על המשחק הזה אינספור פעמים בפרקים שונים של "גיימפוד" (למשל פה, או פה), אבל למקרה שאתם לא מקשיבים לפודקאסט שלנו (למה, בעצם, אתם לא מקשיבים לפודקאסט שלנו?), הנה התמצית: Marvel Puzzle Quest הוא משחק Match-3 – קבוצה כל כך רחבה של משחקים עד שאין ברירה אלא להתייחס אליה כז'אנר בפני עצמו. בכל קרב במהלך המשחק, אתם תקחו שלוש דמויות (מהעולם הרחב להחריד של דמויות Marvel), ותציבו אותן מול שלוש דמויות אחרות כשביניכם יש לוח עם 64 יהלומים בשבעה צבעים שונים. בכל מהלך תצרו רצף של 3 או יותר יהלומים באותו הצבע, ובכך תעשו שני דברים: תגרמו נזק לאחת מהדמויות של היריב, ותטענו את ה- "AP" שלכם בצבע של הרצף שיצרתם.

למה זה טוב, ה- AP הזה? לכל דמות שתביאו לקרב יש סט של יכולות מיוחדות. כל אחת מהן עולה כמות מסויימת של AP בצבע מסוים. אם הבאתם את ת'ור לקרב ואספתם 8 נקודות AP אדומות, ת'ור ירביץ עם הפטיש שלו לדמות מהקבוצה היריבה ויגרום לה מלא נזק. אם הבאתם את האלמנה השחורה לקרב ואספתם 9 נקודות AP כחולות, היא תוכל למנוע מדמות יריבה לפעול למשך כמה תורות. פשוט, לא? אבל המגוון של הכוחות המיוחדים שיש לדמויות השונות הוא פשוט עצום. חלקן יוצרות לבנים מיוחדות שמחזקות את ההתקפות שלכם. חלקן יוצרות לבנים שמתקיפות את היריב באופן אוטומטי בכל תור. חלקן מגנות עליכם. חלקן מערבבות את הלבנים על הלוח. משנות צבע של לבנים. מחסלות לבנים מיוחדות של היריב. קולוסוס פשוט לוקח דמות אחרת מהצוות שלכם וזורק אותה על הקבוצה היריבה ו- Deadpool מתקיף אותם עם לוויתן. כן, לוויתן.

תמונה לא-עדכנית של מאגר הגיבורים שלי מה שהופך את Marvel Puzzle Quest למשחק כל כך מעניין, מעבר למכניקה בזמן הקרב (אתם צריכים לטעון את הכוחות המיוחדים שלכם, ובמקביל – למנוע מהיריב לטעון את שלו) היא העומק הגדול שטמון בבחירה שלכם איזה דמויות, בעצם, אתם בכלל מכניסים לקרב מלכתחילה. מעבר לכך שאתם צריכים שהיכולות המיוחדות של הדמויות שלכם יעבדו טוב אחת עם השניה, נכנסים לבחירה הזו כל מיני שיקולים כמו איזו דמות נחשפת להתקפה בכל פעם שאתם עושים שלישיה בצבע מסוים, ובמקרה של אירועים שבהם אתם מתחרים נגד שחקנים אחרים – כמה טובה השלישיה הזאת תהיה כשהיא תהיה בצד המגן.

נשמע מסובך? ובכן, זה באמת די מסובך. אבל עקומת הלמידה של המשחק הזה היא הדרגתית למדי. מכיוון שאתם מתחילים את המשחק עם מעט דמויות זמינות ומעט יכולות מיוחדות, המורכבות של המשחק היא יחסית סבירה, בהתחלה. אבל בהדרגה תתחילו לספח לצוות שלכם עוד ועוד דמויות, ואז ירים את ראשו הפיל הזה שדיברתי עליו מקודם. הדבר העיקרי ש- Marvel Puzzle Quest ינסה לשכנע אתכם להוציא עליו כסף הוא מקום לעוד דמויות – אתם כל הזמן תקבלו דמויות שלא יהיה לכם מקום עבורן, ואתם חייבים לפנות או ליצור עבורן מקום בתוך שבוע – אחרת הדמויות הללו יתפוגגו.

זו הנקודה (לא היחידה, אבל העיקרית) שבה המשחק מרגיש נצלני וסחטני, אבל בכל היבט אחרי Marvel Puzzle Quest מרגיש הוגן ומאוזן היטב. כן, אפשר לשלם לו המון כסף בשביל לקנות במשחק התקדמות משמעותית, ובעוד שאין לי ספק שיש אנשים שעושים את זה – עצם העובדה שתצטרכו לשלם כל כך הרבה בשביל שההתקדמות הזאת תרגיש לכם משמעותית שולחת אתכם להשיג את ההתקדמות הזאת בדרך הזולה יותר של השתתפות באירועים השונים שמאורגנים במסגרת המשחק.

אז כן, Marvel Puzzle Quest הוא משחק Free to Play. כן, הוא לוקה בהמון בעיות של משחקי Free to Play. אבל מעבר לחזות המלוכלכת הזאת מסתתר משחק כיפי, ממכר, חכם ומעניין. שיחקתי בו במשך כמעט כל 2014, ואני עדיין לא מתעייף ממנו. אז תנסו אותו! מה אכפת לכם? זה לא יעלה לכם כסף, וכל הילדים המגניבים עושים את זה.

הביקורת הזו מוקדשת לקבוצת "משחק החודש" בפייסבוק.

תגיות: , , , ,

תגובה אחת ל “ביקורת: Marvel Puzzle Quest”

  1. גיימפאד » 2022: סיכום שנה – עופר מאת גיימפאד » 2022: סיכום שנה – עופר:

    […] את הרעיון ולתת לו שדרוג משמעותי. ועוד כמה שנים אחרי זה, Marvel Puzzle Quest השתלט על החיים שלי לתקופה קצרה. ובכן, שתי תקופות קצרות. […]

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS